Medlemmar: 8780 st.
Visa menyn

Manchester United - Arsenal 29/4 17.30

73 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jonas S
Bild för Jonas S
Sral wrote:

Särskilt när vi har ganska ont om backar och Chambers och Holding inte har haft en strålande säsong. Hoppas han får chansen mer, för i ligan har vi inget direkt att förlora. Koscielny är mer och mer en skugga av sitt forna jag och med Mustafi vet man aldrig vad man får.

Så svårt med mittbackarna just nu. Chambers och Holding som man hoppas skall ta ett kliv upp men som sett så där ut som du säger. Vi har Mustafi som borde komma upp på sin prime kommande säsonger men som känns skakig. Och då Kos som är på slutet av sitt fotbollsliv. Och nu då den här unga greken som såklart är väldigt oprövad.

Det är inte helt självklart för en ny tränare vilka han skall satsa på. Oftast vill man ju ha en spelare som är etablerad och stabil där man kan sätta in en yngre pjäs brevid. Jag tror vi kommer få se ytterligare en mittbacksvärvning i sommar och att någon av de andra ryker. Mustafi kanske.

Ser gärna att Wenger spelar de yngre försvararna i resten av ligamatcherna som du säger. För det kan göra det lite lättare för en tränare som skall komma in.

Be excited!

Sral
Bild för Sral

Grejen är liksom att Koscielny inte längre håller för att spela match efter match. Han verkar ju ha kroniska problem med hälsenan (?) och Mustafi är just nu inte en spelare som kan styra upp ett försvar. Visserligen var Kos också mer än lovligt ojämn i början av sin Arsenal-karriär, men det är som du säger svårt med mittbackarna. Jag hoppas på sätt och vis att Chambers och Holding ges chansen att utvecklas med en ny manager, men det är ju svårt att veta hur det blir. På många sätt får efterträdaren en klubb med bra förutsättningar - vad gäller ekonomin, arenan och en del spelare, men Wenger hade Adams, Keown, Bould, Dixon och Winterburn att luta sig emot...om man tänker på de backarna är det närmast sorgligt att tänka på vilka vi har nu.

Jonas S
Bild för Jonas S
Sral wrote:

Grejen är liksom att Koscielny inte längre håller för att spela match efter match. Han verkar ju ha kroniska problem med hälsenan (?) och Mustafi är just nu inte en spelare som kan styra upp ett försvar. Visserligen var Kos också mer än lovligt ojämn i början av sin Arsenal-karriär, men det är som du säger svårt med mittbackarna. Jag hoppas på sätt och vis att Chambers och Holding ges chansen att utvecklas med en ny manager, men det är ju svårt att veta hur det blir. På många sätt får efterträdaren en klubb med bra förutsättningar - vad gäller ekonomin, arenan och en del spelare, men Wenger hade Adams, Keown, Bould, Dixon och Winterburn att luta sig emot...om man tänker på de backarna är det närmast sorgligt att tänka på vilka vi har nu.

Exakt. Vi behöver ju någon där som är ledaren som tar besluten och har erfarenheten. Det är så svårt att se vem vi skall bygga försvaret runt just nu. Om vi hade den spelaren tror jag vi hade tittat på våra unga försvarare med lite andra ögon.

Ibland känner jag att jag skulle vilja se en mer defensiv tränare i Arsenal under ett par säsonger. Vi har en hel del etablerade offensiva spelare på plats. Det vi saknar är organisation och utbildning för de unga försvararna och mittfältarna. Lite som när Wenger kom in och hade just det på plats men istället plockade in kreativiteten och det offensiva tänket som då saknades. Att bygga vidare på det gamla behöver inte nödväntigtvis betyda att man kör på i samma spår.

Be excited!

Fredde
Bild för Fredde

Tror dock att om Chambers hade fått spelas in bredvid Sol Capmbell så hade han antagligen sett bättre ut. Han fick ju Kolo att bli untouchable. Inte att Kolo var dålig men han var inte lika bra som de andra. Och han var i ärlighetens namn inte så vidare värst någon gång efter den säsongen.

På tal om avsaknaden av ledare.

You win some, you draw some

Sral
Bild för Sral

Det är dock svårt att hitta en ledare bara sådär. Vår Tony Adams växte ju fram i klubben, John Terry var likadan i Chelsea. Vieira köptes in, men ung.

Jonas, det blir ju knappast exakt samma spår, men ett offensivt tänk blir det säkert fortfarande. Kan man tajta upp defensiven och exempelvis köra ett rakare anfallsspel, gärna kontringar, kan vi nog förbättras en hel del, t ex.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Chambers och Holding har ju fått en hel del chanser, i år borde ju ha varit året nån av dom blommade ut. Ffa den förstnämnde har ju fått ganska mycket förtroende ändå. Lite förvånande när det förut såg ut som att Holding stod först i kön? Kör Zeus i ligan nu, tillsammans med Musse kanske eftersom jag är aå osäker på Koscielnys hållbarhet

Hur som helst kan jag inte se att det håller med att ha alla tre (inklusive Zeus då) på tillväxt och rotation. Nån av britterna måste vi nog skicka på lån eller göra oss av med

Angående Mustafi - jag tror han har fått lite andra, mer begränsade, förhållningsorder än när han kom. Han gick ju gärna rätt upp i banan, både med och utan boll. Visst kunde han göra tabbar då med men jag tycker att han såg mer gedigen ut, dessutom tillförde han mer genom att spela på det sättet. Många gånger byggde han upp fina och fatliga direkta anfall. Nu är det mer hålla sig på sin plata och dutta till Xhaka, mittback, ytterback. Mustafi är en vildhund, han mår bättre av att inte vara så tämjd tror jag.

