Medlemmar: 8781 st.
Visa menyn

180915: Newcastle - Arsenal

88 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Glenn wrote:

Byt gärna Özil mot Welbz eller Miki. Nu spelar vi med 10 man. Känns onödigt

Bra där... mer jinxar

Glenn
Bild för Glenn

Ett helt annat Arsenal i andra igen. Allt kan väl inte bero på Torreira?

COYG

Glenn
Bild för Glenn
Jimmy Roslund wrote:
Glenn wrote:

Byt gärna Özil mot Welbz eller Miki. Nu spelar vi med 10 man. Känns onödigt

Bra där... mer jinxar

absolut men han är fortfarande inte i närheten att vara bra. :-)

COYG

Dr PAW
Bild för Dr PAW
Glenn wrote:
Jimmy Roslund wrote:
Glenn wrote:

Byt gärna Özil mot Welbz eller Miki. Nu spelar vi med 10 man. Känns onödigt

Bra där... mer jinxar

Özil är lååångt från vad han kan. Hoppas att målet kan få igång honom.

absolut men han är fortfarande inte i närheten att vara bra. :-)

Life and Arsenal are miracles enough.

Sven-Erik Eriksson
Bild för Sven-Erik Eriksson

Tror att Ramsey och aubamyiung har söpe igår... Jäklar för dålig bolltouch de har idag.. 

I med-och motgång!

 

 

Glenn
Bild för Glenn

Hur ska vi få igång Auba? Han behöver göra iaf 15 mål i ligan. Fortsätter han så här så är han snart på bänken

COYG

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
Vicious wrote:

Glad att jag inte ser skiten. Ska se blivande svenska mästarna i hockey köra över HV om ca 1,5 timme istället. Blir nog lite roligare det.

Klart som fan det ser skit ut om man som tränare medvetet skjuter sig själv i foten genom att inte spela med rätt lag. Räknar med att vi byter in Torreira i andra och att spelet mirakulöst förbättras.

Många rätt, förutom att Luleå möter Brynäs!

Sven-Erik Eriksson
Bild för Sven-Erik Eriksson

Ja så dålig som han varit idag har jag aldrig tidigare sett honom....

I med-och motgång!

 

 

Glenn
Bild för Glenn
Petrus Wiklund wrote:
Vicious wrote:

Glad att jag inte ser skiten. Ska se blivande svenska mästarna i hockey köra över HV om ca 1,5 timme istället. Blir nog lite roligare det.

Klart som fan det ser skit ut om man som tränare medvetet skjuter sig själv i foten genom att inte spela med rätt lag. Räknar med att vi byter in Torreira i andra och att spelet mirakulöst förbättras.

Många rätt, förutom att Luleå möter Brynäs!

kom igen Lule!!! :-)

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Viktigt att vi vinner dessa ”skitmatcher” på bortaplan. Det gjorde vi inte förra året.

Men oroväckande att så många är långtifrån bra form. Özil, Ramsey, Auba, Laca, Miki. 

Nu skadade sig Ramsey med? Då är han borta 4-6v. Tror ej han når någon form i år. Sälj i januari om vi får ok med pengar

 

COYG

Vicious
Bild för Vicious

Tror inte vi håller en enda nolla på hela säsongen. Skulle ändå va en bedrift.

#Championship

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
Glenn wrote:
Petrus Wiklund wrote:
Vicious wrote:

Glad att jag inte ser skiten. Ska se blivande svenska mästarna i hockey köra över HV om ca 1,5 timme istället. Blir nog lite roligare det.

Klart som fan det ser skit ut om man som tränare medvetet skjuter sig själv i foten genom att inte spela med rätt lag. Räknar med att vi byter in Torreira i andra och att spelet mirakulöst förbättras.

Många rätt, förutom att Luleå möter Brynäs!

kom igen Lule!!! :-)

#ÄlskaGlenn

gunbod
Bild för gunbod

Även om det självklart kunde sett bättre ut så är iaf jag  nöjd med två raka bortasegrar, det hände inte förra säsongen. Vi har ju en del sparkapital förhoppningsvis som bara kan bli bättre, tänker på bla Özil och Auba samt defensiven.

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Lite tidigt redan men jävlar vad hårt de kommer bli från plats 3 å nedåt! Tycker Sokrates gör en ok match äntligen men Musses markering på reduceringen bedrövlig!

gunbod
Bild för gunbod

[quote=Jimmy Roslund]Lite tidigt redan men jävlar vad hårt de kommer bli från plats 3 å nedåt! Tycker Sokrates gör en ok match äntligen men Musses markering på reduceringen bedrövlig![/quote,

Kanske inte enbart Musses fel, Bellerin befann sig ju helt i ingenmansland, han var definitivt INTE där han borde ha varit för att hjälpa till med det han skulle göra,hjälpa till att försvara.

