Medlemmar: 8806 st.
Visa menyn

Arsenal - Everton 21/5 sista matchen för säsongen

121 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Sral wrote:
Mickys wrote:

Vad hände med Sanchez?

Tror mer man sparade Alexis, vilket i så fall skulle vara smart. 

Han satt skadad utanför bild men gick av själv. Väldigt svårt att säga nåt mer

Glenn
Bild för Glenn

Arsenal ska spela div 2 i Europa nästa år. När United o Zlatan spelade där var det ju som OS, VM O EM ihop.

COYG

Sral
Bild för Sral

Surt, men hoppas man tar det här som en väckarklocka. Vi har gjort det bra de senaste matcherna, det var ju som bekant tidigare på året vi förlorade den här platsen. Kul att Bellerin och Ramsey fick göra mål. FA-cupen känns som ett väldigt stort kanske. Chelsea är skyhöga favoriter och jag undrar hur backlinjen egentligen ska se ut. 

Min kärlek och mitt intresse för Arsenal dör inte på något sätt av det här, men i slutet av juli/början av augusti ska vi få vårt första barn. Samtidigt har det stundtals varit riktigt tråkig stämning på forumet och framsidan. Kanske försvinner jag härifrån mer och mer, det beror ju självklart också hur vår lille sover också. En tung säsong av Arsenal som ändå slutar med en uppåtkurva, tycker jag. Alltid något. 

Glenn
Bild för Glenn
Sral wrote:

Surt, men hoppas man tar det här som en väckarklocka. Vi har gjort det bra de senaste matcherna, det var ju som bekant tidigare på året vi förlorade den här platsen. Kul att Bellerin och Ramsey fick göra mål. FA-cupen känns som ett väldigt stort kanske. Chelsea är skyhöga favoriter och jag undrar hur backlinjen egentligen ska se ut. 

Min kärlek och mitt intresse för Arsenal dör inte på något sätt av det här, men i slutet av juli/början av augusti ska vi få vårt första barn. Samtidigt har det stundtals varit riktigt tråkig stämning på forumet och framsidan. Kanske försvinner jag härifrån mer och mer, det beror ju självklart också hur vår lille sover också. En tung säsong av Arsenal som ändå slutar med en uppåtkurva, tycker jag. Alltid något. 

Grattis Lars! Kul!!

jag har två småttingar och kan lova att man inte släpper Arsenal så lätt trots att mkt är skit runt klubben

COYG

Sral
Bild för Sral

Nä, Arsenal lär jag inte släppa. Men den första tiden lär ju vara intensiv. :-)

Tack! Börjar längta nu, nio veckor kvar. 

RoPa87
Bild för RoPa87
Mickys wrote:
Sral wrote:

Surt, men hoppas man tar det här som en väckarklocka. Vi har gjort det bra de senaste matcherna, det var ju som bekant tidigare på året vi förlorade den här platsen. Kul att Bellerin och Ramsey fick göra mål. FA-cupen känns som ett väldigt stort kanske. Chelsea är skyhöga favoriter och jag undrar hur backlinjen egentligen ska se ut. 

Min kärlek och mitt intresse för Arsenal dör inte på något sätt av det här, men i slutet av juli/början av augusti ska vi få vårt första barn. Samtidigt har det stundtals varit riktigt tråkig stämning på forumet och framsidan. Kanske försvinner jag härifrån mer och mer, det beror ju självklart också hur vår lille sover också. En tung säsong av Arsenal som ändå slutar med en uppåtkurva, tycker jag. Alltid något. 

Grattis Lars! Kul!!

jag har två småttingar och kan lova att man inte släpper Arsenal så lätt trots att mkt är skit runt klubben

nä jag har en liten men hat dealat till mig 90 minuters fotboll i veckan ;) sen har jag en snäll fru som låter mig se alla mitt i veckan matcher med ;)

Sral
Bild för Sral

Ja, matcherna lär jag fortsätta se. Är väl mer tveksam till all tid jag lägger före dem, efter dem, försäsongerna, vara aktiv på forum och så vidare...

Tillis
Bild för Tillis

Bara lite drygt tre veckor kvar innan nästa års spelprogram kommer ut.

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Sral wrote:

Ja, matcherna lär jag fortsätta se. Är väl mer tveksam till all tid jag lägger före dem, efter dem, försäsongerna, vara aktiv på forum och så vidare...

