Medlemmar: 8806 st.
Visa menyn

Arsenal - Southampton 8/4

76 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Glenn
Bild för Glenn
Arsenal - Southampton 8/4

Ny match, ny hemmamatch, ny halvtom arena, nytt ointresse för matchen på forumet. 

Har vi slutat med bortamatcher?

Har vi något att spela för alls i ligan förutom heder? Att nå en 6:e plats för att få spela EL, en turnering som inga fans verkar vilja att vi ska spela i?

Trist att säsongen dog så tidigt i år. Tidigare år har vi iaf fått kämpa om en 4:e plats.

Kul om vi fick se Laca o Auba ihop men kan nog tycka vi ska vila Laca för EL. Utan han är ju den cupen körd att vinna. Welbz o Iwobi mot Atletico.... haha den var kul

COYG

gunbod
Bild för gunbod

Ja det blir ju lätt så när laget befinner sig i ingenmansland och inte har något annat än kanske äran att spela för. Eftersom ingen vet vem som ska leda laget from nästa säsong så är det ju svårt att kanske spela ihop ett framtida låg. Men det är väl bara att försöka avsluta så bra som möjligt, vi har väl inte så värst mycket att laborera med förutom att köra med både Auba och Laca samtidigt, är ju bara i ligan vi har den möjligheten denna säsong. Det skulle onekligen vara intressant att se dem båda, kan väl inte enbart vila spelare av rädsla för att de ska skadas, skador ingår ju i sporten tyvärr.

Hemma mot Soton bör vi ju dominera kraftigt även om de slåss för sin existens, så jag ser gärna en offensiv uppställning där vi kanske dödar matchen tidigt för att sedan plocka av spelare som Özil och Laca med 20 minuter kvar för att inte riskera något inför el fortsättningen.

B-G
Bild för B-G

Jag är taggad. Inte så mycket för poängens skull men för att få se mer av Özil, Auba, Laca och Ramsey.  Tror det kan bli en trevlig tillställning. 

Twitter @grvdga

Dr PAW
Bild för Dr PAW

Det blir väl lite av ett b-lag idag, tänker jag. Fokus bör vara på EL. Vem är vår tredjemålvakt? Cech har ju också haft problem så nog bra att vila farbror för viktigare matcher.

Life and Arsenal are miracles enough.

gunbod
Bild för gunbod
Dr PAW wrote:

Det blir väl lite av ett b-lag idag, tänker jag. Fokus bör vara på EL. Vem är vår tredjemålvakt? Cech har ju också haft problem så nog bra att vila farbror för viktigare matcher.

Macey är väl vår tredjemålis. 

B-G
Bild för B-G
gunbod wrote:
Dr PAW wrote:

Det blir väl lite av ett b-lag idag, tänker jag. Fokus bör vara på EL. Vem är vår tredjemålvakt? Cech har ju också haft problem så nog bra att vila farbror för viktigare matcher.

Macey är väl vår tredjemålis. 

Korrekt Gundbod. Hoppas han får prova på ikväll.

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G

Our team in text: Cech, Bellerin, Chambers, Mustafi, Kolasinac, Elneny, Xhaka, Iwobi, Nelson, Welbeck, Aubameyang Subs: Macey, Holding, Monreal, Wilshere, Ozil, Lacazette, Nketiah

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G
B-G wrote:

Our team in text: Cech, Bellerin, Chambers, Mustafi, Kolasinac, Elneny, Xhaka, Iwobi, Nelson, Welbeck, Aubameyang Subs: Macey, Holding, Monreal, Wilshere, Ozil, Lacazette, Nketiah

Tydligt B lag. Fan oxå.

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G

Kan bli en sömnig tillställning....

 

Twitter @grvdga

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Nu när vi nosar på semi i El borde ju reserverna visa de vill med så kanske kan bli kul ändå. 

Glenn
Bild för Glenn

Vilket fantastiskt försvar vi har. Vad i helvete gör ni?

vi behöver minst 2 nya mb och troligen en hb nästa år plus målvakt. Det här håller ju inte!

