Medlemmar: 8813 st.
Visa menyn

Arsenal - Stoke 1/4

100 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
gunbod
Bild för gunbod

Ja en 3-0 seger och de inköpta målskyttarna gjorde det de köpts för, mål. Nu blev alla mål på fasta situationer, men de räknas ju också. Stort av Auba att ge sista straffen till Laca, så gör en lagspelare.

B-G
Bild för B-G
gunbod wrote:

Ja en 3-0 seger och de inköpta målskyttarna gjorde det de köpts för, mål. Nu blev alla mål på fasta situationer, men de räknas ju också. Stort av Auba att ge sista straffen till Laca, så gör en lagspelare.

Lite överaskande att vi tydligen gjort flest mål av alla lag på fasta. Brukar vara vår akilleshäl.

Twitter @grvdga

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
B-G wrote:
gunbod wrote:

Ja en 3-0 seger och de inköpta målskyttarna gjorde det de köpts för, mål. Nu blev alla mål på fasta situationer, men de räknas ju också. Stort av Auba att ge sista straffen till Laca, så gör en lagspelare.

Lite överaskande att vi tydligen gjort flest mål av alla lag på fasta. Brukar vara vår akilleshäl.

Fast det där med att vi är dåliga på fasta stämmer inte längre. Vi har varit bland de bästa och till med ett par gånger de allra bästa i rätt många säsonger i rad, tror det är sex eller sju säsonger nu. Och det gäller förresten även att försvara oss på fasta, vi släpper inte alls in många mål på fasta längre. Minns jag rätt har vi tex bara släppt in två mål på hörnor på hela säsongen, Leicester hemma och Palace borta.

Sekreterare Arsenal Sweden

Jonas S
Bild för Jonas S

Det känns som det var länge sedan vi var svaga på fasta. Med Giroud låg vi bland toppen gällande gjorda nickmål i ligan och en hel del av dessa måste ha varit på fasta. Det har varit en del matcher på senare år där vi avgjort i slutminuter på fasta situationer dessutom.

Och försvara oss kan vi när vi ges tid att ställa upp. Vi har nog kanske blivit bättre på de absolut mest grundläggande sakerna på senare år. Men tyvärr inte på så värst mycket annat. Dock tror jag att det gjort att vi har kunnat vinna våra titlar. Det har ofta snarare varit organistation och slit i kombination med lite individuell briljans än något fantastiskt kollektivt anfallsspel som vunnit oss de viktiga matcherna på vägen.

Jag har ibland känt att vi på senare år i vissa enskilda matcher gjort det bättre än på många år sett till helheten. Även denna säsong. Mot Spurs hemma, mot Chelsea och det finns säkert något mer exempel. Men de flesta lag kan få till det i den enskilda matchen. Om vi vill vara ett topplag i dagens betydligt tuffare liga måste vi leverera på en hög nivå i match efter match. Något vi inte är i närheten av.

Be excited!

B-G
Bild för B-G

Kanske är bristen på straffar som gjort att jag vart överraskad. För det måste vi väl ändå legat i bottenskiket på oftast?

Twitter @grvdga

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Lars Lundstedt wrote:
B-G wrote:
gunbod wrote:

Ja en 3-0 seger och de inköpta målskyttarna gjorde det de köpts för, mål. Nu blev alla mål på fasta situationer, men de räknas ju också. Stort av Auba att ge sista straffen till Laca, så gör en lagspelare.

Lite överaskande att vi tydligen gjort flest mål av alla lag på fasta. Brukar vara vår akilleshäl.

Fast det där med att vi är dåliga på fasta stämmer inte längre. Vi har varit bland de bästa och till med ett par gånger de allra bästa i rätt många säsonger i rad, tror det är sex eller sju säsonger nu. Och det gäller förresten även att försvara oss på fasta, vi släpper inte alls in många mål på fasta längre. Minns jag rätt har vi tex bara släppt in två mål på hörnor på hela säsongen, Leicester hemma och Palace borta.

Utan att veta kan jag gissa att det har att göra med att vi slutade spela fumliga dvärgar i målet. När Almunia gick upp i luften var de ju 50/50 om han skulle ta den eller inte. Där har iaf Cech varit relativt trygg.

Sral
Bild för Sral

Hahaha, fumliga dvärgar var en klockren beskrivning. :-D

Alex Risberg
Bild för Alex Risberg

Jäkligt gött att Auba fortsätter att leverera. Och guld värt att Lacazette fick hänga en också. Kan bli en giftig duo det där, med Mkhitaryan och Özil bakom också.

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Jimmy Roslund wrote:
Lars Lundstedt wrote:
B-G wrote:
gunbod wrote:

Ja en 3-0 seger och de inköpta målskyttarna gjorde det de köpts för, mål. Nu blev alla mål på fasta situationer, men de räknas ju också. Stort av Auba att ge sista straffen till Laca, så gör en lagspelare.

Lite överaskande att vi tydligen gjort flest mål av alla lag på fasta. Brukar vara vår akilleshäl.

Fast det där med att vi är dåliga på fasta stämmer inte längre. Vi har varit bland de bästa och till med ett par gånger de allra bästa i rätt många säsonger i rad, tror det är sex eller sju säsonger nu. Och det gäller förresten även att försvara oss på fasta, vi släpper inte alls in många mål på fasta längre. Minns jag rätt har vi tex bara släppt in två mål på hörnor på hela säsongen, Leicester hemma och Palace borta.

Utan att veta kan jag gissa att det har att göra med att vi slutade spela fumliga dvärgar i målet. När Almunia gick upp i luften var de ju 50/50 om han skulle ta den eller inte. Där har iaf Cech varit relativt trygg.

Det började ordna upp sig medan Szczesny var förstemålis, men en stor orsak var också enligt vad flera spelare har sagt att vi helt enkelt började träna mer på det.

Sekreterare Arsenal Sweden

Sidor