Medlemmar: 8780 st.
Visa menyn

Arsenal-chelsea 19/1-19

87 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Morgan Engström
Bild för Morgan Engström
B-G wrote:
Vicious wrote:
B-G wrote:
Vicious wrote:

Vi hjälper bara United genom att vinna.

Skum logik i den kommentaren :D

Varför? United kommer fortsätta vinna. Går snart förbi Chelsea och tar CL-platsen. Vi lär förlora mot skitlag och hamna efter.

Skum logik och negativ inställning. Är du Centerpartist? :D

 

haha brukar hata bär folk blandar in politik i sport. Men just i dessa dagar så var det där ganska humoristiskt. 

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Klart vi får skada när äntligen backlinjen ser bra ut. Årets bästa match så länge.

Vicious
Bild för Vicious

Fattar ni väl att United kommer upp i den potential dom egentligen har nu. Bara att kolla hur dom spelar. Vi får stryk nästa helg mot dom i FA-cupen.

#Championship

Pelle
Bild för Pelle
Morgan Engström wrote:
B-G wrote:
Vicious wrote:
B-G wrote:
Vicious wrote:

Vi hjälper bara United genom att vinna.

Skum logik i den kommentaren :D

Varför? United kommer fortsätta vinna. Går snart förbi Chelsea och tar CL-platsen. Vi lär förlora mot skitlag och hamna efter.

Skum logik och negativ inställning. Är du Centerpartist? :D

 

haha brukar hata bär folk blandar in politik i sport. Men just i dessa dagar så var det där ganska humoristiskt. 

Klart sport är politik, det finns ju både vänster- och höger- block/back samt en center/striker...

If it's too strong, then you're too weak!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Vicious wrote:

Fattar ni väl att United kommer upp i den potential dom egentligen har nu. Bara att kolla hur dom spelar. Vi får stryk nästa helg mot dom i FA-cupen.

Vi får hoppas spurs klappar ihop då. Niva är inne på samma möjligheter.

B-G
Bild för B-G
Vicious wrote:

Fattar ni väl att United kommer upp i den potential dom egentligen har nu. Bara att kolla hur dom spelar. Vi får stryk nästa helg mot dom i FA-cupen.

ahh ja. vi skulle ha torskat. Vore bättre. 

Twitter @grvdga

Jonas S
Bild för Jonas S

Kos MOTM med perfekt insats i backlinjen plus ett riktigt mittbacksmål. Sokratis lika bra. Sällan man ser vår backlinje göra en så bra insats. Såg väldigt organiserat och starkt ut. Tyckte Kolasinac och Bellerin är fantastiska i den här matchen.

Nu är vi åtminstonde inte borta i CL-racet. Men det är många lag där nu. Bellerins skada kan bli riktigt kostsam. För någon värvning lär vi väl inte få se. Känns som han kan bli borta ett tag.

Be excited!

Pelle
Bild för Pelle
Vicious wrote:

Fattar ni väl att United kommer upp i den potential dom egentligen har nu. Bara att kolla hur dom spelar. Vi får stryk nästa helg mot dom i FA-cupen.

Hur kommer det gå för Tottenham nu med de skador dom har samt spelare i Asiatiska? Inga poängtapp alls förmodar jag du tror?

Tar gärna en förlust i FA varje dag om vi vinner över dom i ligan.

If it's too strong, then you're too weak!

Robert Axelsson
Bild för Robert Axelsson

Det här var en match som var mer än 3 pinnar det var en lag insats på alla linjer

Vicious
Bild för Vicious
Jimmy Roslund wrote:
Vicious wrote:

Fattar ni väl att United kommer upp i den potential dom egentligen har nu. Bara att kolla hur dom spelar. Vi får stryk nästa helg mot dom i FA-cupen.

Vi får hoppas spurs klappar ihop då. Niva är inne på samma möjligheter.

Det skulle kunna hända nu när dom är utan Kane och Son. Skulle va mycket skönt att sluta före det skitgänget igen.

