Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Arsenal-Tottenham Lördag 2/3 13.30

127 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jepson
Bild för Jepson
Robin Palmkvist wrote:

Bra med rött på Torreira men bara gult för Rose.... bra nivå av Taylor idag  

Ja, dobbar i magen är ju mindre allvaligt än på smalbenet.. rövhatt till domare!!

RWHP
Bild för RWHP

Bra nivå Taylor.. 1 sekund innan på bollen se  kutar domskallen Rose in. 

King Henry #14

Jonas S
Bild för Jonas S

Bra match av Arsenal. Tycker vi gör nog för att vinna. Men ett kryss var väl rätt väntat.

Men surt med den missade straffen. Vi var fan det bättre laget idag.

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn

X är bra men att missa straff i 90:e att deras mål är fel, rött till oss men inte dem och ett så här dåligt Tottenham så ska vi vinna! Känns inte som man är nöjd

COYG

RoPa87
Bild för RoPa87

Fy fan vad förbannad man är nu. En sanslöst billig straff till Tottenham och sen en riktigt usel straff av auba på en ren kompensation av Taylor. Snacka om en förstörd lördag!

Glenn
Bild för Glenn

Miki var motm utan större konkurrens förutom målvakterna

COYG

MickeLi
Bild för MickeLi

Surt poängtapp...

twitter: @MikeBergkamp

Dr PAW
Bild för Dr PAW
Petrus Wiklund wrote:

Man såg det direkt, han såg besvärad ut!

+1

Med facit i hand borde vi ha vunnit det här men vi fick en poäng och det är bra. Nu behöver vi spöa United nästa helg. Åker dit för att stötta. 

Life and Arsenal are miracles enough.

Glenn
Bild för Glenn

Hade Tottenham o Fools haft tiotal färre poäng med VAR?

COYG

Dr PAW
Bild för Dr PAW

Torreiras röda. Var den verkligen så illa som beskrevs? Bollen först.

Life and Arsenal are miracles enough.

MickeLi
Bild för MickeLi
Dr PAW wrote:

Torreiras röda. Var den verkligen så illa som beskrevs? Bollen först.

 

Dessutom var det en sparkrörelse, när benet blev utsträckt så sprang spursidioten in i benet...inte rakt ben hela vägen....

twitter: @MikeBergkamp

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Fy fan, såg en bild nu på facebook, Vertonghen var säkert 2m innanför straffområdet när straffen slogs

RoPa87
Bild för RoPa87
Petrus Wiklund wrote:

Fy fan, såg en bild nu på facebook, Vertonghen var säkert 2m innanför straffområdet när straffen slogs

där var tre spursspelare och 1 arsenal spelare som var dör tidigt inne i straffområdet. Enligt reglerna ska straffen slås om. Men i 95% av alla straffar som läggs så är spelarna för tidigt inne tyvärr. Men inte konstigt Verthongen hinner blocka returen från auba. 

Men vi måste väl ha nån annan på plan som är bättre ön syns på straffar  detta är väl tredje missen från honom från straffpunkten ju  

Woodie
Bild för Woodie

Tycker inte att Torreira ens ska ha frispark mot sig. En perfekt glidtackling som Rose springer in i. 

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Ber on ursäkt för mina dåliga kommentarer. Go gooners!

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Glenn
Bild för Glenn

Så gör United 3-2 i 89:e så klart :-(

COYG

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Nu är 3 pinnar mot man u ett måste

Pelle
Bild för Pelle
Kenny Nordh wrote:

Ber on ursäkt för mina dåliga kommentarer. Go gooners!

Bra där Kenny! :)

If it's too strong, then you're too weak!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Alltså vi är så dåliga och ändå spelar vi jämt mot hela världens gullelag.  Jag har förhoppningar framöver. Hur Emry kan sätta in Özil vid ledning förstår ja inte men de är den usla straffar vi tappar poängen på. Nu tar vi fan United .

