Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

North London Derby, Emirates 2/12 kl 15.05

203 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Glenn
Bild för Glenn

Haha Verthongen! Ärkegris

COYG

RoPa87
Bild för RoPa87

Älskar Sokratis målgester efter lyckade brytningar !! =D

RoPa87
Bild för RoPa87

Fan

Den kan vara illa på Laca!

Peter Svanholm
Bild för Peter Svanholm

Ser ut som en vrickning av fotleden på lacka  kan bli vila några veckor där

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Glenn wrote:

Monreal kommer få kämpa att ta tillbaka sin plats. Gillar Kolas fysik och elakhet plus hans rusher o inspel

Håller med, han ser riktigt vass ut nu. Speciellt när han får fokusera på anfallsspel

B-G
Bild för B-G

”He felt that Xhaka dived”. Hahahahhaa Spurs. Mind the gaaaaaaaaap!

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G

6 extra minuter? Desperat Dean? 

Twitter @grvdga

Peter Svanholm
Bild för Peter Svanholm

Käns kassaskåp säkert nu ändå

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Nu vill jag se hattricketfullbordas, sen kan det bli söndagsmiddag! 

Göran Carlström
Bild för Göran Carlström

Tack Arsenal underbar match!Gillar att det funkade så bra med 3 backslinjen

RoPa87
Bild för RoPa87

Så jäkla gött!!! Underbar andra halvlek exkl de första 5 minuterna. 

Kanonbra första 25-30 i första och sista 40 i andra. 

Hoppas på en liknande insats på United i veckan!!

Dr PAW
Bild för Dr PAW

Länge sen denna sköna känsla. Underbart!

Life and Arsenal are miracles enough.

Jonas S
Bild för Jonas S

Oj vad jag hatar Spurs! Ett extremt fult spelande lag, många fula tacklingar och filmningar stup i kvarten. Kane, Alli och Dier måste vara tre av världens mest osköna fotbollsspelare.

Men idag får dom rejält med spö. Det räcker inte alltid med starkt försvarsspel och filmningar. För när det skall spelas fotboll räcker dom inte till.

Taktisk mästarklass av Emery. Helt rätt startelva, vi är direkt med i matchen med en rejäl press där vi skapar chans på chans även om sistabollen inte riktigt sitter inledningsvis. När vi oförtjänt hamnar i underläge lägger Emery om spelet och utmanövrerar Pochettino vars trebackslinje bara blev ett stort misslyckande.

Vi spelar ut Spurs idag. Klart, klart bättre. Speciellt på mittfältet och på topp. Och Kolasinac fick äntligen en match som verkligen passade honom. Hans bästa match i Arsenal förmodligen. Torreira har förvandlat vårt mittfält fullständigt. Xhaka gjorde en riktigt bra match. Och äntligen har vi ett par riktiga målskyttar i truppen.

Mentaliteten i det här laget är stark. Inget jag förknippat med Arsenal de senaste tio åren minst. Men det är nya tider.

Be excited!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Så skönt att vi, trots att vi får två olyckliga mål mot oss, kan spela ut och är bättre. Och vinner med marginal på ett säkert och övertygande sätt

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Oj vad vi var mycket bättre! Emry rules, fel elva men bra byten. Signa upp Ramsey.

Peter Svanholm
Bild för Peter Svanholm

Fan va skön vinst. En match som håller en på helspänn iaf 80 minuter tack vare domar missar. 

Torreira mom, fan va jag har längtat efter den spelartypen i flera år. Han kan vara skilnade mellan katastrof säsong eller en bra säsong

Byarum
Bild för Byarum

Tack för alla inlägg. Har inte kunnat se matchrn, men ikväll så. Era inlägg har skapat en god stämning och förväntan. 

Bosse

Glenn
Bild för Glenn
Jonas S wrote:

Oj vad jag hatar Spurs! Ett extremt fult spelande lag, många fula tacklingar och filmningar stup i kvarten. Kane, Alli och Dier måste vara tre av världens mest osköna fotbollsspelare.

Men idag får dom rejält med spö. Det räcker inte alltid med starkt försvarsspel och filmningar. För när det skall spelas fotboll räcker dom inte till.

Taktisk mästarklass av Emery. Helt rätt startelva, vi är direkt med i matchen med en rejäl press där vi skapar chans på chans även om sistabollen inte riktigt sitter inledningsvis. När vi oförtjänt hamnar i underläge lägger Emery om spelet och utmanövrerar Pochettino vars trebackslinje bara blev ett stort misslyckande.

Vi spelar ut Spurs idag. Klart, klart bättre. Speciellt på mittfältet och på topp. Och Kolasinac fick äntligen en match som verkligen passade honom. Hans bästa match i Arsenal förmodligen. Torreira har förvandlat vårt mittfält fullständigt. Xhaka gjorde en riktigt bra match. Och äntligen har vi ett par riktiga målskyttar i truppen.

