Medlemmar: 8835 st.
Visa menyn

Arsenal-Bournemouth

148 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Woody
Bild för Woody
Arsenal-Bournemouth

Verkar således som att Viatrams icke visar Arsenal kommande Lördag 9/9. Någon som vet mer ? Rock on !

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Stämmer!

Neverton-Hottentott som visas.

Bara ge sig in i fulstream djungeln,tyvärr

AFC

Tosse
Bild för Tosse

Eller vänta till efterhandssändningen kl 20.30

 

Rylle
Bild för Rylle

Eller köpa en biljett på Arsenal Sverige och åka över:)

Rylle

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Jag förstår de inte visar oss, men varför får de inte börja eftersändningen förrän 20.30?? 

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen
Jimmy Roslund wrote:

Jag förstår de inte visar oss, men varför får de inte börja eftersändningen förrän 20.30?? 

Enligt Viasat säger avtalet att repriserna får visas först efter att sista matchen för dagen är spelad. Det är väl antagligen för att inte konkurrera ut den direktsända 18:30-matchen.

Glenn
Bild för Glenn

Sanchez ankelskada....var rätt låga odds på att den skulle komma...kommer nog vara många "skador" i år...

COYG

Mackan
Bild för Mackan

Ganska mycket som står på spel känns det som i den här matchen. Jag tror (hoppas) att den mycket skumma uppställningen och medföljande resultat på Anfield handlade om bråk och diskussioner i omklädningsrummet och att detta nu är ngt de kommit till rätta med. Hoppas också att vi går tillbaka till en fyrbackslinje. Skulle kunna tänka mig följande:

                                                          Cech

 

     Bellerin                   Mustafi                                  Koscielny          Kolasinac

 

                              Xhaka                                              Wilshere

 

 Ramsey                                          Özil                                                   Sanchez

 

                                                        Lacazette

Twitter: @mackan_carlsson

 

Vicious
Bild för Vicious

Gött med efterhandsändning. Då får man resten av helgen förstörd någon gång sent på lördagskvällen istället för vid 18!

#Championship

Mackan
Bild för Mackan
Vicious wrote:

Gött med efterhandsändning. Då får man resten av helgen förstörd någon gång sent på lördagskvällen istället för vid 18!

Haha skön positivism "Vill inte att glaset ska vara varken halvtomt eller halvfullt för då lär jag bara spilla ut det" :). Är det bara jag som faktiskt tror att vi (förutsatt att vi löser käbblet i omklädningsrum m.m) kan göra en helt ok säsong?

 

Twitter: @mackan_carlsson

 

Glenn
Bild för Glenn
Mackan wrote:
Vicious wrote:

Gött med efterhandsändning. Då får man resten av helgen förstörd någon gång sent på lördagskvällen istället för vid 18!

Haha skön positivism "Vill inte att glaset ska vara varken halvtomt eller halvfullt för då lär jag bara spilla ut det" :). Är det bara jag som faktiskt tror att vi (förutsatt att vi löser käbblet i omklädningsrum m.m) kan göra en helt ok säsong?

 

JApp bara du....och BG såklart..

COYG

Glenn
Bild för Glenn
Mackan wrote:

Ganska mycket som står på spel känns det som i den här matchen. Jag tror (hoppas) att den mycket skumma uppställningen och medföljande resultat på Anfield handlade om bråk och diskussioner i omklädningsrummet och att detta nu är ngt de kommit till rätta med. Hoppas också att vi går tillbaka till en fyrbackslinje. Skulle kunna tänka mig följande:

                                                          Cech

 

     Bellerin                   Mustafi                                  Koscielny          Kolasinac

 

                              Xhaka                                              Wilshere

 

 Ramsey                                          Özil                                                   Sanchez

 

                                                        Lacazette

Den hade varit kul att se...men det kommer ej hända. Wilshere sitter fast i frysboxen och frågan är om Musse kommer sitta bredvid i år...

COYG

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Mickys wrote:
Mackan wrote:
Vicious wrote:

Gött med efterhandsändning. Då får man resten av helgen förstörd någon gång sent på lördagskvällen istället för vid 18!

Haha skön positivism "Vill inte att glaset ska vara varken halvtomt eller halvfullt för då lär jag bara spilla ut det" :). Är det bara jag som faktiskt tror att vi (förutsatt att vi löser käbblet i omklädningsrum m.m) kan göra en helt ok säsong?

 

JApp bara du....och BG såklart..

Topp 4. Nej.

Topp 6. Tveksamt

Topp 10 Troligt.