Pelle
Bild för Pelle
Jimmy Roslund wrote:

Alltså vi är så dåliga och ändå spelar vi jämt mot hela världens gullelag.  Jag har förhoppningar framöver. Hur Emry kan sätta in Özil vid ledning förstår ja inte men de är den usla straffar vi tappar poängen på. Nu tar vi fan United .

Ja, jag ville ju ha Ramsey framför Özil idag och det visade ju sig korrekt för 2 minuter efter Özil ersatt Aaron kvitterades det.

Aubas straffvar usel, men i ärlighetens namn borde Laca satt åtminstone ett av sina två solklara lägen. Hade VAR funnits hade vi dock fått alla tre poängen idag!

 

Det sjuka var att vi faktiskt gjorde en bra match defensivt! Utöver den felaktiga straffen hade dom ju bara dubbelchansen i slutet av första som var målchans...

If it's too strong, then you're too weak!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Pelle wrote:
Jimmy Roslund wrote:

Alltså vi är så dåliga och ändå spelar vi jämt mot hela världens gullelag.  Jag har förhoppningar framöver. Hur Emry kan sätta in Özil vid ledning förstår ja inte men de är den usla straffar vi tappar poängen på. Nu tar vi fan United .

Ja, jag ville ju ha Ramsey framför Özil idag och det visade ju sig korrekt för 2 minuter efter Özil ersatt Aaron kvitterades det.

Aubas straffvar usel, men i ärlighetens namn borde Laca satt åtminstone ett av sina två solklara lägen. Hade VAR funnits hade vi dock fått alla tre poängen idag!

 

Det sjuka var att vi faktiskt gjorde en bra match defensivt! Utöver den felaktiga straffen hade dom ju bara dubbelchansen i slutet av första som var målchans...

Avskyr var men idag hade Jag gillat det.Om nu domaren valt att kolla. Lacca var riktigt dålig idag tyvärr. Iwobi var bättre än vad folk tycker och  Ramsey var bra. Försvaret var bra. 

Pelle
Bild för Pelle
Jimmy Roslund wrote:
Pelle wrote:
Jimmy Roslund wrote:

Alltså vi är så dåliga och ändå spelar vi jämt mot hela världens gullelag.  Jag har förhoppningar framöver. Hur Emry kan sätta in Özil vid ledning förstår ja inte men de är den usla straffar vi tappar poängen på. Nu tar vi fan United .

Ja, jag ville ju ha Ramsey framför Özil idag och det visade ju sig korrekt för 2 minuter efter Özil ersatt Aaron kvitterades det.

Aubas straffvar usel, men i ärlighetens namn borde Laca satt åtminstone ett av sina två solklara lägen. Hade VAR funnits hade vi dock fått alla tre poängen idag!

 

Det sjuka var att vi faktiskt gjorde en bra match defensivt! Utöver den felaktiga straffen hade dom ju bara dubbelchansen i slutet av första som var målchans...

Avskyr var men idag hade Jag gillat det.Om nu domaren valt att kolla. Lacca var riktigt dålig idag tyvärr. Iwobi var bättre än vad folk tycker och  Ramsey var bra. Försvaret var bra. 

Många som gnäller högljutt på Iwobi o är arg för att Laca böts ut. Idag var Iwobi klart bättre än Laca trots allt...

If it's too strong, then you're too weak!

Jocke K
Bild för Jocke K
Pelle wrote:
Jimmy Roslund wrote:

Alltså vi är så dåliga och ändå spelar vi jämt mot hela världens gullelag.  Jag har förhoppningar framöver. Hur Emry kan sätta in Özil vid ledning förstår ja inte men de är den usla straffar vi tappar poängen på. Nu tar vi fan United .

Ja, jag ville ju ha Ramsey framför Özil idag och det visade ju sig korrekt för 2 minuter efter Özil ersatt Aaron kvitterades det.

Aubas straffvar usel, men i ärlighetens namn borde Laca satt åtminstone ett av sina två solklara lägen. Hade VAR funnits hade vi dock fått alla tre poängen idag!

