Medlemmar: 8779 st.
Visa menyn

180915: Newcastle - Arsenal

88 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Davidsson och Mannen
Bild för Davidsson och Mannen
180915: Newcastle - Arsenal

Hej

Ser nu att viasat väljer det fantastiskt spännande mötet mellan manchester city och Fulham, framför klassikermötet Toons vs The Gunners, varför det får vankas fulstream på lördag. Är det någon som har något bra tips på kostnadsfria streamingsidor att ta till vid dessa viasatmalörer?

Anton Wester
Bild för Anton Wester

Brukar gå in på Reddit, sen klicka på Soccer streams. De har oftast alla PL matcher, vissa med bra kvalité och vissa med sämre. Och det är gratis. 

Gabriel Norman
Bild för Gabriel Norman
Vicious
Bild för Vicious

Gråter inte floder över att inte just den här matchen visas eftersom jag ändå hade missat den. SHL-premiär på lördag. Guldet ska hem!

Men man blir ändå less på att det inte är lönt att ha ett snordyrt Viaplayabonnemang. Tror på fel startelva som vanligt och några insläppta mål. 2-3 igen kanske?

#Championship

Davidsson och Mannen
Bild för Davidsson och Mannen

Anton och Gabriel// Tack för svaren. Har själv använt reddit, vilken i vissa lägen (främst Europa League på Fox Sport, med Lalas aka James Hetfield som bisittare) varit kanon, men andra mindre bra med mycket lagg etc. Totalsportek är för mig okänt, tack för tipset.

Elias Bard
Bild för Elias Bard

hesgoal.com

Brukar funka fint!

AFC

Elias Bard
Bild för Elias Bard

                    Cech

Stephan. Mussy. Sokratis.  Nacho

             Torreira.   Xhaka

Mikhi          Ramsey.        Auba

                     Laca

 Bra så,Tack!

AFC

RoPa87
Bild för RoPa87
Elias Bard wrote:

                    Cech

Stephan. Mussy. Sokratis.  Nacho

             Torreira.   Xhaka

Mikhi          Ramsey.        Auba

                     Laca

 Bra så,Tack!

Torreira kan vi nog glömma. Han ska ha skadat sig under landslagsmatchen mot Chile. Hur allvarligt det är framgick dock inte. Annars tar jag gärna din elva. *tummen upp emoji*

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Robin Palmkvist wrote:
Elias Bard wrote:

                    Cech

Stephan. Mussy. Sokratis.  Nacho

             Torreira.   Xhaka

Mikhi          Ramsey.        Auba

                     Laca

 Bra så,Tack!

Torreira kan vi nog glömma. Han ska ha skadat sig under landslagsmatchen mot Chile. Hur allvarligt det är framgick dock inte. Annars tar jag gärna din elva. *tummen upp emoji*

står på physioroom att han ska vara tillbaka till 15/9.

AFC

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Ni som streamar, gör ni det från vanliga klassika datorer eller finns det något som funkar på surfplatta (android)?

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt

Häpp! Det verkar som om Viasat har ändrat sig - de visar vår match trots allt.

Sekreterare Arsenal Sweden

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Såja,Rättvist!

AFC

Tosse
Bild för Tosse

Och som straff för det är det Holmgren som kommenterar

Davidsson och Mannen
Bild för Davidsson och Mannen

Viasat, äntligen!

Jonas S
Bild för Jonas S
Robin Palmkvist wrote:

Torreira kan vi nog glömma. Han ska ha skadat sig under landslagsmatchen mot Chile.

Jag tror inte vi skall räkna bort Torreira. Han spelade en ren vänskapsmatch mot Mexiko och klev av i halvtid med lite känning i vaden.

Be excited!

Anton Wester
Bild för Anton Wester
Lars Lundstedt wrote:

Häpp! Det verkar som om Viasat har ändrat sig - de visar vår match trots allt.

 

Gött att höra!

Glenn
Bild för Glenn

Några andra skador efter dessa helvetes landskamper?

Herregud, Viasat överraskar positivt. När hände det senast?

COYG

Tosse
Bild för Tosse
Jonas S wrote:
Robin Palmkvist wrote:

Torreira kan vi nog glömma. Han ska ha skadat sig under landslagsmatchen mot Chile.

Jag tror inte vi skall räkna bort Torreira. Han spelade en ren vänskapsmatch mot Mexiko och klev av i halvtid med lite känning i vaden.

Bland bilderna från onsdagens träning verkar han av allt att döma vara fit for fight. Özil däremot (bild 16)?https://www.arsenal.com/news/auba-elneny-micki-ramsey-and-torreira-return

RoPa87
Bild för RoPa87
Tosse wrote:
Jonas S wrote:
Robin Palmkvist wrote:

Torreira kan vi nog glömma. Han ska ha skadat sig under landslagsmatchen mot Chile.

