Medlemmar: 8810 st.
Visa menyn

Cardiff vs Arsenal - Söndag 2 september

112 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jonas S
Bild för Jonas S
Cardiff vs Arsenal - Söndag 2 september

Lika bra att lämna WH-matchen och börja titta framåt. Nykomlingen Cardiff är väl fortfarande ett championship-lag i princip. Men de är nya för säsongen och har hemmaplan.

Men kanske att vi mår bra av en bortamatch i Cardiff. Jag undrar om inte nervositeten och tankarna kan släppa lite mer när vi inte spelar på Emirates denna säsong. Det är uppenbart att spelarna har många tankar i huvudet just nu med alla nya direktiv. Det såg rätt nervöst ut mot WH.

Elvan är svår att sia om. Är Özil tillbaka? Kommer Torreira få göra sin första ligastart? Kommer Guendouzi få fortsätta spela? Är Xhaka tillbaka i startelvan på heltid?

Jag har inga jätteklara åsikter om starelvan då jag inte sett Cardiff spela fotboll sedan sist de var i PL sist. Är det ett bjässigt lag som står djupt eller går de också lite framåt? Men jag tror det skulle vara bra om Lacazette startar matchen på topp med Aubameyang ute till vänster.

Be excited!

Elias Bard
Bild för Elias Bard

                        Leno

Stephan.  Mustafi.  Sokratis.   Nacho

                      Torreira

             Ramsey.      Xhaka

Mikhi.                                   Auba                           

                    Lacazette.  

Vinst 0-2!

AFC

Jonas S
Bild för Jonas S
Elias Bard wrote:

Vinst 0-2!

Har inte sett Leno nog för att kunna uttala mig om han är bättre. Vi vet vilka brister Cech har men han räddar en hel del också. Vill se Bellerin fortsätta. Jag tror bristerna i försvarsspelet mer handlar om samarbetet mellan han, Mikhitayrian och mittfältet än att vi behöver slänga in Lichtsteiner. Men jag gråter inte om jag får se Lichtsteiner. Vilken spelare.

Tror på en 1-3 seger. Känns som vi är lite väl skakiga bakåt för att ens hålla nollan mot Cardiff.

Be excited!

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Jonas S wrote:
Elias Bard wrote:

Vinst 0-2!

Har inte sett Leno nog för att kunna uttala mig om han är bättre. Vi vet vilka brister Cech har men han räddar en hel del också. Vill se Bellerin fortsätta. Jag tror bristerna i försvarsspelet mer handlar om samarbetet mellan han, Mikhitayrian och mittfältet än att vi behöver slänga in Lichtsteiner. Men jag gråter inte om jag får se Lichtsteiner. Vilken spelare.

Tror på en 1-3 seger. Känns som vi är lite väl skakiga bakåt för att ens hålla nollan mot Cardiff.

Jag tänker att försvaret är prio i dagsläget då ska Lichtsteiner lira,likaså Torreira som våran sköld.

framåt skapar vi alltid!

AFC

Eric
Bild för Eric
Elias Bard wrote:

                        Leno

Stephan.  Mustafi.  Sokratis.   Nacho

                      Torreira

             Ramsey.      Xhaka

Mikhi.                                   Auba                           

                    Lacazette.  

Vinst 0-2!

Gillar att både Auba och Laca startar. Dock anser jag att man borde behålla Bellerin i startelvan som visat sig vara väldigt stark offensivt än så länge (sämre defensivt, men vi möter Cardiff). Håller med om att Leno borde få starta denna matchen. På pappret ett mycket svagare mostånd än vad vi mött hittils. Trots rykten om att Leno varit kass på träning borde vi få se honom visa vad han går för.

Min startelva:

                   Leno

Bellerin. Mustafi. Sokratis. Nacho

                  Torreira

         Ramsey.             Douzi.

