Medlemmar: 8810 st.
Visa menyn

North London Derby, Emirates 2/12 kl 15.05

203 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Fredde
Bild för Fredde

https://www.youtube.com/watch?v=rcQpb2GkZgM

Man blir ju ta mig fan tårögd!

You win some, you draw some

Pelle
Bild för Pelle

Wow, såimponerad av flera.

Torreira är MoM och att han fick kröna med sitt första mål gjorde en f*n tårögd.

Xhaka gör den bästa insats jag sett honom göra.

Auba är den målskytt vi länge längtat efter samtidigt som vi har Laca som e grovjobbaren som skapar massa.

Varför tog vi tillbaka Ramseys kontraktsförslag? Tänk om - tänk rätt!

Emery förbereder laget som startar som skjutna ur en kanon, tyvärr inte helt rätt startelva, men han imponerar ed snabba byten redan i halvtid som förändrar matchen. Hatten av käre Emery!

Är dessutom övertygad om att vi även tar tre pinnar på OldTrafford på onsdag. nightmare November är över gott folk, ändå fortfarande obesegrad.

Mike Dean, suck det mesta är sagt förutom att ni alla verkade missa att han gav Dier tips innan frisparken så han kunde få göra sitt offsidemål. ;)

If it's too strong, then you're too weak!

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
Emelie Johansen wrote:

Bli lite tårögd när Torriera gjorde 4-2 målet. En av de bästa värvningar.

Jamen exakt samma här, gåshud när man ser hur mkt det betyder för honom, även laca visar jävlat äkta glädje vid hans mål! 

Byarum
Bild för Byarum

Nu ser jag matchen i efterhand. Det var ju nästan Sterlingklass på Son... obegripligt,,,det är bara Mike Dean som ser det som alla andra inte ser. Och det är inte Mike Dean som har rätt...

Bosse

Tosse
Bild för Tosse

Otroligt okunniga i studion som innan match var övertygade om att Torreira inte skulle räcka till mot Dier och Sissoco. MOM. Sedan är ju Lichtsteiner härligt oskön när han går in och nyper Spursarna under deras målfirande och som det ser ut att starta gruffet tillsammans med några väl valda ord till Dier. Skönt att det var just Dier som styrde in Lacazettes mål och sålde sig billigt mot Torreira vid 4-2.

Jonas S
Bild för Jonas S
Tosse wrote:

Otroligt okunniga i studion som innan match var övertygade om att Torreira inte skulle räcka till mot Dier och Sissoco. MOM. Sedan är ju Lichtsteiner härligt oskön när han går in och nyper Spursarna under deras målfirande och som det ser ut att starta gruffet tillsammans med några väl valda ord till Dier. Skönt att det var just Dier som styrde in Lacazettes mål och sålde sig billigt mot Torreira vid 4-2.

Dier kan ju göra ett jobb men han är ju inte mer än en medelmåtta. Torreira kan du förmodligen slänga in i vilket lag som helst och han levererar.

Sissoko gör väl kanske en riktigt bra match varannat år på sin höjd. Sist var väl typ i em-semin för ett par år sedan när han helt plötsligt spelade som besatt.

Be excited!

RoPa87
Bild för RoPa87
Jonas S wrote:
Tosse wrote:

Otroligt okunniga i studion som innan match var övertygade om att Torreira inte skulle räcka till mot Dier och Sissoco. MOM. Sedan är ju Lichtsteiner härligt oskön när han går in och nyper Spursarna under deras målfirande och som det ser ut att starta gruffet tillsammans med några väl valda ord till Dier. Skönt att det var just Dier som styrde in Lacazettes mål och sålde sig billigt mot Torreira vid 4-2.

Dier kan ju göra ett jobb men han är ju inte mer än en medelmåtta. Torreira kan du förmodligen slänga in i vilket lag som helst och han levererar.

Sissoko gör väl kanske en riktigt bra match varannat år på sin höjd. Sist var väl typ i em-semin för ett par år sedan när han helt plötsligt spelade som besatt.

Även senast mot Chelsea var han ruskigt bra. Så där gjorde väl han sin bra match denna säsongen!!

 

Satan vad jag längtar tills på onsdag! Hoppas verkligen läget orkar ladda om och komma ut med samma intensitet och vilja då som idag!! COYG.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Nicklas Kanskär
Bild för Nicklas Kanskär

Efter dagens match åkte jag till Ica och köpte grejer för att göra lasagne. Det blir min matlåda hela veckan! Man får passa på. 

Kanis

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Rambo la ut en skön bild på instagram när han driver bollen och Dier är på efterkälken! 

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Underbara Måndag!! Lättjobbat idag!!!:)

AFC

Jonas S
Bild för Jonas S

Blir rejält sen till jobbet idag pga att jag måste titta på allt på Twitter, Instagram, Facebook, Youtube och hela internet från derbyt igår. Jävlar vad man vill njuta av detta.

