Medlemmar: 8813 st.
Visa menyn

1/9 2019 Arsenal - Tottenham

191 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Glenn
Bild för Glenn
1/9 2019 Arsenal - Tottenham

Dags för match igen. De är alldeles för sällan. Skönt när cuperna kommer igång så man kan se Arsenal oftare än en gång i veckan.

Nu får vi se till att starta med bästa laget och spela ALP trion där fram.

Vill ha Xhaka, Torreira och Ceballos på mitten.

Verkar som Tottenham får klara sig utan Ndombele som verkar ha blivit deras viktigaste spelare snabbt.

Känns som de är riktigt svaga i år men kommerju tagga till för NLD så kan gå hur som helst men tippar 3-1.

Var sitt mål för topptrion.

COYG

Sral
Bild för Sral

Känner mig väldigt optimistiskt inför den här matchen, och det är aldrig ett bra tecken. Då kan det bli förlust. 

Jonas S
Bild för Jonas S

Har ungefär samma känsla inför varje NLD. Nästan oavsett form och lag vi och Spurs besitter. En blandning av optimism och skräck.

Be excited!

Vicious
Bild för Vicious

Efter att ha synat lagens förutsättningar inför matchen så har jag en väldigt bra känsla. Det brukar aldrig vara ett gott tecken.

Men om Emery kan ta ut rätt elva för en gångs skull så ska vi vinna den här matchen tycker jag.

#Championship

Rolf Eriksson
Bild för Rolf Eriksson
Glenn wrote:

Dags för match igen. De är alldeles för sällan. Skönt när cuperna kommer igång så man kan se Arsenal oftare än en gång i veckan.

Nu får vi se till att starta med bästa laget och spela ALP trion där fram.

Vill ha Xhaka, Torreira och Ceballos på mitten.

Verkar som Tottenham får klara sig utan Ndombele som verkar ha blivit deras viktigaste spelare snabbt.

Känns som de är riktigt svaga i år men kommerju tagga till för NLD så kan gå hur som helst men tippar 3-1.

Var sitt mål för topptrion.

Xhaka ska nöta bänk, det går för snabbt för honom i ett derby, stressen för Xhaka gör att han felpassar. Özil spelar istället.

Håller med att PE-LA-AU ska spela.

Glenn
Bild för Glenn
Rolf Eriksson wrote:
Glenn wrote:

Dags för match igen. De är alldeles för sällan. Skönt när cuperna kommer igång så man kan se Arsenal oftare än en gång i veckan.

Nu får vi se till att starta med bästa laget och spela ALP trion där fram.

Vill ha Xhaka, Torreira och Ceballos på mitten.

Verkar som Tottenham får klara sig utan Ndombele som verkar ha blivit deras viktigaste spelare snabbt.

Känns som de är riktigt svaga i år men kommerju tagga till för NLD så kan gå hur som helst men tippar 3-1.

Var sitt mål för topptrion.

Xhaka ska nöta bänk, det går för snabbt för honom i ett derby, stressen för Xhaka gör att han felpassar. Özil spelar istället.

Håller med att PE-LA-AU ska spela.

förstår inte hur ni tror att Özil kan gå in. Knappt träna och huvudet lär spöka länge för honom.

vilka mf ska der gå undan för Spurs? Sissoko, Winks och Dier? :-)

Eriksen kanske får spela?

COYG

Jonas Eriksson
Bild för Jonas Eriksson

Så galet taggad inför denna drabbning. Spurs ser slagna ut på förhand med en dålig trend och mycket turbulens. Men det är ett hett derby och det kan gå precis hur som helst. Sånna här matcher vinner inte den bästa truppen. Det vinns med passion och hårt jobb. Så vi får väll se vilket lag som visar mest vilja. Men hoppas hoppas vi kör en 3 backs linje snart. Vi behöver 3 hårda backar som tar hand om Kane. 

 

Så min laguppställning ser ut så här. 

                     Leno

      Chambers- sokratis- Luis 

pepe - willock - Torreira - ceballos - kola 

                  Laca - Auba 

 

 

 

Jonas S
Bild för Jonas S
Jonas Eriksson wrote:

Så min laguppställning ser ut så här.

Varför Pepe som wingback?

Be excited!

Fredde
Bild för Fredde

Monreal klar för Sociedad nu. Kola lär spela imorgon då! 

You win some, you draw some

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Faan Monreal hade verkligen behövts imorgon tror jag. Synd, han har börjat den här säsongen betydligt bättre än det såg ut stora delar av föregående säsong. Tråkigt att vi tar farväl av alla trotjänare också även ifall truppen behövde ett stålbad. Nacho gjorde alltid allt när han var på planen och kommer alltid ha en varm plats i mitt hjärta

Fredde
Bild för Fredde

Håller med, Monreal borde ha haft sin avskedsföreställning imorgon. Kan tänka mig att han inte hade haft något emot att spela matchen och sen ta flyget ner till Spanien och skrivit avtalet.

You win some, you draw some

RoPa87
Bild för RoPa87
Fredde wrote:

Håller med, Monreal borde ha haft sin avskedsföreställning imorgon. Kan tänka mig att han inte hade haft något emot att spela matchen och sen ta flyget ner till Spanien och skrivit avtalet.

kan vara så att köpande klubb sagt nej till det, för stor risk att skadas, framförallt i ett NLD. 

Kanske kan behöva kola som kan spela tufft och stå upp för sig själv och oss i en sån här match. 