Grattis! Transfertråden blir nog lika trist som vanligt så ta en paus och ladda för nedkomsten du!

Glenn
Bild för Glenn
R.Palmkvist wrote:
Mickys wrote:
Sral wrote:

Surt, men hoppas man tar det här som en väckarklocka. Vi har gjort det bra de senaste matcherna, det var ju som bekant tidigare på året vi förlorade den här platsen. Kul att Bellerin och Ramsey fick göra mål. FA-cupen känns som ett väldigt stort kanske. Chelsea är skyhöga favoriter och jag undrar hur backlinjen egentligen ska se ut. 

Min kärlek och mitt intresse för Arsenal dör inte på något sätt av det här, men i slutet av juli/början av augusti ska vi få vårt första barn. Samtidigt har det stundtals varit riktigt tråkig stämning på forumet och framsidan. Kanske försvinner jag härifrån mer och mer, det beror ju självklart också hur vår lille sover också. En tung säsong av Arsenal som ändå slutar med en uppåtkurva, tycker jag. Alltid något. 

Grattis Lars! Kul!!

jag har två småttingar och kan lova att man inte släpper Arsenal så lätt trots att mkt är skit runt klubben

nä jag har en liten men hat dealat till mig 90 minuters fotboll i veckan ;) sen har jag en snäll fru som låter mig se alla mitt i veckan matcher med ;)

min sambo måste vara väldigt snäll. Får se i stort sett alla matcher jag vill se. bra om de ligger i hennes kalender bara. Enstaka ggr får jag spela in dem och ibland med lilleman på bröstet :-)

COYG

Sral
Bild för Sral
Jimmy Roslund wrote:
Sral wrote:

Ja, matcherna lär jag fortsätta se. Är väl mer tveksam till all tid jag lägger före dem, efter dem, försäsongerna, vara aktiv på forum och så vidare...

Grattis! Transfertråden blir nog lika trist som vanligt så ta en paus och ladda för nedkomsten du!

Tack! :-)

Är väl matchtrådarna som är mest jobbig läsning. Transfertråden är ingenting jämfört med dem.

Pelle
Bild för Pelle
Heppe wrote:
Sral wrote:
Mickys wrote:

Vad hände med Sanchez?

Tror mer man sparade Alexis, vilket i så fall skulle vara smart. 

Han satt skadad utanför bild men gick av själv. Väldigt svårt att säga nåt mer

Han gick med rött bandage om låret men utan att halta eller något under tackvarvet. 

För övrigt gick Wenger INTE med i det obligatoriska varvet, han hade avråtts från det vilket var en enorm besvikelse för mig då denna match var mitt farväl till den manager som betytt mest för mig under min livstid!

 

Sral - stort grattis hoppas få se dig här ibland ändå. :)

If it's too strong, then you're too weak!

George Adams
Bild för George Adams
Sral wrote:
Jimmy Roslund wrote:
Sral wrote:

Ja, matcherna lär jag fortsätta se. Är väl mer tveksam till all tid jag lägger före dem, efter dem, försäsongerna, vara aktiv på forum och så vidare...

Grattis! Transfertråden blir nog lika trist som vanligt så ta en paus och ladda för nedkomsten du!

Tack! :-)

Är väl matchtrådarna som är mest jobbig läsning. Transfertråden är ingenting jämfört med dem.

Grattis Sral. Och lycka till med Byltingen. 

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Vem har avrått Wenger menar du Pelle?

Pelle
Bild för Pelle
Heppe wrote:

Vem har avrått Wenger menar du Pelle?

All personal på Emirates hade det svaret när man kommenterade att Wenger inte gick med på varvet. Förmodligen för att man var rädd för WengerOut kampanjer...

Misstänker det är styrelsen som avrått.

If it's too strong, then you're too weak!

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
Sral wrote:

Surt, men hoppas man tar det här som en väckarklocka. Vi har gjort det bra de senaste matcherna, det var ju som bekant tidigare på året vi förlorade den här platsen. Kul att Bellerin och Ramsey fick göra mål. FA-cupen känns som ett väldigt stort kanske. Chelsea är skyhöga favoriter och jag undrar hur backlinjen egentligen ska se ut. 

