Medlemmar: 8795 st.
Visa menyn

Arsenal v West Ham

126 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Robin Jonsson
Bild för Robin Jonsson
Arsenal v West Ham

Hallå i stugorna! Jag ska åka på Arsenal v west ham där 25/8 (Om den nu inte flyttas) och tänkte se ifall några andra från vår härliga förening ska dit om man kanske skulle sammanstråla något? Förra gången jag åkte stötte jag på andra medlemmar på arenan och vet inte om dem hade hängt ihop innan, men tänkte se ifall det finns intresse av dem som ska åka på den matchen att mötas upp innan vid någon plats och tid? Kommer åka som en ensam själ från Nyköping den 22/8 och kommer bo på swinton hotell i Camden, rätt nära kings cross.

Vill man nå mig privat finns jag på 076-0158809, har en messenger där man kan nå mig också. Profilbilden är en liten skara människor i svarta och vita kampsportsdräkter.

Tack för mig, tjingeling!

Coffee, jiujitsu then a pint while watching Arsenal!

Alexander Tingell
Bild för Alexander Tingell

Kommer inte viasat att visa denna matchen?

 

Mannen

Mackan
Bild för Mackan
Alexander Tingell wrote:

Kommer inte viasat att visa denna matchen?

 

Enligt deras egen tablå gör de det :)

https://www.viasat.se/sport/tv-tabla#!/channel?selected=20180825

Twitter: @mackan_carlsson

 

RoPa87
Bild för RoPa87

Med tanke på vilka andra matcher det får lör 16.00 så borde det vara vår match. 

Alexander Tingell
Bild för Alexander Tingell
Mackan wrote:
Alexander Tingell wrote:

Kommer inte viasat att visa denna matchen?

 

Enligt deras egen tablå gör de det :)

https://www.viasat.se/sport/tv-tabla#!/channel?selected=20180825

 

Ok, jag kollade på tv matchen där stod inget och inte här på sidan heller. Men då hoppas vi att dom sänder den som sagt.

Mannen

Jonas S
Bild för Jonas S

Detta är en match vi vinner. WH ser usla ut på papperet och av vad det jag hört är det ännu värre på plan. Ett mittfält med Wilshere och Noble känns som självmord. Om vi anfaller som vi gjorde mot Chelsea skall vi köra över dom.

Be excited!

Vicious
Bild för Vicious
Jonas S wrote:

Detta är en match vi vinner. WH ser usla ut på papperet och av vad det jag hört är det ännu värre på plan. Ett mittfält med Wilshere och Noble känns som självmord. Om vi anfaller som vi gjorde mot Chelsea skall vi köra över dom.

Jag tror också att vi vinner, men inte så komfortabelt som du verkar tro. Jag är rätt säker på att vi gör ett par kassar på västra skinkan. Lika säker är jag på att vårt försvar släpper till någon kasse bakåt. Carroll är skadad va? Han nätar alltid mot oss. Annars blir det Arnautovic. Säger 4-2.

#Championship

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Ge mig bara en 4-3-3 nu! Laget behöver jag inte ens nämna!

AFC

Isak Selling
Bild för Isak Selling
Elias Bard wrote:

Ge mig bara en 4-3-3 nu! Laget behöver jag inte ens nämna!

4-3-3 hade passat oss perfekt. Kopiera City och börja kontrollera mittfältet, och därmed matcherna. Låt Bellerin köra på som ett tåg likt Mendy på ena kanten och ha Monreal som en understödjande ytterback på andra kanten likt Walker. Torreira är vår motsvarighet till Fernandinho. Perfekt spelare för att bryta anfall och "recycle possession". Vill vi ha kvar Ramsey och bygga kring honom kan han bli vår De Bruyne. Kan David Silva spela centralt som en 8:a kan Özil definitivt göra detsamma. Framåt kan Auba och Laca hitta ett samspel likt Agüero och Gabriel Jesus, vilket gör att vi kommer ha en kantroll över som Mkhitaryan, Iwobi och Welbeck får slåss om.

Alla våra bästa spelare får roller som i teorin passar dom och även laget som helhet. Folk kommer säkert tycka att det är för offensivt balanserat och att vi inte kan ha ett centralt mittfält med Özil - Torreira - Ramsey, men om vi jämför med Citys spelare så skiljer det inte mycket balans mellan offensiv vs defensiv. Det handlar endast om coaching och utförandet.

