Medlemmar: 8706 st.
Visa menyn

24/8 Liverpool - Arsenal

153 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Glenn
Bild för Glenn
24/8 Liverpool - Arsenal

Är redan nervös. Kommer bli en tuff match att se...hoppas jag. För annars har Liverppol avgjort första 25.

Vet att jag får massa som skriker NEEEEJ nu men jag vill se denna elva:

                   Leno

AMN     Luiz      Sokratis     Monreal

         Torreira      Xhaka

             Ceballos

Pepe      Lacazette       Auba

Lite osäker på Torreiras form...möjligen även Xhakas?

Willock in ifall en av de inte är helt i form.

Vi kan ej räkna med att dominera spelet borta mot Liverfools utan vi behövr stänga mitten. Det får Xhaka och Torreira göra. Sen har vi grymma omställningar och Ceballos som kan hålla i boll när det behövs.

Troligen får väl Guendouzi spela.

COYG

B-G
Bild för B-G

Jag vill se exakt samma elva. 
Tror det är viktigt med lite jävlar anamma på mittfältet. Hoppas som sagt Torreira är redo.
Känns dock som att det är mindre problem med att motivera våra mittfältare från vad man sett hittils denna säsong.

Hoppas på ett oavgjort som sämst. En vinst och vi är titelkandidater ;)

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn
B-G wrote:

Jag vill se exakt samma elva. 
Tror det är viktigt med lite jävlar anamma på mittfältet. Hoppas som sagt Torreira är redo.
Känns dock som att det är mindre problem med att motivera våra mittfältare från vad man sett hittils denna säsong.

Hoppas på ett oavgjort som sämst. En vinst och vi är titelkandidater ;)

Precis min åsikt med. Vi behöver ha fysik och jävlaranamma. Fools kan få rulla runt bollen 70% av tiden men vi gör målen. Absolut nöjd med X men drömmer om vinst.

COYG

RoPa87
Bild för RoPa87
Glenn wrote:
B-G wrote:

Jag vill se exakt samma elva. 
Tror det är viktigt med lite jävlar anamma på mittfältet. Hoppas som sagt Torreira är redo.
Känns dock som att det är mindre problem med att motivera våra mittfältare från vad man sett hittils denna säsong.

Hoppas på ett oavgjort som sämst. En vinst och vi är titelkandidater ;)

Precis min åsikt med. Vi behöver ha fysik och jävlaranamma. Fools kan få rulla runt bollen 70% av tiden men vi gör målen. Absolut nöjd med X men drömmer om vinst.

Jag känner att Jag kan vara nöjd med en förlust mot ett lag som Liverpool, men där beror allt på prestationen. Man kan göra en riktigt bra match men ändå förlora med uddamålet mot ett så bra lag som Liverpool (förra året). Men givetvis hoppas jag och tror att vi kan skaka om dem, framförallt så som de har startat denna säsongen. De har varit lite skakiga bakåt (trots all mighty VVD). Men framåt är de giftiga. Vi måste verkligen vara på tårna i 90+ minuter för att vi ska ha en chans om vi inte får för en 5-4 vinst då såklart. 

Nä en tuff och spännande match framför, men jag har goda förhoppningar om att vi kommer göra en bra prestation. För i nuläget är det mest det jag vill se, man vill alltid se 3 poängerna rulla in, men kan vi får till ett spel där vi gör bra prestationer i 9 av 10 matcher då kommer poängen att börja trilla in av sig själv med  

Som ni andra sa, lite Jävlaranamma och kampvilja tillsammans med ett koncentrerat försvarsspel så kommer vi långt k denna matchen!

Glenn
Bild för Glenn
Robin Palmkvist wrote:
Glenn wrote:
B-G wrote:

Jag vill se exakt samma elva. 
Tror det är viktigt med lite jävlar anamma på mittfältet. Hoppas som sagt Torreira är redo.
Känns dock som att det är mindre problem med att motivera våra mittfältare från vad man sett hittils denna säsong.

Hoppas på ett oavgjort som sämst. En vinst och vi är titelkandidater ;)

Precis min åsikt med. Vi behöver ha fysik och jävlaranamma. Fools kan få rulla runt bollen 70% av tiden men vi gör målen. Absolut nöjd med X men drömmer om vinst.

Jag känner att Jag kan vara nöjd med en förlust mot ett lag som Liverpool, men där beror allt på prestationen. Man kan göra en riktigt bra match men ändå förlora med uddamålet mot ett så bra lag som Liverpool (förra året). Men givetvis hoppas jag och tror att vi kan skaka om dem, framförallt så som de har startat denna säsongen. De har varit lite skakiga bakåt (trots all mighty VVD). Men framåt är de giftiga. Vi måste verkligen vara på tårna i 90+ minuter för att vi ska ha en chans om vi inte får för en 5-4 vinst då såklart. 

