Medlemmar: 8706 st.
Visa menyn

Arsenal - Fulham 2019-01-01 16:00

79 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
MickeLi
Bild för MickeLi
Arsenal - Fulham 2019-01-01 16:00

Årets 1a match ska vi väl vinna va??

twitter: @MikeBergkamp

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Jag tror och hoppas att 2019 kommer vara ett bra år för oss supportrar. Så vi börjar året med vinst. Udda målet bara men ändå en vinst. 

Supporter sedan 1983! 

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Leno

Sokratis Koscielny Mustafi

AMN Guendouzi Xhaka Kolasinac

Iwobi Lacazette Aubameyang

Jonas S
Bild för Jonas S

Det skall vara seger. Hemmaplan mot ett uselt lag. Fulhams försvarare är till och med sämre än våra. Och framåt har dom ingenting.

Men med Mustafi på plan kan allt hända.

Be excited!

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Både lacca och Auba från start. Bådar gott. 

Supporter sedan 1983! 

Jepson
Bild för Jepson

Varför båda på plan idag, men inte mot Liverpool... Only Emery knows :)

Glenn
Bild för Glenn
Jonas S wrote:

Det skall vara seger. Hemmaplan mot ett uselt lag. Fulhams försvarare är till och med sämre än våra. Och framåt har dom ingenting.

Men med Mustafi på plan kan allt hända.

det är väl framåt de har något med Schurrle, Mitrovic och Sessegnon

COYG

Tosse
Bild för Tosse

Har vi ingen som kan lägga hörnorna bättre än Xhaka? 

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Redan efter 11 min så ser man att det saknas energi. stillastående, dåligt med löpningar osv. Det är en helt annan fart på konkurenterna. Det räcker inte med att det är en spelare som löper. Hela laget tillsammans måste jobba. Det har inte Emery lyckats med. 

Gå-fotboll och dålig rörelse gör att vi spelar runt bollen i backlinjen och tillslut bjuder in motståndaren. 

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Vill hela laget vinna idag så gör vi ju det. Så enkelt är det ju bara. Men det kanske är så dålig stämning i laget att ingen vill.

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Byarum
Bild för Byarum

Wake up Arsenal, säger folk på läktaren. Jag instämmer. 

Bosse

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Ser ut som att dom bara går in för att kontrollera matchen. Antar att man kan studsa tillbaka från Liverpool på två sätt - antingen med en energispäckad urladdning eller att behärskat ta hem en match mot sämre motstånd. Men än så länge ser det både tråkigt och ganska dåligt ut

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh
Andreas Näsström wrote:

Ser ut som att dom bara går in för att kontrollera matchen. Antar att man kan studsa tillbaka från Liverpool på två sätt - antingen med en energispäckad urladdning eller att behärskat ta hem en match mot sämre motstånd. Men än så länge ser det både tråkigt och ganska dåligt ut

Idag måste de vinna med 4,5,6 mål. Och visa energi. Det är deras skyldighet till deras fans. Minst sagt springa skiten ur sig. 

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Kenny Nordh wrote:

Redan efter 11 min så ser man att det saknas energi. stillastående, dåligt med löpningar osv. Det är en helt annan fart på konkurenterna. Det räcker inte med att det är en spelare som löper. Hela laget tillsammans måste jobba. Det har inte Emery lyckats med. 

Gå-fotboll och dålig rörelse gör att vi spelar runt bollen i backlinjen och tillslut bjuder in motståndaren. 

Med håret som spelfördelare blir de inte bättre ...

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Verkar inte vara instruktionerna idag. Gissar att det inte handlar om att man inte pallar. Mer än så här krävs i alla fall

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Känns som spelarna endast kan spela efter ETT inlärt spelmönster. Att spelarna är fast i gammalt Wenger-tänk. Dom är så inlärda i hans mönster att det kommer ta länge att lära sig nytt spel. Bara en spontan tanke. 

Supporter sedan 1983! 

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Kunde stått 0-2 nu. Ser bra ut.

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Så jävla rätt spelare att få göra mål.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Skönt det iaf

Peter Svanholm
Bild för Peter Svanholm

Bara tur att det står 0-0. Alldeles för dålig fart.

Med det skrivande så blir det 1-0

Jonas S
Bild för Jonas S

Jag har svårt att avgöra vem av Kos och Mustafi som jag tycker är sämst. Båda helt bedrövliga.

Men vi leder trots en svag insats så här långt. Oförtjänt. Tur att Fulham varken kan försvara eller avsluta.

