Medlemmar: 8835 st.
Visa menyn

Arsenal-Bournemouth

148 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
B-G
Bild för B-G
Mickys wrote:
Jonas S wrote:
B-G wrote:
Christian Vela wrote:

Man börjar ju undra,  kan B-G och Mickys vara samma person? 

Mickys är mitt alter ego när jag blir bitter :)

:) Det hade ju varit jävligt kul. Inte en helt dum lösning.

skulle ju kunna funka att jag är din mörka sida men håller ej då du skulle bli oändligt mkt mer intelligent när mörka sidan kommer fram. Inte så troligt! Men jag är BG's motpol. Dvs den smarta :-)

Den intelligenta skriver ju efter den tänker.Jag lovar att vara kritisk. 500THB veckan och jag kör båda våra konton. PM om det är intressant.

Du är den bittra? ;)

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn
B-G wrote:
Mickys wrote:
Jonas S wrote:
B-G wrote:
Christian Vela wrote:

Man börjar ju undra,  kan B-G och Mickys vara samma person? 

Mickys är mitt alter ego när jag blir bitter :)

:) Det hade ju varit jävligt kul. Inte en helt dum lösning.

skulle ju kunna funka att jag är din mörka sida men håller ej då du skulle bli oändligt mkt mer intelligent när mörka sidan kommer fram. Inte så troligt! Men jag är BG's motpol. Dvs den smarta :-)

Den intelligenta skriver ju efter den tänker.Jag lovar att vara kritisk. 500THB veckan och jag kör båda våra konton. PM om det är intressant.

Du är den bittra? ;)

500 låter för mkt. Kan vi köra 250? :-)

COYG

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Welbz är urusel och får 90 minuter. Welbz är stekhet å chans på hattrick byts ut innan 70e. Tja den som blir klok på wenger den är galen. Skön seger men någon värdemätare av rang var det då inte.

Jocke K
Bild för Jocke K
Mickys wrote:
Isak Selling wrote:

Haha du kommer aldrig förstå Özils roll, vad han gör bra eller varför han gör det han gör..

jag förstår utmärkt. Jag blir inte så våt i trosan för att han kan slå en 2 meters sidledspassning. Assisten var bra. Mer sånt mot dessa sopor. Bou håller knappt allsvensk klass idag

Om du tror att ett lag i nedre delen av PL inte håller i allsvenskan ja då vet jag inte vad du kan om fotboll. Malmö som är outstanding här hemma håller kanske ca 10-12 platsen i PL. Av de allsvenska lagen är det högst 3-4 som kanske skulle klara sig kvar i PL resten håller nog Championsship  nivå och även en division lägre i England. Svensk klubbfotboll är så dålig nu så att jämföra med svaga lag i PL det är som David och Goliat. 

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Malmö skulle åka ur PL 9 gånger av 10, om inte mer. Och då smyghåller jag ändå på dom.

Kvalitetsmässigt (och med flyt) hade väl max 2 st allsvenska lag kunnat knipa en play-off plats i Championship. Ytterligare 2-3 hade klarat sig skapligt och hamnat runt mitten. Lagen på undre halvan i Allsvenskan hade inte haft en chans att klara sig kvar.

B-G
Bild för B-G
Jimmy Roslund wrote:

Welbz är urusel och får 90 minuter. Welbz är stekhet å chans på hattrick byts ut innan 70e. Tja den som blir klok på wenger den är galen. Skön seger men någon värdemätare av rang var det då inte.

Wenger knows! Enkelt förklarat. 

Twitter @grvdga

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Jimmy, hur kan du säga att en spelare som gör två mål för laget i våra hjärtan vara urusel?

I detta läge som vi är i så behöver vårt lag all stöttning de kan få.

Visst ska vi ställa krav, men jag tror att det gäller att göra det med bra timing. 

Att man själv mår dåligt och kastar ur sig saker är helt OK, men det blir fan inte ett dugg bättre av det.

Jag har själv tyckt och sagt saker, men märkt att inget blir bättre av det.

Jag tror vi alla behöver hålla ihop och ge vad vi kan och bidra med possitiva saker för att vi ska lyfta oss och bli bättre och ta oss upp på samma nivå där vi hör hemma!

Vi ska lämna det där negativa bakom oss, och se framåt!

Vi behöver varandra, vi behöver hålla ihop!

Mera kärlek!

 

 

Tomas A.

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
Thomas Axh wrote:

Jimmy, hur kan du säga att en spelare som gör två mål för laget i våra hjärtan vara urusel?

I detta läge som vi är i så behöver vårt lag all stöttning de kan få.

Visst ska vi ställa krav, men jag tror att det gäller att göra det med bra timing. 