#Championship

Dr PAW
Bild för Dr PAW

Här visar laget att vi är ett av de starkaste i ligan och att vi hör till de fyra främsta. Ett viktigt skäl är att Kos är tillbaks på riktigt. Det betyder väldigt mycket för tryggheten bakåt. Ballerins skada är djupt oroväckande. F-n att den inträffade! I övrigt kalas hela kvällen. Det blir en extra fin Talisker nu.

Life and Arsenal are miracles enough.

MickeLi
Bild för MickeLi
Morgan Engström wrote:

Galet kort matchtråd,

Trots stormatch och London-derby.

Har folk blivit nerfrusna i vinterkylan?

-28 just nu, myggfritt garanterat..:)

twitter: @MikeBergkamp

Jonas S
Bild för Jonas S
Vicious wrote:
Jimmy Roslund wrote:
Vicious wrote:

Fattar ni väl att United kommer upp i den potential dom egentligen har nu. Bara att kolla hur dom spelar. Vi får stryk nästa helg mot dom i FA-cupen.

Vi får hoppas spurs klappar ihop då. Niva är inne på samma möjligheter.

Det skulle kunna hända nu när dom är utan Kane och Son. Skulle va mycket skönt att sluta före det skitgänget igen.

Det är väl deras typ två bästa målskyttar. Så det borde ju kosta kan man tycka.

Jag tror inte dom klappar ihop. Men tappar poäng så vi kan komma ikapp kan man ju hoppas på.

Be excited!

Vicious
Bild för Vicious
Jonas S wrote:
Vicious wrote:
Jimmy Roslund wrote:
Vicious wrote:

Fattar ni väl att United kommer upp i den potential dom egentligen har nu. Bara att kolla hur dom spelar. Vi får stryk nästa helg mot dom i FA-cupen.

Vi får hoppas spurs klappar ihop då. Niva är inne på samma möjligheter.

Det skulle kunna hända nu när dom är utan Kane och Son. Skulle va mycket skönt att sluta före det skitgänget igen.

Det är väl deras typ två bästa målskyttar. Så det borde ju kosta kan man tycka.

Jag tror inte dom klappar ihop. Men tappar poäng så vi kan komma ikapp kan man ju hoppas på.

Ja vinner 30 papp om dom slår Fulham imorn. Vettefan va ja ska hoppas på i den matchen. 30 papp är ju ändå 30 papp liksom. Tror ju att ja har jinxat den matchen med det spelet.

#Championship

Jonas S
Bild för Jonas S
Vicious wrote:
Jonas S wrote:
Vicious wrote:
Jimmy Roslund wrote:
Vicious wrote:

Fattar ni väl att United kommer upp i den potential dom egentligen har nu. Bara att kolla hur dom spelar. Vi får stryk nästa helg mot dom i FA-cupen.

Vi får hoppas spurs klappar ihop då. Niva är inne på samma möjligheter.

Det skulle kunna hända nu när dom är utan Kane och Son. Skulle va mycket skönt att sluta före det skitgänget igen.

Det är väl deras typ två bästa målskyttar. Så det borde ju kosta kan man tycka.

Jag tror inte dom klappar ihop. Men tappar poäng så vi kan komma ikapp kan man ju hoppas på.

Ja vinner 30 papp om dom slår Fulham imorn. Vettefan va ja ska hoppas på i den matchen. 30 papp är ju ändå 30 papp liksom. Tror ju att ja har jinxat den matchen med det spelet.

Du har ju garanterat jinxat det där nu. Nu kommer ju Spurs förlora :)

Men jag tror du kan vara lugn för dina 30 papp. Fulham slår dom utan Kane och Son.

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn

Nu har jag fått se matchen också.

Riktigt bra första halvlek och en stabil andra.

Har sagt hela säsongen att Chelski inte är bra men Hazard behöver ju bara en halvchans. Så jäkla synd att vi inte kan ha denna inställning och press mot sämre lag med.

Tycker det är helt fel att ta ut Laca. Han är flera klasser bättre än Auba. Sen förstår jag att vi vill ha Auba för omställningar men vi tappar mkt när vi tar ut Laca. Märktes tydligt vad publiken tyckte.

