Medlemmar: 8808 st.
Visa menyn

Arsenal-Tottenham Lördag 2/3 13.30

127 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Elias Bard
Bild för Elias Bard
Arsenal-Tottenham Lördag 2/3 13.30

North London Derby närmar sig där man får gå in med en skön känsla vilket jag inte tror Hottentottarna har efter 2 raka torsk samt deras försprång i tabellen som minskat.....

Mitt lag (ej koll på skadeläget)                 

                 Leno

   Mustafi    Sokratis   Kos

Amn     Torreira  Xhaka   Kola

       Ramsey     Auba

                 Laca

 

Jag tippar 1-1!

                    

 

 

AFC

Jonas S
Bild för Jonas S

Trebackslinje känns som rätt väg att gå med Kola som wingback såklart. Mikhitaryan tror jag startar. Känns som hans forkurva pekar rejält uppåt.

Otroligt imponerad av Kola den här säsongen. Var inte alls övertygad om honom men jag tycker Emery hittat en superposition för honom som wingback/yttermittfältare. Läste någonstans att han är spelaren efter Auba och Laca som springer mest offside i Arsenal. Vilket säger en del om hur extremt offensiv han är och hur många löpningar han gör därframme. Och han orkar 90min. Tycker han förra säsongen tappade rejält i matcher redan efter kanske 60min. Många kg muskler på den kroppen.

Tror att Özil börjar på bänken. Spurs kommer vara rejält motiverade efter sina poängtapp. Jag tror på en rätt fysisk kamp. Spurs är kanske inte det mest spelskickliga laget i världen men fysiskt är dom monster. Och livsfarliga på fasta situationer.

Spurs är starka på mittfältet och framför straffområdet. Torreria måste göra en riktigt bra match. Han ser ut att ha tappat lite fysiskt senaste veckorna men jag tror detta blir en jättematch för honom. Han är en spelare för NLD.

Hoppas verkligen Kos kan starta. Han är inte bara försvararen utan han har också en sjuk förmåga att göra mål i matcher som denna. En riktig krigare. Och Sokratis som den lugnare och mer positionssäkra mittbacken som kan leda. Mustafi vill jag inte se. In med Monreal som dessutom har en vänsterfot.

1-1 är ett väldigt bra tips. Men i hjärtat känner jag att vi tar detta med 1-2. Spurs ser lite slitna ut.

Be excited!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Vi har så många offensiva alternativ i form nu! Ramsey, Auba, Laca, Özil har vaknat till rejält och Miki är glödhet. Även Iwobi är stundtals elektrisk. Den uppställningen kan se ut lite hur som helst, hoppas på fingertoppskänsla och sylvassa byten ifall det finns tendens till nåt som hackar. Suarez ska inte ha några minuter när det här är konkurrensen han möter.

Trebackslinje känns givet. Det som inte känns givet är vem som spelar på högerpositionen. Licht har gjort det bra på sistone, är han fit? AMN ska ju vara ett mer rörligt alternativ och förmodligen ett snäppet bättre val den här matchen. Saknar Hector. Jag föredrar nog ändå Mustafi framför Nacho i år, han har inte alls kommit till sin rätt 

Jonas S
Bild för Jonas S
Andreas Näsström wrote:

Trebackslinje känns givet. Det som inte känns givet är vem som spelar på högerpositionen. Licht har gjort det bra på sistone, är han fit? AMN ska ju vara ett mer rörligt alternativ och förmodligen ett snäppet bättre val den här matchen. Saknar Hector. Jag föredrar nog ändå Mustafi framför Nacho i år, han har inte alls kommit till sin rätt 

Höger wingback är svår. Tycker inte Jenka gjort bort sig. Han kan springa. Men han är fortfarande Jenka. Lite championship-varning på honom på gott och ont. Licht har ju sett rätt färdig ut med fotbollen om man skall vara helt ärlig. Men han går ändå inte att helt räkna bort. AMN har ju fysiken, sjukt snabb tycker jag, och massor av talang. Men han är inte direkt någon självklar wingback. Tror nog han är svagast defensivt av dom tre. Borde vara.