Nä en tuff och spännande match framför, men jag har goda förhoppningar om att vi kommer göra en bra prestation. För i nuläget är det mest det jag vill se, man vill alltid se 3 poängerna rulla in, men kan vi får till ett spel där vi gör bra prestationer i 9 av 10 matcher då kommer poängen att börja trilla in av sig själv med  

Som ni andra sa, lite Jävlaranamma och kampvilja tillsammans med ett koncentrerat försvarsspel så kommer vi långt k denna matchen!

Jag kan ta en förlust också men det ska se bra mkt bättre ut än det gjort de senaste åren på Anfield. Vi ska vara med i matchen och skaka om Liverpool. Då kan jag acceptera en förlust. Men vore så jäkla skönt att knäppa de självgoda foolsen på näsan och åka hem med 3p.

COYG

Vicious
Bild för Vicious

Senaste åren har det bara funnits två scenarion mot Foolsen. Endera har vi blivit fullständigt överkörda eller så har det varit galna tillställningar som slutar typ 3-3. Skulle inte ha något emot scenario två på lördag.

Men helst tar man ju en 1-0 seger såklart. Hoppas Özil kan vara med på bänken. Skaplig joker att slänga in. Han har inte spelat något hittills under inledningen och vi vet inte ett dugg vart vi har honom.

#Championship

Jepson
Bild för Jepson

Spring spring spring säger jag bara. på kanterna, genom mitten. mellan deras backar, bakom deras backar. Jag vet att Emery detaljstuderat Liverpools senaste matcher och har en plan klar. Vi har allt att vinna i denna match och liverpool har allt att förlora. Kommer bli sjukt spännande.  

Jonas S
Bild för Jonas S
Vicious wrote:

Senaste åren har det bara funnits två scenarion mot Foolsen. Endera har vi blivit fullständigt överkörda eller så har det varit galna tillställningar som slutar typ 3-3. Skulle inte ha något emot scenario två på lördag.

Men helst tar man ju en 1-0 seger såklart. Hoppas Özil kan vara med på bänken. Skaplig joker att slänga in. Han har inte spelat något hittills under inledningen och vi vet inte ett dugg vart vi har honom.

Exakt. Och tidigare har det allt känts som att Liverpool har haft mest att tjäna på öppna och knäppa matcher. Att dom ändå i slutändan har det extra framåt för att vinna 4-3 eller så. Om dom inte kunnat köra över oss fullständigt.

Med hemmaplan lär Liverpool såklart dra på rejält men lite mer respekt tror jag allt kan sippra in inför detta möte.

Jag tippar på att vi spelar 3-5-2 med Auba och Lazazette på topp och ett mittfält med Ceballos, Guendouzi (eller Torreira) och Willock. Kanske att Xhaka spelar, men jag tror inte det.

Özil sitter kanske på bänken, men jag ser inte det som givet. Det är rätt tuff konkurens även på bänken. Och han har trots allt missat även bänken i många bortamatcher senaste säsongerna.

Be excited!

gunbod
Bild för gunbod

Lär bli tufft  och kanske målrikt, gör vi bara fler mål än vi släpper in så är jag nöjd .

Anton H
Bild för Anton H

Fattar inte att många fortfarande har hopp om att Özil ska hitta tillbaka till nivån han hade för flera år sedan. 

I den moderna fotbollen behöver varje spelare ge 100% och man har inte längre råd att ha spelare som inte ger allt (även om han springer mycket under den match).

Om vi ska spela med Auba, Laca och Pepe framåt så måste de tre där bakom vara hårdjobbande spelare, annars blir vi för svaga defensivt.

Pelle
Bild för Pelle
Jonas S wrote:

Jag tippar på att vi spelar 3-5-2 med Auba och Lazazette på topp och ett mittfält med Ceballos, Guendouzi (eller Torreira) och Willock. Kanske att Xhaka spelar, men jag tror inte det.

Özil sitter kanske på bänken, men jag ser inte det som givet.

Tror inte vi spelar 3-5-2, det har vi väl inte ens gjort i någon försäsongsmatch? Att då börja experimentera det borta mot Liverpool känns väl lite dumt?

Tror heller inte Özil är med ens på bänken, kul att konkurrensen nu är så hård där.

If it's too strong, then you're too weak!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Nej, 352 skulle förvåna mig mycket. Däremot sväljer jag gärna Glenns elva med hull och hår. Guendouzi väger lite för lätt än så länge. Likaså Willock. Özil på bänken skulle i alla fall ge oss något att slänga in och bjuda på förändring ifall vi hamnar i ett läge där vi måste men inte lyckas jaga så det hoppas jag på

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Dax igen att se Världens oskönaste supportrar i ögonen! Ingen jävla förnedring igen bara!