Min kärlek och mitt intresse för Arsenal dör inte på något sätt av det här, men i slutet av juli/början av augusti ska vi få vårt första barn. Samtidigt har det stundtals varit riktigt tråkig stämning på forumet och framsidan. Kanske försvinner jag härifrån mer och mer, det beror ju självklart också hur vår lille sover också. En tung säsong av Arsenal som ändå slutar med en uppåtkurva, tycker jag. Alltid något. 

Grattis Lars!! Väntar våran 3:e minigooner 7:e Juli

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Pelle wrote:
Heppe wrote:

Vem har avrått Wenger menar du Pelle?

All personal på Emirates hade det svaret när man kommenterade att Wenger inte gick med på varvet. Förmodligen för att man var rädd för WengerOut kampanjer...

Misstänker det är styrelsen som avrått.

Stört om han låter sig påverkas så till den grad att han inte medverkar på varvet men ändå tänker fortsätta. Fansen åsikter blir gissningsvis inte mindre påtagliga i framtiden

Pelle
Bild för Pelle
Heppe wrote:
Pelle wrote:
Heppe wrote:

Vem har avrått Wenger menar du Pelle?

All personal på Emirates hade det svaret när man kommenterade att Wenger inte gick med på varvet. Förmodligen för att man var rädd för WengerOut kampanjer...

Misstänker det är styrelsen som avrått.

Stört om han låter sig påverkas så till den grad att han inte medverkar på varvet men ändå tänker fortsätta. Fansen åsikter blir gissningsvis inte mindre påtagliga i framtiden

Fast får han tydliga direktiv av styrelsen att avstå lär man följa de direktiven. Wenger sitter inte så säkert nu som folk verkar tro, han har inte hela styrelsens stöd så han får inte bestämma som han vill längre.

Hans postmatch intervju hade ju många kryptiska formuleringar...

If it's too strong, then you're too weak!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Pelle wrote:
Heppe wrote:
Pelle wrote:
Heppe wrote:

Vem har avrått Wenger menar du Pelle?

All personal på Emirates hade det svaret när man kommenterade att Wenger inte gick med på varvet. Förmodligen för att man var rädd för WengerOut kampanjer...

Misstänker det är styrelsen som avrått.

Stört om han låter sig påverkas så till den grad att han inte medverkar på varvet men ändå tänker fortsätta. Fansen åsikter blir gissningsvis inte mindre påtagliga i framtiden

Fast får han tydliga direktiv av styrelsen att avstå lär man följa de direktiven. Wenger sitter inte så säkert nu som folk verkar tro, han har inte hela styrelsens stöd så han får inte bestämma som han vill längre.

Hans postmatch intervju hade ju många kryptiska formuleringar...

Absolut. Men får man sådana direktiv borde suget bli därefter, personligen hade nog att tvingas avstå ett sånt här tillfälle påverkat mig oerhört mycket.Så pass mycket att jag nog hade funnit det oerhört svårt att fortsötta även om jag varit inne på det tidigare

Pelle
Bild för Pelle
Heppe wrote:
Pelle wrote:
Heppe wrote:
Pelle wrote:
Heppe wrote:

Vem har avrått Wenger menar du Pelle?

All personal på Emirates hade det svaret när man kommenterade att Wenger inte gick med på varvet. Förmodligen för att man var rädd för WengerOut kampanjer...

Misstänker det är styrelsen som avrått.

Stört om han låter sig påverkas så till den grad att han inte medverkar på varvet men ändå tänker fortsätta. Fansen åsikter blir gissningsvis inte mindre påtagliga i framtiden

Fast får han tydliga direktiv av styrelsen att avstå lär man följa de direktiven. Wenger sitter inte så säkert nu som folk verkar tro, han har inte hela styrelsens stöd så han får inte bestämma som han vill längre.

Hans postmatch intervju hade ju många kryptiska formuleringar...

Absolut. Men får man sådana direktiv borde suget bli därefter, personligen hade nog att tvingas avstå ett sånt här tillfälle påverkat mig oerhört mycket.Så pass mycket att jag nog hade funnit det oerhört svårt att fortsötta även om jag varit inne på det tidigare

Absolut, en sak jag imponeras av Wenger trots allt är hur han trots allt tar på sig syndabockshatten i vått o torrt. Självklart förtjänar han att bära den ur flera aspekter, men att alltid skydda styrelse, ägare och spelare får en att undra om Wenger inte är en masocist trots allt...