Özil(om frisk).                    Auba

                       Laca

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Elias Bard wrote:
Jonas S wrote:
Elias Bard wrote:

Vinst 0-2!

Har inte sett Leno nog för att kunna uttala mig om han är bättre. Vi vet vilka brister Cech har men han räddar en hel del också. Vill se Bellerin fortsätta. Jag tror bristerna i försvarsspelet mer handlar om samarbetet mellan han, Mikhitayrian och mittfältet än att vi behöver slänga in Lichtsteiner. Men jag gråter inte om jag får se Lichtsteiner. Vilken spelare.

Tror på en 1-3 seger. Känns som vi är lite väl skakiga bakåt för att ens hålla nollan mot Cardiff.

Jag tänker att försvaret är prio i dagsläget då ska Lichtsteiner lira,likaså Torreira som våran sköld.

framåt skapar vi alltid!

Kan Lichtsteiner spela mittback? Vi borde testa mot sånt här motstånd å försöak f fram nått bättre än vad vi har haft.

Jonas S
Bild för Jonas S
Elias Bard wrote:
Jonas S wrote:
Elias Bard wrote:

Vinst 0-2!

Har inte sett Leno nog för att kunna uttala mig om han är bättre. Vi vet vilka brister Cech har men han räddar en hel del också. Vill se Bellerin fortsätta. Jag tror bristerna i försvarsspelet mer handlar om samarbetet mellan han, Mikhitayrian och mittfältet än att vi behöver slänga in Lichtsteiner. Men jag gråter inte om jag får se Lichtsteiner. Vilken spelare.

Tror på en 1-3 seger. Känns som vi är lite väl skakiga bakåt för att ens hålla nollan mot Cardiff.

Jag tänker att försvaret är prio i dagsläget då ska Lichtsteiner lira,likaså Torreira som våran sköld.

framåt skapar vi alltid!

Allt vi skapar framåt just nu är ju på Bellerins kant. Det är där vi har hotat mot både Chelsea och WH. Tror det är bättre att fortsätta spela Bellerin och försöka få lite bättre fason på hans försvarsarbete samt att också Mikhitaryan tänker upp bakåt med lite mer engagemang.

Be excited!

Isak Selling
Bild för Isak Selling
Jonas S wrote:
Elias Bard wrote:
Jonas S wrote:
Elias Bard wrote:

Vinst 0-2!

Har inte sett Leno nog för att kunna uttala mig om han är bättre. Vi vet vilka brister Cech har men han räddar en hel del också. Vill se Bellerin fortsätta. Jag tror bristerna i försvarsspelet mer handlar om samarbetet mellan han, Mikhitayrian och mittfältet än att vi behöver slänga in Lichtsteiner. Men jag gråter inte om jag får se Lichtsteiner. Vilken spelare.

Tror på en 1-3 seger. Känns som vi är lite väl skakiga bakåt för att ens hålla nollan mot Cardiff.

Jag tänker att försvaret är prio i dagsläget då ska Lichtsteiner lira,likaså Torreira som våran sköld.

framåt skapar vi alltid!

Allt vi skapar framåt just nu är ju på Bellerins kant. Det är där vi har hotat mot både Chelsea och WH. Tror det är bättre att fortsätta spela Bellerin och försöka få lite bättre fason på hans försvarsarbete samt att också Mikhitaryan tänker upp bakåt med lite mer engagemang.

Det är ju ganska enkelt att lösa och något som säkert blir bättre med tiden. Visst behöver Mkhi behöva steppa upp defensivt, men våra centrala mittfältare måste även dom bli bättre på att ge ytterbackarna understöd. En av anledningarna till att jag hoppas att vi övergår till 4-3-3. Försvara i en kompakt och aggressiv 4-1-4-1 med Torreira som dödar yta framför backlinjen. De två centrala mittfältarna pressar och ger understöd tillsammans med yttrarna. Kontroll både offensivt och defensivt.