Pelle
Bild för Pelle
gunbod wrote:
Jimmy Roslund wrote:

Lite tidigt redan men jävlar vad hårt de kommer bli från plats 3 å nedåt! Tycker Sokrates gör en ok match äntligen men Musses markering på reduceringen bedrövlig!

Kanske inte enbart Musses fel, Bellerin befann sig ju helt i ingenmansland, han var definitivt INTE där han borde ha varit för att hjälpa till med det han skulle göra,hjälpa till att försvara.

Fast Mustafi komlar enbart boll och han gjorde exakt samma misstag någon minut tidigare men då tippade Cech bollen över ribban. 

If it's too strong, then you're too weak!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Pelle wrote:
gunbod wrote:
Jimmy Roslund wrote:

Lite tidigt redan men jävlar vad hårt de kommer bli från plats 3 å nedåt! Tycker Sokrates gör en ok match äntligen men Musses markering på reduceringen bedrövlig!

Kanske inte enbart Musses fel, Bellerin befann sig ju helt i ingenmansland, han var definitivt INTE där han borde ha varit för att hjälpa till med det han skulle göra,hjälpa till att försvara.

Fast Mustafi komlar enbart boll och han gjorde exakt samma misstag någon minut tidigare men då tippade Cech bollen över ribban. 

Precis, så dåligt...

Jepson
Bild för Jepson

Kos + Sokratis = ja tack. 

Sokratis har bara växt match efter match. Ok att motståndet blivit sämre å sämre. Men en ny liga och nytt sätt att spela. Han har ändå anpassat sig ok. 

Tieri Anri
Bild för Tieri Anri

Hur mycket har Licht spelat mittback tidigare? 

Så dålig som Musse varit hela inledningen på säsongen undrar jag om det inte skulle vara ett smart drag att spela Licht som högermittback, både för att stabilisera mittlåset, men även för att stötta den mer än lovligt fladdrige Bellerin. Någon som sett Licht som mittback?

Halsgrops-Cech och vakuum-Ramsey får gärna vila nån match.

Mot Everton skulle jag vilja se denna elva:

Leno (efter en imponerande debut mot Vorskla på torsdag!)

Bellerin-Licht-Sokratis-Nacho

Torreira-Xhaka

Mkhi-Özil-Auba

Laca

Obs! Gucci offras inte för han var dålig mot Newcastle, han var snarare en av de få som gjorde ett ok jobb i första halvlek, men hela laget såg bättre ut med Torreira bredvid Xhaka. Det är dags nu.

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Tieri Anri wrote:

Hur mycket har Licht spelat mittback tidigare? 

Så dålig som Musse varit hela inledningen på säsongen undrar jag om det inte skulle vara ett smart drag att spela Licht som högermittback, både för att stabilisera mittlåset, men även för att stötta den mer än lovligt fladdrige Bellerin. Någon som sett Licht som mittback?

Halsgrops-Cech och vakuum-Ramsey får gärna vila nån match.

Mot Everton skulle jag vilja se denna elva:

Leno

Bellerin-Licht-Sokratis-Nacho

Torreira-Xhaka

Mkhi-Özil-Auba

Laca

Tror inte han spelat mycket där då det funnits täckning med Chellini,Barzagli och Benatia. 

Den elvan du slänger upp köper jag till 100%!

AFC

Glenn
Bild för Glenn
Elias Bard wrote:
Tieri Anri wrote:

Hur mycket har Licht spelat mittback tidigare? 

Så dålig som Musse varit hela inledningen på säsongen undrar jag om det inte skulle vara ett smart drag att spela Licht som högermittback, både för att stabilisera mittlåset, men även för att stötta den mer än lovligt fladdrige Bellerin. Någon som sett Licht som mittback?

Halsgrops-Cech och vakuum-Ramsey får gärna vila nån match.

Mot Everton skulle jag vilja se denna elva:

Leno

Bellerin-Licht-Sokratis-Nacho

Torreira-Xhaka

Mkhi-Özil-Auba

Laca

Tror inte han spelat mycket där då det funnits täckning med Chellini,Barzagli och Benatia. 

