Medlemmar: 8813 st.
Visa menyn

Arsenal - Chelsea 1/8

83 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Vicious
Bild för Vicious

Tufft för vårt relativt orutinerade centrala mittfält att försöka kontrollera spelet mot Chelseas mer rutinerade gubbar i Fabregas och Jorginho. Hade behövt Ramsey/Torreira där.

#Championship

Byarum
Bild för Byarum
Vicious wrote:

Tufft för vårt relativt orutinerade centrala mittfält att försöka kontrollera spelet mot Chelseas mer rutinerade gubbar i Fabregas och Jorginho. Hade behövt Ramsey/Torreira där.

De väger ganska lätt i dubbel bemärkelse,,,,de skulle behöva någon mer rurinerad bredvid sig,,,

Bosse

RoPa87
Bild för RoPa87
Vicious wrote:

Tufft för vårt relativt orutinerade centrala mittfält att försöka kontrollera spelet mot Chelseas mer rutinerade gubbar i Fabregas och Jorginho. Hade behövt Ramsey/Torreira där.

precis. Ingen av de tre som spelar idag kommer vara ordinarie under säsongen. Det lär bli Xhaka, Torreira och Ramsey (om han är kvar).

Dock måste vi höja oss rejält på alla positioner för att få på city i premiären. Men en träningsmatch är just en träningsmatch. Ska inte dra för stora växlar av dessa även om man velat se bra spel redan nu. 

Byarum
Bild för Byarum

Fan,,, det hade varit snyggt....

Bosse

RoPa87
Bild för RoPa87

Tror också bellerin kommer starta de första 2-3 matcherna, men höjer han inte sig så kommer garanterat Lichsteiner ta den platsen omgående. 

För att vara en av ligans snabbaste spelare kommer han oroväckande ofta efter sina motståndare. 

Vicious
Bild för Vicious
Byarum wrote:
Vicious wrote:

Tufft för vårt relativt orutinerade centrala mittfält att försöka kontrollera spelet mot Chelseas mer rutinerade gubbar i Fabregas och Jorginho. Hade behövt Ramsey/Torreira där.

De väger ganska lätt i dubbel bemärkelse,,,,de skulle behöva någon mer rurinerad bredvid sig,,,

Elneny får väl räknas som rutinerad, men han är ju liksom ingen som kontrollerar mittfältet på det sättet. Men det är rätt att spela det här mittfältet idag när vi har genrepet på lördag. Då vill jag se Torreira.

#Championship

Byarum
Bild för Byarum
Vicious wrote:
Byarum wrote:
Vicious wrote:

Tufft för vårt relativt orutinerade centrala mittfält att försöka kontrollera spelet mot Chelseas mer rutinerade gubbar i Fabregas och Jorginho. Hade behövt Ramsey/Torreira där.

De väger ganska lätt i dubbel bemärkelse,,,,de skulle behöva någon mer rurinerad bredvid sig,,,

Elneny får väl räknas som rutinerad, men han är ju liksom ingen som kontrollerar mittfältet på det sättet. Men det är rätt att spela det här mittfältet idag när vi har genrepet på lördag. Då vill jag se Torreira.

Är ändå ganska imponerad av våra youngsters,,,, spelar snabbt, rakt och med ett gott självförtroende....

Bosse

Byarum
Bild för Byarum

Nur det nästan skämskudde på vår ineffektivitet framför mål...

Bosse

Glenn
Bild för Glenn

Hur sköter sig Guendouzi?

COYG

Byarum
Bild för Byarum
Glenn wrote:

Hur sköter sig Guendouzi?

Han har vuxit under matchens gång. Formidabel säkerhetsrisk första kvarten, sen har han spelat upp sig. Tar för sig, spelar snabbt, bra blick. 

Bosse

Jepson
Bild för Jepson
Byarum wrote:
Glenn wrote:

Hur sköter sig Guendouzi?

Han har vuxit under matchens gång. Formidabel säkerhetsrisk första kvarten, sen har han spelat upp sig. Tar för sig, spelar snabbt, bra blick. 

Han kommer nog vara bänknötare med inhopp under säsongen.. på tok för bra för U23. Alternativt kommer U23 leka hem det i år med Guendouzi, Smith Rowe, Nketiah, Nelson, AMN... m.fl... 

Glenn
Bild för Glenn

Inte bytt nån än?

COYG

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Nu kommer Iwobi och vänder matchen................

