Medlemmar: 8808 st.
Visa menyn

Wolves-The Arsenal 190424

102 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Davidsson och Mannen
Bild för Davidsson och Mannen
Wolves-The Arsenal 190424

Ser att både vi (arsenal.se) och TV-matchen skriver att denna match visas på viaplay. Men på viaplays egna tablå finns den inte med. Jag tror nog vi får förbereda oss på fulstream ännu en gång. Eller kommer den i sista stund poppa upp för visning, även på viaplay.se? Jag vet ju att denna match egentligen är en lördag 16.00-match som flyttats (Wolves spelade FA-cup då), men frågan är om den skulle ha visats, vilket skulle kunna vara orsaken till att TV-matchen.se har med den. 

Så vad tror vi? Tre livsviktiga poäng, vi bara måste ta. På viaplay eller fulstream?

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen

Den visas inte på tv i England och Viasat har väl tidigare hänvisat till att de är låsta till vad som visas där (förutom lördagar kl 16). Så det är väl inte troligt att den kommer att visas. Om de skulle visa, varför bara på Viaplay och inte på Viasat Fotboll tex? 

Så länge det är så här är det inte konstigt att "ful-iptv" växer. Själv ska jag se matchen på amerikanska Nbc Gold. 

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen

Gällande matchen verkar det mest handla om vem som är minst dålig i slutspurten. Blir det stryk är det nog kört med topp4. 

Tottenham har lätt schema kvar och bör ta 3 segrar. Även Chelsea har ganska lätt nu. Jag tror de tar United och då kan vi räkna bort United. Vi har helt plötsligt tuffast schema kvar då vi har tre av fyra på bortaplan.. 

Står mellan oss och Chelsea om fjärdeplatsen. 

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Vi behöver 10/12 poäng thats it!

 

AFC

Tosse
Bild för Tosse
Davidsson och Mannen wrote:

Ser att både vi (arsenal.se) och TV-matchen skriver att denna match visas på viaplay. Men på viaplays egna tablå finns den inte med. Jag tror nog vi får förbereda oss på fulstream ännu en gång. Eller kommer den i sista stund poppa upp för visning, även på viaplay.se? Jag vet ju att denna match egentligen är en lördag 16.00-match som flyttats (Wolves spelade FA-cup då), men frågan är om den skulle ha visats, vilket skulle kunna vara orsaken till att TV-matchen.se har med den. 

Så vad tror vi? Tre livsviktiga poäng, vi bara måste ta. På viaplay eller fulstream?

Viaplay reprissänder kl. 23.15

Davidsson och Mannen
Bild för Davidsson och Mannen
Tosse wrote:
Davidsson och Mannen wrote:

Ser att både vi (arsenal.se) och TV-matchen skriver att denna match visas på viaplay. Men på viaplays egna tablå finns den inte med. Jag tror nog vi får förbereda oss på fulstream ännu en gång. Eller kommer den i sista stund poppa upp för visning, även på viaplay.se? Jag vet ju att denna match egentligen är en lördag 16.00-match som flyttats (Wolves spelade FA-cup då), men frågan är om den skulle ha visats, vilket skulle kunna vara orsaken till att TV-matchen.se har med den. 

Så vad tror vi? Tre livsviktiga poäng, vi bara måste ta. På viaplay eller fulstream?

Viaplay reprissänder kl. 23.15

I know. Men det hjälper inte mig. :-) Nu ser jag att vi (arsenal.se) tagit bort viaplay-loggan från förstasidan, men tv-matchen.se har fortfarande kvar den. Jag tror det blir fulstream (igen). 

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Johan Pedersen wrote:

Gällande matchen verkar det mest handla om vem som är minst dålig i slutspurten. Blir det stryk är det nog kört med topp4. 

Tottenham har lätt schema kvar och bör ta 3 segrar. Även Chelsea har ganska lätt nu. Jag tror de tar United och då kan vi räkna bort United. Vi har helt plötsligt tuffast schema kvar då vi har tre av fyra på bortaplan.. 

