Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

FA-CUP Final 27/5 18:30

225 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen
FA-CUP Final 27/5 18:30

Dags att börja snacka upp förväntningarna! Eller kanske snacka ner...

Gårdagen innebar att vi kommer att sakna Kos och med största sannolikhet även Gabriel (inga news än, men bärs man ut på bår så bådar det inte gott). Nu kommer nyheter att Mustafi tydligen fick en hjärnskakning mot Sunderland och det är mycket tveksamt att han ska vara redo för spel på lördag med tanke på alla säkerhetsprotokoll som gäller för hjärnskakningar.

Vi kommer alltså troligtvis att få ställa upp med en wing+backlinje bestående av Bellerin-Holding-BFG-Monreal-Gibbs mot Chelsea. Den känner jag mig inte så trygg i, främst pga att BFG spelat en knapp halvlek på hela säsongen och har antagligen förlorat både snabbhet (den lilla han hade) och har lite rostig speluppfattning.

Men men, cupfinal är cupfinal och känslan inför denna är ändå att om vi vinner så kommer det smälla högt jämfört med de två senaste finalerna där vi ändå var överlägsna förhandsfavoriter och bara skulle vinna. Nu är vi istället rejäla underdogs.

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

BFG avgör!

Pelle
Bild för Pelle

Vi börjar och avslutar säsongen med en kraftigt försämrad backlinje - cirkeln är sluten. 

Tror dock vi kan ha en chans att Chelsea inte är lika hungriga som vi förhoppningsvis är efter deras ligaseger. 

If it's too strong, then you're too weak!

Vicious
Bild för Vicious

Chelsea kommer alltid vara hungriga på att slå oss. Vi ska inte lura oss till att tro något annat. Det kommer krävas en överjävligt bra insats i klass med den på Emirates i höstas för att avgå med segern.

#Championship

Bengelito
Bild för Bengelito

Ospina eller Cech i mål? Vad tycker ni?

Arsene Wenger - He Knows, You Don't 

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Cech alla dagar i veckan. Måste bara spela bästa laget i en cupfinal.

Pelle
Bild för Pelle

Cech. Säsongens sista match så är man inte skadad eller extremt sliten skall vi starta med absolut bästa laget vi kan.

If it's too strong, then you're too weak!

Glenn
Bild för Glenn

Läste nu att Gabbe är borta 6-8 veckor och Mustafi är fortfarande sjuk och har ej tränat så han missar finalen.

Herregud vilken pinsam backlinje det blir. Helvete vad korkad du är Kos!

Oxen ska tydligen vara tillbaka i träning. Kanske spela Bellerin, Holding och Monreal där bak. Oj vad tufft det blir. Vill inte se rundningsmärket BFG.

COYG

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Mickys wrote:

Läste nu att Gabbe är borta 6-8 veckor och Mustafi är fortfarande sjuk och har ej tränat så han missar finalen.

Herregud vilken pinsam backlinje det blir. Helvete vad korkad du är Kos!

Oxen ska tydligen vara tillbaka i träning. Kanske spela Bellerin, Holding och Monreal där bak. Oj vad tufft det blir. Vill inte se rundningsmärket BFG.

Är väl hjärnskakning på Mustafi? Han förväntas vara tillbaka på lördag dock.

B-G
Bild för B-G

Tror Mustafi kommer vara spelklar i helgen.
Tunt på bänken men Mustafi - Holding - Monreal kan nog klara uppgiften en bra dag.

Hoppfull :)

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn
Farbror Frej wrote:
Mickys wrote:

Läste nu att Gabbe är borta 6-8 veckor och Mustafi är fortfarande sjuk och har ej tränat så han missar finalen.

Herregud vilken pinsam backlinje det blir. Helvete vad korkad du är Kos!

Oxen ska tydligen vara tillbaka i träning. Kanske spela Bellerin, Holding och Monreal där bak. Oj vad tufft det blir. Vill inte se rundningsmärket BFG.

Är väl hjärnskakning på Mustafi? Han förväntas vara tillbaka på lördag dock.

Hoppas du har rätt men kommer konstiga uppgifter från flera källor. Här från ESPN:

Wenger said on Wednesday that Gabriel will be out for six to eight weeks with a damaged medial knee ligament, while Mustafi is still sick and has been kept out of training this week.

 

Mustafi missed the Everton game with an illness and Wenger said "we still have some worries about" the Germany international. "He's still sick at the moment and has not trained yet," he said.

