Medlemmar: 8705 st.
Visa menyn

1/9 2019 Arsenal - Tottenham

191 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jonas Eriksson
Bild för Jonas Eriksson

Med tanke på starten så får detta ses som något okej ändå. Finns mycket positivt att ta med sig. Man of the match är solklart Guendouzy. Fantastisk insatts. 

 

Dag Torgersen
Bild för Dag Torgersen

Ceballos må starta,Toreira har inte tekniken. 

Rolf Eriksson
Bild för Rolf Eriksson

Nu har Xhaka rekordet. Den spelare som dragit på sig flest straffar.

Det går för snabbt för honom. Då blir han en spelare som gör vansinniga felbeslut brytningar.

Sral
Bild för Sral

Får vara nöjd med matchen med tanke på hur svårt vi gjorde det för oss själva. På förhand var jag lite nervös för hur vårt mittfält skulle klara sig, men den kampen vann vi. Är precis som många av er imponerad av Guendouzis andra halvlek. Magnifik! Hade varit fint på något sätt om Xhaka hade kunnat få sätta dit 3-2 på sin chans. Uselt agerat av honom i straffsituationen, men jag ser hellre våra spelare få revansch än att hata enskilda spelare. 

Göran Carlström
Bild för Göran Carlström

Hoppas bara att Rob Holding kommer snart och kan spela minst lika bra som innan skadan, då kan vi plocka bort en av våra galet stöttande mittbackar. Det räcker men en i taget. Sedan tycker jag Guendouzi var helt fantastiskt idag. Har haft svårt för honom innan, så mer sådant hoppas jag.  Till slut så blir jag glad när vi vill vinna igen och går för det helt o hållet. Inget mer Özil Lunk, men gärna Özil med full fart. Stolt över det laget vill just nu. Fortsätt så Arsenal

RoPa87
Bild för RoPa87

Ja Guendouzi såklart motm. Men om man tar bort Xhaka bedrövliga bortskänkning av straffen och de 2-3 frisparkarna han drar på sig i slutet (vilket bpda sakerna tyvärr är otroligt avgörande) så är han riktigt bra idag. Jävligt synd att han inte kunnat slipa bort de hjärnblödningarna, för hans krosspassningar från kant till kant är fantastiska och han gör så otroligt mycket nytta för laget. Men tyvärr gör han alltför ofta dessa idiot grejorna som överskuggar allt bra han tillför, och tyvärr väger misstagen över för det positiva.....

RoPa87
Bild för RoPa87
Göran Carlström wrote:

Hoppas bara att Rob Holding kommer snart och kan spela minst lika bra som innan skadan, då kan vi plocka bort en av våra galet stöttande mittbackar. Det räcker men en i taget. Sedan tycker jag Guendouzi var helt fantastiskt idag. Har haft svårt för honom innan, så mer sådant hoppas jag.  Till slut så blir jag glad när vi vill vinna igen och går för det helt o hållet. Inget mer Özil Lunk, men gärna Özil med full fart. Stolt över det laget vill just nu. Fortsätt så Arsenal

tycker Luiz gör en riktigt bra match idag (förutom vid 1-0 målet). Han plockar bort kane flertalet gånger genom att gå in på kroppen på kane lite snyggt innan han får ta emot bollen. Atönhde också bort Kanes löpningar inne i straffområdet flertalet gånger. Så han tycker jag får ganska högt betyg idag trots allt. 

Men Sokratis och Luiz är ingen riktigt bra kombination om båda två ska stöta, en måste lära sig att falla. Men, kan man lära en gammal hund att sitta? 

Dr PAW
Bild för Dr PAW

Vi var värda vinst i den här matchen. Vi vågade och krigade. Grymt bra inställning. Om de jobbar på det här sättet så kommer vi att få nya fans och det var ett tag sedan jag kände så. Kan vi fortsätta så här kommer säsongen att innebära ett kliv framåt. Spudsen kommer att få problem i år, fy fan vilket oskönt lag de har, bara Lloris är ok.

Life and Arsenal are miracles enough.

Sral
Bild för Sral

Du har en poäng, Göran, om Sokratis och Luiz. De är för aggressiva båda två för att funka helt klockrent ihop. Dock har Luiz helt underbara uppspel. Kanske det är dessa två vi kommer få se mest av den här säsongen,  en framtiden tillhör förhoppningsvis Holding och Saliba.

Glenn
Bild för Glenn
Robin Palmkvist wrote:

Ja Guendouzi såklart motm. Men om man tar bort Xhaka bedrövliga bortskänkning av straffen och de 2-3 frisparkarna han drar på sig i slutet (vilket bpda sakerna tyvärr är otroligt avgörande) så är han riktigt bra idag. Jävligt synd att han inte kunnat slipa bort de hjärnblödningarna, för hans krosspassningar från kant till kant är fantastiska och han gör så otroligt mycket nytta för laget. Men tyvärr gör han alltför ofta dessa idiot grejorna som överskuggar allt bra han tillför, och tyvärr väger misstagen över för det positiva.....

just därför jag fortsatt försvara Xhaka trots alla misstag. Han har egenskaper som ingen annan har. Sen är det här med alla idiotiska misstag som gör det svårt att försvara. Han får spela mot motståndare där det går lite långsammare. Han får en mindre stroke o göra idiotiska misstag när det går för fort.

COYG

Sidor