Hector är ju ett jättetapp. Jäklar va viktig han var för oss när han spelade med assist och anfall på anfall som kom från hans kant. Så otroligt glad att Kola faktiskt på allvar tagit den manteln. Där blir jag väldigt imponerad av Emerys förmåga att hitta en lösning på ett väldigt svårlöst problem. Nu är det vänsterkanten som gäller.

Be excited!

Vicious
Bild för Vicious

Kan inte tänka mig något annat än att Miki och Özil startar efter deras insatser i förrgår. Fast då slår han väl till med Iwobi som vanligt... 

Minns euforin efter höstderbyt. Säsongens match! Blir svårt att överträffa den, men hoppas på något liknande.

#Championship

Tosse
Bild för Tosse
Andreas Näsström wrote:

Vi har så långa offensiva alternativ i form nu! Ramsey, Auba, Laca, Özil har vaknat till rejält och Miki är glödhet. Även Iwobi är stundtals elektrisk. Den uppställningen kan se ut lite hur som helst, hoppas på fingertoppskänsla och sylvassa byten ifall det finns tendens till nåt som hackar. Suarez ska inte ha några minuter när det här är konkurrensen han möter.

Trebackslinje känns givet. Det som inte känns givet är vem som spelar på högerpositionen. Licht har gjort det bra på sistone, är han fit? AMN ska ju vara ett mer rörligt alternativ och förmodligen ett snäppet bättre val den här matchen. Saknar Hector. Jag föredrar nog ändå Mustafi framför Nacho i år, han har inte alls kommit till sin rätt 

Att Suarez är en Emeryfavorit har man ju förstått men vad är han för spelare egentligen? Tycker bara han sprungit runt utan någon riktig plan under inhoppen han gjort. Visst snabbare och rappare nu senast än i premiären men för mig en ganska menlös spelartyp som inte tillför något.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Tosse wrote:
Andreas Näsström wrote:

Vi har så långa offensiva alternativ i form nu! Ramsey, Auba, Laca, Özil har vaknat till rejält och Miki är glödhet. Även Iwobi är stundtals elektrisk. Den uppställningen kan se ut lite hur som helst, hoppas på fingertoppskänsla och sylvassa byten ifall det finns tendens till nåt som hackar. Suarez ska inte ha några minuter när det här är konkurrensen han möter.

Trebackslinje känns givet. Det som inte känns givet är vem som spelar på högerpositionen. Licht har gjort det bra på sistone, är han fit? AMN ska ju vara ett mer rörligt alternativ och förmodligen ett snäppet bättre val den här matchen. Saknar Hector. Jag föredrar nog ändå Mustafi framför Nacho i år, han har inte alls kommit till sin rätt 

Att Suarez är en Emeryfavorit har man ju förstått men vad är han för spelare egentligen? Tycker bara han sprungit runt utan någon riktig plan under inhoppen han gjort. Visst snabbare och rappare nu senast än i premiären men för mig en ganska menlös spelartyp som inte tillför något.

Svårt att säga emot dig! Han gillar väl att ha bollen, kan hålla den nära kroppen och driva a la Wilshere. Stark i kort passningsspelet, vet inte ifall det var med Tika Taka-tankar Barca knöt upp honom. Vad ha. Tillför till oss.. Tja, inget hittills och inget unikt framöver ifall han inte kan blomstra ut ordentligt gissar jag

Pelle
Bild för Pelle

Jag vill ha Ramsey i startelvan. En spelare som verkligen vet vad ett NLD betyder och kräver. 

Motivation slår klass...

If it's too strong, then you're too weak!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Pelle wrote:

Jag vill ha Ramsey i startelvan. En spelare som verkligen vet vad ett NLD betyder och kräver. 

Motivation slår klass...