 

Det sjuka var att vi faktiskt gjorde en bra match defensivt! Utöver den felaktiga straffen hade dom ju bara dubbelchansen i slutet av första som var målchans...

Du kan väl för helvete inte lasta Özil för Spurs kvittering! I så fall är du mer fokuserad på enskilda spelare än spelet och då är du helt fel ute!!  

 

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

Pelle
Bild för Pelle
Jocke K wrote:
Pelle wrote:
Jimmy Roslund wrote:

Alltså vi är så dåliga och ändå spelar vi jämt mot hela världens gullelag.  Jag har förhoppningar framöver. Hur Emry kan sätta in Özil vid ledning förstår ja inte men de är den usla straffar vi tappar poängen på. Nu tar vi fan United .

Ja, jag ville ju ha Ramsey framför Özil idag och det visade ju sig korrekt för 2 minuter efter Özil ersatt Aaron kvitterades det.

Aubas straffvar usel, men i ärlighetens namn borde Laca satt åtminstone ett av sina två solklara lägen. Hade VAR funnits hade vi dock fått alla tre poängen idag!

 

Det sjuka var att vi faktiskt gjorde en bra match defensivt! Utöver den felaktiga straffen hade dom ju bara dubbelchansen i slutet av första som var målchans...

Du kan väl för helvete inte lasta Özil för Spurs kvittering! I så fall är du mer fokuserad på enskilda spelare än spelet och då är du helt fel ute!!  

 

Nä. Det var inte Özils direkta fel att dom kvitterade men vi tappade allt vårt spel och det var Ramsey som gav oss ledningen ifall du inte noterade det. Det var först sista 5 minuterna och övertiden som vi hade lite eget spel

If it's too strong, then you're too weak!

Glenn
Bild för Glenn

Vad åstadkom Iwobi? Ett skott mitt på målvakten. Det händer ju i stort sett ingenting runt honom. Lyckas han med en dribbling så slår han i nästa läge en bedrövlig passning eller tar ett dåligt skott

COYG

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Står på FPL att Torreira är avstängd till 15,e april.. kan det stämma??

AFC

Tosse
Bild för Tosse
Elias Bard wrote:

Står på FPL att Torreira är avstängd till 15,e april.. kan det stämma??

Ja eftersom vi knappt spelar några matcher i ligan kommande månaden så blir det så och han missar tre matcher Utd 10/3, Newcastle 1/3 och Everton 7/4. Interlull och cupmatcher gör att det blir tre veckors ligauppehåll för oss.

B-G
Bild för B-G

Isåfall fick han 4 matcher.  Skulle inte bli förvånad. Kanske Spurs pratade med FA efter matchen...

Edit, missade att en match var postponed.

Twitter @grvdga

Exqert
Bild för Exqert
Woodie wrote:

Tycker inte att Torreira ens ska ha frispark mot sig. En perfekt glidtackling som Rose springer in i. 

 

Så blåögd kan du inte vara? Han bryter nästan benet på honom, vilket iof var synd att han inte gjorde. 

Rylle
Bild för Rylle
Exqert wrote:
Woodie wrote:

Tycker inte att Torreira ens ska ha frispark mot sig. En perfekt glidtackling som Rose springer in i. 

 

Så blåögd kan du inte vara? Han bryter nästan benet på honom, vilket iof var synd att han inte gjorde. 

Jag är också blåögd för jag tycker inte heller att det är utvisning. Och så här uttryckte sig ännu en blåögd, Jermain Jenas fd Spurs, efter matchen:

Jenas, speaking at full-time, said on BT Sport: 'I've been in that situation in midfield many a time where you see the ball, you slide in.

'He's gone to hook the ball, yes you can't really legislate for the weight of your body in the direction it's going, but there's no way there was any malice.

'He's not trying to hurt anybody and Danny Rose ran into him, as much as when he won the ball his contact went into Danny Rose.

'It wasn't a red card, I actually thought Anthony Taylor didn't have the best of games personally.'

Rylle

Sidor