Att man själv mår dåligt och kastar ur sig saker är helt OK, men det blir fan inte ett dugg bättre av det.

Jag har själv tyckt och sagt saker, men märkt att inget blir bättre av det.

Jag tror vi alla behöver hålla ihop och ge vad vi kan och bidra med possitiva saker för att vi ska lyfta oss och bli bättre och ta oss upp på samma nivå där vi hör hemma!

Vi ska lämna det där negativa bakom oss, och se framåt!

Vi behöver varandra, vi behöver hålla ihop!

Mera kärlek!

 

 

Tror han syftade på Liverpool matchen och fick 90 min! Och att han var stekhet igår men byttes ut!

Glenn
Bild för Glenn
Jocke K wrote:
Mickys wrote:
Isak Selling wrote:

Haha du kommer aldrig förstå Özils roll, vad han gör bra eller varför han gör det han gör..

jag förstår utmärkt. Jag blir inte så våt i trosan för att han kan slå en 2 meters sidledspassning. Assisten var bra. Mer sånt mot dessa sopor. Bou håller knappt allsvensk klass idag

Om du tror att ett lag i nedre delen av PL inte håller i allsvenskan ja då vet jag inte vad du kan om fotboll. Malmö som är outstanding här hemma håller kanske ca 10-12 platsen i PL. Av de allsvenska lagen är det högst 3-4 som kanske skulle klara sig kvar i PL resten håller nog Championsship  nivå och även en division lägre i England. Svensk klubbfotboll är så dålig nu så att jämföra med svaga lag i PL det är som David och Goliat. 

är du på riktigt? Bou's insats idag var bedrövlig, rent amatörmässig. Men du säger att 3-4 allsvenska lag skulle klara sig kvar i PL. Haha nu drömmer du va? Alla Allavenska lag skulle åka ur PL med buller o bång. Några lag som MFF kan vinna enstaka matcher men aldrig klara sig kvar.

COYG

Pelle
Bild för Pelle
Mickys wrote:
Jonas S wrote:
B-G wrote:
Christian Vela wrote:

Man börjar ju undra,  kan B-G och Mickys vara samma person? 

Mickys är mitt alter ego när jag blir bitter :)

:) Det hade ju varit jävligt kul. Inte en helt dum lösning.

skulle ju kunna funka att jag är din mörka sida men håller ej då du skulle bli oändligt mkt mer intelligent när mörka sidan kommer fram. Inte så troligt! Men jag är BG's motpol. Dvs den smarta :-)

Hmm Mickys, tolkade jag dig verkligen rätt, men skrev du inte att det inte är så troligt att den som är på mörka sidan inte är lika intelligent? ;)

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
Jonas S wrote:

Sopan Welbeck få fortsatt förtroende.. herregud.

Ja, herregud. ;)

If it's too strong, then you're too weak!

Byarum
Bild för Byarum

Med tanke på den diskussion som förs ang allsvenskan och PL, är det väl rimligt att säga att våra bästa allsvenska lag skulle vara mittlag i The Championship och övriga i League 1. Vårt landslag är väl ungefär av Championship-kvalitet, men med en förbundskapten som är riktigt bra på att skapa synergier av ett lag. Det är inte alla förbundskaptener som har den förmågan. Tänker ex. på Holland och Frankrike. Deras lag borde slå Sverige alla dar i veckan, men vi står oss som lag bra mot dem. 

Bosse

Pelle
Bild för Pelle

Stabil seger mot ett mindre svårt motstånd så inget att dra stora växlar på. Vi fåck dock se ett lag som spelade för varandra och hade spelglädje, hoppas vi kan behålla det även över nästa helg.

vi förlorar stort mot Pool som förlorar stort mot City som knappt kunde besegra Bournemouth som förlorade stort mot oss. Merry go round...

If it's too strong, then you're too weak!

Elias Johansson
Bild för Elias Johansson

Mittfältet.....det blir tufft nästa helg. Dom var ju fan all over the place denna match också, frustrerande att se. Såklart gött med vinst men jag stör mig som fan på att gubben inte kan styra upp den delen nån gång.

Vicious
Bild för Vicious
Pelle wrote:

Stabil seger mot ett mindre svårt motstånd så inget att dra stora växlar på. Vi fåck dock se ett lag som spelade för varandra och hade spelglädje, hoppas vi kan behålla det även över nästa helg.

vi förlorar stort mot Pool som förlorar stort mot City som knappt kunde besegra Bournemouth som förlorade stort mot oss. Merry go round...

Ah, den mytomspunna Gais-matematiken. Slår aldrig fel.

Synd att Bournemouth gav oss matchen igår. Nu får vi ju inte veta om laget repat sig under uppehållet.