Om vi slår United på onsdag så tar jag julledigt resten av året.

Be excited!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

... Och en pik till Dier på sin Instagram story då Ramsey sitter i gräset och gör en retfull grimas med tungan ute. Komplett med en hashtagg #sitdownhesaid - Vid bråket efter Diers mål då han och Ramsey kom ihop, då pekade han ju att Ramsey skulle tillbaks till bänken. Kul att det bjuds på lite sånna gliringar även efter matchen 

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Jag hade gärna sett Xhaka mot United men han drog väl på sig en avstängning i samband med sitt kort va? 

Mackan
Bild för Mackan
Andreas Näsström wrote:

Jag hade gärna sett Xhaka mot United men han drog väl på sig en avstängning i samband med sitt kort va? 

Japp.. väntat, men lite synd nu när de börjar få till ett bra samarbete på mittfältet.

Twitter: @mackan_carlsson

 

RoPa87
Bild för RoPa87
Mackan wrote:
Andreas Näsström wrote:

Jag hade gärna sett Xhaka mot United men han drog väl på sig en avstängning i samband med sitt kort va? 

Japp.. väntat, men lite synd nu när de börjar få till ett bra samarbete på mittfältet.

Vem tror vi tar platsen nu då? Rakt byte med Guendouzi? Eller blir det både Elneny och Guendouzi in tillsammans med Torreira för att försöka överbelasta mittfältet för United.... blir intressant att se hur Emery väljer att ställa upp laget. Hoppas bara att Lacazette får starta tillsammans med Auba. Tycker inte Lacazette får ut så mycket offensivt rent kreativt sett för egen del, men hans enorma arbete för att det skapas väldigt mycket för auba och de andra. Hoppas Laca köper den rollen och inte börjar gnälla en massa för att han inte gör så mycket mål  

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Robin Palmkvist wrote:
Mackan wrote:
Andreas Näsström wrote:

Jag hade gärna sett Xhaka mot United men han drog väl på sig en avstängning i samband med sitt kort va? 

Japp.. väntat, men lite synd nu när de börjar få till ett bra samarbete på mittfältet.

Vem tror vi tar platsen nu då? Rakt byte med Guendouzi? Eller blir det både Elneny och Guendouzi in tillsammans med Torreira för att försöka överbelasta mittfältet för United.... blir intressant att se hur Emery väljer att ställa upp laget. Hoppas bara att Lacazette får starta tillsammans med Auba. Tycker inte Lacazette får ut så mycket offensivt rent kreativt sett för egen del, men hans enorma arbete för att det skapas väldigt mycket för auba och de andra. Hoppas Laca köper den rollen och inte börjar gnälla en massa för att han inte gör så mycket mål  

Starta en matchtråd vet ja så kan vi diskutera där...

gunbod
Bild för gunbod

Unai Emery, så länge man saknat en sådan coach, en riktig matchcoach som förstår och kan coacha laget  och har en plan b  när vi kört fast . Någon som tror att Wenger gjort sådana byten direkt till andra halvlek ? Knappast va !

Jonas S
Bild för Jonas S

Efter att ha tittat på matchen igen.

Taktiskt tycker jag Emery och Pep är på en egen nivå i PL. Mkt baserat då på vad de gjort i La Liga. Men också på Emery i Arsenal. Sedan tycker jag pochetino kommer på en god tredjeplats. Ännu lite junior, det finns en anledning att han inte fått träna en storklubb än. Men det är nog bara en tidsfråga.

Klopp och Sarri är kanske inga större taktiker. Men där har vi istället enkla idéer hur man vinner fotbollsmacher. Och när det klickar kan det gå hur långt som helst. Även om det kanske sällan räcker hela vägen.

Vilken nivå det börjar bli på PL sett till tränare. Tycker t ex matchen mot Spurs mer kändes som något i från La Liga med taktiska förändringar, hög teknisk nivå och en aggresivitet jag tycker man sällan sett i PL. Alla gör allt för att vinna. Bänken är med, alla gör allt för att påverka domaren, ingen gömmer sig och laget består av alla inte bara de elva som råkar befinna sig på planen.

Ser fram mot resten av säsongen.

 

 

Be excited!

Davidsson och Mannen
Bild för Davidsson och Mannen

Direkt efter matchen gick jag in och unnade mig den här. Nöjd. Underbart. Äntligen.

Jonas S
Bild för Jonas S
Davidsson och Mannen wrote:

Direkt efter matchen gick jag in och unnade mig den här. Nöjd. Underbart. Äntligen.

Kunglig!

Be excited!

Davidsson och Mannen
Bild för Davidsson och Mannen
Jonas S wrote:
Davidsson och Mannen wrote:

Direkt efter matchen gick jag in och unnade mig den här. Nöjd. Underbart. Äntligen.

Kunglig!

Så kände jag med. Vem behöver Ronaldo när man har Torreira? Vilken beast!

Sidor