Låt oss stå upp i 90 min!!! 

AFC

Glenn
Bild för Glenn

Någon som är taggad? Jäkligt nervös. Tänk om vi tog 3p idag och slår Tottenham av bara farten i nästa omgång. Då ser det rätt bra ut. :-)

COYG

B-G
Bild för B-G

Taggad men nervös. Ska kolla matchen på en irländsk pub som även huserar Liverpool BKK. Kan bli jävligt jobbigt.....för dom om vi vinner :D

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn
B-G wrote:

Taggad men nervös. Ska kolla matchen på en irländsk pub som även huserar Liverpool BKK. Kan bli jävligt jobbigt.....för dom om vi vinner :D

du går dit i full Arsenalmundering och en fet Arsenalflagga? :-)

COYG

B-G
Bild för B-G
Glenn wrote:
B-G wrote:

Taggad men nervös. Ska kolla matchen på en irländsk pub som även huserar Liverpool BKK. Kan bli jävligt jobbigt.....för dom om vi vinner :D

du går dit i full Arsenalmundering och en fet Arsenalflagga? :-)

Absolut. Men dom sitter på övervåningen. Vid vinst går jag upp med Conor McGregor Walk :) svängiga armar och framskjutet bröst. 

Twitter @grvdga

Vicious
Bild för Vicious

Fel elva som vanligt.

#Championship

Mackan
Bild för Mackan
Vicious wrote:

Fel elva som vanligt.

Otroligt förvånande att inte Lacazette startar... Är det ngn som visar hjärta mot svåra lag då är det han. Nåja, det går nog vägen ändå :) Özil inte ens på bänken.... 

Twitter: @mackan_carlsson

 

B-G
Bild för B-G

Laca.....

Twitter @grvdga

Vicious
Bild för Vicious
Mackan wrote:
Vicious wrote:

Fel elva som vanligt.

Otroligt förvånande att inte Lacazette startar... Är det ngn som visar hjärta mot svåra lag då är det han. Nåja, det går nog vägen ändå :) Özil inte ens på bänken.... 

Laca och Torreira ska starta den här matchen. Emery är allt som oftast en besvikelse i sina laguttagningar.

#Championship

B-G
Bild för B-G
Vicious wrote:
Mackan wrote:
Vicious wrote:

Fel elva som vanligt.

Otroligt förvånande att inte Lacazette startar... Är det ngn som visar hjärta mot svåra lag då är det han. Nåja, det går nog vägen ändå :) Özil inte ens på bänken.... 

Laca och Torreira ska starta den här matchen. Emery är allt som oftast en besvikelse i sina laguttagningar.

Agree

Twitter @grvdga

Göran Carlström
Bild för Göran Carlström

Vill också ha med Torreira. Hoppas även på Holding senare i höst tillsammans med Luiz. Yes Crystal gjorde 1-2...Haha

 

Pelle
Bild för Pelle

Torreira har inte spelat tillräckligt för att starta idag så där förstårjag faktiskt Emery även om jag med föredragit Torreira från start.

Lacca däremot? Måste vara att han känner av den lilla skadan att Emery inte vågar starta med honom i denna viktiga match men OJ vad han behövs idag!

 

Kom on Gunners!

If it's too strong, then you're too weak!

Glenn
Bild för Glenn

Emery ställer ofta över Laca helt obegripligt. Willock som ytter?

Auba blir ung tre klasser sämre utan Laca. Byts väl in i paus när Fools leder. :-(

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Den 4312 uppställningen ser trevlig ut och Pepe går väl före före speedens skull. Jaja det kan bli bra. Gäller hålla tätt första 20 för det blir nog anstormning

COYG

RoPa87
Bild för RoPa87

Tror det blir ett relativt lågt stående arsenal som går för snabba kontringar. Därför Laca är utanför elva, så man låter Pepe och auba köpa mycket och snabbt i djupet. 

COYG, se till att få en ruskigt go vinst idag!

Peter Svanholm
Bild för Peter Svanholm

Käns som en defensiv uppställning, där vi kommer att ställa om snabbt och kontra. 

Lacca kommer in om vi ligger under, och måste börja lyfta on bollar i straffområdet 

Peter Svanholm
Bild för Peter Svanholm

Vi ligger för långt ifrån Liverpool nu. Är för enkelt att ta sig till lägen 

Glenn
Bild för Glenn

Utan Laca får vi ingen som kan ta emot o hålla boll och därför får Fools tillbaka den direkt

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Mkt tung start för Willock. Går nog för snabbt för honom

COYG

Sidor