Medlemmar: 8813 st.
Visa menyn

Cardiff vs Arsenal - Söndag 2 september

112 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Glenn
Bild för Glenn

Laca är mkt nyttigare som topp än Auba. Mkt starkare och bättre med bollen. Blir mer ytor för Auba. Om de får fortsätta spela ihop kan det bli riktigt bra.

COYG

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Hahaha. Asså...

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Glenn
Bild för Glenn

Skön seger till slut. Bra att Laca o Auba båda gör mål när de äntligen får spela ihop!

Vi måste börja få till försvarsspel och målvaktsspel. Detta håller inte om vi vill försöka slåss om en 4:e plats.

Nu har det gått 4 omgångar. Det är dags att börja öppna ögonen nu Emery. Svälj stoltheten och spela bästa laget. Laca, Torreira och Leno ska starta. Punkt!!!

COYG

Vicious
Bild för Vicious

Skönt med seger, men det är ju fan inte hållbart att vi ska behöva göra 3-4 mål varje match för att vinna. Saknar Kos även om vi inte vet vilket skick han kommer att vara i när han är tillbaks.

#Championship

Nicklas Kanskär
Bild för Nicklas Kanskär

En borta vinst, auba och laca gjorde äntligen mål. 

Jag nöjer mig så. Ett steg framåt i taget! 

Kanis

Jonas S
Bild för Jonas S

Det är tur att vi möter typ ligans sämsta lag. De fick ju minst två gratischanser som de borde ha satt. Cech ser helskakig ut både med fötterna i situationen mot slutet när han gick från mål och stollade.

Men framåt ser det allt bättre ut. Tycker Özil ser rätt malplacerad ut men annars börjar anfallsspelet sätta sig lite. På mittfältet måste vi ju börja starta Torreira. Kvicka fötter och defensivt stark. Bänka Xhaka, för dålig med bollen vid fötterna och det är så mycket slarv från hans sida i exakt varenda match. Hans fasta räcker inte för att rättfärdiga en startplats. Spela han i cuperna.

Be excited!

Jepson
Bild för Jepson

Stundtals ser det bra, men så fort vi slutar spela vår idé faller vi tillbaka och motståndarna får för mycket tid.  Dett kommer ta en stund...

Nu har han startat med Laca. Tror att det kommer fortsätta så.. Nästa eller nästnästa match kommer Leno eller Torreira in.. tror inte han slänger in båda samtidigt utan möjligen att Leno kommer först då Cech inte är stabil med fötterna.  

Positiva, vi ger aldrig upp, vi vinner på bortaplan. Negativa, vi är hopplösa i den defensiva organisationen... 

Nicklas Kanskär
Bild för Nicklas Kanskär

Bara jag som ser ett mönster i vårat anfallsspel som likar city när dom spelar? Jag gillart iallafall!! 

Kanis

Jocke K
Bild för Jocke K

Härligt att vi kunde vinna till slut! Bra anfallspel främst i andra halvlek då Özil var mer aktiv. Skönt att Laca och Auba fick näta. Försvarspelet måste bli bättre och därför starta med Torreira och Leno. Peta Xhaka för han är för långsam och missar viktiga passningar.  

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

B-G
Bild för B-G
Jocke K wrote:

Härligt att vi kunde vinna till slut! Bra anfallspel främst i andra halvlek då Özil var mer aktiv. Skönt att Laca och Auba fick näta. Försvarspelet måste bli bättre och därför starta med Torreira och Leno. Peta Xhaka för han är för långsam och missar viktiga passningar.  

agree!

Twitter @grvdga

Tosse
Bild för Tosse
Glenn wrote:

Är så tydligt hur mkt bättre Xhaka blir mot sämre motstånd då han får tid för sin fina vänster!

Verkligen? Sämre motstånd än Cardiff? Finns det? Han slår en snygg vänster rakt till motståndarna när det är 1 minut kvar av tilläggstiden i första halvlek som resulterar i 1-1 målet. Vill inte se Xhaka mer i PL!

Tosse
Bild för Tosse
Glenn wrote:

Är så tydligt hur mkt bättre Xhaka blir mot sämre motstånd då han får tid för sin fina vänster!

Verkligen? Sämre motstånd än Cardiff? Finns det? Han slår en snygg vänster rakt till motståndarna när det är 1 minut kvar av tilläggstiden i första halvlek som resulterar i 1-1 målet. Finns nog ingen mer enbent spelare än han. Verkar inte kunna slå en enkel bredsida på 5 m med högerfoten. Vill inte se Xhaka mer i PL!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Jocke K wrote:

Skönt att Laca och Auba fick näta. Försvarspelet måste bli bättre och därför starta med Torreira och Leno. Peta Xhaka för han är för långsam och missar viktiga passningar.  

Amen. Spela Laca, Leno Torreira nu. Knepigare slutsats behöver knappast dras efter den här tillställningen. Skönt med tre poäng!!

Pelle
Bild för Pelle
Jimmy Roslund wrote:

Vi behöver nog göra 3 med de här försvaret...

Bra där, hade du Saida bredvid dig? ;)

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
Vicious wrote:

Direkt pinsamt att släppa in två kassar mot det här skitgänget. Dom hade inte gjort mål innan den här matchen. Vi är så jävla sorgliga.

Vicious wrote:

Direkt tappar vi kommandot efter målet.

Vicious wrote:

Xhaka med en usel passning som leder till mål bakåt. Har vi sett den förut?

Vicious wrote:

Herregud vad bedrövlig han är Cech. Ut med skiten bara förhelvete!

