Medlemmar: 8817 st.
Visa menyn

24/8 Liverpool - Arsenal

153 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Glenn
Bild för Glenn

Men gör lite byten och försök förändra matchbilden. Går att dra bra lärdomar av

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Vet ej om vi bytt taktik eller om vi ej klarar det längre men så här blir det mot Fools när vi inte tvingar de till hörnor. Vet vad jag föredrar

COYG

Vicious
Bild för Vicious

Hur kan man låta det få ske gång på gång... Luiz är kass. Pissvärvning.

#Championship

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Ok. Vi är förnedrade igen. Kul. Helt fel elva som vanligt. Bara äta taggtråd å komma igen. Vi kom undan men nöd å näppe första 2 matcherna men nu är Vi avklädda igen. Dock har Vi en bättre trupp å ett  bättre lag å spela ihop så topp4 ska vi ta.

Alexander Larsson 2
Bild för Alexander Larsson 2

Att Arsenal-fans trodde att detta var en bra matchplan? Så jävla surt att vi kommer till Anfield och ger dom 3 gratispoäng. Enklaste matchen i hela ligan för Liverpool, dom behöver ju inte ens anstränga sig, kunde gjort 5-6 i första om dom velat.

Peter Svanholm
Bild för Peter Svanholm

Men vilket dåligt byte. Skulle tagit ut guendouzi.

Vicious
Bild för Vicious

Hahaha idioten byter ut Ceballos. Dra åt helvete. Sämsta jävla soptränaren vi haft. GTFO!

#Championship

Glenn
Bild för Glenn

Svårt att vinna när halva laget knappt klarar slå en 2 m passning rätt

COYG

RoPa87
Bild för RoPa87

Hur i helvete kan man ta ut ceballos istället för Guendouzi eller Willock. För fan...

Glenn
Bild för Glenn
Alexander Larsson 2 wrote:

Att Arsenal-fans trodde att detta var en bra matchplan? Så jävla surt att vi kommer till Anfield och ger dom 3 gratispoäng. Enklaste matchen i hela ligan för Liverpool, dom behöver ju inte ens anstränga sig, kunde gjort 5-6 i första om dom velat.

vilken matchplan skulle vi ha? Som det ser ut i andra brukar det göra med vår matchplan.

COYG

Glenn
Bild för Glenn
Jimmy Roslund wrote:

Ok. Vi är förnedrade igen. Kul. Helt fel elva som vanligt. Bara äta taggtråd å komma igen. Vi kom undan men nöd å näppe första 2 matcherna men nu är Vi avklädda igen. Dock har Vi en bättre trupp å ett  bättre lag å spela ihop så topp4 ska vi ta.

framför allt är United o Chelski pissdåliga

COYG

Glenn
Bild för Glenn
Robin Palmkvist wrote:

Hur i helvete kan man ta ut ceballos istället för Guendouzi eller Willock. För fan...

Guendoui skulke aldrig ha startat ens

COYG

e.
Bild för e.

Jaha. Här kommer man tillbaka efter 5 års uppehåll.. och så får man se det här. Men om vi gör 5 snabba mål så tror jag att vi kan vinna

Göran Carlström
Bild för Göran Carlström

Tyvärr ser det så ut. Men hatten av för den fotbollen som Liverpool spelar. Dom har spelat ihop laget under några år och jag tycker det ser lovande ut för oss även om vi bara spelat ihop under några veckor. Men jag hoppas vi också kan leverera den sortens fotboll så småningom. Kämpa på Arsenal

 

Glenn
Bild för Glenn

Så här ser Auba ofta ut när han inte får sina enkla tap-ins. Lacazette har betydligt fler kvaliteter

COYG

e.
Bild för e.

Jag kan för Guds skull inte förstå varför Emery inte startar den bästan elvan vi har. Vad gör Laca och Torreira på bänken?

Byarum
Bild för Byarum
Evgeny Ryazanov wrote:

Jag kan för Guds skull inte förstå varför Emery inte startar den bästan elvan vi har. Vad gör Laca och Torreira på bänken?

Instämmer... det ärju själve fan att dessa konstiga uttagningar fortsätter även i år,,, jag var extremt kritisk från början att starta med både Willock och Guendouzi samtidigt i denna extremt tuffa bortamatch,,,

Bosse

Pelle
Bild för Pelle

Alltså, det är en katastrofal match av domaren. Först blåser han inte straff till VvD utan släpper till Matics mål istället. Sokratis har ju ingen chans att försvara sig mot Matip eftersom han har fullt upp med VvD.

Sen släpper dom Salahs målchans o blåser straff fast tröjdragningen förvisso e tydlig men på tok för klen för att hindra Salah.Sen missar dom helt att Salah passar sig själv efter att ha lurat upp Luiz på läktaren så det borde blivit offside.

Detta inlägg kan ha spår av sarkasm...

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
Evgeny Ryazanov wrote:

Jag kan för Guds skull inte förstå varför Emery inte startar den bästan elvan vi har. Vad gör Laca och Torreira på bänken?

Nu hade du missat senaste fem åren så du är ursäktad men Torreiras match på Anfield förra året o att han inte är i matchform är ett ganska bra svar...

