Medlemmar: 8813 st.
Visa menyn

AC Milan - Arsenal 8/3

152 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jonas S
Bild för Jonas S

Ospina får gärna fortsätta stå i ligan tycker jag. Han hinner ju alla fall ut och han kan komma ner till backen till skillnad från Cech som verkar ha tappat rätt många % på senare år.

Be excited!

Sven-Erik Eriksson
Bild för Sven-Erik Eriksson

Nu Måste ospina  få stå ALLA matcher framöver. Dels för att han är i behov av matchträning och dels för att han är den bäste målvakt vi har!!! Så måste det bli!!! Allt annat är tjänstefel! 

I med-och motgång!

 

 

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Jepson wrote:

Var det bara klippningen av bilderna som gjorde att såg ut som att Xhaka bad Wenger to fuck off när han hoppade upp från bänken och klagade på Xhakas skottförsök?

haha såg den oxå,tungt om det stämmer!!

AFC

gunbod
Bild för gunbod
B-G wrote:
gunbod wrote:

Drängtorsk ikväll, 3-0.

klockrena förhandstips som vanligt.  Ta rygg på dig så behöver man aldrig gå fattig :D

 

Synd att inte du vågade yppa något tips före, lätt att vara kaxig med facit på hand. ;)

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Lars Lundstedt wrote:

i princip ingen spelare har något som helst självförtroende men sådant kan också svänga oerhört fort. Vem vet, lite tur med en studs tidigt i matchen så att vi tar ledningen så kan vi vara i ett helt annat läge så jag tänker i alla fall inte ge upp innan matchen ens har hunnit börja :-)

*host, host*

;-)

Sekreterare Arsenal Sweden

gunbod
Bild för gunbod
Lars Lundstedt wrote:
Lars Lundstedt wrote:

i princip ingen spelare har något som helst självförtroende men sådant kan också svänga oerhört fort. Vem vet, lite tur med en studs tidigt i matchen så att vi tar ledningen så kan vi vara i ett helt annat läge så jag tänker i alla fall inte ge upp innan matchen ens har hunnit börja :-)

*host, host*

;-)

Ödmjuk kille.....:D

Elias Bard
Bild för Elias Bard
gunbod wrote:
Lars Lundstedt wrote:
Lars Lundstedt wrote:

i princip ingen spelare har något som helst självförtroende men sådant kan också svänga oerhört fort. Vem vet, lite tur med en studs tidigt i matchen så att vi tar ledningen så kan vi vara i ett helt annat läge så jag tänker i alla fall inte ge upp innan matchen ens har hunnit börja :-)

*host, host*

;-)

Ödmjuk kille.....:D

Den får du 100%!!!

AFC

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Elias Bard wrote:
gunbod wrote:
Lars Lundstedt wrote:
Lars Lundstedt wrote:

i princip ingen spelare har något som helst självförtroende men sådant kan också svänga oerhört fort. Vem vet, lite tur med en studs tidigt i matchen så att vi tar ledningen så kan vi vara i ett helt annat läge så jag tänker i alla fall inte ge upp innan matchen ens har hunnit börja :-)

*host, host*

;-)

Ödmjuk kille.....:D

Den får du 100%!!!

Man får ju passa på att vara lite kaxig de få gånger man har rätt :-)

Sekreterare Arsenal Sweden

gunbod
Bild för gunbod
Lars Lundstedt wrote:
Elias Bard wrote:
gunbod wrote:
Lars Lundstedt wrote:
Lars Lundstedt wrote:

i princip ingen spelare har något som helst självförtroende men sådant kan också svänga oerhört fort. Vem vet, lite tur med en studs tidigt i matchen så att vi tar ledningen så kan vi vara i ett helt annat läge så jag tänker i alla fall inte ge upp innan matchen ens har hunnit börja :-)

*host, host*

;-)

Ödmjuk kille.....:D

Den får du 100%!!!

