Medlemmar: 8810 st.
Visa menyn

Arsenal-Rennes 14/3 21.00

65 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Elias Bard
Bild för Elias Bard

Mardrömslottning enligt AB vilket jag ej förstår då vi har 9 vinster och 1 kryss mot italenska lag sista 10 möten men låt oss säga 55-45 i favör till napoli.

AFC

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Elias Bard wrote:

Mardrömslottning enligt AB vilket jag ej förstår då vi har 9 vinster och 1 kryss mot italenska lag sista 10 möten men låt oss säga 55-45 i favör till napoli.

Jag tror nog det är ett mer mardrömsmöte för dem än för oss.

Pelle
Bild för Pelle

Låt folk få tro det är vår mardrömslottning. :)

If it's too strong, then you're too weak!

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Robin Palmkvist wrote:
Pelle wrote:
Sral wrote:
Glenn wrote:
Sral wrote:

Ja, det var Black Panther. Auba har en historia av att dra på sig superhjältemasker, har varit Spider-Man några gånger också. :-)

var tvungen o googla och såg en del av hans tidigare masker. Hade jag helt missat. Den när han är batman och Reus är Robin är ju gullig :-)

Förutom Arsenal älskar jag också superhjältar, så sånt där går mig inte förbi. Gillade Aubameyang redan i Dortmund mycket för detta. Kanske var dumt att dra på sig ett gult kort, men fan, det var lite kul också. Jag kommer minnas när han drog på sig Black Panther-masken länge, varningen kommer jag glömma. :-)

Om Auba får gult i andra semin och därmed missar finalen kan jag dock lova att du kommer bli påmind om maskens betydelse. Håller dock med om att det var tufft, kommer åxå minnas det.

är inte det borttaget att du inte kan bli avstängd i finalen pga gula kort? 

Inte riktigt. Däremot nollställs alla gula efter kvartsfinalen:

"Exceptionally, all yellow cards and pending yellow-card suspensions expire on completion of the play-offs. They are not carried forward to the group stage. In addition, all yellow cards expire on completion of the quarter-finals. They are not carried forward to the semi-finals."

Det krävs dessutom tre gula för att bli avstängd (och därefter efter femte, sjunde osv) och Auba har bara ett gult i turneringen. Notera dock att han blir avstängd i första semin om han får ett gult i vardera kvartsfinalmöte och vi når semin.

"In case of repeated cautions: a. before the group stage, a player is suspended for the next competition match after three cautions in three different matches, as well as after the fifth caution; b. from the first match in the group stage, a player is suspended for the next competition match after three cautions in three different matches, as well as following any subsequent odd-numbered caution (fifth, seventh, ninth, etc.)."

(citat från sid 43 i detta dokument: https://www.uefa.com/MultimediaFiles/Download/Regulations/uefaorg/Regula...)

Aubas EL-stats: https://www.uefa.com/uefaeuropaleague/season=2019/clubs/player=250011037...

Sekreterare Arsenal Sweden

Sidor