Medlemmar: 8706 st.
Visa menyn

Arsenal - Chelsea 1/8

83 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Glenn
Bild för Glenn
Nicklas Kanskär wrote:

Att ha forwads som auba och laca är en lyx få klubbar har i världen!

Vill bara inflika att jag tycker cech har varit riktigt bra idag. Han lämnar inte över 1a spaden utan en hård fajt! 

känns som Cech har taggat till sedan Leno kom. Får hoppas att båda pressar varandra att bli bättre och att båda får spela en hel del. Skeppa Ospina

COYG

Jepson
Bild för Jepson
Glenn wrote:

Hann kika på straffarna och sett målen nu.

Emery får inte förstöra Laca genom att bänka honom eller tidiga byten som Wenger gjorde. Han ska spela!

skönt att ändå få tvåla dit Chelski. Vi möts snart igen.

Vilka var bra och vilka borde spela mkt mindre A-lags fotboll?

Bellerin. Han har spelat två säsonger i stort sett utan konkurrens. Han måste upp ett par pinnhål för att slippa bänken i år. Snabbhet är inte allt om man inte kan hålla positioner och läsa spelet. Och slå inlägg för bövelen...

Glenn
Bild för Glenn

Verkar finnas glödje och glädjespridare. Tre st som verkar sprida glädje är Laca, Auba och på något skönt sätt Guendouzi. Snacka om att komma in i ett nytt lag och ta för sig. Han manar på, flyttar runt och pushar stjärnorna i laget som om han inte gjort något annat i sitt liv

COYG

Glenn
Bild för Glenn
Jepson wrote:
Glenn wrote:

Hann kika på straffarna och sett målen nu.

Emery får inte förstöra Laca genom att bänka honom eller tidiga byten som Wenger gjorde. Han ska spela!

skönt att ändå få tvåla dit Chelski. Vi möts snart igen.

Vilka var bra och vilka borde spela mkt mindre A-lags fotboll?

Bellerin. Han har spelat två säsonger i stort sett utan konkurrens. Han måste upp ett par pinnhål för att slippa bänken i år. Snabbhet är inte allt om man inte kan hålla positioner och läsa spelet. Och slå inlägg för bövelen...

kanske var synd att han inte såldes när Juve sades vara intresserade. Verkar ju inte bli bättre på något

COYG

gunbod
Bild för gunbod

Gillar skarpt den nye  unge fransmannen , Guendozi. Han överraskar verkligen med sin blick för spelet och en väldigt bra passningsfot samt att han sätter igång spelet så snabbt. Ett ledarämne trots sin ringa ålder. Men det var kanske därför han värvades..?

Skönt att tvåla dit Chelsea oavsett träningsmatch samt laguppställning.

Glenn
Bild för Glenn
gunbod wrote:

Gillar skarpt den nye  unge fransmannen , Guendozi. Han överraskar verkligen med sin blick för spelet och en väldigt bra passningsfot samt att han sätter igång spelet så snabbt. Ett ledarämne trots sin ringa ålder. Men det var kanske därför han värvades..?

Skönt att tvåla dit Chelsea oavsett träningsmatch samt laguppställning.

håller med. En riktig ledargestalt. Kanske kan vara det där första okända superguldkornet vår nya ledning med Sven och grabbarna plockat in. 7 milj pund plus bonusar. Tydligen var han nära Tottenham i vintras. Desto roligare! :-)

Appropå Tottenham. De värvar inget. Är deras ekonomi kass? Stadion som tar alla pengar? Om Kane tar en lång skadeperiod är de typ ett mittenlag.

COYG

Pelle
Bild för Pelle
Kenny Nordh wrote:

Nu kommer Iwobi och vänder matchen................

Imponerande Kenny, hur visste du att Iwobi skulle sätta avgörande stragfen och ge oss segern?e

If it's too strong, then you're too weak!

Jonas S
Bild för Jonas S
gunbod wrote:

Gillar skarpt den nye  unge fransmannen , Guendozi. Han överraskar verkligen med sin blick för spelet och en väldigt bra passningsfot samt att han sätter igång spelet så snabbt. Ett ledarämne trots sin ringa ålder. Men det var kanske därför han värvades..?

Vi var först ute efter mittfältstalangen Yacine Adli i PSG, efter att Adli tillslut förlängde med PSG värvade vi Guendouzi istället. Och lika bra det. Guendouzi har tydligen också en bakgrund i PSG. Kanske att detta var två spelare Emery hade koll på. Kanske att Guendouzi var en spelare PSG hade tittat på att plocka tillbaka.