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Krismöte, fyrbackslinje, struktur, spela rätt spelare på rätt position med rätt rollbeskrivning så bör vi lösa Bournemouth hemma.

Jepson
Bild för Jepson
Johan Pedersen wrote:
Jimmy Roslund wrote:

Jag förstår de inte visar oss, men varför får de inte börja eftersändningen förrän 20.30?? 

Enligt Viasat säger avtalet att repriserna får visas först efter att sista matchen för dagen är spelad. Det är väl antagligen för att inte konkurrera ut den direktsända 18:30-matchen.

Fast vem vill se ett annat lag när man kan se det lag man vill se? Säger lite emot sig själv att inte visa alla matcher. Men jag är ju färgad ;-) 

Pelle
Bild för Pelle
Mackan wrote:
Vicious wrote:

Gött med efterhandsändning. Då får man resten av helgen förstörd någon gång sent på lördagskvällen istället för vid 18!

Haha skön positivism "Vill inte att glaset ska vara varken halvtomt eller halvfullt för då lär jag bara spilla ut det" :). Är det bara jag som faktiskt tror att vi (förutsatt att vi löser käbblet i omklädningsrum m.m) kan göra en helt ok säsong?

Jag e övertygad om att vi tar oss tillbaka till top4 om Sanchez gör en normal säsong o inte surar ihop. I annat fall får vi kämpa för top6.

If it's too strong, then you're too weak!

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Pelle wrote:
Mackan wrote:
Vicious wrote:

Gött med efterhandsändning. Då får man resten av helgen förstörd någon gång sent på lördagskvällen istället för vid 18!

Haha skön positivism "Vill inte att glaset ska vara varken halvtomt eller halvfullt för då lär jag bara spilla ut det" :). Är det bara jag som faktiskt tror att vi (förutsatt att vi löser käbblet i omklädningsrum m.m) kan göra en helt ok säsong?

Jag e övertygad om att vi tar oss tillbaka till top4 om Sanchez gör en normal säsong o inte surar ihop. I annat fall får vi kämpa för top6.

Hänger mer på centrallinjen (undantag Cech) som har varit bedrövlig första matcherna!!!

AFC

Pelle
Bild för Pelle
Elias Bard wrote:
Pelle wrote:
Mackan wrote:
Vicious wrote:

Gött med efterhandsändning. Då får man resten av helgen förstörd någon gång sent på lördagskvällen istället för vid 18!

Haha skön positivism "Vill inte att glaset ska vara varken halvtomt eller halvfullt för då lär jag bara spilla ut det" :). Är det bara jag som faktiskt tror att vi (förutsatt att vi löser käbblet i omklädningsrum m.m) kan göra en helt ok säsong?

Jag e övertygad om att vi tar oss tillbaka till top4 om Sanchez gör en normal säsong o inte surar ihop. I annat fall får vi kämpa för top6.

Hänger mer på centrallinjen (undantag Cech) som har varit bedrövlig första matcherna!!!

Det var dom stundtals förra säsongen med, men vi hade för många missade avslut, något jag räknar med att Lacazette åtgärdar.

Vi får dock enas om att ha olika åsikter, det är tillåtet. :)

If it's too strong, then you're too weak!

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Pelle wrote:
Elias Bard wrote:
Pelle wrote:
Mackan wrote:
Vicious wrote:

Gött med efterhandsändning. Då får man resten av helgen förstörd någon gång sent på lördagskvällen istället för vid 18!

Haha skön positivism "Vill inte att glaset ska vara varken halvtomt eller halvfullt för då lär jag bara spilla ut det" :). Är det bara jag som faktiskt tror att vi (förutsatt att vi löser käbblet i omklädningsrum m.m) kan göra en helt ok säsong?

Jag e övertygad om att vi tar oss tillbaka till top4 om Sanchez gör en normal säsong o inte surar ihop. I annat fall får vi kämpa för top6.

Hänger mer på centrallinjen (undantag Cech) som har varit bedrövlig första matcherna!!!

Det var dom stundtals förra säsongen med, men vi hade för många missade avslut, något jag räknar med att Lacazette åtgärdar.

Vi får dock enas om att ha olika åsikter, det är tillåtet. :)

Absolut!

Syftar på Huth/Morgan/Deinkwater/Kante

Cahill/terry/matic/fabregas/Kante

Ferdinand/vidic/scholes/carrick osv

stabil centrallinje över tid har skördat framgångar!

Vi har ju olika varenda jävla match som underpresterar dessutom,katastrof!!

Hittar vi den är jag inte orolig för herrarna framför kommer lösa biffen....

Tiden får utvisa.

