Medlemmar: 8782 st.
Visa menyn

Chelsea v Arsenal - Lördag 18 augusti

140 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jonas S
Bild för Jonas S
Chelsea v Arsenal - Lördag 18 augusti

Ännu en tuff match

Match på Stanford Bridge på alltid tufft. Jag tippar på ett kryss. Men jag tror det kan bli en rätt öppen match med mål åt båda håll. Sarri är väl inte direkt känd för att spela alltför mycket försvarsspel och vi kan knappast bara backa hem och förlita oss på försvarsspel.

Cech verkar få fortsatt förtroende.

Emery: “For Saturday, the decision for me is easy. Petr Cech can continue to start the match, I believe in him. [But] If Bernd starts, I believe in him also.”

Jag antar att Torreira startar tillsammans med antingen Guendouzi eller Xhaka.

Och så är det stora frågan om Emery startar Aubameyang på topp eller om han också startar Lacazette.

Och så har vi vänsterbacken där antingen Monreal eller Lichtsteiner startar. Om Monreal är reado lär han väl spela men Lichtsteiner känns som en bra alternativ. Jag har inga problem med att se honom starta. Gillar Lichtsteiner.

Be excited!

Tosse
Bild för Tosse

Hoppas Monreal är spelklar och att Lichtsteiner i så fall tar högerkanten och kan få stopp på Hazard. 

Byarum
Bild för Byarum

Har lyckats få tag på biljett i Arsenalklacken och ser verkligen fram mot detta. Ett tips till er alla, det är en annorlunda upplevelse att vara i klacken på bortamatcher än att vara på Emirates,,, inget library där precis,, 

Skulle verkligen vilja se Torreira tillsammans med Guendozi Laca och Aubameyang på topp. Skulle också vilja se Lichtsteiner som back idag. Här behövs en ”elak och jobbig jävel,,,”

Bosse

B-G
Bild för B-G

Hoppas verkligen vi får se Laca and Auba från start idag.
Vill se ett mittfält med Guendo, Torreira och Ramsey.

                      Cech
Lichsteiner  Mustafi  Sokratis Monreal
          Guendo        Torreira 
                    Ramsey
Özil                                      Auba
                   Laca

 

Alternativt Ramsey på Guendos plats, Özil in i mitten ocg Mhiki på kant.
Guendo kan vara lite för färsk för att palla ett Londonderby redan.

Twitter @grvdga

Byarum
Bild för Byarum
B-G wrote:

Hoppas verkligen vi får se Laca and Auba från start idag.
Vill se ett mittfält med Guendo, Torreira och Ramsey.

                      Cech
Lichsteiner  Mustafi  Sokratis Monreal
          Guendo        Torreira 
                    Ramsey
Özil                                      Auba
                   Laca

 

Alternativt Ramsey på Guendos plats, Özil in i mitten ocg Mhiki på kant.
Guendo kan vara lite för färsk för att palla ett Londonderby redan.

Guendozi är inte för färsk, utan han har en extrem kvalitet som vi måste utnyttja. Han har ett ettsjälvförtroende som få och driver på och kravställer sina medspelare. Man ska bygga framtiden på honom...

Bosse

Tillis
Bild för Tillis

Inte Özil på en kant please.

Byarum
Bild för Byarum
Jonas Thillberg wrote:

Inte Özil på en kant please.

Om man önskar att Özil underpresterar, så sätter man honom på en kant,,,,

Bosse

B-G
Bild för B-G
Byarum wrote:
B-G wrote:

Hoppas verkligen vi får se Laca and Auba från start idag.
Vill se ett mittfält med Guendo, Torreira och Ramsey.

                      Cech
Lichsteiner  Mustafi  Sokratis Monreal
          Guendo        Torreira 
                    Ramsey
Özil                                      Auba
                   Laca

 

Alternativt Ramsey på Guendos plats, Özil in i mitten ocg Mhiki på kant.
Guendo kan vara lite för färsk för att palla ett Londonderby redan.

Guendozi är inte för färsk, utan han har en extrem kvalitet som vi måste utnyttja. Han har ett ettsjälvförtroende som få och driver på och kravställer sina medspelare. Man ska bygga framtiden på honom...

Det vet vi inte ännu.Jag är försiktigt optimistisk ang honom. Kan vara för färsk skrev jag. Han har trots allt bara spelat 1 tävlingsmatch.

Visade kvalite mot city men även en del Missar. Helt övertygad att han kommer få mycket speltid denna säsong. lite orolig mot ett sånt bra motstånd som Chelsea bara.  

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn

Ingen som vill köra ett riktigt fysiskt mf med Xhaka, Torreira och Guendouzi/Elneny? Så fysiskt som vi kan iaf.

vi förlorar alltid mittfältet mot Chelski. 

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S
Glenn wrote:

Ingen som vill köra ett riktigt fysiskt mf med Xhaka, Torreira och Guendouzi/Elneny? Så fysiskt som vi kan iaf.

vi förlorar alltid mittfältet mot Chelski. 

Jag tror mer det är farten och rörelsen bland Chelseas forwards som blir tufft att hantera. Hazard, Willian och Pedro. Plus Kanté som verkar spela box-to-box under Sarri, skall vinna bollen högt och vara högst delaktig i anfallsspelet. Och så är Jorginho sittande.