 

 

#Championship

Glenn
Bild för Glenn
Pelle wrote:
Mickys wrote:
Jonas S wrote:
B-G wrote:
Christian Vela wrote:

Man börjar ju undra,  kan B-G och Mickys vara samma person? 

Mickys är mitt alter ego när jag blir bitter :)

:) Det hade ju varit jävligt kul. Inte en helt dum lösning.

skulle ju kunna funka att jag är din mörka sida men håller ej då du skulle bli oändligt mkt mer intelligent när mörka sidan kommer fram. Inte så troligt! Men jag är BG's motpol. Dvs den smarta :-)

Hmm Mickys, tolkade jag dig verkligen rätt, men skrev du inte att det inte är så troligt att den som är på mörka sidan inte är lika intelligent? ;)

nä då får du läsa igen. Meningen blev komplicerad. Men meningen var att jag är på mörka sidan och är smartast. Comprendes?

COYG

Jocke K
Bild för Jocke K

Vad grundar du då bedömningen på att Bournemouth knappt håller allsvensk klass? Bournemouth  var mycket dåliga med PL mått mätt men de skulle förmodligen slå skiten ur i stort sett alla lag i Sverige. Sen håller jag delvis med om att Malmö skulle nog hamna långt ner i tabellen och riskera att åka ut i PL  men att säga att Bournemouth knappt håller allsvensk klass bara för att de ligger i botten på PL det är inte rätt. Att åka ur PL kan innebära en nivå i toppen på allsvenskan så det går inte ihop. 

 

 

 

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

Fredde
Bild för Fredde
Jocke K wrote:

Vad grundar du då bedömningen på att Bournemouth knappt håller allsvensk klass? Bournemouth  var mycket dåliga med PL mått mätt men de skulle förmodligen slå skiten ur i stort sett alla lag i Sverige. Sen håller jag delvis med om att Malmö skulle nog hamna långt ner i tabellen och riskera att åka ut i PL  men att säga att Bournemouth knappt håller allsvensk klass bara för att de ligger i botten på PL det är inte rätt. Att åka ur PL kan innebära en nivå i toppen på allsvenskan så det går inte ihop. 

Fast bra Championship spelare hade varit stora stjärnor i allsvenskan. Kommer ihåg att MFF sålde Rantie som var väldigt ansedd i allsvenskan till just Bournmouth, då i Championship. Han fick då ägna sig åt lite inhopp och var väldigt blek i Championship. Dickson Etuhu som var ordinarie i AIK när han var i sluttampen av sin karriär hade inte platsat i Championship där och då. Rosenberg? Isaksson? Olsson? De hade varit backup-spelare i PL i bästa fall. Olsson var backup innan han flyttade till Djurgårn, WBA kände att de kunde släppa honom utan att tappa sådär jätte mycket. Jag är tveksam till att någon av de 3 nämnda hade platsat i något Championshiplag med ambitioner att minst nå en kval-plats. Och de är bland det bästa allsvenskan har att erbjuda.

Edit: Engvall är ytterligare ett exempel.

You win some, you draw some

Jocke K
Bild för Jocke K

Vi kan bara titta på hur många svenska lag som nu spelar i CL och EL. Ser inte bra ut för allsvenskan. 

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

Glenn
Bild för Glenn
Jocke K wrote:

Vad grundar du då bedömningen på att Bournemouth knappt håller allsvensk klass? Bournemouth  var mycket dåliga med PL mått mätt men de skulle förmodligen slå skiten ur i stort sett alla lag i Sverige. Sen håller jag delvis med om att Malmö skulle nog hamna långt ner i tabellen och riskera att åka ut i PL  men att säga att Bournemouth knappt håller allsvensk klass bara för att de ligger i botten på PL det är inte rätt. Att åka ur PL kan innebära en nivå i toppen på allsvenskan så det går inte ihop. 

 

 

 

häng inte upp dig så mkt på ett ord. Men med deras prestation igår hade de nog kunnat förlora mot Allsvenskalag men de skulle sprungit hem Allsvenskan lätt över en hel säsong

COYG

B-G
Bild för B-G

Det Mickys försöker säga är. Vi vann. Men var för fan inte glad grabbar!

Twitter @grvdga

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Petrus Wiklund wrote:
Thomas Axh wrote:

Jimmy, hur kan du säga att en spelare som gör två mål för laget i våra hjärtan vara urusel?

I detta läge som vi är i så behöver vårt lag all stöttning de kan få.

Visst ska vi ställa krav, men jag tror att det gäller att göra det med bra timing. 

Att man själv mår dåligt och kastar ur sig saker är helt OK, men det blir fan inte ett dugg bättre av det.

Jag har själv tyckt och sagt saker, men märkt att inget blir bättre av det.