Vetefan om de har så mycket mer klass än oss men det är sant att det kräver nog riktigt med motivation och vara med från start imorgon.

gunbod
Bild för gunbod

Mikis och Özils senaste match berättigar dem varsin tröja. Formspelare ska spelas. Vill även se både Laca och Auba från start., men hur fan ska den startelvan se ut isf ?

Pelle
Bild för Pelle
gunbod wrote:

Mikis och Özils senaste match berättigar dem varsin tröja. Formspelare ska spelas. Vill även se både Laca och Auba från start., men hur fan ska den startelvan se ut isf ?

Kan hålla med dig delvis, både att formspelare skall spelas och att Özils senaste match var riktigt bra.

BATE, Southampton och Bournemouth - samtliga hemma. Inga tunga motståndare direkt va? Motstånd där man skall kunna förvänta sig att Özil skall glänsa. Özil har ärligt talat varit blek i samtliga toppmatcher, vad talar för att det blir annorlunda mot ett heltaggat Spurs?

Dagens laguttagning är svår.

If it's too strong, then you're too weak!

Dr PAW
Bild för Dr PAW

Bra resonemang ovan vad gäller spelare och vilka som bör få börja. Skönt att våra frågor och problem i grunden är positiva. Mäktig, viktig match idag. Och nästa helg. Resultaten i de här matcherna kommer att indikera var vi hamnar i ligan. Dagens match är helt öppen. Tror på oavgjort men hjärtat viskar om en klassiker som ger oss snabba mål, komfortabel seger och ett knäckt sp*rs. COYG!

Life and Arsenal are miracles enough.

Jonas S
Bild för Jonas S
Dr PAW wrote:

Bra resonemang ovan vad gäller spelare och vilka som bör få börja. Skönt att våra frågor och problem i grunden är positiva. Mäktig, viktig match idag. Och nästa helg. Resultaten i de här matcherna kommer att indikera var vi hamnar i ligan. Dagens match är helt öppen. Tror på oavgjort men hjärtat viskar om en klassiker som ger oss snabba mål, komfortabel seger och ett knäckt sp*rs. COYG!

Ett kryss är inte ett dåligt resultat. Då håller vi Spurs inom räckhåll och de dras in djupare i CL-racet. Spurs lär ju gå vidare mot Dortmund i CL efter 3-0 (?) i första matchen. Dom har inte den bredaste truppen och har sett lite slitna ut. Kane har inte haft någon långvarig dipp under slutet av säsongen sedan han slog igenom. Det är dags nu.

Men seger idag skulle vara ett jätteresultat. Inte bara för att det är NLD utan förmodligen också för säsongen. 4p mot Spurs/United skulle vara jäkligt bra för våra CL-drömmar.

Be excited!

Pelle
Bild för Pelle
Jonas S wrote:
Dr PAW wrote:

Bra resonemang ovan vad gäller spelare och vilka som bör få börja. Skönt att våra frågor och problem i grunden är positiva. Mäktig, viktig match idag. Och nästa helg. Resultaten i de här matcherna kommer att indikera var vi hamnar i ligan. Dagens match är helt öppen. Tror på oavgjort men hjärtat viskar om en klassiker som ger oss snabba mål, komfortabel seger och ett knäckt sp*rs. COYG!

Ett kryss är inte ett dåligt resultat. Då håller vi Spurs inom räckhåll och de dras in djupare i CL-racet. Spurs lär ju gå vidare mot Dortmund i CL efter 3-0 (?) i första matchen. Dom har inte den bredaste truppen och har sett lite slitna ut. Kane har inte haft någon långvarig dipp under slutet av säsongen sedan han slog igenom. Det är dags nu.

Men seger idag skulle vara ett jätteresultat. Inte bara för att det är NLD utan förmodligen också för säsongen. 4p mot Spurs/United skulle vara jäkligt bra för våra CL-drömmar.

