Medlemmar: 8804 st.
Visa menyn

Arsenal - Man City (preliminärt) 1/3-2018

92 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Sven-Erik Eriksson
Bild för Sven-Erik Eriksson

Nu jävlar måste väl cech satt sin sista potatis snart. Detta håller INTE! 

I med-och motgång!

 

 

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Vi kan ff vända matchen. 

Coyg!!!

Supporter sedan 1983! 

knuda
Bild för knuda

A bom igen. Snabb i Tyskland. Antar det jämfördes med Mertel

Glenn
Bild för Glenn

Vi är många mil bakom City. Vi kommer inte vara med i en strid om titeln på minst 5 år, troligen mkt längre än så.

Tack Wenger för att du körde laget rakt ner i mittenskiten. Är väl så när man har ett så stort ego och när man tror att man är större än klubben. Lär bli respass mot Milan också så är denna säsong slut. Inte ens yttrat en enda känsla över denna match. Är helt likgiltig.

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S
Vicious wrote:
Jonas S wrote:
Tosse wrote:

Xhaka är nog trots allt den sämste spelaren man kan ha i den positionen. Så, så långsam. 

Jag har sagt det i över ett år nu. Han är ligans sämsta startande mittfältare om man ser till vad han ger till laget. Han håller Özil sällskap när han förbereder sina frisparkar och så slår han en och annan hörna. Thats it! Och det är Xhakas pluskonto.

Just Xhaka är nog det tydligaste exemplet på att något är riktigt fel i Arsenal. Tycker han är briljant varje gång man ser honom i Schweiz, men i Arsenal är han ju bedrövlig.

Han slog en del riktigt fina passningar när han nyss kom till Arsenal. Vet att jag också såg någon match med Schweiz i EM där han såg rätt bra ut.

Men vårt mittfält har varit skit sedan han kom till klubben. Han måste nog lämna i sommar. En ren katastrof. Så otroligt orörlig och slarvig.

Be excited!

Morgan Karlsson
Bild för Morgan Karlsson

Wenger måste vara nöjd med tanke på  bytena.

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Vad har vi att kasta in???

Supporter sedan 1983! 

Morgan Karlsson
Bild för Morgan Karlsson

Vad har vi på plan?

Jonas S
Bild för Jonas S
Morgan Karlsson wrote:

Wenger måste vara nöjd med tanke på  bytena.

Vi spelar match om tre dagar igen. En match vi kanske till och med har en chans att vinna. Men Wenger verkar inte bry sig längre. Lika bra så nästan.

Be excited!

Mats Byrstedt
Bild för Mats Byrstedt

Nu måste även kroenke inse att det är dags att byta ut wenger. Han kommer inte tjäna pengar på att vi kommer sjua och inte ens spelar El

Bubblan

Fredde
Bild för Fredde

Hur kunde vi få Özil att förlänga? Vilket otroligt mysterium

You win some, you draw some

Glenn
Bild för Glenn

Gubben orkar inte ens göra ett enda byte. Förstår att han tycker att de på plan var så jävla bra att det inte gick att byta ut någon. Måste vara en skön känsla att sitta på bänken. Trots att laget spelar som koskit så är ingen av oss på bänken ens nära att få hoppa in.

Tur att Wenger orkar lösa in sina 100 mille för det hårda jobb han gör

COYG

Tosse
Bild för Tosse

Tur att jag fortfarande är kvar ute i Vasaloppsspåret på söndag så jag slipper se matchen.

Cristopher Cornejo
Bild för Cristopher Cornejo

Man minns tiden då folk var arga och lyfte flaggor med ”wenger out”, som form av protest, och man visste att viljan och energin fanns där. Nu börjar det bli lite oroväckande för känslan är bara en av uppgivenhet. Inga känslor, folk orkar inte ens dyka upp på matcherna, går det dåligt lämnar massorna mitt i matchen.

Hemma stänger man bara av tvn efter 3-0 och går ifrån utan en enda reaktion, jag orkar inte reagerna längre. Det är en prövande period minst sagt.