Mentaliteten i det här laget är stark. Inget jag förknippat med Arsenal de senaste tio åren minst. Men det är nya tider.

bra skrivet!!

vad säger du om Ramsey? Ska vi inte ge honom ett kontrakt ändå?

COYG

Mackan
Bild för Mackan
Byarum wrote:

Tack för alla inlägg. Har inte kunnat se matchrn, men ikväll så. Era inlägg har skapat en god stämning och förväntan. 

Du har något att se fram emot!!! :) 

Twitter: @mackan_carlsson

 

B-G
Bild för B-G
Jonas S wrote:

Oj vad jag hatar Spurs! Ett extremt fult spelande lag, många fula tacklingar och filmningar stup i kvarten. Kane, Alli och Dier måste vara tre av världens mest osköna fotbollsspelare.

Men idag får dom rejält med spö. Det räcker inte alltid med starkt försvarsspel och filmningar. För när det skall spelas fotboll räcker dom inte till.

Taktisk mästarklass av Emery. Helt rätt startelva, vi är direkt med i matchen med en rejäl press där vi skapar chans på chans även om sistabollen inte riktigt sitter inledningsvis. När vi oförtjänt hamnar i underläge lägger Emery om spelet och utmanövrerar Pochettino vars trebackslinje bara blev ett stort misslyckande.

Vi spelar ut Spurs idag. Klart, klart bättre. Speciellt på mittfältet och på topp. Och Kolasinac fick äntligen en match som verkligen passade honom. Hans bästa match i Arsenal förmodligen. Torreira har förvandlat vårt mittfält fullständigt. Xhaka gjorde en riktigt bra match. Och äntligen har vi ett par riktiga målskyttar i truppen.

Mentaliteten i det här laget är stark. Inget jag förknippat med Arsenal de senaste tio åren minst. Men det är nya tider.

Fantastiskt skön vinst. starkt försvarsspel och filmningar. OCH en spursdomare. 

Nu hoppas jag att vi blir stärkta in matchen mot United. den skalpen skulle vara än skönare!! 

Twitter @grvdga

Fredde
Bild för Fredde

Inte ens Dean kunde hjälpa tottenham idag! En horribel straff och ett mål som kunde ha varit offside (kan köpa att det släpps). Filmande koreaner har INGENTING i fotbollen att göra. Vi rullar ut Tottenham efter noter. Dean försökte verkligen hjälpa dom, men inte ens han kunde undvika att visa ut Verthongen till slut.

You win some, you draw some

Jonas S
Bild för Jonas S
Glenn wrote:
Jonas S wrote:

Oj vad jag hatar Spurs! Ett extremt fult spelande lag, många fula tacklingar och filmningar stup i kvarten. Kane, Alli och Dier måste vara tre av världens mest osköna fotbollsspelare.

Men idag får dom rejält med spö. Det räcker inte alltid med starkt försvarsspel och filmningar. För när det skall spelas fotboll räcker dom inte till.

Taktisk mästarklass av Emery. Helt rätt startelva, vi är direkt med i matchen med en rejäl press där vi skapar chans på chans även om sistabollen inte riktigt sitter inledningsvis. När vi oförtjänt hamnar i underläge lägger Emery om spelet och utmanövrerar Pochettino vars trebackslinje bara blev ett stort misslyckande.

Vi spelar ut Spurs idag. Klart, klart bättre. Speciellt på mittfältet och på topp. Och Kolasinac fick äntligen en match som verkligen passade honom. Hans bästa match i Arsenal förmodligen. Torreira har förvandlat vårt mittfält fullständigt. Xhaka gjorde en riktigt bra match. Och äntligen har vi ett par riktiga målskyttar i truppen.

Mentaliteten i det här laget är stark. Inget jag förknippat med Arsenal de senaste tio åren minst. Men det är nya tider.

bra skrivet!!

vad säger du om Ramsey? Ska vi inte ge honom ett kontrakt ändå?

Jag har nog släppt Ramsey. Någontans tycker jag det känns som att han passar bättre i något annat lag än dagens Arsenal. Men jag tycker samtidigt att han passar in bättre än Özil. Om jag tvingades välja mellan de två skulle jag ta Ramsey. Han lyfter sig ofta i de stora matcherna och han gör ofta starka inhopp från bänken. Något knappast Özil kan anklagas för.

Be excited!

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Så jävla underbart!!!! COYG

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Chelsea är inte bra men får med sig resultaten. Tottenham spelade magiskt i veckan som var men har egentligen inte imponerat på mig annars i år. Moura har ju burit upp dem och av någon oklar anledning spelar han inte mer än några minuter idag. Med det sagt - topp 4 känns inte så avlägset nu när vi närmar oss halva serien spelat. Håller vi upp det här kan det bli en riktigt trevlig vår!