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Byarum
Bild för Byarum

Vi spelar ganska bra fram till motståndarnas strafdområde, men sen blir det stillastående och Chelsea hinner samla sig,,,

Bosse

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Både Wenger och emery ser något hos Iwobi som jag inte gör. Jag är så nyfiken på vad det kan vara?

Supporter sedan 1983! 

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen

Kollar bara med ett getöga, men Bellerin kan inte va nöjd med dagsens insats. Ständigt "skolad" av Chelseas kvicka yngling på vänsterkant och inläggsförsöken stannar på första försvarare hela tiden. 

Dåliga inlägg/inspel är han dock inte ensam om, inte bra kvalitet alls idag. 

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Vi behöver värva minst 1 mittback av klass, en riktigt stark def-mittfältare. En tung anfallare som är bra på huvudet. typ Giroud

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

RoPa87
Bild för RoPa87

Det gör Lacazette så jäkla bra, men det avslutet måste ju bara vara på mål!!

Glenn
Bild för Glenn

Leno petad av Cech redan el spelar Leno i Stockholm?

COYG

Nicklas Kanskär
Bild för Nicklas Kanskär

Detta kunde lätt varit en match från förra året. Men älskar den raka bollen som skär genom deras mittfält som vi gör riktigt lyckat ibland. Det är i sista 3e delen vi krånglar till det. Sen möter vi ett bra försvar idag med ska tilläggas  

Kanis

RoPa87
Bild för RoPa87
Glenn wrote:

Leno petad av Cech redan el spelar Leno i Stockholm?

skulle tro leno spelare i sthlm. Däremot tror jag cech går in i säsongen som etta i mål. 

Byarum
Bild för Byarum

Yes,,, 

Bosse

Vicious
Bild för Vicious

Laca blir mycket bättre den här säsongen. Acklimatisering. Har Auba en sämre dag kommer Laca in och strutar och tvärtom. Gör oss farliga offensivt.

#Championship

RoPa87
Bild för RoPa87
Vicious wrote:

Laca blir mycket bättre den här säsongen. Acklimatisering. Har Auba en sämre dag kommer Laca in och strutar och tvärtom. Gör oss farliga offensivt.

Om de får spela tillsammans tror jag de kommer göra många mål emellan dem för oss. Ett av ligans bästa anfallspar skulle jag säga. De verkar trivas ihop vid sidan om planen och de visar det stundtals på plan med.

Nicklas Kanskär
Bild för Nicklas Kanskär

Att ha forwads som auba och laca är en lyx få klubbar har i världen!

Vill bara inflika att jag tycker cech har varit riktigt bra idag. Han lämnar inte över 1a spaden utan en hård fajt! 

Kanis

Vicious
Bild för Vicious
Robin Palmkvist wrote:
Vicious wrote:

Laca blir mycket bättre den här säsongen. Acklimatisering. Har Auba en sämre dag kommer Laca in och strutar och tvärtom. Gör oss farliga offensivt.

Om de får spela tillsammans tror jag de kommer göra många mål emellan dem för oss. Ett av ligans bästa anfallspar skulle jag säga. De verkar trivas ihop vid sidan om planen och de visar det stundtals på plan med.

Den möjligheten har vi också naturligtvis. Finns många alternativ att laborera med beroende på motstånd, tidpunkt osv. Bara vi slipper Welbeck blir det riktigt bra det här.

#Championship

Jepson
Bild för Jepson
Nicklas Kanskär wrote:

Att ha forwads som auba och laca är en lyx få klubbar har i världen!

Vill bara inflika att jag tycker cech har varit riktigt bra idag. Han lämnar inte över 1a spaden utan en hård fajt! 

Tror det kommer bli en annorlunda kamp om platserna. Emery är nog inte den som bara spelar samma lag. Han vill ha de hetaste spelarna och jag hoppas och tror att han kommer visa det genom att peta spelarna när de inte presterar.  Med det sagt så har vi spelarmässigt inga dåliga spelare. 

Byarum
Bild för Byarum

En vinst sitter alltid lika skönt,,,,

Bosse

Glenn
Bild för Glenn

Hann kika på straffarna och sett målen nu.

Emery får inte förstöra Laca genom att bänka honom eller tidiga byten som Wenger gjorde. Han ska spela!

skönt att ändå få tvåla dit Chelski. Vi möts snart igen.

Vilka var bra och vilka borde spela mkt mindre A-lags fotboll?

COYG

Jepson
Bild för Jepson

Bara en träningsmatch, men att inte ge upp även när matchen som sådan är utan betydelse för titlar och medaljer är verkligen kul att se. Framförallt verkar truppen vara i riktigt skön harmoni.

Sidor