Medlemmar: 8813 st.
Visa menyn

Arsenal-chelsea 19/1-19

87 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Mohamud Abdi Osman
Bild för Mohamud Abdi Osman
Arsenal-chelsea 19/1-19

Det är väl dags bryta negativa trenden och vad kan man vara bättre än göra mot en london rival?

Jag ska på denna match faktiskt. Då jag kör solo vill jag gärna innan och efter matchen umgås med andra arsenals fan. Har ni några tips?

Elias Bard
Bild för Elias Bard

                     Leno

       Mustafi  Sokratis. Monreal

Bellerin.    Torreira.   Xhaka.    Kola

                Özil.       Auba

                      Laca

AFC

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Mohamud Abdi Osman wrote:

Det är väl dags bryta negativa trenden och vad kan man vara bättre än göra mot en london rival?

Jag ska på denna match faktiskt. Då jag kör solo vill jag gärna innan och efter matchen umgås med andra arsenals fan. Har ni några tips?

Pubar finns det en hel del av runt om arenan, och The Gunners Pub är alltid ett säkert kort. https://www.arsenal.se/pubguiden/the-gunners-pub

Sekreterare Arsenal Sweden

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Dags att Emery startar våra bästa spelare. Försök kontrollera matchbilden istället för att ge bort allt initiativ. Ingen 5 backslinje och 28 defensiva mittfältare framför. Chelsea går definitivt att störa.

                    Leno

Bellerin Sokratis Mustafi Kolasinac

             Torreira Xhaka

    Ramsey       Özil       Iwobi

                     Auba

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Isak Selling wrote:

Dags att Emery startar våra bästa spelare. Försök kontrollera matchbilden istället för att ge bort allt initiativ. Ingen 5 backslinje och 28 defensiva mittfältare framför. Chelsea går definitivt att störa.

                    Leno

Bellerin Sokratis Mustafi Kolasinac

             Torreira Xhaka

    Ramsey       Özil       Iwobi

                     Auba

Bättre att köra breda wingers så vi kan lösa deras press som willian,hazard och pedro lär göra hela tiden. Vi löste liknande press hemma på det sättet mot Looserpool och Hottentottarna.

AFC

Daniel Strzebonski
Bild för Daniel Strzebonski

nån mer som ska dit? :)

Mohamud Abdi Osman
Bild för Mohamud Abdi Osman

Säkert kort är nog vad jag behöver :) tack!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Isak Selling wrote:

Dags att Emery startar våra bästa spelare. Försök kontrollera matchbilden istället för att ge bort allt initiativ. Ingen 5 backslinje och 28 defensiva mittfältare framför. Chelsea går definitivt att störa.

                    Leno

Bellerin Sokratis Mustafi Kolasinac

             Torreira Xhaka

    Ramsey       Özil       Iwobi

                     Auba

Så du väljer Ramsey och Iwobi framför Laca om vi ska spela våra bästa spelare? Intressant.

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Tycker att vi behöver alternativ på bänken och då väljer jag att ha Lacazette där. Inte jätteövertygad av Auba som en ytter. Lacazette är såklart en mycket bättre spelare än Iwobi.

Mackan
Bild för Mackan

                    Leno

Bellerin  Mustafi  Sokratis  Kolasinac

                    Torreira

         Ramsey              Iwobi

                       Özil

          Lacazette     Aubameyang

Tycker nog att Detta skulle vara lite spännande att se. Sen om det är lämpligt att testa det mot Chelsea vette sjutton. Blir nervös så fort jag ser Xhaka på plan tyvärr även om det var ett par matcher där han och Torreira såg ok ut tillsammans. Iwobi sliter på rätt bra, så får han bara till slutprodukten lite bättre så.... :)

Twitter: @mackan_carlsson

 

Elias Bard
Bild för Elias Bard

 

Den

Mackan wrote:

                    Leno

Bellerin  Mustafi  Sokratis  Kolasinac

                    Torreira

         Ramsey              Iwobi

                       Özil

          Lacazette     Aubameyang

Tycker nog att Detta skulle vara lite spännande att se. Sen om det är lämpligt att testa det mot Chelsea vette sjutton. Blir nervös så fort jag ser Xhaka på plan tyvärr även om det var ett par matcher där han och Torreira såg ok ut tillsammans. Iwobi sliter på rätt bra, så får han bara till slutprodukten lite bättre så.... :)

nej den är obalanserad! måste lösa chelseas press/forwardstrio lägen kmr vi skapa.