Kanske Sarri inte ens bryr sig om att starta Morata eller Giroud utan kör på Hazard som falsk nia. Det skulle inte förvåna mig.

Jag skulle starta Torreira tillsammans med Guendouzi eller Elneny på mittfältet. Xhaka känns som en rejäl chansing i en sådan här match där vi kommer bli pressade högt och tempot förmodligen blir högt.

Be excited!

Jonas S
Bild för Jonas S

Be excited!

Jepson
Bild för Jepson

inge torreira, men Iwobi???

Jonas S
Bild för Jonas S

En väldigt offensiv elva. Xhaka startar och Torreira på bänken. Det blir väldigt intressant att se hur detta kommer se ut på planen.

Be excited!

Alex Nilsson
Bild för Alex Nilsson

Måste va Wengers fel att Xhaka o Iwobi startar

B-G
Bild för B-G

Skum elva.  Iwobi .... Xhaka. 

Twitter @grvdga

MartinO
Bild för MartinO

Ingen Hazard från start åtminstone :)

RoPa87
Bild för RoPa87

Förstår inte varför Torreira och Lacazette inte startar.... spelet blev betydligt bättre mot city när de båda kom in. Vi måste spela med auba och Laca tillsammans, det har ju sett absolut bäst ut då.

Vicious
Bild för Vicious

Emery verkar vandra samma väg som Wenger när det gäller laguttagningarna. Obegripliga hittills. Bara gått två omgångar dock, men där måste han skärpa till sig känner jag. Svårt att tro på det här nu.

#Championship

Jonas S
Bild för Jonas S
MartinO wrote:

Ingen Hazard från start åtminstone :)

Jäkligt bra.

Be excited!

Byarum
Bild för Byarum

Fan, accepterar inte denna elva,,,vi kommer att hamna i underläge,,,

Bosse

Jonas S
Bild för Jonas S

Lite orolig blir man ändå när man tittar på startelvorna. Vi startar spelare som Iwobi och Xhaka som nog knappt skulle ta sig in på bänken i Chelsea. Och Cech i mål gör mig orolig. Jäkligt skakig målvakt nu mera.

Men vi har en riktig målskytt på topp och de startar Morata som nog inte skulle ta sig in på vår bänk. Där är vi starkare.

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn

Men hur tänker gubben?

är han helt blind eller? Ska vi ge bort en match till innan den ens startar.

Herregud vilken fel elva.

tippar 3-0

COYG

Jajo67
Bild för Jajo67

Inte nöjd med startelvan. Torreira / Lacazette borde startat & Xhaka / Iwobi suttit på bänken......Iwobi ffs noll slutprodukt på den spelaren. Får hoppas det går vägen ändå....

Vicious
Bild för Vicious
Jonas S wrote:

Lite orolig blir man ändå när man tittar på startelvorna. Vi startar spelare som Iwobi och Xhaka som nog knappt skulle ta sig in på bänken i Chelsea. Och Cech i mål gör mig orolig. Jäkligt skakig målvakt nu mera.

Men vi har en riktig målskytt på topp och de startar Morata som nog inte skulle ta sig in på vår bänk. Där är vi starkare.

Nyckeln för oss blir att försöka pilla in ett ledningsmål innan Chelsea byter in Hazard. Jag förstår inte hur det ska gå till med den här elvan dock. Blir gärna överbevisad, men jag erkänner att jag är mäkta besviken på laguttagningarna hittills. Torde väl vara tämligen uppenbart vilka som är våra 11 bästa gubbar? Finns inget att spara på heller då vi inte har några andra matcher än ligamatcher just nu.

#Championship

Glenn
Bild för Glenn

Varför gå ut och snacka skit i media att Torreira ska starta?

inte mkt försvarsarbete på miki, özil och Iwobi. Betyder att Xhaka och Guendouzi blir helt uppätna av kante, barkley och jorginho

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Hoppas på 0-0 till 65:e så vi kan byta in rätt spelare och försöka vinna. Troligt? Näää

COYG

B-G
Bild för B-G

Gubben har blivit senil.  ;)

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn
B-G wrote:

Gubben har blivit senil.  ;)

går fort. Måste vara något i vattnet

COYG

Jocke K
Bild för Jocke K

Märkligt att inte Ramsey, Torreira och Lacazette får starta och att Iwobi får göra det. Ser mörkt ut redan nu. 

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

Jonas S
Bild för Jonas S
B-G wrote:

Gubben har blivit senil.  ;)

Exakt :)

Jag tror det är läge att ge Emery lite mer tid än två omgångar innan vi får total panik. Det kommer ta tid att få fason på det här laget. Minst en säsong skulle jag gissa på.

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn
Jocke K wrote:

Märkligt att inte Ramsey, Torreira och Lacazette får starta och att Iwobi får göra det. Ser mörkt ut redan nu. 

ramsey kan jag köpa för han var usel senast. Var väl bara Özil som var sämre. Tysken är ju untouchable så han lirar när han vill. Torreira och Lacazette ska ju starta 10 av 10 matcher som det ser ut nu

COYG

Sidor