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Fredde wrote:

Hur kunde vi få Özil att förlänga? Vilket otroligt mysterium

Ingen kom med bud så han höjde sin lön rejält å kan grina sig iväg i sommar om mågon vill ha honom å vi får pengar. Helt övertygad om att så var dealen.

Jonas S
Bild för Jonas S

SKY: "Do you have confidence that you can turn this around?"

AW: "Yes, of course."

Be excited!

Fredde
Bild för Fredde
Jonas S wrote:

SKY: "Do you have confidence that you can turn this around?"

AW: "Yes, of course."

Men vilken jävla idiot! Han tappade omklädningsrummet i City borta i december 2016!! Alla utom han har fattat det!

You win some, you draw some

Byarum
Bild för Byarum

Intressant publiksiffra, 58420 enligt LiveScore...Antar att det måste ha varit inkl TV-tittarna. Nytt sätt att rapportera på?

I alla andra toppklubbar, nuvarande eller f.d, så hade inte detta moras aldrig tillåtits. Vår klubb känns som en försörjningsintättning för välbetalda spelare och manager, där ansvar inte utkrävs i förhållande till prestation. Kanske kan bli annorlunda framöver när vi inte berikar Kroenke på samma sätt. Money talks,,,, just nu är jag bara så trött, besviken och desillusionerad. Alla vet, från Arsnelas styrelse till det gråtande barnet på Wembley, att inget kommer att förändras innnan vi får en ny manager, som kan ta oss in i den moderna fotbollsvärlden igen. AW gjorde det för drygt 20 år sen, men bidrar nu aktivt till att sänka vårt klubbmärke. Det som händer nu är i hans ögon alla andras fel och själv är han ofelbar, för han har gjort så mycket gott tidigare,,,, suck. 

Bosse

George Adams
Bild för George Adams

58 000.?

Snarare under 30 000. Inte ens vändkorsen på Emirates fungerar.

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Vi är på väg mot vår sämsta säsong på mycket länge! 

Wenger, nu borde väl tom du själv ta och  fundera på att lämna! 

Vi var mycket bättre för 5-6 år sedan utan stjärnor! Då kom vi åtminstone på fjärde plats nöstan varje år!

Jag säger bara! Total katastrof!

Nio förluster i ligan och ingen jävel reagerar i ledningen?????!???

 

Tomas A.

Jepson
Bild för Jepson

Publiksiffran är inte relaterad till hur många som är på arenan. De räknar även alla säsongsbiljetter som närvarande. Dessa är ju betalda så jag antar att de ur ekonomisk redovisningsregler måste räkna dessa. Men det blir ju löjligt. För övrigt finns det för många ekonomer i världen. 

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Är vi det enda laget i top 5 ligorna i europa som förlorar med 3-0 på hemmaplan och inte gör ett enda byte? Bred trupp? #wengerout

Byarum
Bild för Byarum
Jepson wrote:

Publiksiffran är inte relaterad till hur många som är på arenan. De räknar även alla säsongsbiljetter som närvarande. Dessa är ju betalda så jag antar att de ur ekonomisk redovisningsregler måste räkna dessa. Men det blir ju löjligt. För övrigt finns det för många ekonomer i världen. 

Fast det står ”spectators” inte sold tickets, men jag vet ju också detta. Jag bidrog ju också till detta. Hade en biljett, men kunde inte gå eftersom matchen flyttades. Lite Bagdad-Bob rapportering...

Bosse

Jonas S
Bild för Jonas S

Snacket från Wenger och hans spelare kommer handla om att vi förlorat mot ett av europas bästa lag. Men vi har tidigare förlorat mot lag som Östersund, Swansea, Watford, Bournmouth, Stoke och Nottingham. Och bara för att man möter ett bra lag betyder inte att man inte skall kunna hantera situationen. Las Palmas var nära att spöa Barca igår men fick nöja sig med 1-1.