COYG

Jepson
Bild för Jepson

Storbildsvisningen utanför Emirates skippas till följd av händelserna i Manchester och Ariana Grandes konsert. Hade ju funderingar på att ha dragit dit, men nu får de bli storbild hemma istället

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Gibbs borta. Där försvann förmodligen vår chans att ställa upp med en trebackslinje. Vi kommer ställa ut

Bellerin Mertesacker Holding Holding

Första reserv i backlinjen blir Debuchy. Eller Oxen. Det hopp man haft vilar på en skör skör tråd nu, måtte bara Mustafi bli spelklar

Pelle
Bild för Pelle
Heppe wrote:

Gibbs borta. Där försvann förmodligen vår chans att ställa upp med en trebackslinje. Vi kommer ställa ut

Bellerin Mertesacker Holding Holding

Första reserv i backlinjen blir Debuchy. Eller Oxen. Det hopp man haft vilar på en skör skör tråd nu, måtte bara Mustafi bli spelklar

Visst, även jag ser Holding som en lovande spelare, men att tro han fyller två platser i backlinjen är väl lite väl optismistiskt? ;)

If it's too strong, then you're too weak!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Haha, ja men nästan så illa ser det ju ut nu! En får göra två personers jobb ;)

B-G
Bild för B-G

Vart läser man om Gibbs skada?

Twitter @grvdga

Pelle
Bild för Pelle
B-G wrote:

Vart läser man om Gibbs skada?

På denna sidans startsida exvis. ;)

If it's too strong, then you're too weak!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Okej, det är inte på något sätt bekräftat att han missar. Det känns bara lite mörkt i backlinjen just nu så jag målar fan på väggen

B-G
Bild för B-G

In med Lucas på vänsterbacken, det är ju cupfinal. Lite som roliga timmen :)

Twitter @grvdga

Vicious
Bild för Vicious

Kan bara Mustafi spela så löser det mycket. Bara vi slipper sätta in Merte så tror jag fortfarande det finns en chans.

#Championship

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Vill se Giroud flytta på dom där tre blåa där bak och knoppa in 2,drömscenario!!!

Sen vinst med 2-1 på det!!

AFC

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Vicious wrote:

Kan bara Mustafi spela så löser det mycket. Bara vi slipper sätta in Merte så tror jag fortfarande det finns en chans.

Det känns tråkigt att överge tre-backs just nu men att spela Mertesacker där... jag vete tusan vad jag vill just nu. "Dröm-scenariot" är väl att både Gibbs och Musse kan spela så kan vi formera en trebacks med Mustafi, Holding, Monreal

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG
B-G wrote:

In med Lucas på vänsterbacken, det är ju cupfinal. Lite som roliga timmen :)

Gör som sista matchen i B-lagsserier eller gärdsgårdsserier. Lotta platserna.

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Heppe wrote:
Vicious wrote:

Kan bara Mustafi spela så löser det mycket. Bara vi slipper sätta in Merte så tror jag fortfarande det finns en chans.

Det känns tråkigt att överge tre-backs just nu men att spela Mertesacker där... jag vete tusan vad jag vill just nu. "Dröm-scenariot" är väl att både Gibbs och Musse kan spela så kan vi formera en trebacks med Mustafi, Holding, Monreal

Ska vi spela tre mittbackar så är det väl snarare då än med två mittbackar vi kan spela Mertesacker. En tänkbar trea är Monreal-BFG-Holding med Chamberlain som vänsterback/ytter och Bellerin på andra kanten.

Sekreterare Arsenal Sweden

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Lars Lundstedt wrote:
Heppe wrote:
Vicious wrote:

Kan bara Mustafi spela så löser det mycket. Bara vi slipper sätta in Merte så tror jag fortfarande det finns en chans.

Det känns tråkigt att överge tre-backs just nu men att spela Mertesacker där... jag vete tusan vad jag vill just nu. "Dröm-scenariot" är väl att både Gibbs och Musse kan spela så kan vi formera en trebacks med Mustafi, Holding, Monreal

Ska vi spela tre mittbackar så är det väl snarare då än med två mittbackar vi kan spela Mertesacker. En tänkbar trea är Monreal-BFG-Holding med Chamberlain som vänsterback/ytter och Bellerin på andra kanten.

Man tager vad man haver

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Usch, de här kan va över på en kvart om de inte är på tårna från start. Anfall är bästa försvar med den backlinjen vi kan ha.

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Parkera en fungerande buss första halvlek och 0-0 sen kan vi ta det därifrån!

AFC

Jepson
Bild för Jepson

Den som gör flest nål vinner, skit i försvaret som ändå är helt stukat.

Sral
Bild för Sral

Chelsea är skyhöga favoriter och det krävs en heroisk insats av oss för att vinna detta. Samtidigt är det säsongens sista match, så det är bara att klämma ur det där sista.

RoPa87
Bild för RoPa87

Ja det blir intressant hur Wenger ska ställa upp laget idag. Ska tydligen vara bekräftat att Kos, Gabriel, mustafi och Gibbs och även cech missar matchen pga avstängning och skador.... Blir det Holding BFG och monreal i backlinjen då. Jaja, får försöka njuta de första minuterna av finalen iaf!

George Adams
Bild för George Adams

Vi vinner!

Sidor