AFC

Glenn
Bild för Glenn

Sanchez verkar vara i lysande form och på strålande spelhumör. Sitta på läktaren kanske elle rännu hellre hemma med sina hundar så vi slipper se honom i tv gotta sig när det går åt skogen för Arsenal.

COYG

George Adams
Bild för George Adams

Apropå riktigt stark centrallinje.  

Det var många många år sedan vi hade det. Ännu ett skäl till min avoga inställning till Wenger. T o m en division 7 tränare förstår den stora konkurrens fördelen med att ha en superstark centrallinje. 

# Wenger & Kroenke Out!!

Glenn
Bild för Glenn

Mkt humor i att Kolasinac vann player of the month i augusti med hela 50% av rösterna. Tvåa var Lacazette med 26%. Båda två bänkade Wenger i matchen mot Fools. Visst är det säkert många som röstat på dessa delvis för att de var bänkade och emot Wenger men det är ju knappast en organiserad protest.

Vågar du sätta Kolasinac och Lacazette på bänken igen Wenger?

COYG

Nicklas Andersson
Bild för Nicklas Andersson

Börjar bli jäkligt spännande att se vad det blir för uppställning nu! Något likt det Mackan skrev om tidigare hoppas även jag på. Ramsey så långt bort från en central mittfältsroll (om vi ska spela med två centrala fältare) som möjligt samt fyrback.

Elias Bard
Bild för Elias Bard

                      Cech

       Mustafi.   Kos.   Monreal

Bellerin.     Elneny.  Xhaka.   Kolasinac

                   Alexis   Özil

                     Lacazette

AFC

Jonas S
Bild för Jonas S
Mickys wrote:

Mkt humor i att Kolasinac vann player of the month i augusti med hela 50% av rösterna. Tvåa var Lacazette med 26%. Båda två bänkade Wenger i matchen mot Fools. Visst är det säkert många som röstat på dessa delvis för att de var bänkade och emot Wenger men det är ju knappast en organiserad protest.

Vågar du sätta Kolasinac och Lacazette på bänken igen Wenger?

Player of the month för mig är Giroud för hans nickmål mot Leicester.

Annars borde det delats ut en radda "Sämst skitspelare denna månad"-pris. Xhaka och Ramsey på delad förstaplats tillsammans med Ox, Welbeck, Monreal, Holding och Bellerin. 

Be excited!

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Bryr mig inte om hur vi ställer upp så länge vi går tillbaka till fyrbackslinje.

                     Cech

Bellerin Mustafi Koscielny Kolasinac

             Elneny      Xhaka

    Ramsey        Özil           Alexis

                   Lacazette

Byarum
Bild för Byarum
Isak Selling wrote:

Bryr mig inte om hur vi ställer upp så länge vi går tillbaka till fyrbackslinje.

                     Cech

Bellerin Mustafi Koscielny Kolasinac

             Elneny      Xhaka

    Ramsey        Özil           Alexis

                   Lacazette

Denna uppställning skulle kunna ge litet framtidshopp,,,,

Bosse

Jonas S
Bild för Jonas S

Jag är rätt övertygad om att Wenger tjurar på med Ramsey/Xhaka-katastrofen.

Be excited!

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Nån som vet nån fulstream att chansa med? orkar inte se neverton-hottentotts när vårat kära lag spelar samtidigt,man lär sig aldrig!

AFC

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Byarum wrote:
Isak Selling wrote:

Bryr mig inte om hur vi ställer upp så länge vi går tillbaka till fyrbackslinje.

                     Cech

Bellerin Mustafi Koscielny Kolasinac

             Elneny      Xhaka

    Ramsey        Özil           Alexis

                   Lacazette

Denna uppställning skulle kunna ge litet framtidshopp,,,,

Den köper jag rakt av men var tydligt det blir att vi är i behov av CM!!!!!

Åhhh Santi Cazorla!!!

AFC

Byarum
Bild för Byarum
Elias Bard wrote:
Byarum wrote:
Isak Selling wrote:

Bryr mig inte om hur vi ställer upp så länge vi går tillbaka till fyrbackslinje.

                     Cech

Bellerin Mustafi Koscielny Kolasinac

             Elneny      Xhaka

    Ramsey        Özil           Alexis

                   Lacazette

Denna uppställning skulle kunna ge litet framtidshopp,,,,

Den köper jag rakt av men var tydligt det blir att vi är i behov av CM!!!!!

Åhhh Santi Cazorla!!!

+1 på den kommentaren. Fan vad jag saknar honom, men är samtidigt rädd att han inte kan komma tillbaka till fornstora dagar....

Bosse

Sidor