Vicious wrote:

Jag tror inte han tänker alls. Han har bara bestämt sig för att Xhaka ska starta varje match. Börjar bli rätt trött på hans uttagningar nu faktiskt. Ett fall framåt med Laca och Auba tillsammans åtminstone. 

Wow, du är verkligen forumets optimist och glädjespridare. ;)

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle

Ingen höjdarmatch men seger, bägge våra strikers fick näta och Spurs förlorade, trots allt en bra dag...

Xhaka gör mängder av misstag där flera leder till baklängesmål, dock var hans hörnor idag grymma och ett offensivt vapen vi inte sett tidigare så inte enbart skit till Xhaka enligt mig även om jag helst vill se Torreira istället för honom i nästa match.

Cech, ja vad säger man? Tack för allt, men du är inte längre värdig din startplats och än mindre kaptensbindeln.

If it's too strong, then you're too weak!

Knappen12
Bild för Knappen12

Byter vi Cech mot Leno och Xhaka mot Torreira så har vi en förbannat fin startelva med uppställningen vi spelade idag som jag tyckte liknade en 4-2-2-2. Får vi med ytterbackarna längst kanterna så har vi en dödlig duo där fram.

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Pelle wrote:

Ingen höjdarmatch men seger, bägge våra strikers fick näta och Spurs förlorade, trots allt en bra dag...

Xhaka gör mängder av misstag där flera leder till baklängesmål, dock var hans hörnor idag grymma och ett offensivt vapen vi inte sett tidigare så inte enbart skit till Xhaka enligt mig även om jag helst vill se Torreira istället för honom i nästa match.

Cech, ja vad säger man? Tack för allt, men du är inte längre värdig din startplats och än mindre kaptensbindeln.

Det funkar inte och spela Torreira och Xhaka då? Visst, jag förstr att alla vill att yngli´ngen me dhåret ska vara sommarens värvning men det ä'r för tidigt. Han bör bedömmas som alla andra och går var han inte alls bättre än t.ex. Xhaka så vila honom lite nu tycker jag. Ramsey kan vi iofs vila med så kanske finns fler allternativ för Torreira att få spela.

Fredde
Bild för Fredde
Jimmy Roslund wrote:
Pelle wrote:

Ingen höjdarmatch men seger, bägge våra strikers fick näta och Spurs förlorade, trots allt en bra dag...

Xhaka gör mängder av misstag där flera leder till baklängesmål, dock var hans hörnor idag grymma och ett offensivt vapen vi inte sett tidigare så inte enbart skit till Xhaka enligt mig även om jag helst vill se Torreira istället för honom i nästa match.

Cech, ja vad säger man? Tack för allt, men du är inte längre värdig din startplats och än mindre kaptensbindeln.

Det funkar inte och spela Torreira och Xhaka då? Visst, jag förstr att alla vill att yngli´ngen me dhåret ska vara sommarens värvning men det ä'r för tidigt. Han bör bedömmas som alla andra och går var han inte alls bättre än t.ex. Xhaka så vila honom lite nu tycker jag. Ramsey kan vi iofs vila med så kanske finns fler allternativ för Torreira att få spela.

Guendozi gör så vitt jag kunde se inte några grova missar som ledde till mål. Xhaka gjorde det. Klart att ingen innermittfältare är 100% i sitt passningsspel, men om man ligger på 90% och de passningarna som man slår bort leder till livsfarliga kontringar så är det fortfarande inte bra. Om man däremot ligger på 80% men inte orsakar livsfarliga kontringar i röven så gör man ett bättre jobb.

Xhaka behöver höja sig rejält helt enkelt. För han och Cech ger bort målchanser på egen hand. Det är ingenting vi behöver när vårat försvarsspel är väldigt oorganiserat.

You win some, you draw some

Tosse
Bild för Tosse

Mycket gnäll på Cech och hans fötter men "it takes two to tango". Backarna underlättar ju inte precis för honom med sin långsamma bollbehandling och ibland rent elaka bakåtpassningar. Fattar inte grejen med att stå där och bolla fram och tillbaka om man som back inte kan spela/ta bollen framåt i planen emellanåt utan ständigt hamna under press och till slut måste rensa i panik. Lika bra att låta Cech spela långt direkt då. Kanske därför Emery fortsätter spela Cech för att han trots allt än så länge är en bättre bollstoppare än Leno som iofs kanske är bättre på fötterna men med de backar vi har kommer motståndarna skapa alltför många farliga chanser.

Knappen12
Bild för Knappen12
Tosse wrote:

Mycket gnäll på Cech och hans fötter men "it takes two to tango". Backarna underlättar ju inte precis för honom med sin långsamma bollbehandling och ibland rent elaka bakåtpassningar. Fattar inte grejen med att stå där och bolla fram och tillbaka om man som back inte kan spela/ta bollen framåt i planen emellanåt utan ständigt hamna under press och till slut måste rensa i panik. Lika bra att låta Cech spela långt direkt då. Kanske därför Emery fortsätter spela Cech för att han trots allt än så länge är en bättre bollstoppare än Leno som iofs kanske är bättre på fötterna men med de backar vi har kommer motståndarna skapa alltför många farliga chanser.

Håller inte alls med. Cech fötter är bedrövliga oavsett vilka spelare han har framför sig. Ser heller inte att han faktiskt är en så mycket bättre bollstoppare är Leno heller, sett till hur mycket snabbhet och reflexer han tappat de senaste säsongerna.

Sidor