Man får ju passa på att vara lite kaxig de få gånger man har rätt :-)

Det unnar jag dig. Skönt att få vara glad igen efter en Arsenalmatch, det var alldeles för länge sedan

Emelie Johansen
Bild för Emelie Johansen

Vad händer om Atletico och Arsenal möts i final och Atletico vinner men ha redan sin CL-plats säkrad. Är det ett spanskt lag som få platsen eller Arsenal?

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
gunbod wrote:

Det unnar jag dig. Skönt att få vara glad igen efter en Arsenalmatch, det var alldeles för länge sedan

Tackar :-) Ja, det här behövde vi.

Sekreterare Arsenal Sweden

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Emelie Johansen wrote:

Vad händer om Atletico och Arsenal möts i final och Atletico vinner men ha redan sin CL-plats säkrad. Är det ett spanskt lag som få platsen eller Arsenal?

Då går CL-platsen till det femteplacerade laget i La Liga.

Sekreterare Arsenal Sweden

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Emelie Johansen wrote:

Vad händer om Atletico och Arsenal möts i final och Atletico vinner men ha redan sin CL-plats säkrad. Är det ett spanskt lag som få platsen eller Arsenal?

Nej, bara vinnaren får en CL-plats. Tvåan kan inte får det via EL.

Sekreterare Arsenal Sweden

Woodie
Bild för Woodie
Mackan wrote:
Woodie wrote:

Jag tycker denna matchen endast visade hur dåliga Milan är. Herregud så många misstag .Inga lag i PL som gör såna misstag. Därför vi kan vinna i EL men inte i PL .

Hur orkar du vara så förbannat negativ efter 2-0 borta på San Siro? Mycket möjligt du har rätt, men skiiiiiit i det nu, vi vann och har kanonläge att gå vidare och laget gjorde en bra och stabil insats. 

Du har uppenbarligen inte sett mig negativ...

Tosse
Bild för Tosse
Elias Bard wrote:
Jepson wrote:

Var det bara klippningen av bilderna som gjorde att såg ut som att Xhaka bad Wenger to fuck off när han hoppade upp från bänken och klagade på Xhakas skottförsök?

haha såg den oxå,tungt om det stämmer!!

Vilken TV-producent som helst kan nog fixa till det så det blir bra drama.  

Tosse
Bild för Tosse

Bättre fart på passningarna idag. Varför spelade vi inte på den här nivån i söndags så hade vi sluppit den pinsamma förlusten mot Brighton. 

George Adams
Bild för George Adams

Mycket väl genomförd match, av en väl motiverad trupp. 

Det ställer dock ännu flera frågor om vad vi håller på med till "vardags" i PL, där vi gång på gång har sämre inställning än ett dåligt division 5 lag.

Cristopher Cornejo
Bild för Cristopher Cornejo

självklart är man glad över vinsten ikväll, men...

Var det Arsenal som spelade väldigt bra eller var Milan superkassa?

jag blir lite orolig att detta var bara ett mirage och så fort vi möter nästa lag som faktiskt kan spela fotboll så kommer vi vara sämst igen.

Tycker inte alls att Milan skapade problem. Det var mindre fart på dom och pressade mindre än Brighton, och på så sätt fick Arsenal spela fotboll för en gång skull. Vi får se nästa ligamatch.

Jocke K
Bild för Jocke K
Elias Bard][quote=Jepson wrote:

Var det bara klippningen av bilderna som gjorde att såg ut som att Xhaka bad Wenger to fuck off när han hoppade upp från bänken och klagade på Xhakas skottförsök?

Om Wenger blev arg så är han  inte ensam för jag blev det också. Vem tycker det är bra att skjuta ett distansskott från ca 30 meter när man leder mot Milan med 2-0 på bortaplan och det är ca 5 minuter kvar??? Var är den taktiska förmågan hos Xhaka då? Blev även besviken på Wilshere som i slutet av matchen dribblar långt ner på egen planhalva med flera motståndare mot sig och som så många gånger i matchen så ramlar han och blir av med bollen. Farligt och otaktiskt. 

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

Fredde
Bild för Fredde

Men om han skriker "fuck off" till Wengér så är ALLT förlåtet!

