Medlemmar: 8807 st.
Visa menyn

Liverpool - Arsenal 29/12

160 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
George Adams wrote:
Pelle wrote:

O

George Adams wrote:

Eder GA är tillbaka. .

Någon annan som anser vi bör köpa lite nytt där bak?

Du saknar Wenger misstänker jag. 30 baklängesmål efter 20 omgångar har vi inte släppt till sen 1966. ;)

Tack Pelle!

Lustigkurre;-)

Jag har i bakgrunden och i stillhet följt Emery's första halvår i klubben och det har ju precis som under Wengers sista år i klubben varit  väldigt mycket upp och ner. Det finns många saker jag har gillat, men självfallet, (framförallt mot slutet av hösten) också en hel del jag starkt ogillar.

Att det fortfarande gäller våran lagmässiga obalans, och vårt försvarspels kvalite i allmänhet och våra backlinjespelare ( i det närmaste avsaknad av detsamma) i synnerhet, är säkert föga överraskande för mina vänner här i Arsenal Sweden.

Jag har tjatat om denna frågan i många år nu. Laget är tyvärr i många stycken felbyggt. Det finns ingen, och har inte funnits en riktig toppklass konkurrensmässig  ryggrad, eller centrallinje i Arsenal på herrans massa år, trots all framförallt offensiv talang som finns i laget.

Dessutom är de allra flesta backlinjespelarna vi införskaffat under många år, enligt min åsikt, helt enkelt inte tillräckligt bra, OM vi på allvar vill utmana de största. En del är ju ärligt talat dessutom rent av dåliga!

Det skall bli väldigt spännande att följa Emery's fortsatta arbetet med truppen och laget, och jag hoppas på en STOR spelaromsättning, de kommande transferfönstrena. 

Ut med de gamla och in med av Emery's valda spelare, inte minst där bak.

Därefter kommer jag dömma... ;-)

 

Ingen hopp där. 2 av backarna  är det ju Emry som köpt in.

En halvdan målvakt, bedrövlig back och medioker back samt Torreria som  är svår att bedömma eftersom han varit kass på smittsamt en junior som inte ens borde ha så mycke speltid som ha  fått. Nä känns som  Wengerfönster framöver med.

Pelle
Bild för Pelle
Glenn wrote:
Pelle wrote:
Glenn wrote:
Pelle wrote:
George Adams wrote:

Eder GA är tillbaka. .

Någon annan som anser vi bör köpa lite nytt där bak?

Välkommen tillbaka.

Vad finns att köpa? Skulle nästan behöva byta ut allt där bak.

alla är väl till salu för rätt peng? Iaf ifrån andra ligor.

Koulibaly!!! Men han verkar United rycka i nu

Menar du den Koulibaly som förlängde sitt kontrakt med Napoli i förrgår?

vilket som du också inte betyder mer än att han blir ännu dyrare. Men han är out of our league och varför skulle han gå till oss?

Du har helt rätt i att ett nytt kontrakt inte betyder mer än att han blir dyrare, men jag är tämligen övertygad om att du Glenn hade sagt att han var helt körd om det var till oss han ryktades till oss men precis skrivit nytt, eller hur? ;)

If it's too strong, then you're too weak!

Glenn
Bild för Glenn
Pelle wrote:
Glenn wrote:
Pelle wrote:
Glenn wrote:
Pelle wrote:
George Adams wrote:

Eder GA är tillbaka. .

Någon annan som anser vi bör köpa lite nytt där bak?

Välkommen tillbaka.

Vad finns att köpa? Skulle nästan behöva byta ut allt där bak.

alla är väl till salu för rätt peng? Iaf ifrån andra ligor.

Koulibaly!!! Men han verkar United rycka i nu

Menar du den Koulibaly som förlängde sitt kontrakt med Napoli i förrgår?

vilket som du också inte betyder mer än att han blir ännu dyrare. Men han är out of our league och varför skulle han gå till oss?

Du har helt rätt i att ett nytt kontrakt inte betyder mer än att han blir dyrare, men jag är tämligen övertygad om att du Glenn hade sagt att han var helt körd om det var till oss han ryktades till oss men precis skrivit nytt, eller hur? ;)

jo det är ju ett statement att klubben inte vill sälja och borde betyda något slags committment från spelaren så visst är det nog än mer kört. Men han är out of our league. Vi får leta efter nån okänd i turkiska andra ligan eller liknande

COYG

Byarum
Bild för Byarum

Nu ska vi inte älta domslut, men det är så uppenbart vilka domarfördelar de bättre lagen får. Jämför den straffspark som Liverpool får mot oss och den straffsituation som fanns i matchen Shitty-Southampton. Identiska situationer, Liverpool får straff och Shitty slipper få en straff emot sig för i princip exakt samma förseelse. Inte nog med att de är bättre, de får även domslut med sig,,,

Bosse

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Domarinsatsen var lika bedrövlig som vårat försvarsspel!! Man fick ju skämmas som en hund på sportbaren ffs!! 

AFC

Tosse
Bild för Tosse
Elias Bard wrote:

Domarinsatsen var lika bedrövlig som vårat försvarsspel!! Man fick ju skämmas som en hund på sportbaren ffs!! 

Detta påminde mycket om när vi blev överkörda av Chelsea med 6-0 2014. Klassiskt domarmisstag då Marriner visade ut Gibbs istället för Oxen. 

Jepson
Bild för Jepson

VAR kommer nästa säsong.. Och som Emery diplomatiskt sa. "Det hjälper domarna ta bätre beslut".. 

Pelle
Bild för Pelle

Emery har redan lärt sig av Wenger att skylla en utklassning på domaren, trots det redan stor 1-3 innan första straffen...

If it's too strong, then you're too weak!

B-G
Bild för B-G
Jepson wrote:

VAR kommer nästa säsong.. Och som Emery diplomatiskt sa. "Det hjälper domarna ta bätre beslut".. 

Cant wait!! Kommer förändra PL nåt så enormt då jag anser att PL domare är bland dom sämre i världen.

Hoppas dock att det blir fler chanser till videogranskning då det i PL behövs åtminstonde 6 per match.

Twitter @grvdga

Sidor