Nu är det bara att njuta av kvällen, den här segern kommer nog kännas ända fram till avsparken på onsdag rent av. Hoppas Walcott och kompanjoner kan ställa till det lite för Liverpool också 

Fredde
Bild för Fredde
Jonas S wrote:
Glenn wrote:
Jonas S wrote:

Oj vad jag hatar Spurs! Ett extremt fult spelande lag, många fula tacklingar och filmningar stup i kvarten. Kane, Alli och Dier måste vara tre av världens mest osköna fotbollsspelare.

Men idag får dom rejält med spö. Det räcker inte alltid med starkt försvarsspel och filmningar. För när det skall spelas fotboll räcker dom inte till.

Taktisk mästarklass av Emery. Helt rätt startelva, vi är direkt med i matchen med en rejäl press där vi skapar chans på chans även om sistabollen inte riktigt sitter inledningsvis. När vi oförtjänt hamnar i underläge lägger Emery om spelet och utmanövrerar Pochettino vars trebackslinje bara blev ett stort misslyckande.

Vi spelar ut Spurs idag. Klart, klart bättre. Speciellt på mittfältet och på topp. Och Kolasinac fick äntligen en match som verkligen passade honom. Hans bästa match i Arsenal förmodligen. Torreira har förvandlat vårt mittfält fullständigt. Xhaka gjorde en riktigt bra match. Och äntligen har vi ett par riktiga målskyttar i truppen.

Mentaliteten i det här laget är stark. Inget jag förknippat med Arsenal de senaste tio åren minst. Men det är nya tider.

bra skrivet!!

vad säger du om Ramsey? Ska vi inte ge honom ett kontrakt ändå?

Jag har nog släppt Ramsey. Någontans tycker jag det känns som att han passar bättre i något annat lag än dagens Arsenal. Men jag tycker samtidigt att han passar in bättre än Özil. Om jag tvingades välja mellan de två skulle jag ta Ramsey. Han lyfter sig ofta i de stora matcherna och han gör ofta starka inhopp från bänken. Något knappast Özil kan anklagas för.

Om vi ska ställa upp på det här sättet (trebackslinje) så tycker jag att Ramsey har en stor funktion att fylla i en fri roll bakom anfallaren/anfallarna. Då skulle vi ha 4 (Auba, Laca, Ramsey och Özil) riktigt bra spelare att ha på 3 positioner. Miki är inte den spelaren (riktigt dålig återigen trots att vi spelade bra) och Iwobi har inte den slutprodukten än. Iwobi är riktigt bra fram tills att det ska till något avgörande. Torreira kan vi förlänga med redan nästa sommar, herregud va bra han är.

You win some, you draw some

Emelie Johansen
Bild för Emelie Johansen

Bli lite tårögd när Torriera gjorde 4-2 målet. En av de bästa värvningar.

gunbod
Bild för gunbod

En oerhört bra match som gav oss 3 nya poäng efter en kross i andra halvlek. En överraskande bra första halvlek av oss trots underläge. Emery gjorde exakt de byten i halvtid som jag önskade.

Vilken match av Torreira, igen, underbart att han fick kröna det med sitt första mål för oss, motm

Men hela laget ska ha beröm för sin insats.

Glenn
Bild för Glenn

Säger det jämt och förstår typ att det är svårt men varför kunde vi inte spela med sån här intensitet, kämpaglöd, vilja och jävlaranamma att matchen ska vinnas jämt? Då hade vi tampats om att vinna titeln.

Riktigt skön match!

COYG

Jajo67
Bild för Jajo67

Så jävla skön match!!

Var några år sedan man var så här engagerad i matcherna. Har stått upp halva matchen, skrikit på både domare(fan va kass Dean är) & spelare, slitits mellan hopp & förtvivlan, jublat, varit frustrerad & sjungit!!!

Torreira - fyfan vad jag älskar den spelaren!!!

COYG!!!!

North London is forever Red!

Jonas S
Bild för Jonas S
Glenn wrote:

Säger det jämt och förstår typ att det är svårt men varför kunde vi inte spela med sån här intensitet, kämpaglöd, vilja och jävlaranamma att matchen ska vinnas jämt? Då hade vi tampats om att vinna titeln.

Riktigt skön match!

Om idrott fungerade på det sättet skulle ju en höjdhoppare alltid klara nära sitt personbästa, en tennisspelare slå in varenda serve, en bowlare alltid slå strike och en golfare skulle sätta varenda putt osv..

Det är svårt att ligga på max. Och det är extremt svårt i fotboll med så otroligt många faktorer. Det gäller att pricka in det när det verkligen behövs och räknas för att där i mellan ha en hög lägstanivå.

Be excited!

Sidor