Jag tror inte vi skall räkna bort Torreira. Han spelade en ren vänskapsmatch mot Mexiko och klev av i halvtid med lite känning i vaden.

Bland bilderna från onsdagens träning verkar han av allt att döma vara fit for fight. Özil däremot (bild 16)?https://www.arsenal.com/news/auba-elneny-micki-ramsey-and-torreira-return

Har också sett det. Set var bara en smäll och försiktighets åtgärd att han blev utbytt tydligen. Skönt, OM han nu får starta vill säga.... vilket jag hoppas. 

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Robin Palmkvist wrote:
Tosse wrote:
Jonas S wrote:
Robin Palmkvist wrote:

Torreira kan vi nog glömma. Han ska ha skadat sig under landslagsmatchen mot Chile.

Jag tror inte vi skall räkna bort Torreira. Han spelade en ren vänskapsmatch mot Mexiko och klev av i halvtid med lite känning i vaden.

Bland bilderna från onsdagens träning verkar han av allt att döma vara fit for fight. Özil däremot (bild 16)?https://www.arsenal.com/news/auba-elneny-micki-ramsey-and-torreira-return

Har också sett det. Set var bara en smäll och försiktighets åtgärd att han blev utbytt tydligen. Skönt, OM han nu får starta vill säga.... vilket jag hoppas. 

Jag hoppas Ramsey centralt och mikhi höger med Özil på bänk. bortaplan mot 11 brunkspelare i akut poängbehov...nae då får han gärna komma in sista 15 vid underläge.

AFC

RoPa87
Bild för RoPa87
Elias Bard wrote:
Robin Palmkvist wrote:
Tosse wrote:
Jonas S wrote:
Robin Palmkvist wrote:

Torreira kan vi nog glömma. Han ska ha skadat sig under landslagsmatchen mot Chile.

Jag tror inte vi skall räkna bort Torreira. Han spelade en ren vänskapsmatch mot Mexiko och klev av i halvtid med lite känning i vaden.

Bland bilderna från onsdagens träning verkar han av allt att döma vara fit for fight. Özil däremot (bild 16)?https://www.arsenal.com/news/auba-elneny-micki-ramsey-and-torreira-return

Har också sett det. Set var bara en smäll och försiktighets åtgärd att han blev utbytt tydligen. Skönt, OM han nu får starta vill säga.... vilket jag hoppas. 

Jag hoppas Ramsey centralt och mikhi höger med Özil på bänk. bortaplan mot 11 brunkspelare i akut poängbehov...nae då får han gärna komma in sista 15 vid underläge.

nu pratade jag om torreira och inte özil... ;-) özil får gärna vara kvar på bänken några matcher nu  

Vicious
Bild för Vicious

Blir intressant hur matchbilden kommer se ut. Såg Newcastle mot Chelsea för någon omgång sedan. Riktigt bisarr match. Newcastle backade hem totalt och satte Rondon ensam på topp med en otroligt otacksam uppgift. När man väl lyckades få tag i bollen så tjongade man bara upp den till honom att springa på. Dom få gångerna skatorna hade bollen under kontroll kunde man räkna på ena handens fingrar. Var ändå nära att ta poäng. Tror Chelsea var precis på gränsen att slå bollinnehavsrekordet i den matchen.

#Championship

Davidsson och Mannen
Bild för Davidsson och Mannen
Vicious wrote:

Blir intressant hur matchbilden kommer se ut. Såg Newcastle mot Chelsea för någon omgång sedan. Riktigt bisarr match. Newcastle backade hem totalt och satte Rondon ensam på topp med en otroligt otacksam uppgift. När man väl lyckades få tag i bollen så tjongade man bara upp den till honom att springa på. Dom få gångerna skatorna hade bollen under kontroll kunde man räkna på ena handens fingrar. Var ändå nära att ta poäng. Tror Chelsea var precis på gränsen att slå bollinnehavsrekordet i den matchen.

Ja, jag såg den med. Och det känder som en klassisk Rafa-upplevelse. Tight som attan i försvaret, tio man bakom bollen och sedan lång boll på löpare där uppe. Kanske inte världens mest estetiska eller livsbejakande, men faktiskt -som du är inne på, inte helt utan efekt. Jag är lite skraj för att Sokratis och Mustafi (varför inte Holding!) går bort sig i en allt för hög backlinje, där i varje fall Sokratis är på tok för trögstartad. Lite läskig känsla här.