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
Pelle wrote:

Jag förväntar mig att min svit fortsätter - jag har aldrig sett Arsenal förlora när jag varit på plats - så en seger förväntar jag mig.

Sviten fortsätter. ;)

If it's too strong, then you're too weak!

Fredde
Bild för Fredde

Europa league alltså.. Skicka u23 laget till långtbortistan och andra skitställen. Den här turneringen borde behandlas som ligacupen. Kruxet är ju att våran andraelva borde slå Celta Vigo, Krasnodar osv över 2 matcher.

You win some, you draw some

B-G
Bild för B-G
Freddee wrote:

Europa league alltså.. Skicka u23 laget till långtbortistan och andra skitställen. Den här turneringen borde behandlas som ligacupen. Kruxet är ju att våran andraelva borde slå Celta Vigo, Krasnodar osv över 2 matcher.

Helt klart. Passa på att spela juniorer och reserver.
Ska bli skönt med lite extra ledigt för våra seniorer en säsong.
Skulle vi ta oss till semi så kan vi börja spela ett hyfsat lag förutsatt att vi inte går bra i ligan.

Twitter @grvdga

Fredde
Bild för Fredde

Exakt så, kunde inte bry mig mindre om den turneringen. Som nu på torsdag, det är en stor titel för Ajax och inte för United. Kan vara en bra erfarenhet för spelare som Rashford och Martial. Kanske även för Fellaini som hör hemma på den nivån.

Det United-fansen (hoppas jag) blir glada för är snarare en CL-plats än någonting annat. Mourinho kommer förmodligen säga att säsongen varit en stor succé om man vinner men ingen kommer hålla med eftersom en CL-plats är det minsta man kan begära när man bränt så mycket pengar.

You win some, you draw some

Pelle
Bild för Pelle

Håller inte alls med er, om vi nu är med i EL (vilket självklart är ett misslyckande i sig) så skall vi satsa på den så vi kan vinna en Europeisk pokal. Tycker det e bristande vinnarskalle att inte gå för de tävlingar man ställer upp i...

If it's too strong, then you're too weak!

Sral
Bild för Sral

Det är det verkligen. Och som har påpekats förut, Arsenal har inte överdrivet många europeiska titlar. En Intercities fairs cup (typ dåtidens Europa League kanske?) typ 1969 och så cupvinnarcupen 1995 (var det väl?). Löjligt att inte alls ta Europa League på allvar.

George Adams
Bild för George Adams

Självklart skall vi gå all in nu när vi kommer till EL.

Vi behöver verkligen bättra på vår internationella cupsamling, då vi bara har en större "Uefa" vinst innan. Vinsten mot Parma säsongen 93/94 i Cupvinnarcupfinalen. Sedan har vi torskat samma cupfinal 2 ggr. 80 mot Valencia och 95 mot Zaragosa. Förutom CL finalen då...

Sral
Bild för Sral

Just det, ja. 93/94 var det!

Isak Selling
Bild för Isak Selling
George Adams wrote:

Självklart skall vi gå all in nu när vi kommer till EL.

Vi behöver verkligen bättra på vår internationella cupsamling, då vi bara har en större "Uefa" vinst innan. Vinsten mot Parma säsongen 93/94 i Cupvinnarcupfinalen. Sedan har vi torskat samma cupfinal 2 ggr. 80 mot Valencia och 95 mot Zaragosa. Förutom CL finalen då...

Vi torskade även UEFA Cup finalen på Parken mot Galatasaray säsongen 99/00

George Adams
Bild för George Adams
Kaiser Özil wrote:
George Adams wrote:

Självklart skall vi gå all in nu när vi kommer till EL.

Vi behöver verkligen bättra på vår internationella cupsamling, då vi bara har en större "Uefa" vinst innan. Vinsten mot Parma säsongen 93/94 i Cupvinnarcupfinalen. Sedan har vi torskat samma cupfinal 2 ggr. 80 mot Valencia och 95 mot Zaragosa. Förutom CL finalen då...

Vi torskade även UEFA Cup finalen på Parken mot Galatasaray säsongen 99/00

Just det Kaisern!

Sidor