Elias Bard
Bild för Elias Bard

                               

                         

                                     Torreira

                              Ramsey     Guendozi

                        Mikhi    Lacazette       Auba

        

AFC

Jonas Westerlund
Bild för Jonas Westerlund

Jag är kraftigt skeptiskt till att ha Auba på kanten. Han gör sig inte bra där. Han har snabbheten.Men han har inte teknik eller tuschen. Hans bollträff är jag kraftigt skeptisk till. Inte kan han slå bra bollar in i boxen.Ser han inte heller komma och dribbla sin kille på kanten.. Han ska vara inne och kring boxen. Han har näsa för mål och ska spela längst fram.

Sen är det ju jobbigt läge. För att jag vill ju även ha in Lacazette. Tycker att han är underskattad. Han har så fint rörelsemönster. Samt att han faktiskt visar lite jävlar anamma.

Svårt att formera så att man blir nöjd. Men du kan gärna få lägga upp en formation med 2 toppar. Både med Laca och Auba från start.

 

 

 

Jepson
Bild för Jepson

Om man får till det med hög press och med ytterbackarna som attackyttrar behöver inte auba under anfall spela ytter utan kan ta en mer central roll tillsammans med Laca. Att han får ta en ytterroll vid defensivt arbete ska ju inte drabba hans offensiv.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Aubameyang har inga problem att jobba in från en kantposition., tvärtom så blir han ju bättre ju mer yta han har att jobba på. Han blir ju aldrig kantslickaren utan söker sig naturligt in i boxen. Visst kan han lika gärna spela centerforward men då blir vi rätt avhängda av att han inte missar lägen så som han gjort i inledningen. En dålig dag kan han räddas upp av Lacazette och vice versa. Dom har ett fint kombinationsspel och målhunger ihop. Håller med Jepson i inlägget ovan - Auba kan omplacera sig snabbt vid omställning till anfall

B-G
Bild för B-G

Vad grundar du det på? Knappast dom gånger han spelat på kant i Arsenal väl? 

Tycker det är solklart. På papperet....ut med Auba på kanten.  Jag lovar minst 1 mål från honom mot WH isf. 

Twitter @grvdga

Jonas Westerlund
Bild för Jonas Westerlund

Det håller jag med om. Om ytterbackarna kommer upp offensivt så att våra 3 forwards blir mera centralt det förstår ju också. Men Auba gör sig bättre centralt. Han har näsa för mål. Han ska vara så nära mål han kan vara. Sen vill väl Auba själv spela centralt(Vet att han ska spela där laget behöver honom mest). Jag tycker att han är ofarligare på kanten. Visst mot dom bra lagen där det finns större chans att ställa om snabbt där kan han ju spela på kanten. Men vad händer när vi är mera bollrullande? Då hamnar han ju mer ut åt kanten. Vilket jag inte vill. Bollrullande kommer vi vara i dom flesta matcherna. Fastän vi kommer att vinna boll högt uppe efter högpress.

Det är svårt som fan. Jag vill ju ha både Auba och Laca inne samtidigt och då blir det ju kanten för Auba.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Vad jag grundar vad på? Du verkar ju hålla med?

B-G
Bild för B-G
Andreas Näsström wrote:

Vad jag grundar vad på? Du verkar ju hålla med?

Jag menade det som svar till Jonas W. (glömde att citera inlägget) Vad hans grund var att Auba är sämre på kanten.
Ditt inlägg är jag med på. Håller med :)

Twitter @grvdga

Fredde
Bild för Fredde

Tycker Auba haft stora problem med ryggen mot mål som spets. Man kan inte bara gå i djupet hela tiden. Mexico - Tyskland hade ett skolexempel på hur han ska göra vid ett av målen. https://www.youtube.com/watch?v=nvyUjxXIlBU (scenario 2 och 4 är bra exempel) men tycker Auba är dålig på det, backarna ska inte ha en chans att hinna med när han går ner och möter och sen när han vänder om och drar iväg så ska de inte ha en chans ens över 5-10 meters löpdueller. Med Auba från en kantroll så öppnar Laca ytor som Auba springer in i bakifrån. Det som gjorde Ljungberg till ett givet inslag i Untouchables.

