Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Southampton -Arsenal.

72 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Alex Nilsson
Bild för Alex Nilsson

Sammanfattning av dagens match

Bellerin är fruktansvärt överskattad o bör bänkas snarast, Att Xhaka går före Wilshere är en stor skandal, hoppas Özil kritar på nytt, Giroud ska spela betydligt mer, Alexis visar med all tydlighet att han inte vill vara här

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt

Jack och Giroud (för målet) får godkänt.

Underkänt rakt över på resten. Plus för att de ändå fortsätter att försöka så att vi lyckas kvittera på något sätt, men det här var ett riktigt bottennapp.

Kos är alldeles uppenbart inte 100% fit. Kan ju knappt springa.

Sekreterare Arsenal Sweden

Fredde
Bild för Fredde

Uselt. Det finns ingen offensiv idé överhuvudtaget.

You win some, you draw some

Pelle
Bild för Pelle

Fy vilket bottennapp, dock bättre än förrförra årets 0-4 eller 0-2 året innan dess. 

Fast nu erkänner jag att jag desperat letar efter nån form av ljusglimt.

Det känns tungt och mörker...

If it's too strong, then you're too weak!

Glenn
Bild för Glenn
Pelle wrote:

Fy vilket bottennapp, dock bättre än förrförra årets 0-4 eller 0-2 året innan dess. 

Fast nu erkänner jag att jag desperat letar efter nån form av ljusglimt.

Det känns tungt och mörker...

du ska ha heder att du försöker hitta ljusglimtar. Själv rycker jag mest på axlarna. Ny match på onsdag, ny risk för ett bottennapp

COYG

Pelle
Bild för Pelle
Mickys wrote:
Pelle wrote:

Fy vilket bottennapp, dock bättre än förrförra årets 0-4 eller 0-2 året innan dess. 

Fast nu erkänner jag att jag desperat letar efter nån form av ljusglimt.

Det känns tungt och mörker...

du ska ha heder att du försöker hitta ljusglimtar. Själv rycker jag mest på axlarna. Ny match på onsdag, ny risk för ett bottennapp

Fast vi bukar ha svårt borta mot Saints, tvärtom mot Hammers så där är jag inte lika rädd för ett bottennapp..

Var dock inte optimistisk trots mitt försök till ljusglimt, snarare ironisk...

If it's too strong, then you're too weak!

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Pelle wrote:
Mickys wrote:
Pelle wrote:

Fy vilket bottennapp, dock bättre än förrförra årets 0-4 eller 0-2 året innan dess. 

Fast nu erkänner jag att jag desperat letar efter nån form av ljusglimt.

Det känns tungt och mörker...

du ska ha heder att du försöker hitta ljusglimtar. Själv rycker jag mest på axlarna. Ny match på onsdag, ny risk för ett bottennapp

Fast vi bukar ha svårt borta mot Saints, tvärtom mot Hammers så där är jag inte lika rädd för ett bottennapp..

Var dock inte optimistisk trots mitt försök till ljusglimt, snarare ironisk...

Du ska nog se att sprit carroll dyker upp på onsdag och har lekstuga i luften.....

AFC

Woody
Bild för Woody

Granit är en robot utan minsta mönsterbryt. Ge Jack fler chanser. Kolahulken likaså, börjar tyvärr påminna om snettbakåtGibbs då denne var som som mest robot. Ramsey spelar ständigt med 68% av det bästa han visat upp. Höjer han inte prestationsnivån så får det bli bänken. Özil försökte och den lojale Borsten går att lita på. Tilläggas bör även att Bellerin verkligen står och robotstampar. I stort var gårdagen pingponghandboll och gammalt hederligt duttduttdutt. En sömning historia där en poäng får ses som en framgång. Rock on !

Tosse
Bild för Tosse
Woody wrote:

Granit är en robot utan minsta mönsterbryt. Ge Jack fler chanser. Kolahulken likaså, börjar tyvärr påminna om snettbakåtGibbs då denne var som som mest robot. Ramsey spelar ständigt med 68% av det bästa han visat upp. Höjer han inte prestationsnivån så får det bli bänken. Özil försökte och den lojale Borsten går att lita på. Tilläggas bör även att Bellerin verkligen står och robotstampar. I stort var gårdagen pingponghandboll och gammalt hederligt duttduttdutt. En sömning historia där en poäng får ses som en framgång. Rock on !

Nu lär det väl bli sjukstugan istället för bänken för Ramsey p g a problem med baksidan.

Fredde
Bild för Fredde

Xhaka får ju aldrig chansen att visa upp sin stora styrka som är de långa svepande bollarna. Alla ska ju gå ner och möta hela tiden. Wengér gillar ju att ge sina spelare frihet i det offensiva men det slutar med att alla går ner och tigger boll på behörigt avstånd från motståndarmålet. Det känns som att sen Pep var i Barcelona så ska alla hålla på med geometri och passningsvinklar, ett lågriskspel i offensiven.

Edit: Inte för att jag försvarar Xhakas prestationer men det är för mig en stor orsak till att han inte presterar som i landslag och i mönchengladbach där de andra spelarna räknar med att han sätter upp bollarna 40 meter och därmed inte går ner och tigger boll eftersom de endå har bättre lägen när Xhaka slagit sin långboll.

You win some, you draw some

gunbod
Bild för gunbod

En erbarmligt tråkig tillställning, bara Cech och Giroud tack vare sitt mål som får godkänt av mig. Varför är vi så sjukt dåliga på bortaplan denna säsong ?

Sidor