Å andra sidan tror jag att vi är ett bättre lag att hantera ett ofrivilligt bollinnehavsrekord än chelsky. Förvisso har de görbra spelare men de är vana vid att främst få komma i fart, vi är ju -på gott och ont- vana vid handbollsrullande kring försvarsparkerad buss. Så både och, men oerhört skönt att skräpet till landslagsspel nu är äver. COYG!

Vicious
Bild för Vicious
Davidsson och Mannen wrote:
Vicious wrote:

Blir intressant hur matchbilden kommer se ut. Såg Newcastle mot Chelsea för någon omgång sedan. Riktigt bisarr match. Newcastle backade hem totalt och satte Rondon ensam på topp med en otroligt otacksam uppgift. När man väl lyckades få tag i bollen så tjongade man bara upp den till honom att springa på. Dom få gångerna skatorna hade bollen under kontroll kunde man räkna på ena handens fingrar. Var ändå nära att ta poäng. Tror Chelsea var precis på gränsen att slå bollinnehavsrekordet i den matchen.

Ja, jag såg den med. Och det känder som en klassisk Rafa-upplevelse. Tight som attan i försvaret, tio man bakom bollen och sedan lång boll på löpare där uppe. Kanske inte världens mest estetiska eller livsbejakande, men faktiskt -som du är inne på, inte helt utan efekt. Jag är lite skraj för att Sokratis och Mustafi (varför inte Holding!) går bort sig i en allt för hög backlinje, där i varje fall Sokratis är på tok för trögstartad. Lite läskig känsla här.

Å andra sidan tror jag att vi är ett bättre lag att hantera ett ofrivilligt bollinnehavsrekord än chelsky. Förvisso har de görbra spelare men de är vana vid att främst få komma i fart, vi är ju -på gott och ont- vana vid handbollsrullande kring försvarsparkerad buss. Så både och, men oerhört skönt att skräpet till landslagsspel nu är äver. COYG!

Det var ganska typiskt Benitez ja. Ändå inte ofta man ser i PL att ett hemmalag så totalt ger bort initiativet på det där sättet som Newcastle gjorde då. Även bottenlagen försöker oftast stå upp mot topplagen på sin hemmaplan.

Håller med dig. Vi brukar allt som oftast penetrera den typen av försvar i slutändan, men även jag är livrädd för vad vårt eget försvar kan ställa till med. Om ett impotent lag som Cardiff är kapabla att såra oss defensivt så kan även Newcastle göra det. Jag är nog inne på att vi behöver göra 3-4 baljor för att vinna idag också.

Är helt med dig angående landslagsspelet också. Nations League känns mest som glorifierade träningsmatcher.

#Championship

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Cardiff följt av Newcastle. Två utmärkta matcher att tvätta bort fjolårets bortaspöke! Två segrar och vårt dåliga bortafacit är historia och inga hjärnspöken. Hälften av jobbet är gjort, idag löser vi upp dom andra fula resterna! COYG

Vicious
Bild för Vicious

Den elvan hade man ju aldrig kunnat gissa...

#Championship

B-G
Bild för B-G
Vicious wrote:

Den elvan hade man ju aldrig kunnat gissa...

Riktig lågoddsare.  Typisk Emery. Nu är Torreira fast i frysboxen för alltid. 

Twitter @grvdga

Vicious
Bild för Vicious
B-G wrote:
Vicious wrote:

Den elvan hade man ju aldrig kunnat gissa...

Riktig lågoddsare.  Typisk Emery. Nu är Torreira fast i frysboxen för alltid. 

Ärligt talat... Om vi ändå ska ha en tränare som är stönig och kör på sin idé in absurdum kunde vi likaväl behållit gubben. Varför vill man medvetet göra det svårt för sig själv? Har aldrig förstått det. Gött att jag ska följa matchen på Bet365.

#Championship

Dr PAW
Bild för Dr PAW

Torreira och Leno saknas, annars helt rätt. COYG!

Life and Arsenal are miracles enough.

Göran Carlström
Bild för Göran Carlström

Ja vad säger man. Varje gång Torreira kommit in så har han stabiliserat laget. Är väl bra att man ger spelarna trygghet "men" borde väl gälla alla. Xhaka har ju fått chansen i flera år. Guendouzi tappar för många bollar i helt fel läge så han skulle troligen må bra av att sitta på sidan ett tag. Skönt att han startar med Auba o Laca i alla fall. Heja Arsenal

 

Glenn
Bild för Glenn

Jag förstår inte vad han har emot Torreira och Leno. Så trött på at han tar ut fel lag i varje match. Torreira är klassen bättre än Guendouzi och Xhaka

COYG

Sidor