Står mellan oss och Chelsea om fjärdeplatsen. 

Vet inte om Chelseas schema är så mycket enklare än vårt. De sumpade ju två pinnar i sin i alla fall på papperet enklaste match av sina fyra sista igår kväll. Nu återstår ManU och Leicester borta med Watford hemma däremellan, en match som dessutom ligger inklämd mellan deras EL-semifinaler - långt ifrån tre givna segrar. Fördelen skulle väl kanske bestå i att det bara är tre matcher mot våra fyra, men faktum är trots allt det att av oss, ManU och Chelsea så är det bara vi som har fjärdeplatsen i egna händer. Det är tveklöst ett jävligt svagt grepp, men ändå ett grepp.

Hur det här än slutar så lär det knappast vara avgjort innan sista omgången. Bara hoppas att vi orkar hålla ihop spelet tillräckligt bra hela vägen ut för att greja fjärdeplatsen. (OBS: Jag räknar inte in Tottenham i den här striden, de har så pass enkelt schema kvar att de bör klara tredjeplatsen utan större problem.)

Sekreterare Arsenal Sweden

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Det är både att gå händelserna i förväg och frångå topic. Men det känns som att kryss i United, Chelsea skulle smaka okej. Det handlar trots allt med sannolikhet om att komma före de två

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Jag lyckades ändå ”nollställa” mig i för denna säsong och slopa alla förväntningar men nu mår jag fan skit inför kvällens match. 

Man orkar ju inte Europa League ett är till sen kunna avnjuta ett större transferfönster i sommar.

Vad tror ni? Räcker ett X och tre vinster sista fyra matcherna?

AFC

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Elias Bard wrote:

Jag lyckades ändå ”nollställa” mig i för denna säsong och slopa alla förväntningar men nu mår jag fan skit inför kvällens match. 

Man orkar ju inte Europa League ett är till sen kunna avnjuta ett större transferfönster i sommar.

Vad tror ni? Räcker ett X och tre vinster sista fyra matcherna?

Ja det räcker. Då kommer vi som sämst på samma poäng som Chesea eller United och vi tappar inte målskillnaden vi har nu på dem.

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Jimmy Roslund wrote:
Elias Bard wrote:

Jag lyckades ändå ”nollställa” mig i för denna säsong och slopa alla förväntningar men nu mår jag fan skit inför kvällens match. 

Man orkar ju inte Europa League ett är till sen kunna avnjuta ett större transferfönster i sommar.

Vad tror ni? Räcker ett X och tre vinster sista fyra matcherna?

Ja det räcker. Då kommer vi som sämst på samma poäng som Chesea eller United och vi tappar inte målskillnaden vi har nu på dem.

Med tanke på att alla tre lagen som slåss om fjärdeplatsen verkar snubbla sig fram mot mållinjen så är det inte alls osannolikt att två segrar kan räcka. Jag räknar inte bort ManU ännu, jag tror inte alls att en City-vinst ikväll är så given som många verkar tro. City har inte heller sett superimponerande ut mot slutet och saknar (antar jag) De Bruyne.

Sekreterare Arsenal Sweden

B-G
Bild för B-G

Rätt tufft läge för United. En torsk och dom missar med största sannolikhet CL.
En vinst och dom hjälper med största sannolikhet Liverpool till en ligavinst. Känns nog rätt surt.

Twitter @grvdga

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
B-G wrote:

Rätt tufft läge för United. En torsk och dom missar med största sannolikhet CL.
En vinst och dom hjälper med största sannolikhet Liverpool till en ligavinst. Känns nog rätt surt.

Är det det fortfarande så? Måste ju va rätt stort att spela bort lokalkonkurrenten från ligan med.