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Isak Selling wrote:
Jonas S wrote:
Elias Bard wrote:
Jonas S wrote:
Elias Bard wrote:

Vinst 0-2!

Har inte sett Leno nog för att kunna uttala mig om han är bättre. Vi vet vilka brister Cech har men han räddar en hel del också. Vill se Bellerin fortsätta. Jag tror bristerna i försvarsspelet mer handlar om samarbetet mellan han, Mikhitayrian och mittfältet än att vi behöver slänga in Lichtsteiner. Men jag gråter inte om jag får se Lichtsteiner. Vilken spelare.

Tror på en 1-3 seger. Känns som vi är lite väl skakiga bakåt för att ens hålla nollan mot Cardiff.

Jag tänker att försvaret är prio i dagsläget då ska Lichtsteiner lira,likaså Torreira som våran sköld.

framåt skapar vi alltid!

Allt vi skapar framåt just nu är ju på Bellerins kant. Det är där vi har hotat mot både Chelsea och WH. Tror det är bättre att fortsätta spela Bellerin och försöka få lite bättre fason på hans försvarsarbete samt att också Mikhitaryan tänker upp bakåt med lite mer engagemang.

Det är ju ganska enkelt att lösa och något som säkert blir bättre med tiden. Visst behöver Mkhi behöva steppa upp defensivt, men våra centrala mittfältare måste även dom bli bättre på att ge ytterbackarna understöd. En av anledningarna till att jag hoppas att vi övergår till 4-3-3. Försvara i en kompakt och aggressiv 4-1-4-1 med Torreira som dödar yta framför backlinjen. De två centrala mittfältarna pressar och ger understöd tillsammans med yttrarna. Kontroll både offensivt och defensivt.

Håller med,tror Torreiras sköld till backarna är nyckeln till mycket defensivt.

AFC

Jonas S
Bild för Jonas S
Isak Selling wrote:
Jonas S wrote:
Elias Bard wrote:
Jonas S wrote:
Elias Bard wrote:

Vinst 0-2!

Har inte sett Leno nog för att kunna uttala mig om han är bättre. Vi vet vilka brister Cech har men han räddar en hel del också. Vill se Bellerin fortsätta. Jag tror bristerna i försvarsspelet mer handlar om samarbetet mellan han, Mikhitayrian och mittfältet än att vi behöver slänga in Lichtsteiner. Men jag gråter inte om jag får se Lichtsteiner. Vilken spelare.

Tror på en 1-3 seger. Känns som vi är lite väl skakiga bakåt för att ens hålla nollan mot Cardiff.

Jag tänker att försvaret är prio i dagsläget då ska Lichtsteiner lira,likaså Torreira som våran sköld.

framåt skapar vi alltid!

Allt vi skapar framåt just nu är ju på Bellerins kant. Det är där vi har hotat mot både Chelsea och WH. Tror det är bättre att fortsätta spela Bellerin och försöka få lite bättre fason på hans försvarsarbete samt att också Mikhitaryan tänker upp bakåt med lite mer engagemang.

Det är ju ganska enkelt att lösa och något som säkert blir bättre med tiden. Visst behöver Mkhi behöva steppa upp defensivt, men våra centrala mittfältare måste även dom bli bättre på att ge ytterbackarna understöd. En av anledningarna till att jag hoppas att vi övergår till 4-3-3. Försvara i en kompakt och aggressiv 4-1-4-1 med Torreira som dödar yta framför backlinjen. De två centrala mittfältarna pressar och ger understöd tillsammans med yttrarna. Kontroll både offensivt och defensivt.

Ja det är helheten som måste fungera bättre defensivt.

Tycker Bellerins offensiv är något positivt. Tidigare säsonger tycker jag han mest löpt där på kanten ensam och slagit inlägg som rätt sällan blivit farliga. Nu ser det intressantare ut när han kombinerar med Mikhitaryan och kommer fram till väldigt vassa inspelslägen. Känns som något de jobbar med mycket på träning.