Be excited!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Jag tycker Iwobi var bra igår. Rivig och svårstoppad, bra agenda med bollen. Däremot måste han bli så mycket bättre på att leverera boll, passningarna är ibland alldeles för dåliga och hans tama skott rätt på målvakten 9/10 gånger måste han verkligen ta tag i. Men ändå positiva tendenser den här matchen, bättre lir än hela förra året

Davidsson och Mannen
Bild för Davidsson och Mannen

1: Cech räddar straff(-ar!). I belive in miracles.
2: Gucci: Arteta 2.0. Vansinnigt vad bra han var. Lite småsvajig första kvarten och inte supersolid i defensiven, men vilka svepande långbollar! Han pekar, slår dem och de landar exakt framför löpande spelares fötter. Killen är 19 år och redan värdig tröja nummer 4. Vansinnigt lovande.
3: Lacazette är ännu en gång på rätt ställe vid rätt tillfälle. Hoppas Emery återgår till att spela honom tillsammans med Auba. Antingen i ett 4-4-2 med mittfältsdiamant, antingen i ett 4-2-2-2 eller med Auba som centralt instickande vänsterytter. Boom. För bra för att vilas.
4: Defensiven. Tja. En del att jobba med där. Varken Sokratis eller Mustafi var superstabila och dörren borde stå vidöppen för en eller två av Holding, Mavropanos eller Chambers. Fasta situationer: Behöver jobbas på. Defensiva mittfältet: Förbättringspotential även där.
5: Elneny. Verkar vara en skön snubbe och en go kille. Men vad bidrog han med igår? Känns allt längre ifrån en startelva för var dag som går.
6: Ramsey. Skadad eller "skadad"? Ännu inget förnyat kontrakt och borde inte få gå in i säsongen utan ett sådant. Jag undrar vad som gör att han ännu inte förlängt.
7: Ytterbackar Bellerin och The Tank. Måste slå bättre inlägg och sluta att slå så många uppbromsande bakåtpassningar. Vi förlorar spets och tempo på dessa positioner. Träning på det!

Summering: Det finns en del att jobba på men oerhört gott att slå chelsky. Och gott att vi nu, i 19-årige Gucci, faktiskt har en lågt sittande mittfälstmotor som kan dra igång de efterlängtade omställningsspelet. (Någon som har bra länk på statssida för att se hur många de var?) Underbart. Och då har Torreira ännu inte debuterat. Nice.

gunbod
Bild för gunbod
Davidsson och Mannen wrote:

1: Cech räddar straff(-ar!). I belive in miracles.
2: Gucci: Arteta 2.0. Vansinnigt vad bra han var. Lite småsvajig första kvarten och inte supersolid i defensiven, men vilka svepande långbollar! Han pekar, slår dem och de landar exakt framför löpande spelares fötter. Killen är 19 år och redan värdig tröja nummer 4. Vansinnigt lovande.
3: Lacazette är ännu en gång på rätt ställe vid rätt tillfälle. Hoppas Emery återgår till att spela honom tillsammans med Auba. Antingen i ett 4-4-2 med mittfältsdiamant, antingen i ett 4-2-2-2 eller med Auba som centralt instickande vänsterytter. Boom. För bra för att vilas.
4: Defensiven. Tja. En del att jobba med där. Varken Sokratis eller Mustafi var superstabila och dörren borde stå vidöppen för en eller två av Holding, Mavropanos eller Chambers. Fasta situationer: Behöver jobbas på. Defensiva mittfältet: Förbättringspotential även där.
5: Elneny. Verkar vara en skön snubbe och en go kille. Men vad bidrog han med igår? Känns allt längre ifrån en startelva för var dag som går.
6: Ramsey. Skadad eller "skadad"? Ännu inget förnyat kontrakt och borde inte få gå in i säsongen utan ett sådant. Jag undrar vad som gör att han ännu inte förlängt.
7: Ytterbackar Bellerin och The Tank. Måste slå bättre inlägg och sluta att slå så många uppbromsande bakåtpassningar. Vi förlorar spets och tempo på dessa positioner. Träning på det!

Summering: Det finns en del att jobba på men oerhört gott att slå chelsky. Och gott att vi nu, i 19-årige Gucci, faktiskt har en lågt sittande mittfälstmotor som kan dra igång de efterlängtade omställningsspelet. (Någon som har bra länk på statssida för att se hur många de var?) Underbart. Och då har Torreira ännu inte debuterat. Nice.

Gucci, kort och bra, den köper jag :)

Jonas S
Bild för Jonas S

Jag tyckte Lacazette saknades igår då det ofta var rätt tomt i boxen. Det saknades ett alternativ att spela mot på topp. Aubameyang är otroligt stark i omställningsspelet och som målskytt men när lag står lågt som t ex Chelsea (och som många lag gör i PL) behövs det någon som är hyfsat stark med ryggen mot mål som Özil och Aubameyang kan kombinera med. Någon som håller backlinjen sysselsatt så de inte bara kan stå ostörda i sina positioner.