You win some, you draw some

Always Goon
Bild för Always Goon

Herregud vilken viktig match det känns som imorgon... en måste match såhär tidigt, eller så är jag bara vinnartörstig

Jonas S
Bild för Jonas S
Always Goon wrote:

Herregud vilken viktig match det känns som imorgon... en måste match såhär tidigt, eller så är jag bara vinnartörstig

Lite måstematch tycker jag ändå att det är. Vi har ett bra spelschema och det är i de här matcherna vi behöver plocka poäng. Känns som det kan bli tufft mot topplagen den här säsongen.

Har en väldigt positiv känsla. Jag tror WH får stora problem imorgon.

Be excited!

Tobias Alsing
Bild för Tobias Alsing

Idag måste vi tagga till. Finns inget annat än 3 poäng. Får hoppa att förvaret sitter lite bättre idag för anfallsspel har vi bra när det fungerar. 

Jobba in 3 poäng idag grabbar.... 

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Drömscenariot är ju typ 3-0 i en matchbild vi kontrollerar, Auba, Laca och Ramsey eller Micki nätar. Vi får lite andrum och självförtroende både i föesvarsspel och anfall.

Jonas S
Bild för Jonas S
Andreas Näsström wrote:

Drömscenariot är ju typ 3-0 i en matchbild vi kontrollerar, Auba, Laca och Ramsey eller Micki nätar. Vi får lite andrum och självförtroende både i föesvarsspel och anfall.

Exakt. Hoppas att avsluten sitter idag och att det kan bli en seger med lite extra krydda.

Be excited!

Always Goon
Bild för Always Goon

Özil sjuk och spelar inte, är inte han sjuk ganska frekvent?

Vicious
Bild för Vicious
Always Goon wrote:

Özil sjuk och spelar inte, är inte han sjuk ganska frekvent?

Det är som när man själv var "sjuk" och inte kunde gå till skolan. Har mamma Özil skrivit en lapp till Emery?

Hoppas på rätt laguttagning idag.

#Championship

Isak Selling
Bild för Isak Selling
Vicious wrote:
Always Goon wrote:

Özil sjuk och spelar inte, är inte han sjuk ganska frekvent?

Det är som när man själv var "sjuk" och inte kunde gå till skolan. Har mamma Özil skrivit en lapp till Emery?

Hoppas på rätt laguttagning idag.

Önskar att vi är tydliga varför Özil missar matchen om så är fallet. Fegt att gömma sig bakom "illness" vilket bara spär på konspirationsteorier och hat från vissa håll.. Är han petad, skadad, inte "där" mentalt, har han en riktig influensa eller är han inte tillräckligt bra för att vara med?

Hoppas verkligen vi ställer upp med en 4-3-3 och vågar spela Auba och Laca tillsammans med Iwobi eller Mkhitaryan på en kant. Sluta spela med en 10:a och börja kontrollera mittfältet. Få in Ramsey djupare i banan som en klassisk 8:a och spela Torreira som sittande.

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Vicious wrote:
Always Goon wrote:

Özil sjuk och spelar inte, är inte han sjuk ganska frekvent?

Det är som när man själv var "sjuk" och inte kunde gå till skolan. Har mamma Özil skrivit en lapp till Emery?

Hoppas på rätt laguttagning idag.

Skulle inte förvåna mig om han säljs innan fönstret stänger. Om någon nu vill betala iofs.

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Iwobi kan sitta på läkaren i mina ögon men tyvärr lär han starta. :(

Supporter sedan 1983! 

Glenn
Bild för Glenn
Patric Johansson wrote:

Iwobi kan sitta på läkaren i mina ögon men tyvärr lär han starta. :(

normalt håller jag med där men sist var han en av våra bästa faktiskt. Då kan man få chansen igen. Auba - Laca - Iwobi fram

Ramsey Gyendouzi och Torreira på mitten

Monreal Musse Sokratis Lichtsteiner där bak

Leno i mål.

Vi får se om 8 min.

 

COYG

B-G
Bild för B-G

Emeryknows. Xhaka startar igen efter sin insats förra helgen. 

Twitter @grvdga

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
B-G wrote:

Emeryknows. Xhaka startar igen efter sin insats förra helgen. 

Suck

Sidor