Medlemmar: 8813 st.
Visa menyn

Arsenal v West Ham

126 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Isak Selling
Bild för Isak Selling
Jimmy Roslund wrote:
Sven-Erik Eriksson wrote:

"backlinjen svag rakt över..." Skrev nån...

Jag tycker inte det . Bäst var ju mustafi. Gjorde det mesta riktigt och bra idag. Tycker jag...kanske rent av vår bästa spelare i matchen...

Tre viktiga poäng. Gott. Nu bör torreira få starta nästa match. Kanske även dags för Leno...

Skojar du? Mot ett bättre lag hade vi släppt in sex igår. Var de upp mot 10 misslyckade offsidefällor?

Alltså kolla målet vi släpper in en gång till. Vad gör spelarna i den situationen? Mustafis agerande är skrämmande. Går även ifrågasätta Xhaka och Sokratis insater i den situationen.

Överlag gör vi en okej match. Vi börjar matchen tveksamt när det gäller taktik och laguttagning. Skönt att Emery ännu en gång gör rätt förändringar. Ser positivt ut framöver!

Glenn
Bild för Glenn
Sven-Erik Eriksson wrote:

"backlinjen svag rakt över..." Skrev nån...

Jag tycker inte det . Bäst var ju mustafi. Gjorde det mesta riktigt och bra idag. Tycker jag...kanske rent av vår bästa spelare i matchen...

Tre viktiga poäng. Gott. Nu bör torreira få starta nästa match. Kanske även dags för Leno...

det var nog jag som skrev. Står för det. Mittbackarna har noll kommunikation och inget samarbete alls. Mest tur att det ej blev fler mål i baken. Ytterbackarna rätt ok framåt. Gillar att Belkerin har lört sig att inlägg/inspel inte måste sluta i inkast på andra sidan.

Defensivt inte spec bra och defensiva mittfältarna täcker inte upp spec bra när ytterbackarna är långt upp.

Som någon sa: det var ej insatsen som var bra, det var motståndet som var mediokert.

Mot Chelsea var vår offensiv klasser bättre än mot WH. Igår var det långsamt, segt och utan vidare fantasi igen.

Sen är det viktigt att vinna denna typ av match och det ska vi glädjas åt. Men spelet var riktigt svagt.

COYG

Fredde
Bild för Fredde

Deffensiven var sjukt oroande. Bellerin är mer ytter än ytterback (Miki och Bellerin verkar inte veta vad deffensivt understöd är), Xhaka passade förbi West Hams mittfält väldigt många gånger under matchen men är alldeles för lat och i fel position deffensivt. Sokratis verkar göra 1-2 misstag varje match med Mustafi likaså. Geundozi är ivrig och vill väldigt mycket men överarbetar ganska mycket än så länge. Iwobi måste göra allt lite snabbare (vändningar, beslut och pass/skott). 

Men mest oroväckande är att Lacazette och Aubameyang inte gör mål. Om det inte lossnar inom 2-3 matcher så kan det börja bli en grej och då tappar vi väldigt mycket poäng.

You win some, you draw some

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Fredde wrote:

Deffensiven var sjukt oroande. Bellerin är mer ytter än ytterback (Miki och Bellerin verkar inte veta vad deffensivt understöd är), Xhaka passade förbi West Hams mittfält väldigt många gånger under matchen men är alldeles för lat och i fel position deffensivt. Sokratis verkar göra 1-2 misstag varje match med Mustafi likaså. Geundozi är ivrig och vill väldigt mycket men överarbetar ganska mycket än så länge. Iwobi måste göra allt lite snabbare (vändningar, beslut och pass/skott). 

Men mest oroväckande är att Lacazette och Aubameyang inte gör mål. Om det inte lossnar inom 2-3 matcher så kan det börja bli en grej och då tappar vi väldigt mycket poäng.

lacazette är jag inte orlig för. Han skapar ju mål iaf. Auba däremot måste göra mål nu.

Nicklas Kanskär
Bild för Nicklas Kanskär
Jimmy Roslund wrote:
Fredde wrote:

Deffensiven var sjukt oroande. Bellerin är mer ytter än ytterback (Miki och Bellerin verkar inte veta vad deffensivt understöd är), Xhaka passade förbi West Hams mittfält väldigt många gånger under matchen men är alldeles för lat och i fel position deffensivt. Sokratis verkar göra 1-2 misstag varje match med Mustafi likaså. Geundozi är ivrig och vill väldigt mycket men överarbetar ganska mycket än så länge. Iwobi måste göra allt lite snabbare (vändningar, beslut och pass/skott). 

Men mest oroväckande är att Lacazette och Aubameyang inte gör mål. Om det inte lossnar inom 2-3 matcher så kan det börja bli en grej och då tappar vi väldigt mycket poäng.

lacazette är jag inte orlig för. Han skapar ju mål iaf. Auba däremot måste göra mål nu.

 

Grabbar det är lugnt. Vi har ju welbeck! ^o^

Kanis

Sidor