Medlemmar: 8806 st.
Visa menyn

Arsenal - Bottenham Hotsp*r 19/12

66 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jonas S
Bild för Jonas S
Andreas Näsström wrote:
Jonas S wrote:

Vi visste att kvaliteten på försvaret verkligen var på gränsen för topp fyra innan säsongen. Och nu har skador i princip flyttat ner backlinjen i nivå med bottenlagen.

Den blir ju sämre än bottenlagens eftersom vi flyttar upp ytterbackar och mittfält på ett annat sätt än vad de gör. När vi första halvlek hade Sokratis, Xhaka och Guzzi i nåt slags triangelförsvar mot Spurs kontringar höll jag på att bli gråhårig. Trebackslinjen gav ju mer utrymme för vart Emery ville ha Monreal och Niles men den individuella skickligheten tyvärr inte ett uns bättre. 

Gråa hår beskriver det väldigt bra.

Jag är väldigt orolig för Kos. Tyckte han var en katastrof redan förra säsong. Det var en hel rad matcher där han var ute och cyklade i många situationer. Och nu ser det lika illa ut. Plus att han är rostig såklart.

Sedan övertygade varken Monreal eller Sokratis igår heller i vissa situationer.

Be excited!

Jajo67
Bild för Jajo67

Det som är mest oroväckande är ju att vi ställer ett så pass starkt lag på planen & uppvisar såna brister. Att dessutom Emery verkar vara helt inkompetent när det gäller att sätta rätt startelva gör inte saken bättre.

Att tex sätta Xhaka som mb är ju så mycket fel på så många plan.

 

Jonas S
Bild för Jonas S
B-G wrote:
Kenny Nordh wrote:

Pippade av storebror igen!!!

Näe nu har du klantat ihop det igen. Sist vann storebror med 4-2. Denna gång vann Spurs för första gången på våran arena på 8 år.  Vilken vinst som var viktigast får du ju såklart fundera på. 

Spurs är knappt lillebror. Snarare den lätt tröga kusinen från landet som läspar och petar sig i näsan :)

Be excited!

Mackan
Bild för Mackan
Jajo67 wrote:

Det som är mest oroväckande är ju att vi ställer ett så pass starkt lag på planen & uppvisar såna brister. Att dessutom Emery verkar vara helt inkompetent när det gäller att sätta rätt startelva gör inte saken bättre.

Att tex sätta Xhaka som mb är ju så mycket fel på så många plan.

 

Håller med till viss del. I teorin hade jag hellre sett att vi plockade upp Medley från u23 tex, men det kanske finns ngn bra anledning till att vi inte kunde göra det? Bortser man från honom vette sjutton vem vi skulle ha där istället för Xhaka? Kos hade ju en tämligen dyster start i sin comeback mot Shampton och i övrigt hade vi väl inga backar att tillgå.

Oroväckande är ju att vi inte klarar av att hota mer framåt även om vi har spelet till stora delar. Blir som inget farligt av det och när det väl blir det klarar vi inte av att sätta chanserna. Ramseys avslut var ju bra men i övrigt undrar man ju vad tex Auba har för genomsnittsnivå. Satsar vi hårt på att vinna matchen så ska givetvis Lacazette spela från start medans Iwobi måste ses som en back up på sin höjd. Han var dock lite bättre än vanligt i går, men det säger inte jättemycket.

Nåja jag försöker trösta mig med att det ändå "bara" var Carabao Cup och hoppas matchandet av spelare visar sig i form av en rejäl uppryckning mot Burnley. Svider bara så hårt att torska just mot Sp*rs.....

 

Twitter: @mackan_carlsson

 

Jajo67
Bild för Jajo67
Mackan wrote:
Jajo67 wrote:

Det som är mest oroväckande är ju att vi ställer ett så pass starkt lag på planen & uppvisar såna brister. Att dessutom Emery verkar vara helt inkompetent när det gäller att sätta rätt startelva gör inte saken bättre.

Att tex sätta Xhaka som mb är ju så mycket fel på så många plan.

 

Håller med till viss del. I teorin hade jag hellre sett att vi plockade upp Medley från u23 tex, men det kanske finns ngn bra anledning till att vi inte kunde göra det? Bortser man från honom vette sjutton vem vi skulle ha där istället för Xhaka? Kos hade ju en tämligen dyster start i sin comeback mot Shampton och i övrigt hade vi väl inga backar att tillgå.

Oroväckande är ju att vi inte klarar av att hota mer framåt även om vi har spelet till stora delar. Blir som inget farligt av det och när det väl blir det klarar vi inte av att sätta chanserna. Ramseys avslut var ju bra men i övrigt undrar man ju vad tex Auba har för genomsnittsnivå. Satsar vi hårt på att vinna matchen så ska givetvis Lacazette spela från start medans Iwobi måste ses som en back up på sin höjd. Han var dock lite bättre än vanligt i går, men det säger inte jättemycket.

Nåja jag försöker trösta mig med att det ändå "bara" var Carabao Cup och hoppas matchandet av spelare visar sig i form av en rejäl uppryckning mot Burnley. Svider bara så hårt att torska just mot Sp*rs.....

 

 

Det jag menar är inte bara att Xhaka har brister & begränsningar som mb utan även att vi saknar honom på det centrala mf tillsammans med Torreira.

Orkar knappt gå in på Iwobi/Mkhi - att Emery fortsätter spela dem när de radar upp menlösa insatser får mig att tveka på om han verkligen är rätt manager för oss.

Det är ju ett stort underbetyg till Emery att han match efter match ställer fel elva på planen & måste korrigera i halvtid. 

Med detta sagt tycker jag ändå att vi har ett bättre go & intensitet i laget & att det är engagerande med Arsenal igen. 

Sidor