Medlemmar: 8706 st.
Visa menyn

Arsenal - Bottenham Hotsp*r 19/12

66 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Always Goon
Bild för Always Goon
Arsenal - Bottenham Hotsp*r 19/12

Image Image

Image

Onsdag 19e December 20:45

Emirates Stadium

Kanal 9 / Eurosport Player

 

Elias Bard
Bild för Elias Bard

                     Cech

    Niles    Kos.  Sokratis   Nacho

           Guendozi   Xhaka

Ramsey           Özil          Iwobi

                  Lacazette    

 

AFC

Isak Selling
Bild för Isak Selling
Elias Bard wrote:

                     Cech

    Niles    Kos.  Sokratis   Nacho

           Guendozi   Xhaka

Ramsey           Özil          Iwobi

                  Lacazette    

 

Klockren elva. Dags att göra ett seriöst försök att få in våra bästa spelare i startelvan och hitta någonting som fungerar. Ramsey kan fungera bra ute till höger och vi bör passa på att använda honom så länge han är kvar i klubben. Vill vi få ut det bästa av Özil måste vi troligtvis spela honom som 10:a. Auba och Torreia kan nog må bra av att vila i veckan.

B-G
Bild för B-G

Hur funkar det med gula kort i dessa matcher? hänger dom med i ligan? Isåfall vill jag nog se Torreira mot spurs. Han måste bli avstängd INNAN vi möter pool. 

Twitter @grvdga

Jonas S
Bild för Jonas S
B-G wrote:

Hur funkar det med gula kort i dessa matcher? hänger dom med i ligan? Isåfall vill jag nog se Torreira mot spurs. Han måste bli avstängd INNAN vi möter pool. 

Gula kort räknas i olika pottar. Torreira får se till att dra på sig ett gult mot Burnley istället.

Be excited!

Jonas S
Bild för Jonas S

Ännu en duell mellan Emery och Pochettino. En har vunnit titlar och tränat stora klubbar. Den andra har inte vunnit ett skit och har harvat på i diverse skitklubbar.

Dags för lite av ett B-derby i ligacupen. Men det skulle sitta riktigt fint att fixa ytterligare en seger mot de där typerna.

 

Be excited!

Nicklas Kanskär
Bild för Nicklas Kanskär
Jonas S wrote:

Ännu en duell mellan Emery och Pochettino. En har vunnit titlar och tränat stora klubbar. Den andra har inte vunnit ett skit och har harvat på i diverse skitklubbar.

Dags för lite av ett B-derby i ligacupen. Men det skulle sitta riktigt fint att fixa ytterligare en seger mot de där typerna.

 

 

Ja det är kul att pochettino blir så hyllad och då har han inte vunnit nått alls. Jag tror att detta är deras sista bra år. Sen börjar dom sälja av och bli sämre igen. 

Kanis

Jonas S
Bild för Jonas S

Startelvan. Spännande att se Xhaka i en fyrbackslinje.. men jag antar att det inte finns så många val. Kos känns inte som ett alternativ som han såg ut i helgen. Lär oavsett inte klara av två starter på så kort tid. Eller så är det Monreal som spelar mittback och Xhaka ute på ytterbacken. Jobbigt med våra skador.

Stark elva. Jag have nog förväntat mig ialla fall en ungdomslirare i offensiven. Men det är ju derby.

Be excited!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Vart är Özil? 

Jonas S
Bild för Jonas S
Andreas Näsström wrote:

Vart är Özil? 

Inte med i truppen av taktiska skäl. Enligt klubben.

Skulle översätta det till att han är på väg någon annanstans. Försäljning i januari kanske.

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn

Lacazette platsar inte ebs i b-laget? Vad är det för fel på Emery?

Ska Laca vila för att sitta på bänken i nästa match?

COYG

Nicklas Kanskär
Bild för Nicklas Kanskär
Jonas S wrote:
Andreas Näsström wrote:

Vart är Özil? 

Inte med i truppen av taktiska skäl. Enligt klubben.

Skulle översätta det till att han är på väg någon annanstans. Försäljning i januari kanske.

 

Läste på Facebook på sky eller liknande (så ta med salt) att han inte ville sitta på bänken utan ville ha en plats på plan annars fick det va.. 

Kanis

Glenn
Bild för Glenn
Nicklas Kanskär wrote:
Jonas S wrote:
Andreas Näsström wrote:

Vart är Özil? 

Inte med i truppen av taktiska skäl. Enligt klubben.

Skulle översätta det till att han är på väg någon annanstans. Försäljning i januari kanske.

 

Läste på Facebook på sky eller liknande (så ta med salt) att han inte ville sitta på bänken utan ville ha en plats på plan annars fick det va.. 

sälj divan! Han har mkt att bevisa i år

COYG

Tosse
Bild för Tosse

Hade mycket hellre sett Elneny som mittback före Xhaka. 

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Har  vi inte fler junisar att slänga in? Kommer ju ändå inte ha en chans med de här backarna. 

Vicious
Bild för Vicious

Seriöst Miki...

Haha dra åt helvete bara.

#Championship

Glenn
Bild för Glenn

Bättre att skjuta bredvid målvakten Miki som Son gör. Men varför lägger sig Cech ner när han bara kan skjuta där?

COYG

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Ja ni, blir en tung vinter.

Peter Svanholm
Bild för Peter Svanholm

Syndens där att Xhaka inte är mittback

Vicious
Bild för Vicious

Kan seriöst se att vi aldrig någonsin kommer att vara något annat än ett skämt defensivt. Alla patetiska misstag vi gör om och om igen alltså... Unikt.

#Championship

RWHP
Bild för RWHP

Iwobi är så bra att dribbla att han skickar upp sig själv på läktarn och köper korv.

King Henry #14

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Var de inte straff där?

Woodie
Bild för Woodie

Visst är det straff! 

Glenn
Bild för Glenn
Jimmy Roslund wrote:

Var de inte straff där?

tyckte det först men ser ut som Miki bara sparkar Lucas

COYG

Vicious
Bild för Vicious

Mike Dean hade blåst straff för Spuds där.

#Championship

Glenn
Bild för Glenn
RWHP wrote:

Iwobi är så bra att dribbla att han skickar upp sig själv på läktarn och köper korv.

bäst idag! :-)

COYG

Peter Svanholm
Bild för Peter Svanholm

Xhaka känns lite skakigt 

Glenn
Bild för Glenn

Skulle 1000 ggr hellre sett Nketiah eller vad han heter istället för Iwobi. Iof skulle jag se i stort vem som helst istället för Iwobi

COYG

Peter Svanholm
Bild för Peter Svanholm

Iwobi måste vara gudomligt bra på träningarna. Annars kan jag inte förstå varför han startar varje match

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Å Ramsey klackar......

Glenn
Bild för Glenn

Ramsey väljer att försöka klacka... för helvete vad dåligt

COYG

Sidor