Lacazette skapar vägar fram för sina lagkamrater och är nyckeln till vårt anfallsspel många gånger. Jag har varit imponerad av honom från senare delen av förra säsongen och framåt. Dels för att han kanske varit helt skadefri men också för att jag förstått lite bättre vilken typ av anfallare han är. Offensivt finns det så mycket att ta av i den här truppen.

Mittfältet ser mer spännande ut än på länge med Guendouzi som har både ett bra passningspel, är rörlig och är bra med bollen. Med Torreira där med sina kvicka fötter, sitt positionsspel och sin bollvinnarskalle kan mittfältet förhoppningsvis bli något den här säsongen. Elneny gör ju jobbet men inte så mycket mer. Elneny och Xhaka känns absolut som b-laget just nu även om det såklart återstår att se.

Ytterbackarna imponerar väl inte. Kolasinac gör sina ivriga löpningar som skär igenom men han är också rejält kantig i försvarsspelet många gånger. Bellerin är alltför svag framåt för att vara en spansk ytterback. Bellerin måste lyfta sig ett par snäpp den här säsongen och närma sig den nivå t ex Monreal håller offensivt med boll.

Lichtsteiner tror jag kan spela en viktigare roll den här säsongen än vad man kanske förväntar sig. Inte transferfönstrets sexigaste värvning men jag är glad att vi har honom. Hoppas att han kan lära Bellerin ett och annat. Jag gillar Bellerin men han har en bit kvar än.

Mittbackarna oroar mig. Jag antar att Emery kommer satsa på sina mest erfarna försvarare till att börja med så får vi se om de yngre ges chansen om seniorerna inte håller måttet. Det är svårt när vi liksom inte har den där givna ettan i mittlåset som Kos varit under så många år. Nu har jag ingen aning längre vem som verkligen är vår mest pålitiliga mittback.

Be excited!

Tosse
Bild för Tosse

Skulle vara helt galen om jag var Chelseasupporter och hade målsumparen nr 1 Morata som toppforward. Men jag är glad. Nu har de (tillsvidare) Hazard och Willian framåt men ändå. 

Återköp av Giroud om vi ska ha en target som kan ta emot bollar med ryggen mot mål?

Glenn
Bild för Glenn
Davidsson och Mannen wrote:

1: Cech räddar straff(-ar!). I belive in miracles.
2: Gucci: Arteta 2.0. Vansinnigt vad bra han var. Lite småsvajig första kvarten och inte supersolid i defensiven, men vilka svepande långbollar! Han pekar, slår dem och de landar exakt framför löpande spelares fötter. Killen är 19 år och redan värdig tröja nummer 4. Vansinnigt lovande.
3: Lacazette är ännu en gång på rätt ställe vid rätt tillfälle. Hoppas Emery återgår till att spela honom tillsammans med Auba. Antingen i ett 4-4-2 med mittfältsdiamant, antingen i ett 4-2-2-2 eller med Auba som centralt instickande vänsterytter. Boom. För bra för att vilas.
4: Defensiven. Tja. En del att jobba med där. Varken Sokratis eller Mustafi var superstabila och dörren borde stå vidöppen för en eller två av Holding, Mavropanos eller Chambers. Fasta situationer: Behöver jobbas på. Defensiva mittfältet: Förbättringspotential även där.
5: Elneny. Verkar vara en skön snubbe och en go kille. Men vad bidrog han med igår? Känns allt längre ifrån en startelva för var dag som går.
6: Ramsey. Skadad eller "skadad"? Ännu inget förnyat kontrakt och borde inte få gå in i säsongen utan ett sådant. Jag undrar vad som gör att han ännu inte förlängt.
7: Ytterbackar Bellerin och The Tank. Måste slå bättre inlägg och sluta att slå så många uppbromsande bakåtpassningar. Vi förlorar spets och tempo på dessa positioner. Träning på det!

Summering: Det finns en del att jobba på men oerhört gott att slå chelsky. Och gott att vi nu, i 19-årige Gucci, faktiskt har en lågt sittande mittfälstmotor som kan dra igång de efterlängtade omställningsspelet. (Någon som har bra länk på statssida för att se hur många de var?) Underbart. Och då har Torreira ännu inte debuterat. Nice.

bra sammanfattning. Säger som jag alltid säger: Lacazette är alldeles för bra för att sitta på bänken!

