Medlemmar: 8809 st.
Visa menyn

Arsenal - Fulham 2019-01-01 16:00

79 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Glenn
Bild för Glenn

Klart bättre byte

COYG

Jajo67
Bild för Jajo67
Tosse wrote:
Glenn wrote:

Tar han ut Laca så är han helt väck i skallen sa jag innan bytet och självklart tar han ut fel spelare ännu en gång. Vet inte vad Emery sysslar med men många rätt det har han inte

Emery knows 

Inte ett dugg iom att han låter Guendouzi spela & tar ut Laca, tycker inte han är bra på nåt - direkt dålig idag

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Yyyesssss

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Snyggt!

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Varför spelar aldrig Eddie Nketiah?

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson
Kenny Nordh wrote:

Nu torskar vi med 5-2

 

Nu kan vi inte förlora med 5-2. ;)

Supporter sedan 1983! 

Tosse
Bild för Tosse
Glenn wrote:
Tosse wrote:
Glenn wrote:

Tar han ut Laca så är han helt väck i skallen sa jag innan bytet och självklart tar han ut fel spelare ännu en gång. Vet inte vad Emery sysslar med men många rätt det har han inte

Emery knows 

vad är det Emery knows? Sa inte att det ar fel att sätta in Ramsey. Var fel att ta ut Laca. Vad har det med målet att göra?????

Skojade bara. Såklart skulle Lacasette fått vara kvar och bytt ut Guendouzi istället. Nu är det ändå avgjort men vi ska ju inte behöva kämpa fram till 80:e innan vi avgör mot ett bottenlag som Fulham  

Glenn
Bild för Glenn
Kenny Nordh wrote:

Varför spelar aldrig Eddie Nketiah?

hade gärna sett att 1-2 unga fick chansen att slå igenom i år då vi inte har mkt pengar att köpa för

COYG

Glenn
Bild för Glenn
Tosse wrote:
Glenn wrote:
Tosse wrote:
Glenn wrote:

Tar han ut Laca så är han helt väck i skallen sa jag innan bytet och självklart tar han ut fel spelare ännu en gång. Vet inte vad Emery sysslar med men många rätt det har han inte

Emery knows 

vad är det Emery knows? Sa inte att det ar fel att sätta in Ramsey. Var fel att ta ut Laca. Vad har det med målet att göra?????

Skojade bara. Såklart skulle Lacasette fått vara kvar och bytt ut Guendouzi istället. Nu är det ändå avgjort men vi ska ju inte behöva kämpa fram till 80:e innan vi avgör mot ett bottenlag som Fulham  

trött i skallen idag så fattade ej ironin :-)

COYG

Tieri Anri
Bild för Tieri Anri

Saka in, modigt, kul! 

Sokratis har varit en gigant i andra, kryddat med fin assist! Även Kos har spelat upp sig. Kola otroligt giftig framåt, men lika "giftig" bakåt där han ständigt släpper in motståndare bakom sig i farliga lägen, som på Fulhams mål och lika i första som borde varit mål av Sessegnon.

Matteo har stundtals varit svag i andra, främst i defensiven därhan är riktigt ur position ofta. Får dela på skulden med Kola vid Fulhams mål. Riktigt fin pass till Aubas friläge som brändes dock.

Auba och Laca producerar poäng. 4 mål framåt och då missar de båda 2-3 riktigt vassa chanser var. Måste gå att hitta ett sätt att alltid spela med dessa två, då är det målgaranti. Frustrerande att Laca byts ut så ofta eller inte får starta när han oftast är bra, men tror det kan vara klokt på sikt att inte slita för mycket på våra vassa strikers. Minns att Auba bänkades ett tag i höstas. Förhoppningsvis håller de sig skadefria hela säsongen genom detta. Sen pratade väl Wenger en del om att Laca har rätt kass statistik när han spelar mer än 70 min eller hur det var, någon som kan bekräfta detta?

Iwobi lika delar väldigt fin i spelet och ligger bakom väldigt mycket, men lika mycket typiska felbeslut och frustrerande missar i avgörande lägen. 

Niles fortsatt lovande, några riktigt fina aktioner offensivt.

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Kos gör väl iaf sina bästa match. Ok att de inte är svårt att spela mot Fulham men de ska de inte va mot Southampton heller.

RoPa87
Bild för RoPa87

Hur många tror att auba officiellt kommer få sitt mål? Jag tror det är stor risk att det kommer räknas som självmål till slut. Hade det dock varit kane som gjort det målet hade det självklart varit hans mål.....

B-G
Bild för B-G
Robin Palmkvist wrote:

Hur många tror att auba officiellt kommer få sitt mål? Jag tror det är stor risk att det kommer räknas som självmål till slut. Hade det dock varit kane som gjort det målet hade det självklart varit hans mål.....

Exakt. Hade det varit Kane så hade Spurs gått över lik för att få målet till Kane. Trots allt det enda dom kan vinna. 

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G
Patric Johansson wrote:
Kenny Nordh wrote:

Nu torskar vi med 5-2

 

Nu kan vi inte förlora med 5-2. ;)

Som sagt. kenny tippar. Vi tippar tvärtemot och blir sakta men säkert rika :)

Omvänd Saida typ :)

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn
Robin Palmkvist wrote:

Hur många tror att auba officiellt kommer få sitt mål? Jag tror det är stor risk att det kommer räknas som självmål till slut. Hade det dock varit kane som gjort det målet hade det självklart varit hans mål.....

Kane får målet! 

Håller med om att Kos såg bättre ut. Gillar Kola. Visst han gör misstag men han är farlig framåt och är en av få med lite krigarhjärta!!!

COYG

Jocke K
Bild för Jocke K

Skönt att vi vann men det ser inte  bra ut på egen planhalva både med och utan boll. Fyrbackslinje, Kolasinac som kant/mittfältare, och Mustafi på bänken tror jag säkrar backlinjens positioner och markeringar med denna truppen. Förstärkningar behövs men det är svårt nu. Sen måste man undra över Emerys coachning, kunskap om motståndarna  och kunskapen om spelarnas förmåga när man byter en försvarare mot mittfältare i paus och då möter man ett bottenlag på hemmaplan och leder med 1-0!

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

Byarum
Bild för Byarum

Skönt som fan att vi vinner, men jag blir inte klok på laget eller hur Emery tänker,,,men känslan efter matchen när man står och applåderar är gudomlig. COYG! 

Bosse

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Är det något jag är ledsen över idag (förutom att vi är oförmögna att hålla tätt bakåt, men det är man ju så van vid att man inte orkar bli ledsen på) så är det att Saka fick spela 10 minuter. Utan att röra bollen. 

Sidor