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Jag vill se denna 11,a idag:

                     Leno

   Koscielny.   Sokratis.  Monreal

  AMN.   Torreira.   Xhaka.    Kola

                Iwobi. Auba

                      Laca

AFC

Michael Löfborg
Bild för Michael Löfborg

Är det nån som vet nån bra fulstream?

 

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Michael Löfborg wrote:

Är det nån som vet nån bra fulstream?

 

hesgoal.com brukar jag köra på. Själv är jag lite i valet och kvalet om ifall jag ska fulstreama eller kolla Manchester-matchen istället..

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Mustafi på bänken, fyrback vad det ser ut som

Leno

AMN Sokratis Kos Nacho

Xhaka Torreira

Iwobi Özil Miki

Laca

En elva jag gillar skarpt. Hade velat ersätta Iwobi eller Henrik med Auba så hade jag varit 100% nöjd med tanke på motstånd och vad som står på spel

Nicklas Kanskär
Bild för Nicklas Kanskär
Andreas Näsström wrote:

Mustafi på bänken, fyrback vad det ser ut som

Leno

AMN Sokratis Kos Nacho

Xhaka Torreira

Iwobi Özil Miki

Laca

En elva jag gillar skarpt. Hade velat ersätta Iwobi eller Henrik med Auba så hade jag varit 100% nöjd med tanke på motstånd och vad som står på spel

Auba är inte ens på bänken 

Kanis

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Nicklas Kanskär wrote:

Auba är inte ens på bänken 

Nej det har du rätt i! Var tvungen att kolla, på twitter skriver Arsenal att han genomgick en sinusoperation. Bra, han har ju varit småkrasslig till och från hur länge som helst vad jag förstår. Då kanske han får bukt med de problemen, hoppas dock att han är tillbaks snart. Vår "bredd" framåt ser inte ut att tåla mycket mer nu

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

85% bollinnehav och driver upp boll. Bra första kvart 

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Loosernal

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Mats Byrstedt
Bild för Mats Byrstedt

Som vanligt, mycket boll skapar inget och vips ett mål i baken

Bubblan

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Så jävla typiskt. Vi öppnar riktigt bra men kommer inte till. Släpper på trycket en smula och Wolves kontrar. Vår försvarare i bäst position blir screenad och det blir inget. Dom får en frispark några meter senare i bästa läget nånsin och vi har 1-0

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh
Andreas Näsström wrote:

Så jävla typiskt. Vi öppnar riktigt bra men kommer inte till. Släpper på trycket en smula och Wolves kontrar. Vår försvarare i bäst position blir screenad och det blir inget. Dom får en frispark några meter senare i bästa läget nånsin och vi har 1-0

De krossar oss taktiskt. 

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Exqert
Bild för Exqert

Vi vet alla hur det slutar ikväll, Unitedvinst och Arsenalförlust. 

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Kenny Nordh wrote:
Andreas Näsström wrote:

Så jävla typiskt. Vi öppnar riktigt bra men kommer inte till. Släpper på trycket en smula och Wolves kontrar. Vår försvarare i bäst position blir screenad och det blir inget. Dom får en frispark några meter senare i bästa läget nånsin och vi har 1-0

De krossar oss taktiskt. 

Haha tjenare. Wolves imponerar dock i vanlig ordning med att inte bli stressade utan eller med boll

Mats Byrstedt
Bild för Mats Byrstedt

Wolves har 27 % innehav men skapar väldigt många fler chanser än oss. Bedrövligt

Bubblan

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Vi är så sjukt röttna. Vi har tappat det helt. Bara vänta på nya spelare, ny tränare. 

Så vi kan höja tempot, men framförallt som ett bättre lag, VINNA TILLBAKA BOLLEN, genom hög press och jaga andrabollen.

Det här går inte att se längre. 

 

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Men suck

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Ha ha ha Ha.

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

MickeLi
Bild för MickeLi

De går bra nu.....

twitter: @MikeBergkamp

Sidor