You win some, you draw some

B-G
Bild för B-G
gunbod wrote:
B-G wrote:
gunbod wrote:

Drängtorsk ikväll, 3-0.

klockrena förhandstips som vanligt.  Ta rygg på dig så behöver man aldrig gå fattig :D

 

Synd att inte du vågade yppa något tips före, lätt att vara kaxig med facit på hand. ;)

Onsdag 7 mars ;)

”Vi vinner totalt med 5-1 Över 2 matcher. Milan spelar i en liga som är ungefär som allsvenskan. Serie A(llsvenskan)  ;)”

Twitter @grvdga

Busch
Bild för Busch
Jonas S wrote:
Busch wrote:
Mickys wrote:
Busch wrote:

Vinner vi inte EL ser jag hellre att vi missar europaspel helt och hållet och går för ligan och CL spel nästa år. EL två år i rad är ju bara pinsamt.

Ännu mer pinsamt att inte ens spela i Europa. Är ju 'ndå en del bra lag kvar nu i slutspelet. Det är ju inte direkt så att vi leker hem EL eller att vårt prisskåp är fullt av Europa-cup-bucklor.

Möjligt men spelar vi inte i europa nästa år kan jag nästan garantera att Wenger inte kommer sitta kvar, vilket jag misstänker du om någon inte har något emot.

Drömmen hade varit att vi vunnit EL och fått CL den vägen, bytt tränare (gärna för fem år sen eller i allafall igår) och så fullt ös nästa säsong. Ny tränare, ny fotboll och rock n roll.

Men om vi åker ut mot Milan så slipper jag gärna EL nästa säsong. Wenger kommer såklart argumentera för sin egen brillians oavsett om vi spelar CL, EL eller bara i PL eller vad som helst. Men utan någon form av europaspel kommer nog Kroenke bli lite orolig över att värdet på klubben skall börja dyka. Då kickar han Wenger utan att blinka även om Wenger kanske tror att dom två är bästisar eller något i den stilen.

Tyvärr tror jag att vi åker ut mot Milan men får spela EL nästa säsong. Wenger stannar.

Ja vi får hoppas på de första!

Segerhammar
Bild för Segerhammar

Så härligt med en seger och att bryta den negativa trenden, kanske ge lite andrum och energi till helgen.

Ett par saker som blev tydligt och "bekräftat" det finns fler lag som kan drälla med bollen i backlinjen och se ganska svajiga ut. Engelsk fotboll och italiensk skiljer sig åt, helt plötsligt fick Xhaka den/de extra sekunder han behövde, helt plötsligt kunde vi rulla boll som vanligt utan att bli sönder jagade av motståndarna. Helt plötsligt såg vi ut som ett lag, Welbeck var bättre än på länge och med bara lite mer skärpa och självförtroende kunde det blivit ännu bättre. Ramsey är ett fysiskt fenomen, hur klarar karl ta de där sista löpningarna efter att ha sprungit i 90 minuter redan? Han börjar 5 meter efter backen och är 3 meter före efter en maxlöpning på 40 meter, att göra det i 92 minuten visar vilja och kämparglöd, hoppas det smittar av sig till hela laget.

Özil och Micki var fantastiska hela matchen, vilka ytor de två kan skapa och vilka löpningar de gör för att slita upp och skapa ytor för varandra och övriga lagkamrater, Özils uppfattning vid båda målen är utomjordisk, tänk om vi kan få till ett fungerande lag kring Özil, Micki, Auba och Ramsey.

Ospina, Sead, Kos, Mustafi och till och med Chambers såg ju bra ut, det var bra ingripanden och understöd, bra avvaktande så det inte orsakades straffar mm. 

Kort och gott blir jag nästan lite irriterand över att det inte sett ut så här tidigare.. eller var det detta upp hajpade Milan som var så mycket sämre än våra motståndare i PL? 

Till sist, va fan hade de gjort med planen? I första halvleken var det ju nästan ingen som kunde stå upp eller göra en snabb vändning, de måste vattnat planen något oerhört.

Repris på torsdag, 2-0 eller 3-1 hoppas jag på.

 

"Why fly if you could walk on water?"