COYG

B-G
Bild för B-G

Ni som någonsin spelat försvar....gör man ens sådär i korpen? 

Twitter @grvdga

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Mickys wrote:

Vilket fantastiskt försvar vi har. Vad i helvete gör ni?

vi behöver minst 2 nya mb och troligen en hb nästa år plus målvakt. Det här håller ju inte!

Ne de där var pinsamt dåligt.

Peter Svanholm
Bild för Peter Svanholm

Bara Kos och Montreal som är bra nog att vara kvar till nästa säsong....bedrövligt ingripande av Mustafi 

Glenn
Bild för Glenn
Peter Svanholm wrote:

Bara Kos och Montreal som är bra nog att vara kvar till nästa säsong....bedrövligt ingripande av Mustafi 

håller de ett år till? Kos gör det inte som förste mb iaf

COYG

Fredde
Bild för Fredde
Mickys wrote:

Vilket fantastiskt försvar vi har. Vad i helvete gör ni?

vi behöver minst 2 nya mb och troligen en hb nästa år plus målvakt. Det här håller ju inte!

Nya mittbackar? Vi har ju Mavrapanos, vilken otrolig tur att vi inte lånade ut honom. Han har verkligen behövts.

You win some, you draw some

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Mickys wrote:
Peter Svanholm wrote:

Bara Kos och Montreal som är bra nog att vara kvar till nästa säsong....bedrövligt ingripande av Mustafi 

håller de ett år till? Kos gör det inte som förste mb iaf

Wenger verkar ju tro på Chambers. Jag hade hellre sett man försökte spela in Holding.

Men Arsenal utan Özil är inte kul alltså

Vicious
Bild för Vicious

Det är ett tränarproblem. Ser ni någonsin att spelarna gör samma pajasgrejer i sina landslag t.ex.? I Arsenal görs de på löpande band.

#Championship

B-G
Bild för B-G

Nu är bussen parkerad.  Med denna elvan så får vi lida en stund till. Sen byte och 1-1

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G
Vicious wrote:

Det är ett tränarproblem. Ser ni någonsin att spelarna gör samma pajasgrejer i sina landslag t.ex.? I Arsenal görs de på löpande band.

nåja. Korpenmisstag beror inte på tränaren. Beror på spelaren.  Inte bra nog helt enkelt. 

Twitter @grvdga

Vicious
Bild för Vicious
B-G wrote:
Vicious wrote:

Det är ett tränarproblem. Ser ni någonsin att spelarna gör samma pajasgrejer i sina landslag t.ex.? I Arsenal görs de på löpande band.

nåja. Korpenmisstag beror inte på tränaren. Beror på spelaren.  Inte bra nog helt enkelt. 

Men varför gör spelarna samma grejer gång på gång i Arsenaltröjan och inte i sina landslag? Jag blir inte klok på det.

#Championship

Jepson
Bild för Jepson
B-G wrote:

Ni som någonsin spelat försvar....gör man ens sådär i korpen? 

Nej, som tidigare mittback/libero så i dessa lägen gick jag alltid på boll/spelare. I de fall målvakten vill ha bollen är han jävligt tydlig med det och då täcker man oftast bara ut spelaren från att nå bollen. Men vad Mustafi gör här är att han faller tillbaka i "hela världen snurrar runt mig" och tycker att Cech ska komma ut och ta den. Men det är aldrig Mustafis val utan Cechs. Så Mustafi kan sätta sig i skolbänken igen och inse att han kommer nog inte spela mycket VM i sommar för tyskland.

B-G
Bild för B-G
Vicious wrote:
B-G wrote:
Vicious wrote:

Det är ett tränarproblem. Ser ni någonsin att spelarna gör samma pajasgrejer i sina landslag t.ex.? I Arsenal görs de på löpande band.

nåja. Korpenmisstag beror inte på tränaren. Beror på spelaren.  Inte bra nog helt enkelt. 

Men varför gör spelarna samma grejer gång på gång i Arsenaltröjan och inte i sina landslag? Jag blir inte klok på det.