AFC

Mohamud Abdi Osman
Bild för Mohamud Abdi Osman

Jag hoppas på 4 backlinje..

Byarum
Bild för Byarum

Litet intressanta synpunkter... No quick fix for badly run Arsenal: Sportsmail experts discuss

https://mol.im/a/6608207

Bosse

Jonas S
Bild för Jonas S

Lär väl bli en 4-4-2 variant med Ramsey bakom Laca och Auba på topp. Känns vettigt.

Be excited!

RoPa87
Bild för RoPa87

Känns som en diamant på mittfältet med Torreira som spets bakåt och Ramsey spets framåt. Hoppas bara inte det blir en kontroll för Ramsey. 

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Rädd att Hazard kommer ha lekstuga.

Peter Svanholm
Bild för Peter Svanholm

Bra start på matchen, bara Xhaka  som ibland sölar med bollen.

Peter Svanholm
Bild för Peter Svanholm

Laca....

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Gud vad trött jag är på Niklas Holmgren. Han skriker så ini helvete konstant. Varje liten grej låter som ett avgörande i en VM final. 

Supporter sedan 1983! 

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Peter Svanholm wrote:

Bra start på matchen, bara Xhaka  som ibland sölar med bollen.

 

Ramsey med. Jävla skitbollar

Jonas S
Bild för Jonas S

Ett riktigt Kos-mål. När han inte gör mål med händerna, magen eller röven använder han axeln :)

Be excited!

Pelle
Bild för Pelle

Positivt att Kos får förbättrat självförtroende med mål och allt...

If it's too strong, then you're too weak!

Peter Svanholm
Bild för Peter Svanholm

Härligt med lite flyt. För lite turligt var det

Pelle
Bild för Pelle
Jonas S wrote:

Ett riktigt Kos-mål. När han inte gör mål med händerna, magen eller röven använder han axeln :)

Han bär vår framgång på sina axlar har det ju sagts...

If it's too strong, then you're too weak!

Peter Svanholm
Bild för Peter Svanholm

Nu osar det hett.. håll ut nu till halvtid 

MickeLi
Bild för MickeLi

kan ingen knäppa till luiz ....ful jäkel...

 

twitter: @MikeBergkamp

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Viktigt att de höll. Kos bra idag å hela backlinjen gör sin  bästa halvlek.

Peter Svanholm
Bild för Peter Svanholm

Gillar att Emery kör 4-4-2. tror att det är bästa för det spelartrupp Vi har. Iwobi blir bänken gillar ja. Han kan slängas i in sista 20 om det behövs.

Tror att Özil skulle funka bättre i en sådan uppställning 

Jonas S
Bild för Jonas S

Kul match. Riktigt bra halvlek. Dett är ju en måste-match för oss. Ser lovande ut än så länge.

Jag tror vi kommer få se Giroud på plan rätt snart. Han och Hazard tillsammans är farliga. Hazard har varit helt osynlig än så länge.

Be excited!

Jonas S
Bild för Jonas S
Peter Svanholm wrote:

Gillar att Emery kör 4-4-2. tror att det är bästa för det spelartrupp Vi har. Iwobi blir bänken gillar ja. Han kan slängas i in sista 20 om det behövs.

Tror att Özil skulle funka bättre i en sådan uppställning 

Jag tror inte alls på Özil i den här uppställningen bakom anfallarna. Snarare då som en av de två på topp i så fall, så som Wenger testade en del. Funkade bra mot diverse skitlag. Typ Ludogorets.

Tycker Ramsey är som gjord för den här rollen. Bra i djupled och bra i presspelet. Det som Özil är usel på.

Be excited!

Pelle
Bild för Pelle
Jonas S wrote:
Peter Svanholm wrote:

Gillar att Emery kör 4-4-2. tror att det är bästa för det spelartrupp Vi har. Iwobi blir bänken gillar ja. Han kan slängas i in sista 20 om det behövs.

Tror att Özil skulle funka bättre i en sådan uppställning 

Jag tror inte alls på Özil i den här uppställningen bakom anfallarna. Snarare då som en av de två på topp i så fall, så som Wenger testade en del. Funkade bra mot diverse skitlag. Typ Ludogorets.

Tycker Ramsey är som gjord för den här rollen. Bra i djupled och bra i presspelet. Det som Özil är usel på.

Håller till fullo med, just därför jag sitter här och stör mig att vi låter Aaron lämna oss gratis i sommar. Han har en roll att fylla i vår trupp!

If it's too strong, then you're too weak!

Sidor