Be excited!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Det är två spelare hittills som jag tycker gör en bra insats. Det är Lacazette och Maitland Niles. Lacazette är den enda vi har som verkligen kan hålla i en boll på offensiva delar av banan, vinner oftast kampen mot sina backar. Iwobi ser pigg ut men som vanligt chansar han bara blint när han ska leverera boll. Vad jag hatar den delen med den spelaren, i övrigt en helt okej snubbe. 

Glenn
Bild för Glenn
Jonas S wrote:

Jag har svårt att avgöra vem av Kos och Mustafi som jag tycker är sämst. Båda helt bedrövliga.

Men vi leder trots en svag insats så här långt. Oförtjänt. Tur att Fulham varken kan försvara eller avsluta.

finns inget samarbete där bak. Sokratis tjurusar för att bryta och missar. Kos o Musse står fastfrusna så det blir rena motorvägen igenom försvaret. Hände tidigare i matchen och är ett bevis på hur dåligt det fungerar med samarbetet

COYG

Tosse
Bild för Tosse

Vi har verkligen tur som leder, försvarsspelet är helt under isen. 

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Sokratis kanske är yttern vi söker haha? 

Tieri Anri
Bild för Tieri Anri

Tur för Xhaka att han har gjort mål, i övrigt har han varit sämst på plan tillsammans med Mustafi. Känns bekant på något vis.

Kul att Niles, Matteo och Iwobi tar för sig dock.

Känns som Laca och Auba kommer nöta in minst en boll till. Men bakåt kan det lika gärna trilla in ett par. Tur Fulhams försvar är typ det enda i ligan som är sämre än Arsenals just nu.

Skador, tunn trupp och fel spelare för systemet börjar göra sig påmint. Att det sett så lojt ut nu ett tag kan vara priset för att Arsenal var det lag som sprang mest i ligan första 20 omgångarna.

Tosse
Bild för Tosse

Iwobi pigg precis som senast mot Pool

Glenn
Bild för Glenn
Tieri Anri wrote:

Tur för Xhaka att han har gjort mål, i övrigt har han varit sämst på plan tillsammans med Mustafi. Känns bekant på något vis.

Kul att Niles, Matteo och Iwobi tar för sig dock.

Känns som Laca och Auba kommer nöta in minst en boll till. Men bakåt kan det lika gärna trilla in ett par. Tur Fulhams försvar är typ det enda i ligan som är sämre än Arsenals just nu.

Skador, tunn trupp och fel spelare för systemet börjar göra sig påmint. Att det sett så lojt ut nu ett tag kan vara priset för att Arsenal var det lag som sprang mest i ligan första 20 omgångarna.

småsomnade lite men det jag har sett har väl inte håret varit någon höjdare?

COYG

Jepson
Bild för Jepson

Nu tycker jag vi lämnar det negativa som vi redan avhandlat under 2018. Istället försöker vi hitta de bra delarna, hur små de än är. Om de så bara är en passning. De negativa delarna känner alla redan till och det finns ingen anledning att älta dessa om och om igen. Nu är ju till ex Iwobi på uppgång och det gillar jag. AMN ser pigg och leksugen ut på sin kant.

 

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Mycket bättre sista 10 nu

Tieri Anri
Bild för Tieri Anri
Glenn wrote:
Tieri Anri wrote:

Tur för Xhaka att han har gjort mål, i övrigt har han varit sämst på plan tillsammans med Mustafi. Känns bekant på något vis.

Kul att Niles, Matteo och Iwobi tar för sig dock.

Känns som Laca och Auba kommer nöta in minst en boll till. Men bakåt kan det lika gärna trilla in ett par. Tur Fulhams försvar är typ det enda i ligan som är sämre än Arsenals just nu.

Skador, tunn trupp och fel spelare för systemet börjar göra sig påmint. Att det sett så lojt ut nu ett tag kan vara priset för att Arsenal var det lag som sprang mest i ligan första 20 omgångarna.

småsomnade lite men det jag har sett har väl inte håret varit någon höjdare?

Inte kanonbra kanske, fortfarande för seg i steget och tanken och vek i närkampsspelet för PL, men gör det bra med att hålla spelet igång, vårdar boll och driver på bra, gör det Xhaka borde göra mycket bättre idag. Berömet var med tanke på att han ju fortfarande bara är 19 bast och klumpade ihop "de unga" som tar för sig bra, lätt att glömma att han är en junis, ska med i bedömningen tycker jag. Sen att han egentligen inte borde spela så pass mycket som han gör i ett lag som Arsenal är ju en annan femma.

Sidor