Kan mycket väl vara för att dom inte spelar 38 landslagsmatcher som vi tittar på.  

 

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G
Jepson wrote:
B-G wrote:

Ni som någonsin spelat försvar....gör man ens sådär i korpen? 

Nej, som tidigare mittback/libero så i dessa lägen gick jag alltid på boll/spelare. I de fall målvakten vill ha bollen är han jävligt tydlig med det och då täcker man oftast bara ut spelaren från att nå bollen. Men vad Mustafi gör här är att han faller tillbaka i "hela världen snurrar runt mig" och tycker att Cech ska komma ut och ta den. Men det är aldrig Mustafis val utan Cechs. Så Mustafi kan sätta sig i skolbänken igen och inse att han kommer nog inte spela mycket VM i sommar för tyskland.

Precis. mustafi kommer inte få många minuter. Några fler än BFG Som har slutat  

BTW.  Auba!! Snyggt!!

Twitter @grvdga

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

För första gången på länge är jag helt nöjd med var vi har offensivt. Behövs inga bignames in i sommar men 3 bra defensiva pålitliga så kan de bli bra.

Jepson
Bild för Jepson
B-G wrote:
Jepson wrote:
B-G wrote:

Ni som någonsin spelat försvar....gör man ens sådär i korpen? 

Nej, som tidigare mittback/libero så i dessa lägen gick jag alltid på boll/spelare. I de fall målvakten vill ha bollen är han jävligt tydlig med det och då täcker man oftast bara ut spelaren från att nå bollen. Men vad Mustafi gör här är att han faller tillbaka i "hela världen snurrar runt mig" och tycker att Cech ska komma ut och ta den. Men det är aldrig Mustafis val utan Cechs. Så Mustafi kan sätta sig i skolbänken igen och inse att han kommer nog inte spela mycket VM i sommar för tyskland.

Precis. mustafi kommer inte få många minuter. Några fler än BFG Som har slutat  

BTW.  Auba!! Snyggt!!

Är dessa backar just nu som är aktuella.

17
DF
Jérôme Boateng
3 September 1988 (age 29)
70
1
Germany Bayern Munich

5
DF
Mats Hummels
16 December 1988 (age 29)
63
5
Germany Bayern Munich

3
DF
Jonas Hector
27 May 1990 (age 27)
36
3
Germany 1. FC Köln

18
DF
Joshua Kimmich
8 February 1995 (age 23)
27
3
Germany Bayern Munich

16
DF
Antonio Rüdiger
3 March 1993 (age 25)
23
1
England Chelsea

4
DF
Matthias Ginter
19 January 1994 (age 24)
17
0
Germany Borussia Mönchengladbach

26
DF
Niklas Süle
3 September 1995 (age 22)
9
0
Germany Bayern Munich

2
DF
Marvin Plattenhardt
26 January 1992 (age 26)
6
0
Germany Hertha BSC

Jepson
Bild för Jepson

För övrigt går denna igång vid varje aubamål... Vilket är rätt ofta :o)  Kommer nog nåt till i dag. Snygg tåpaj

https://www.youtube.com/watch?v=YJVmu6yttiw

B-G
Bild för B-G

Jepson. Ser ut som att Mustafi kan vara hemma och käka halal i sommar. 

Drällbeck!!

Twitter @grvdga

Jepson
Bild för Jepson
Jimmy Roslund wrote:

För första gången på länge är jag helt nöjd med var vi har offensivt. Behövs inga bignames in i sommar men 3 bra defensiva pålitliga så kan de bli bra.

Håller med. Och gärna någon av dem med jävlaranamma ledaregenskaper som kan driva på och motivera. Liten marknad dock 

Jepson
Bild för Jepson
B-G wrote:

Jepson. Ser ut som att Mustafi kan vara hemma och käka halal i sommar. 

Drällbeck!!

Haha, läste Drällbeck och tog för givet att han missade nåt igen.. sändningen är lite efter här... *asg*  Men det var ju snyggt!

Peter Svanholm
Bild för Peter Svanholm

Skönt med 2-1 xd

Sidor