Tror du Guendouzi kan bli en startapelare under hösten? Jag börjar tro det. Ramsey skeppas och Guendouzi tar hans plats bredvid Torreira. Han har väl spelat mest av alla sedan hans första match

COYG

gunbod
Bild för gunbod

Angående Monreal, var är han ? Han var ju inte med mot vare sig PSG eller Chelsea . Han deltog ju inte under VM heller så han borde väl varit tillbaka från semestern ?

Jonas S
Bild för Jonas S
gunbod wrote:

Angående Monreal, var är han ? Han var ju inte med mot vare sig PSG eller Chelsea . Han deltog ju inte under VM heller så han borde väl varit tillbaka från semestern ?

Jo Monreal var med i spaniens vm-trupp. Därav har han inte spelat.

Be excited!

Vicious
Bild för Vicious
Jonas S wrote:
gunbod wrote:

Angående Monreal, var är han ? Han var ju inte med mot vare sig PSG eller Chelsea . Han deltog ju inte under VM heller så han borde väl varit tillbaka från semestern ?

Jo Monreal var med i spaniens vm-trupp. Därav har han inte spelat.

Han var med i truppen, men spelade inte en enda minut. Kanske det gunbod menade?

Jag tycker det är märkligt att han inte är med här. Har ju inte spelat fotboll sen i maj och Spanien åkte ändå ut i åttondelen. Torreira är ju tillbaks och hans Uruguay gick till kvart.

#Championship

gunbod
Bild för gunbod
Jonas S wrote:
gunbod wrote:

Angående Monreal, var är han ? Han var ju inte med mot vare sig PSG eller Chelsea . Han deltog ju inte under VM heller så han borde väl varit tillbaka från semestern ?

Jo Monreal var med i spaniens vm-trupp. Därav har han inte spelat.

Ok, hade missat det, tack för infon.

RoPa87
Bild för RoPa87
Vicious wrote:
Jonas S wrote:
gunbod wrote:

Angående Monreal, var är han ? Han var ju inte med mot vare sig PSG eller Chelsea . Han deltog ju inte under VM heller så han borde väl varit tillbaka från semestern ?

Jo Monreal var med i spaniens vm-trupp. Därav har han inte spelat.

Han var med i truppen, men spelade inte en enda minut. Kanske det gunbod menade?

Jag tycker det är märkligt att han inte är med här. Har ju inte spelat fotboll sen i maj och Spanien åkte ändå ut i åttondelen. Torreira är ju tillbaks och hans Uruguay gick till kvart.

Han Ska ju ha 4 veckors semester som alla andra oavsett om han spelade något i vm eller inte.. 

Vicious
Bild för Vicious
Robin Palmkvist wrote:
Vicious wrote:
Jonas S wrote:
gunbod wrote:

Angående Monreal, var är han ? Han var ju inte med mot vare sig PSG eller Chelsea . Han deltog ju inte under VM heller så han borde väl varit tillbaka från semestern ?

Jo Monreal var med i spaniens vm-trupp. Därav har han inte spelat.

Han var med i truppen, men spelade inte en enda minut. Kanske det gunbod menade?

Jag tycker det är märkligt att han inte är med här. Har ju inte spelat fotboll sen i maj och Spanien åkte ändå ut i åttondelen. Torreira är ju tillbaks och hans Uruguay gick till kvart.

Han Ska ju ha 4 veckors semester som alla andra oavsett om han spelade något i vm eller inte.. 

Dom 4 veckorna har han haft redan. Spanien - Ryssland möttes 1/7.

#Championship

RoPa87
Bild för RoPa87
Vicious wrote:
Robin Palmkvist wrote:
Vicious wrote:
Jonas S wrote:
gunbod wrote:

Angående Monreal, var är han ? Han var ju inte med mot vare sig PSG eller Chelsea . Han deltog ju inte under VM heller så han borde väl varit tillbaka från semestern ?

Jo Monreal var med i spaniens vm-trupp. Därav har han inte spelat.

Han var med i truppen, men spelade inte en enda minut. Kanske det gunbod menade?

Jag tycker det är märkligt att han inte är med här. Har ju inte spelat fotboll sen i maj och Spanien åkte ändå ut i åttondelen. Torreira är ju tillbaks och hans Uruguay gick till kvart.

Han Ska ju ha 4 veckors semester som alla andra oavsett om han spelade något i vm eller inte.. 

Dom 4 veckorna har han haft redan. Spanien - Ryssland möttes 1/7.

Ja men han är i träning. Började samtidigt som Xhaka, Lichsteiner och Torreira  

Jonas S
Bild för Jonas S

Vi får se om Monreal kanske spelar en halvlek imorgon.

Snart bara en vecka kvar till PL-premiären. Jäklar vad sommaren går fort.

Be excited!

Sidor