Oavgjort och 4p mot Spurs o United tar jag direkt. Glöm inte att Spurs har kvar bortamatcher mot både Ciy och Pool så dom kommer förmodligen tappa minst 4 om inte 6 poäng där och vips e vi ikapp eller förbi...

If it's too strong, then you're too weak!

B-G
Bild för B-G

Ingen Torreira, Özil, Auba eller Kola

Twitter @grvdga

Vicious
Bild för Vicious

Emery, Emery, Emery... Torreira är ju som gjord för att spela derbyn. Idiotuttagning som vanligt från spanjoren. Han gör det inte lätt att tycka om honom...

#Championship

Glenn
Bild för Glenn

Hur fan ställer han upp laget?

ingen Torreira? De kommer käka upp Guendouzi. Ingen Özil så ingen kreativitet.

Iwobi. Herregud.

ingen Kola som behövs i sådana här fysiska matcher. Katastrofuppställning. Blir det torsk så är det Emerys skuld till 110%

COYG

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Usch, när jag ser den här uppställningen blir jag orolig. Ser riktigt konstigt ut, kändes som vi hade övertaget på förhand men det där laget ger jag inte mycket för 

B-G
Bild för B-G

5 spelare utbytta från förra matchen.  Rätt förunderligt. 

Twitter @grvdga

RoPa87
Bild för RoPa87

Ja att auba, Torreira och Kolasinac är ett stort mysterium för mig. Har inte heller läst något om att någon av dem varit tveksam pga skada eller sjukdom.

Mycket märkligt, nu har jag gått från försiktig optimist till en obotlig pessimist inför denna matchen. Hoppas Emery får rätt och alla vi andra fel!

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Emery narkoman? Varför gör han en sån här laguställning? Sjukaste jag sett...

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

?

 

Dr PAW
Bild för Dr PAW

Defensiv uppställning. Trist. Om vi håller tätt första halvlek så kan vi plocka in kreativitet i andra och vinna. Möjligen. Nä, det här är inte min uppställning. Hoppas att Emery knows.

Life and Arsenal are miracles enough.

Tieri Anri
Bild för Tieri Anri

Tror det här till stor del handlar om energi och balans. Den här elvan ska vara betydligt mer utvilad än Spurs! Pressa och kontrollera i första halvlek och göra ett eller två tidiga byten i andra för att avgöra eller stänga beroende på hur det ser ut, ändra matchbild vid behov. Hela matchtruppen ingår i matchplanen har Emery sagt vid flera tillfällen. Diggar den approachen. Dock om det misslyckas lär det såklart gnällas om det, big time. Det är han medveten om. Högt spel, men jag hoppas verkligen Emery håller på de taktiska essen här. Kan lika gärna vara genialiskt.

Byarum
Bild för Byarum

Jag tar mig för pannan,,, panikändringar i halvlek i vanlig ordning. Snart har jag helt tappat förtroendet för Emery. 

Bosse

Glenn
Bild för Glenn

Borde Lacazette gjort mkt bättre. Kunde varit ett gratis 0-1

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Ska du vara plan Iwobi kan du väl iaf kämpa. Mkt annat kan du inte. Jäkla joggande.

ser energilöst ut i Arsenal. Skulle kunnat pressan mkt hårdare

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Om en spelare lägger sig ner o har lite ont i foten. Ingen frispark. Varför i helvete spelar inte laget vidare. Att spela till domaren blåser får man lära sig när man är 7. Blir tokig på sånt

COYG

Vicious
Bild för Vicious

Fan Xhaka om du ska göra en sneaky foul på Kane kan du väl åtminstone se till att så att han blir skadad på köpet. Göra nytta nån gång liksom.

Haha, den typen av mål vi brukar bjuda på annars. Gött!

#Championship

Glenn
Bild för Glenn

Hur jäkla iskallt är inte det där avslutet!!! Grym omställning.

Tycker Tottenham har blrjat uselt så kör nu!

COYG

RoPa87
Bild för RoPa87

Rambo!!!!!!!

Sidor