Jag tror vi alla behöver hålla ihop och ge vad vi kan och bidra med possitiva saker för att vi ska lyfta oss och bli bättre och ta oss upp på samma nivå där vi hör hemma!

Vi ska lämna det där negativa bakom oss, och se framåt!

Vi behöver varandra, vi behöver hålla ihop!

Mera kärlek!

 

 

Tror han syftade på Liverpool matchen och fick 90 min! Och att han var stekhet igår men byttes ut!

Precis så ja. Tyckte det var rätt tydligt.

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Mickys wrote:
Jocke K wrote:

Vad grundar du då bedömningen på att Bournemouth knappt håller allsvensk klass? Bournemouth  var mycket dåliga med PL mått mätt men de skulle förmodligen slå skiten ur i stort sett alla lag i Sverige. Sen håller jag delvis med om att Malmö skulle nog hamna långt ner i tabellen och riskera att åka ut i PL  men att säga att Bournemouth knappt håller allsvensk klass bara för att de ligger i botten på PL det är inte rätt. Att åka ur PL kan innebära en nivå i toppen på allsvenskan så det går inte ihop. 

 

 

 

häng inte upp dig så mkt på ett ord. Men med deras prestation igår hade de nog kunnat förlora mot Allsvenskalag men de skulle sprungit hem Allsvenskan lätt över en hel säsong

Helt off men vår käre Frimpong som faktiskt fick matcher i vårt A-lag platsade ju inte ens i laget som ligger sist i Allsvenskan.

Glenn
Bild för Glenn
Jimmy Roslund wrote:
Mickys wrote:
Jocke K wrote:

Vad grundar du då bedömningen på att Bournemouth knappt håller allsvensk klass? Bournemouth  var mycket dåliga med PL mått mätt men de skulle förmodligen slå skiten ur i stort sett alla lag i Sverige. Sen håller jag delvis med om att Malmö skulle nog hamna långt ner i tabellen och riskera att åka ut i PL  men att säga att Bournemouth knappt håller allsvensk klass bara för att de ligger i botten på PL det är inte rätt. Att åka ur PL kan innebära en nivå i toppen på allsvenskan så det går inte ihop. 

 

 

 

häng inte upp dig så mkt på ett ord. Men med deras prestation igår hade de nog kunnat förlora mot Allsvenskalag men de skulle sprungit hem Allsvenskan lätt över en hel säsong

Helt off men vår käre Frimpong som faktiskt fick matcher i vårt A-lag platsade ju inte ens i laget som ligger sist i Allsvenskan.

Sant! Dock skulle han inte platsat i Arsenal om vi hade byggt laget klart någon gång och inte haft 1000 skador. Han har väl harvat runt i en hel del myskoligor de senaste 5 åren och verkar ej ta det så allvarligt. Så vet ej om det är ett bra exempel? :-)

COYG

Glenn
Bild för Glenn
B-G wrote:

Det Mickys försöker säga är. Vi vann. Men var för fan inte glad grabbar!

Klart vi ska vara glada...men vi brukar som många andra lag (Fools, Bottenham, United) tror att vi är världsmästare för att vi lyckas vinna en match.

Slår vi Chelski med 3-0 nästa helg..ja då kommer jag också jubla...HÖGT.

Dock finns det ganska lite som pekar på att det inte skulle kunna bli 0-4 igen. Hoppas jag har fel och hoppas laget börjar svetsa sig samman nu.

COYG

B-G
Bild för B-G

Nyfiken på hur Wenger tänker med laget i veckan samt mot chelsea.
Svårt att sätta Welbeck efter helgens match. Lyxproblem men kanske spela Welbeck i EL och köra Sanchez mot Chelsea?

Twitter @grvdga

Jonas S
Bild för Jonas S
B-G wrote:

Nyfiken på hur Wenger tänker med laget i veckan samt mot chelsea.
Svårt att sätta Welbeck efter helgens match. Lyxproblem men kanske spela Welbeck i EL och köra Sanchez mot Chelsea?

Inte helt enkelt det där. Svårt att bänka Alexis mot Chelsea. Men jag är inte främmande för att det kan vara läge att faktiskt göra det.

Welbeck har nu gjort två bra matcher. Mot Bournemouth sist och mot Chelsea i FA-cupfinalen. Kan Welbeck göra en sådan match igen mot Chelsea i helgen? Alexis ser inte direkt ut att vara i toppform. Det kan vara läge att låta Alexis spela sig in i PL-elvan snarare än att bara ge honom startplatsen nu när faktiskt Welbeck gjort det bra. Att låta Alexis visa vad han går för i EL-matchen. På sikt bör väl Welbeck snarare spela i EL än i PL men just nu känns det inte så enkelt.

Be excited!

Sidor