Kos o Laca var bäst. Sokratis, Bellerin, Kola och Xhaka var bra med.

Jäkligt tråkigt med Bellerins skada nu när han verkar vara i form. Säkert borta minst 6 månader :-(

COYG

Tosse
Bild för Tosse
Glenn wrote:

Nu har jag fått se matchen också.

Riktigt bra första halvlek och en stabil andra.

Har sagt hela säsongen att Chelski inte är bra men Hazard behöver ju bara en halvchans. Så jäkla synd att vi inte kan ha denna inställning och press mot sämre lag med.

Tycker det är helt fel att ta ut Laca. Han är flera klasser bättre än Auba. Sen förstår jag att vi vill ha Auba för omställningar men vi tappar mkt när vi tar ut Laca. Märktes tydligt vad publiken tyckte.

Kos o Laca var bäst. Sokratis, Bellerin, Kola och Xhaka var bra med.

Jäkligt tråkigt med Bellerins skada nu när han verkar vara i form. Säkert borta minst 6 månader :-(

Ja ofattbart att vi för bara en vecka sedan kunde spela så i slowmotion och helt utan inställning och förlora mot WH. 

B-G
Bild för B-G

Glöm inte att Bellerin är en modern soy boy. Förhoppningsvis var det värre än det såg ut. 

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn
B-G wrote:

Glöm inte att Bellerin är en modern soy boy. Förhoppningsvis var det värre än det såg ut. 

såg riktigt illa ut. Korsbandet?

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Snackas om 9 mån på Bellerin :-(

COYG

Jepson
Bild för Jepson

Muskelfästet på främre lårmuskeln i knäet. Hoppas det inte kommer påverka hans snabbhet när han väl är tillbaka-

Mohamud Abdi Osman
Bild för Mohamud Abdi Osman

Jag var på matchen igår och märkte jag satt bland svenskar. Det var så roligt höra passionerad fans som kritiserade och berömde spelare på svenska :) Satt alla från arsenal sweden på samma rader? 

Tosse
Bild för Tosse
Mohamud Abdi Osman wrote:

Jag var på matchen igår och märkte jag satt bland svenskar. Det var så roligt höra passionerad fans som kritiserade och berömde spelare på svenska :) Satt alla från arsenal sweden på samma rader? 

AS brukar ha gemensamma platser oftast på Clock End Upper Tier sektion 120-122

Pelle
Bild för Pelle
Glenn wrote:

Snackas om 9 mån på Bellerin :-(

Har inte hittat nån trovärdig sida det står, vart har du läst det?

If it's too strong, then you're too weak!

Mohamud Abdi Osman
Bild för Mohamud Abdi Osman
Tosse wrote:
Mohamud Abdi Osman wrote:

Jag var på matchen igår och märkte jag satt bland svenskar. Det var så roligt höra passionerad fans som kritiserade och berömde spelare på svenska :) Satt alla från arsenal sweden på samma rader? 

AS brukar ha gemensamma platser oftast på Clock End Upper Tier sektion 120-122

Det förklarar saken. Bra platser.

Davidsson och Mannen
Bild för Davidsson och Mannen

Det är matcher som denna som räddar en arbetsvecka. Som gör måndagar mer uthärdliga och stegen till jobbet avsevärt lättare. Så gott. Så viktigt. Så rätt. Är superdeppig över Bellerins förmodade 8-9 månaders rehab, tycker det är surt att Lacazette byts ut ständigt och jämt. Men. Annars. Klockrent.

4-4-2, lovely. Pressen på chelseas bollhållare, magisk. Ett centralt mittfält som helt släcker ned deras passningsspel, som jag längtat efter sådana matcher och taktiska drag. Underbart. Tyvärr fick sp*rs in ett avgörande mål, annars hade helgen varit perfekt. Vi har fortfarande allt i egna händer, chelsea har börjat gunga och sp*rs skadelista kommer påverka dem. Det har sett sämre ut!

Sidor