Jepson
Bild för Jepson

inga vsnterbackar där ute på free transer? Klubben kanska har nåt ess i rockärmen.. eller så överaskar de med någon egen spelare som antingen spelar ur position eller från ungdomsleden. Eller då Kola fram tills Tierny kan spela

Jockejocke
Bild för Jockejocke

Arsenal vs Tottenham= 3-1 laca aupa och Peppe gör mål. hopas nu emry tra ut dom 3 samtidigt och torrera på mitten. 

 

Så kom igen nu gunners 

arsenla 4life 

ARSENAL TILL JAG DÖR 

RoPa87
Bild för RoPa87

Lyssnar man på Emerys intervjuer tidigare i veckan så år jag tveksam till om Laca startar idag. 

Han har sagt saker som att det är en möjlighet att starta alla tre men att Laca varit lite efter de andra två pga sin ankelskada. Så han får se när alla tre kan starta. 

Jag hoppas verkligen att vi startar med Laca centralt och auba och Pepe på vars en kant. Då får vi rejält med fart och någon som kan hålla i bollen felvänd och riktigt svår att möta i straffområdet, för att inte snacka om en som jobbar hårt mot motståndarnas backlinje. 

Glenn
Bild för Glenn
Robin Palmkvist wrote:

Lyssnar man på Emerys intervjuer tidigare i veckan så år jag tveksam till om Laca startar idag. 

Han har sagt saker som att det är en möjlighet att starta alla tre men att Laca varit lite efter de andra två pga sin ankelskada. Så han får se när alla tre kan starta. 

Jag hoppas verkligen att vi startar med Laca centralt och auba och Pepe på vars en kant. Då får vi rejält med fart och någon som kan hålla i bollen felvänd och riktigt svår att möta i straffområdet, för att inte snacka om en som jobbar hårt mot motståndarnas backlinje. 

jäkla hittepå! Vet ej vad Emery har emot Laca. Han är sjukt viktig för vår offensiv. Auba är sällan bra utan Laca. Var lkadant förra året när Laca fick sitta på bänken i många matcher i början trots att han levererade hela tiden.

COYG

Dr PAW
Bild för Dr PAW

Vinner vi idag tar vi rygg på fools och shitty vilket vore bra, de andra topplagen haltar ju betänkligt. Det vore nice att se pepe, laca, auba starta men är inte säker på det. Det kan vara så att emery vill gå ut säkrare och spara laca. Synd i så fall. Torreira måste börja. Han såg väldigt hungrig ut senast och är en pådrivare. COYG!

Life and Arsenal are miracles enough.

Elias Bard
Bild för Elias Bard

                Leno

Niles.   Sokratis.  Luiz.  Kola

         Torreira.  Xhaka

Pepe       Ceballos     Auba

                 Laca

Vi har hemmaplan bara sätta press direkt på Sanchez och Tobys kassa fötter!

Bättre att gå för det!  

Up The Gunners!

AFC

Jockejocke
Bild för Jockejocke

va tro ni i dag då själv tror ja 3-1till gunners

⚽️⚽️⚽️-⚽️

ARSENAL TILL JAG DÖR 

Jepson
Bild för Jepson

Derby är alltid Derby, och gårdagens prestationer säger ingenting. Men Hemmaplan och att vårt spel, trots förlusten mote Fools, sett öerlag bättre och bättre ut. Jag hoppas Pepe och Auba springer åttor runt backlinjen och Lloris

B-G
Bild för B-G

3-1.  Auba 2, Pepe 1

Twitter @grvdga

Dag Torgersen
Bild för Dag Torgersen

2-1, slängde inn en odds på fredagen, U på South - Manu, H på CrystalP - Villa och en H i kveld, 18 i odds.. Så! COYG!!! 

Dr PAW
Bild för Dr PAW

Kommer vi spela Özil.idag? Han bör väl åtminstone vara med i truppen? Har ju nästan glömt att vi har honom också.

Life and Arsenal are miracles enough.

Dag Torgersen
Bild för Dag Torgersen
Dr PAW wrote:

Kommer vi spela Özil.idag? Han bör väl åtminstone vara med i truppen? Har ju nästan glömt att vi har honom också.

Hoppas inte det, Willoch tror jag mera på, då han har hungern i denna typ match.

 

Dr PAW
Bild för Dr PAW
Dag Torgersen wrote:
Dr PAW wrote:

Kommer vi spela Özil.idag? Han bör väl åtminstone vara med i truppen? Har ju nästan glömt att vi har honom också.

Hoppas inte det, Willoch tror jag mera på, då han har hungern i denna typ match.

Håller med. Özil kanske som inhoppare om det pekar i fel riktning och vi behöver kreativitet. Väldigt osäker på var han befinner sig form- och motivationsmässigt.

 

Life and Arsenal are miracles enough.

Fredde
Bild för Fredde

Har man svårt att motivera sig inför ett North London Derby så ska man inte pyssla med elitfotboll.

You win some, you draw some

Jockejocke
Bild för Jockejocke

Någon som bekräfta uppställning 

ARSENAL TILL JAG DÖR 

Tobias Alsing
Bild för Tobias Alsing

Usch man är as laddad men även as nervös..Hoppas vi kan knäppa lillebror på näsan idag.

B-G
Bild för B-G
Jockejocke wrote:

Någon som bekräfta uppställning 

Om 2 minuter

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G

Bästa laget spelar. Confirmed!

Twitter @grvdga

Vicious
Bild för Vicious
B-G wrote:

Bästa laget spelar. Confirmed!

Fel. Ceballos in istället för Guendouzi och det hade varit rätt. Emery lyckas alltid på ett eller annat sätt ta ut fel lag. Idag va han väldigt nära att pricka rätt, men det faller på mållinjen.

#Championship

Sidor