Balansen i laget har vi ju inte alls än. Men det kommer förhoppningsvis.

Be excited!

Vicious
Bild för Vicious
Jonas S wrote:
Elias Bard wrote:
Jonas S wrote:
Elias Bard wrote:

Vinst 0-2!

Har inte sett Leno nog för att kunna uttala mig om han är bättre. Vi vet vilka brister Cech har men han räddar en hel del också. Vill se Bellerin fortsätta. Jag tror bristerna i försvarsspelet mer handlar om samarbetet mellan han, Mikhitayrian och mittfältet än att vi behöver slänga in Lichtsteiner. Men jag gråter inte om jag får se Lichtsteiner. Vilken spelare.

Tror på en 1-3 seger. Känns som vi är lite väl skakiga bakåt för att ens hålla nollan mot Cardiff.

Jag tänker att försvaret är prio i dagsläget då ska Lichtsteiner lira,likaså Torreira som våran sköld.

framåt skapar vi alltid!

Allt vi skapar framåt just nu är ju på Bellerins kant. Det är där vi har hotat mot både Chelsea och WH. Tror det är bättre att fortsätta spela Bellerin och försöka få lite bättre fason på hans försvarsarbete samt att också Mikhitaryan tänker upp bakåt med lite mer engagemang.

Så är det ju. Därför bör Bellerin absolut spela den här typen av matcher där vi förväntas anfalla mycket. Däremot vill jag helst se Lichten i toppmatcherna framöver. Litar inte på spanjoren där.

#Championship

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Det som stör mig är att jag tror det bara behövs en liten kalibrering på några platser i startelvan för att det ska bli betydligt bättre ute på planen!

AFC

Glenn
Bild för Glenn

Kommer att bli tokig om han ställer upp samma felaktiga elva igen för 4:e matchen på rad.

COYG

RoPa87
Bild för RoPa87
Glenn wrote:

Kommer att bli tokig om han ställer upp samma felaktiga elva igen för 4:e matchen på rad.

du kan vara lugn. Xhaka kommer spela, cech likaså och Lacazette kommer med största sannolikhet starta på bänken. Tror på ytterst få förändringar. Tror han kommer spela med den föregående elvan ganska länge innan Emery börjar plocka bort dem om de inte börjar leverera ordentligt, rätt eller fel men så tror jag.

Hade gärna sett en diamant på mitten med Torreira som dm med Ramsey och Xhaka ett steg upp på "kanterna" i diamanten där Ramsey är den som går med in i straffområdet medans Xhaka ligger kvar 3m utanför straffområdet och är med på andrabollarna och Özil är spetsen i diamanten framåt. Sen Lacazette och auba längst fram tillsammans. Blir ett tungt jobb för våra ytterbackar som får agera ytteranfallare offensivt och ytterbackar defensivt. Men klara vi det i div 2 ska väl de som är bra mycket bättre tränade i PL klara det ;)

Knappen12
Bild för Knappen12

No worries gänget, vi vinner med minst 2 bollar :D 

Jonas S
Bild för Jonas S
Knappen12 wrote:

No worries gänget, vi vinner med minst 2 bollar :D 

Håller med. Och Cardiff har heller inte gjort mål på sina tre inledande matcher mot Bournemouth, Newcastle och Huddersfield. Verkar vara ett extremt defensivt lag som mest parkerar bussen och inte så mycket mer.

Be excited!

RoPa87
Bild för RoPa87

Någon som kan få viasatsports tablå att fungera? När visas matchen i eftersändning idag? Är det vid 20 eller 21? Och hur långt efter att matchen är färdigspelad kan må  starta den på Viaplay och se den i sin helhet? Eller är det som på kanalerna att alla dagens matcher måste vara färdigspelad innan man kan se den?