If it's too strong, then you're too weak!

Glenn
Bild för Glenn

63-37 till fools i första. Vi har bra koll på dem.

Troligen backar Fools hem lite i andra och låter oss ha mer boll. 54-46 till oss. Då brakar allt åt skogen. Så ni som klagar på att vi ej hade boll i första kan fundera en gång till

COYG

Alexander Larsson 2
Bild för Alexander Larsson 2

Att vara försvara i 90 min, när man är dålig på försvar, kommer aldrig funka. Och att rulla runt 3 meters passar i eget straffområde, tror inte Klopp själv kunde valt ett spelsätt som passat hans lag bättre. Visst går det att åka till Anfield utan att bli förnedrad varje gång. Det ser vi ju andra lag som gör. Sen sätter vi vår bäste defensiva mittfältare på bänken...

Glenn
Bild för Glenn
Pelle wrote:

Alltså, det är en katastrofal match av domaren. Först blåser han inte straff till VvD utan släpper till Matics mål istället. Sokratis har ju ingen chans att försvara sig mot Matip eftersom han har fullt upp med VvD.

Sen släpper dom Salahs målchans o blåser straff fast tröjdragningen förvisso e tydlig men på tok för klen för att hindra Salah.Sen missar dom helt att Salah passar sig själv efter att ha lurat upp Luiz på läktaren så det borde blivit offside.

Detta inlägg kan ha spår av sarkasm...

haha trodde du fått solsting tills jag läste sista raden. Tur jag läste hela. :-)

COYG

e.
Bild för e.

Jag har missat 5 år av Arsenal Sweden men inte Arsenal FC :)

Glenn
Bild för Glenn
Alexander Larsson 2 wrote:

Att vara försvara i 90 min, när man är dålig på försvar, kommer aldrig funka. Och att rulla runt 3 meters passar i eget straffområde, tror inte Klopp själv kunde valt ett spelsätt som passat hans lag bättre. Visst går det att åka till Anfield utan att bli förnedrad varje gång. Det ser vi ju andra lag som gör. Sen sätter vi vår bäste defensiva mittfältare på bänken...

nä du har helt rätt! Vi skulke kört gasen i botten och kört tokoffensivt! Sjujt bra idé. Då hade vi förlorat med 10-0 men visst det är kul att se många mål

Sen finns det INGET lag i världen som dominerar på Anfield. Barca torskade med 4-0 t ex. Enda lag som har chansen är de som parkerar bussen och lyckas med nån kontring

COYG

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Bra wake up. Nu laddar vi upp för spurs 

Jepson
Bild för Jepson

Vi jhar en bit kvar. Att spela Willock och Guendozi ser jag inget problem med. Det bygger erfarenhet de så mycket väl kommer ha nytta av redan efter matchen.  Att vi på allvar skulle vinna idag var väl 1/20 möjligen. Oavgjort, ja hade kunnat gå, men även det skullee bli svårt. Men jag håller med gällande Auba, han behöver Laca, eller iaf den speltypen, bredvid sig för att få ut mer av sitt eget spel.  Nu hoppas jag mest på att vi iaf kan komma nära att få in en boll bara för att bygga lite momentum inför north London Derby

Pelle
Bild för Pelle
Glenn wrote:
Alexander Larsson 2 wrote:

Att vara försvara i 90 min, när man är dålig på försvar, kommer aldrig funka. Och att rulla runt 3 meters passar i eget straffområde, tror inte Klopp själv kunde valt ett spelsätt som passat hans lag bättre. Visst går det att åka till Anfield utan att bli förnedrad varje gång. Det ser vi ju andra lag som gör. Sen sätter vi vår bäste defensiva mittfältare på bänken...

nä du har helt rätt! Vi skulke kört gasen i botten och kört tokoffensivt! Sjujt bra idé. Då hade vi förlorat med 10-0 men visst det är kul att se många mål

Sen finns det INGET lag i världen som dominerar på Anfield. Barca torskade med 4-0 t ex. Enda lag som har chansen är de som parkerar bussen och lyckas med nån kontring

+1

If it's too strong, then you're too weak!

e.
Bild för e.
Jimmy Roslund wrote:

Bra wake up. Nu laddar vi upp för spurs 

Visst.. men det svider ändå

Glenn
Bild för Glenn

Emery har ett stort problem. Alldeles för mkt kärlek till Guendouzi och alldeles för lite till Lacazette. Kostade oss en del poäng förra året och riskerar att bli samma i år

COYG

Woodie
Bild för Woodie
Alexander Larsson 2 wrote:

Att vara försvara i 90 min, när man är dålig på försvar, kommer aldrig funka. Och att rulla runt 3 meters passar i eget straffområde, tror inte Klopp själv kunde valt ett spelsätt som passat hans lag bättre. Visst går det att åka till Anfield utan att bli förnedrad varje gång. Det ser vi ju andra lag som gör. Sen sätter vi vår bäste defensiva mittfältare på bänken...

Håller med. Vi låter de mata inlägg på vår sämsta lagdel, idioti. 

Men nu har vi snart en ok startelva inne iaf! 

Sidor