Mackan
Bild för Mackan
Woodie wrote:
Mackan wrote:
Woodie wrote:

Jag tycker denna matchen endast visade hur dåliga Milan är. Herregud så många misstag .Inga lag i PL som gör såna misstag. Därför vi kan vinna i EL men inte i PL .

Hur orkar du vara så förbannat negativ efter 2-0 borta på San Siro? Mycket möjligt du har rätt, men skiiiiiit i det nu, vi vann och har kanonläge att gå vidare och laget gjorde en bra och stabil insats. 

Du har uppenbarligen inte sett mig negativ...

Haha nej i sann Arsenalanda kan det säkert bli värre :). Tänker mer att vi har så få tillfällen att glädjas åt för stunden att det gäller att passa på. 

Twitter: @mackan_carlsson

 

Fredde
Bild för Fredde
Segerhammar wrote:

Kort och gott blir jag nästan lite irriterand över att det inte sett ut så här tidigare.. eller var det detta upp hajpade Milan som var så mycket sämre än våra motståndare i PL?

Tror det är så enkelt att Wenger tappat omklädningsrummet. Men nu när det drar ihop sig i EL så sluter alla samman och uppträder som de proffsen de är och spelar som ett lag. Sen tacksamt att Milan till skillnad från lagen i PL inte klev på med en tokhög press. Såna lag har vi haft väldigt svårt mot i framförallt ligaspelet.

Tror helt enkelt att de spelar för sin egna framtid i Arsenal nu när det kommer till EL. T.om Chambers såg ju ut att kunna ha en framtid i klubben igår.

You win some, you draw some

gunbod
Bild för gunbod
Jocke K][quote=Elias Bard wrote:
Jepson wrote:

Var det bara klippningen av bilderna som gjorde att såg ut som att Xhaka bad Wenger to fuck off när han hoppade upp från bänken och klagade på Xhakas skottförsök?

Om Wenger blev arg så är han  inte ensam för jag blev det också. Vem tycker det är bra att skjuta ett distansskott från ca 30 meter när man leder mot Milan med 2-0 på bortaplan och det är ca 5 minuter kvar??? Var är den taktiska förmågan hos Xhaka då? Blev även besviken på Wilshere som i slutet av matchen dribblar långt ner på egen planhalva med flera motståndare mot sig och som så många gånger i matchen så ramlar han och blir av med bollen. Farligt och otaktiskt. 

Personligen anser jag det bättre att skjuta, kan ju bli mål om man skjuter.. Även om bollen går över , inspark, så hinner (borde iaf) läget hamna i rätt positioner då. Värre att dribbla än att slå ett vansinnigt sidledspass som ger motståndaren chansen att ställa om och kontra. Hur många baklängesmål har vi inte straffats med bara denna säs pga det ? Vad tycker du att våra osäkra passningsspelet ska göra i hans situation ?

B-G
Bild för B-G
B-G wrote:

Vi vinner totalt med 5-1 Över 2 matcher. Milan spelar i en liga som är ungefär som allsvenskan. Serie A(llsvenskan)  ;)

I’ll just leave this here...

#bgknows

Twitter @grvdga

Segerhammar
Bild för Segerhammar
B-G wrote:
B-G wrote:

Vi vinner totalt med 5-1 Över 2 matcher. Milan spelar i en liga som är ungefär som allsvenskan. Serie A(llsvenskan)  ;)

I’ll just leave this here...

#bgknows

Fler sådana profetior.

 

"Why fly if you could walk on water?"

Jonas S
Bild för Jonas S
B-G wrote:
B-G wrote:

Vi vinner totalt med 5-1 Över 2 matcher. Milan spelar i en liga som är ungefär som allsvenskan. Serie A(llsvenskan)  ;)

I’ll just leave this here...

#bgknows

Ett lag hade Welbeck. Nästan fusk ju :)

Be excited!

Woody
Bild för Woody

Kul att läsa alla positiva inlägg. Tror att Arsenal faktiskt inte behöver något positivt alls denna apokalyptiska säsong. Kasta ägg på spelarna, bojkotta matcherna och låt alla titta på Svenska schlagerfestivalen. Rock on !

Sidor