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

På viaplay kan du väl se den när du vill eftersom att den sänds live

Jonas S
Bild för Jonas S
Andreas Näsström wrote:

På viaplay kan du väl se den när du vill eftersom att den sänds live

Exakt. Det normala på streamingtjänster är ju att du kan se matchen när du vill efter att den gått live hur många gånger du vill. Märkligt om den skulle "efterstreamas" vid en specifik tidpunkt.

Be excited!

Fredde
Bild för Fredde

Enda orosmolnet för min del är bortafacit från förra säsongen. Vi kunde inte ens vinna mot lagen som trillade ur på bortaplan, eller de andra som var inblandade i streckstriden. Där saknades våra poäng som hade lyft oss till en CL-plats.

You win some, you draw some

Jonas S
Bild för Jonas S
Fredde wrote:

Enda orosmolnet för min del är bortafacit från förra säsongen. Vi kunde inte ens vinna mot lagen som trillade ur på bortaplan, eller de andra som var inblandade i streckstriden. Där saknades våra poäng som hade lyft oss till en CL-plats.

Om den här matchen hade spelats förra vintern hade jag tippat på förlust 2-1. Helt seriöst. Vi spelade en extremt dålig fotboll på bortaplan. Släppte in märkliga mål, anfallsspelet var hopplöst och spelarna såg ut som de inte ens brydde sig.

Men jag tror förra säsongen var en extrem. Riktigt bra hemmafacit men fullständigt hopplösa på bortaplan. Jag har svårt att se att det är en trend som kan hålla i sig. Speciellt med tanke på att det kommit in en ny tränare som rört om rejält i grytan.

Be excited!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

                    Leno

Bellerin Sokratis Mustafi Monreal
                   Torreira
         Ramsey       Guendozi
                     Özil
       Lacazette       Auba

Jonas S
Bild för Jonas S

Elvan: Cech, Bellerin, Sokratis, Mustafi, Monreal, Xhaka, Guendouzi, Ramsey, Aubameyang, Lacazette, Ozil.

Emery kör full fart framåt.

Be excited!

Anton Wester
Bild för Anton Wester

Äntligen Laca från start!

B-G
Bild för B-G

Helt ok elva! Nu kör vi över dom!! Torreira skulle givetvis ersatt Xhaka dock. 

Twitter @grvdga

Jonas S
Bild för Jonas S

En liten kul grej. Guendouzi blir idag en av bara fyra tonåringar som startat de första fyra raka PL-matcherna i Arsenal för säsongen. Tillsammans med Fabregas, Anelka och Djourou.

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn

Vad har Emery emot Torreira och Leno???

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Skönt att han äntligen fått in Lacazette.

COYG

Jajo67
Bild för Jajo67
B-G wrote:

Helt ok elva! Nu kör vi över dom!! Torreira skulle givetvis ersatt Xhaka dock. 

+1

Jonas S
Bild för Jonas S
Glenn wrote:

Vad har Emery emot Torreira och Leno???

Jag tror Emery tänkar att vi kommer ha bollen mot ett djupt försvarande lag och att han vill ha Xhakas vänsterfot på plan före Torreiras rörlighet och defensiv.

Be excited!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Jonas S wrote:
Glenn wrote:

Vad har Emery emot Torreira och Leno???

Jag tror Emery tänkar att vi kommer ha bollen mot ett djupt försvarande lag och att han vill ha Xhakas vänsterfot på plan före Torreiras rörlighet och defensiv.

Kan någon förklara varför dom han väljer Guendouzi före Torreira? Inte bara idag utan hittills. Visst hade han kunnat lyfta ut Xhaka vilket många nog uppskattat men Guendouzi är ju knappast gjuten på mitten än. Missförstå mig inte nu, jag gillar vår Franske yngling starkt och han kan bli superduktig men just nu kan han väl inte anses vara bättre. Eller handlar det om att få ut andra spelaregenskaper? 

Sidor