Vi har släppt in tre mål i varje match mot City den här säsongen. På tre chanser har Wenger inte varit ens i närheten av att försvara stoltheten i en enda match. In ens en antydan till att han kan jaga in en smula hjärtemod i det här laget.

Be excited!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Jepson wrote:

Publiksiffran är inte relaterad till hur många som är på arenan. De räknar även alla säsongsbiljetter som närvarande. Dessa är ju betalda så jag antar att de ur ekonomisk redovisningsregler måste räkna dessa. Men det blir ju löjligt. För övrigt finns det för många ekonomer i världen. 

Ingen regel utan hur Arsenal valt att redovisa publik som jag förstått det. Alla klubbar gör väl inte så?

Fredde
Bild för Fredde

De flesta klubbarna gör så. Polisen brukar redovisa riktiga publiksiffror i efterhand.

You win some, you draw some

Jepson
Bild för Jepson
Andreas Näsström wrote:
Jepson wrote:

Publiksiffran är inte relaterad till hur många som är på arenan. De räknar även alla säsongsbiljetter som närvarande. Dessa är ju betalda så jag antar att de ur ekonomisk redovisningsregler måste räkna dessa. Men det blir ju löjligt. För övrigt finns det för många ekonomer i världen. 

Ingen regel utan hur Arsenal valt att redovisa publik som jag förstått det. Alla klubbar gör väl inte så?

Möjligt, men om det sålts 54000 biljetter men bara 10000 pers vill vra på plats så tror jag skattmasen ser det som undanhållande av intäkter om man bara redovisar 10000 ;)

Fredde
Bild för Fredde
Jepson wrote:
Andreas Näsström wrote:
Jepson wrote:

Publiksiffran är inte relaterad till hur många som är på arenan. De räknar även alla säsongsbiljetter som närvarande. Dessa är ju betalda så jag antar att de ur ekonomisk redovisningsregler måste räkna dessa. Men det blir ju löjligt. För övrigt finns det för många ekonomer i världen. 

Ingen regel utan hur Arsenal valt att redovisa publik som jag förstått det. Alla klubbar gör väl inte så?

Möjligt, men om det sålts 54000 biljetter men bara 10000 pers vill vra på plats så tror jag skattmasen ser det som undanhållande av intäkter om man bara redovisar 10000 ;)

Skattmasen skiter i hur många som kommer och kollar på matchen. De vill bara ha alla intäkter redovisade i slutet av året. De bryr sig inte om Arsenal redovisar att det var en miljon på Emirates en match eller om det var 20 personer.

You win some, you draw some

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Vänner!

Jag tror vi har lösningen! När Antonio Conte slutar i Chelsea!

Så skall vi självklart ha honom som tränare! 

Så att det händer lite! Så att vi börjar vinna igen!

Jag börjar bli jävligt trött på Arsene Wenger!

 

Tomas A.

Jepson
Bild för Jepson
Fredde wrote:
Jepson wrote:
Andreas Näsström wrote:
Jepson wrote:

Publiksiffran är inte relaterad till hur många som är på arenan. De räknar även alla säsongsbiljetter som närvarande. Dessa är ju betalda så jag antar att de ur ekonomisk redovisningsregler måste räkna dessa. Men det blir ju löjligt. För övrigt finns det för många ekonomer i världen. 

Ingen regel utan hur Arsenal valt att redovisa publik som jag förstått det. Alla klubbar gör väl inte så?

Möjligt, men om det sålts 54000 biljetter men bara 10000 pers vill vra på plats så tror jag skattmasen ser det som undanhållande av intäkter om man bara redovisar 10000 ;)

Skattmasen skiter i hur många som kommer och kollar på matchen. De vill bara ha alla intäkter redovisade i slutet av året. De bryr sig inte om Arsenal redovisar att det var en miljon på Emirates en match eller om det var 20 personer.

Just ja, det gäller ju bara antalet sålda pizzor.. Tänkte inte på det.  ;o)

Sidor