Den elvan du slänger upp köper jag till 100%!

ja tack!

men kommer aldrig att hända

COYG

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Svaret angående Lichsteiner som mittback är mig veterligen aldrig. Winger när det spelats 3-back och ytterback i 4-backslinje. Hade Kolasinac varit hel hade det varit en idé att flytta in Monreal.. Bäst hade ju förstås varit ifall spelarna började prestera på sina ordinarie positioner. Tycker Mustafi funkar okej men inte jättebra med Kos. Nu känns det som att Sokratis lärt sig Mustafi lite mer och kan läsa lite bättre när han behöver täcka upp för Mustafi för det måste han få hjälp med titt som tätt. 

Tieri Anri
Bild för Tieri Anri
Andreas Näsström wrote:

Svaret angående Lichsteiner som mittback r mig vererterligen aldrig. Winger när det spelats 3-back och ytterback i 4-backslinje. Hade Kolasinac varit hel hade det varit en idé att flytta in Monreal.. Bäst hade ju förstås varit ifall spelarna började prestera på sina ordinarie positioner. Tycker Mustafi funkar okej men inte jättebra med Kos. Nu känns det som att Sokratis lärt sig Mustafi lite mer och kan läsa lite bättre när han behöver täcka upp för Mustafi för det måste han få hjälp med titt som tätt. 

Det där har du fullständigt rätt i. Jag vill verkligen också att Musse skärper sig. Mina tankegångar är att Monreal är ordinarie och behövs som vänsterback (Kola har väl inget vidare förtroende som ren VB i en fyrbackslinje heller), medans Licht just nu är bakom Bellerin som högerback (rätt eller fel?), han börjar bli till åren och vore kanske ett naturligt steg att flytta in ett steg likt Monreal tidigare gjort en del. Som mittback handlar mycket om att styra andra såväl som sig själv. Tror Licht med sina pådrivande ledaregenskaper skulle kunna göra mycket gott för både laget och då främst Bellerin. Finns så klart ett antal fler faktorer att väva in, fysiska och placeringsmässiga samt vana att spela där. Men tror det finns potential i en sådan lösning tills Kos (incha'Allah) är tillbaka.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Jag tror på Lichtsteiner mot lite tuffare motstånd när vi inte kan lyfta ytterbackarna på samma sätt, dvs när vi inte är spelförande och motståndet inte är experter på omställningsspelet. Bellerin har varit bra framåt men han lämnar ju mittbackarna helt ensamma större delen av tiden. Med dom mittbackar vi har att tillgå måste dom kunna få bra understöd mellan varven och då är jag övertygad att Lichtsteiner kan hjälpa till på ett bättre sätt. Med det inte sagt att han skall starta samtliga matcher, mot Newcastle och Cardiff kan gott Bellerin få spela. När vi möter Tottenham och Liverpool vill jag hellre ha in Stephan

Jonas S
Bild för Jonas S

Förhoppningsvis kan Mustafi fungera bättre med Sokratis än med Kos. Även om Kos varit vår bästa försvarare senaste tio åren så är han inte spelaren som organiserar och som alltid står rätt. Kos och Mustafi är nog lite för lika i spelstil. Kanske att Sokratis är ett bättre komplement. Lite som Kos tillsammans med Mertesacker. Försvarare som täcker upp för varandras brister är ju en klassiker.

Kos och Sokratis hade nog varit den bästa kombon. Men frågan är om vi någonsin kommer få se Kos i fullt speldugligt skick i mer än någon match här och där.

Be excited!

MickeLi
Bild för MickeLi
Davidsson och Mannen wrote:

Hej

Ser nu att viasat väljer det fantastiskt spännande mötet mellan manchester city och Fulham, framför klassikermötet Toons vs The Gunners, varför det får vankas fulstream på lördag. Är det någon som har något bra tips på kostnadsfria streamingsidor att ta till vid dessa viasatmalörer?

 

http://www.wiz1.net/schedule ....brukar använda denna, funkar bra för mig...

twitter: @MikeBergkamp

MickeLi
Bild för MickeLi
Glenn wrote:
Petrus Wiklund wrote:
Vicious wrote:

Glad att jag inte ser skiten. Ska se blivande svenska mästarna i hockey köra över HV om ca 1,5 timme istället. Blir nog lite roligare det.

Klart som fan det ser skit ut om man som tränare medvetet skjuter sig själv i foten genom att inte spela med rätt lag. Räknar med att vi byter in Torreira i andra och att spelet mirakulöst förbättras.

Många rätt, förutom att Luleå möter Brynäs!

kom igen Lule!!! :-)

 

Luleå <3 :)

twitter: @MikeBergkamp

Sidor