Jonas S
Bild för Jonas S
Sral wrote:

Jonas, det blir ju knappast exakt samma spår, men ett offensivt tänk blir det säkert fortfarande. Kan man tajta upp defensiven och exempelvis köra ett rakare anfallsspel, gärna kontringar, kan vi nog förbättras en hel del, t ex.

Jag är inte inne på att plocka in typ Simeone eller Sean Dyche. Utan mer en tränare som Allegri som kanske fokuserar på organisation och försvar först och främst men som också vill dominera matcher och anfalla.

Be excited!

Sral
Bild för Sral

Ja, det skulle vara ett perfekt val. 

Jonas S
Bild för Jonas S
Sral wrote:

Ja, det skulle vara ett perfekt val. 

Tyvärr känns det ju som Allegri stannar i Juventus. Frågan är vilken annan tränare som är lite av den sorten. Conte är nog inte samma taktiker och organisatör. Men han verkar vara otroligt bra att få ihop bra lag av lite vad som helst. Väldigt flexibel. Jag skulle inte säga nej till honom. Jag tror han skulle kunna få resultat på kort tid med de spelare vi har i alla fall.

Men det känns ju som vi nu har fokus på Tyskland och Spanien. Det italienska spåret känns inte så troligt.

Be excited!

B-G
Bild för B-G

Jag tror problemet är med vår back 4, att dom inte spelas ihop ordentligt. En hel säsong med säg greken och Chambers/holding. Kanske blir succé.  Troligtvis inte. Men jag är fast beslutsam att en back 4 behöver mer speltid för att svetsas ihop än tex en anfalle behöver med sina ”yttrar”

helst med en ledare. Så en grymt erfaren och duktig MB.  Prio 1 i sommar för att ersätta Kos. 

Twitter @grvdga

Jepson
Bild för Jepson
B-G wrote:

Jag tror problemet är med vår back 4, att dom inte spelas ihop ordentligt. En hel säsong med säg greken och Chambers/holding. Kanske blir succé.  Troligtvis inte. Men jag är fast beslutsam att en back 4 behöver mer speltid för att svetsas ihop än tex en anfalle behöver med sina ”yttrar”

helst med en ledare. Så en grymt erfaren och duktig MB.  Prio 1 i sommar för att ersätta Kos. 

Jag är nöjd med att vi tog in auba redan i januari, liksa bytet alexis/Miki. Mavropanos har ju haft sen sommaren på sig att acklimatisera sig. Det blir ju en mer planeringsbar försäsong när viktiga pjäser är på plats.

VM kommer såklart ställa till det i år. men det känns ändå som att teamet bakom teamet är snabbare till avslut och att det finns en plan.
Kan vi bara få löst tränarfrågan gärna under mitten till slutet på maj som senast så blir det än mer tid för att sätta en idé.

Sen behöver vi, som många säger, en ledare, kan han dessutom vara cb, mv eller dm är det en bonus. Men vi behöver någon som kan elda på och föregå med eget kunnande och en outröttlig vilja att aldrig ge upp.

Jag ställer inga jättehöga mål för säsongen 18/19 mer än att jag vill se ETT lag som drar åt samma håll för allt vad de har. Spottar blod och tuggar taggtråd om så krävs. That's it, vilja, hjärta och ett jävlar anamma tills domaren blåser av!

B-G
Bild för B-G
Jepson wrote:
B-G wrote:

Jag tror problemet är med vår back 4, att dom inte spelas ihop ordentligt. En hel säsong med säg greken och Chambers/holding. Kanske blir succé.  Troligtvis inte. Men jag är fast beslutsam att en back 4 behöver mer speltid för att svetsas ihop än tex en anfalle behöver med sina ”yttrar”

helst med en ledare. Så en grymt erfaren och duktig MB.  Prio 1 i sommar för att ersätta Kos. 

Jag är nöjd med att vi tog in auba redan i januari, liksa bytet alexis/Miki. Mavropanos har ju haft sen sommaren på sig att acklimatisera sig. Det blir ju en mer planeringsbar försäsong när viktiga pjäser är på plats.

VM kommer såklart ställa till det i år. men det känns ändå som att teamet bakom teamet är snabbare till avslut och att det finns en plan.
Kan vi bara få löst tränarfrågan gärna under mitten till slutet på maj som senast så blir det än mer tid för att sätta en idé.

Sen behöver vi, som många säger, en ledare, kan han dessutom vara cb, mv eller dm är det en bonus. Men vi behöver någon som kan elda på och föregå med eget kunnande och en outröttlig vilja att aldrig ge upp.

Jag ställer inga jättehöga mål för säsongen 18/19 mer än att jag vill se ETT lag som drar åt samma håll för allt vad de har. Spottar blod och tuggar taggtråd om så krävs. That's it, vilja, hjärta och ett jävlar anamma tills domaren blåser av!

Well said. Jag kräver även att vi slutar topp 3.
Så kass som Wenger har målats ut, så är det ett krav....oavsett vem som kommer in.

Twitter @grvdga

Sidor