Medlemmar: 8804 st.
Visa menyn

15/9 Watford-Arsenal

148 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Tosse
Bild för Tosse
15/9 Watford-Arsenal

Det ser mindre ljust ut på mittfältet inför helgen. Willock, Xhaka och Torreira skadade under landslagsuppehållet.

Arsen Al
Bild för Arsen Al

Antar att det blir Guendouzi, Ceballos och Özil på mittfältet då. Offensivt :) 

B-G
Bild för B-G

Tror Torrerira kan spela. Vill således se Guendo, Torreira och Ceballos från start. Eventuellt spelar vi Nelson istället för Laca denna match.

Twitter @grvdga

Jajo67
Bild för Jajo67

Vore märkligt att inte lira Laca då han inte lirat under uppehållet, han borde starta - det borde han iofs varje match som gäller nåt.

Sral
Bild för Sral

Gissning/förhoppning:

Leno

AMN-Sokratis-Luiz-Kolasinac

Torreira-Guendouzi-Ceballos (men skulle gärna se Willock starta också, t ex om Torreira inte är spelklar)

Pepe-Lacazette-Aubameyang

Lika bra att gå för det, även om vi ofta har svårt för Watford på bortaplan har de lite turbulens nu och även om vi brukar ha otur med nya tränare och därmed en nytändning för våra motståndare ser jag ingen anledning till att spela fegt. 

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Sral wrote:

Gissning/förhoppning:

Leno

AMN-Sokratis-Luiz-Kolasinac

Torreira-Guendouzi-Ceballos (men skulle gärna se Willock starta också, t ex om Torreira inte är spelklar)

Pepe-Lacazette-Aubameyang

Lika bra att gå för det, även om vi ofta har svårt för Watford på bortaplan har de lite turbulens nu och även om vi brukar ha otur med nya tränare och därmed en nytändning för våra motståndare ser jag ingen anledning till att spela fegt. 

Vet inte om "ofta har svårt för Watford på bortaplan" stämmer så bra. Vi har väl om jag minns rätt tre vinster och en förlust där sedan de gick upp, och den matchen vi förlorade borde vi ha vunnit men brände ett par jättelägen att i princip döda matchen och sedan hade vi lite otur med två domslut som gick emot (straff som var en filmning och deras vinstmål var offside för den som inte minns det). Matchen i våras var lite speciell och blev väl lite mer nervig än den borde ha blivit men vann gjorde vi i alla fall.

Därmed inte på något sätt sagt att det blir enkelt på söndag för det blir det garanterat inte. Tränarbyte eller inte så är inte Watford något dåligt lag även om de har startat lite trögt.

Sekreterare Arsenal Sweden

Sral
Bild för Sral

Hmmm, då sviker minnet mig! Och visst, minnet är långt ifrån min bästa egenskap, så du har säkerligen rätt här. :-)

Tosse
Bild för Tosse

Skulle ju vara typiskt om Welbeck inte bränner sina lägen utan avgör mot oss.

B-G
Bild för B-G

Lacazette skadad. Någon månad vad jag läste. Dags att köra Auba centralt och få igång Pepe och Nelson på sidorna. 

Twitter @grvdga

Pelle
Bild för Pelle
B-G wrote:

Lacazette skadad. Någon månad vad jag läste. Dags att köra Auba centralt och få igång Pepe och Nelson på sidorna. 

Skadad till Oktober står det, vi är i mitten av September så allt mellan 2-6 veckor, inte ”någon månad”...

If it's too strong, then you're too weak!

Arsen Al
Bild för Arsen Al

Vad jag förstod så är han i alla fall borta tills efter matchen mot Nottingham Forest. Så förhoppningsvis är han tillbaka och redo för matchen mot MU.

B-G
Bild för B-G
Pelle wrote:
B-G wrote:

Lacazette skadad. Någon månad vad jag läste. Dags att köra Auba centralt och få igång Pepe och Nelson på sidorna. 

Skadad till Oktober står det, vi är i mitten av September så allt mellan 2-6 veckor, inte ”någon månad”...

 

”står det”.  Det beror väl på vart man läst om lacazette skada. 4.35 veckor är 1 månad. Så jo, eventuellt nån månad :)

Twitter @grvdga

Pelle
Bild för Pelle
B-G wrote:
Pelle wrote:
B-G wrote:

Lacazette skadad. Någon månad vad jag läste. Dags att köra Auba centralt och få igång Pepe och Nelson på sidorna. 

Skadad till Oktober står det, vi är i mitten av September så allt mellan 2-6 veckor, inte ”någon månad”...

”står det”.  Det beror väl på vart man läst om lacazette skada. 4.35 veckor är 1 månad. Så jo, eventuellt nån månad :)

Vi diskuterar på denna siten, då bör vi utgå från uppfiterna här alternativt på -com o dom e samstämmiga.

Någon är 2-3, annars heter det ett par. :p

If it's too strong, then you're too weak!

B-G
Bild för B-G
Pelle wrote:
B-G wrote:
Pelle wrote:
B-G wrote:

Lacazette skadad. Någon månad vad jag läste. Dags att köra Auba centralt och få igång Pepe och Nelson på sidorna. 

Skadad till Oktober står det, vi är i mitten av September så allt mellan 2-6 veckor, inte ”någon månad”...

”står det”.  Det beror väl på vart man läst om lacazette skada. 4.35 veckor är 1 månad. Så jo, eventuellt nån månad :)

Vi diskuterar på denna siten, då bör vi utgå från uppfiterna här alternativt på -com o dom e samstämmiga.

Någon är 2-3, annars heter det ett par. :p

haha den var billig, vi diskuterar från all möjliga olika källor här. Den gubben går inte. ;)

Twitter @grvdga

Pelle
Bild för Pelle
B-G wrote:
Pelle wrote:
B-G wrote:
Pelle wrote:
B-G wrote:

Lacazette skadad. Någon månad vad jag läste. Dags att köra Auba centralt och få igång Pepe och Nelson på sidorna. 

Skadad till Oktober står det, vi är i mitten av September så allt mellan 2-6 veckor, inte ”någon månad”...

”står det”.  Det beror väl på vart man läst om lacazette skada. 4.35 veckor är 1 månad. Så jo, eventuellt nån månad :)

Vi diskuterar på denna siten, då bör vi utgå från uppfiterna här alternativt på -com o dom e samstämmiga.

Någon är 2-3, annars heter det ett par. :p

haha den var billig, vi diskuterar från all möjliga olika källor här. Den gubben går inte. ;)

Där är skillnaden på pss två, jag källgranskar det jag läser medan du tror på allt på nätet. ;)

If it's too strong, then you're too weak!

B-G
Bild för B-G
Pelle wrote:
B-G wrote:
Pelle wrote:
B-G wrote:
Pelle wrote:
B-G wrote:

Lacazette skadad. Någon månad vad jag läste. Dags att köra Auba centralt och få igång Pepe och Nelson på sidorna. 

Skadad till Oktober står det, vi är i mitten av September så allt mellan 2-6 veckor, inte ”någon månad”...

”står det”.  Det beror väl på vart man läst om lacazette skada. 4.35 veckor är 1 månad. Så jo, eventuellt nån månad :)

Vi diskuterar på denna siten, då bör vi utgå från uppfiterna här alternativt på -com o dom e samstämmiga.

Någon är 2-3, annars heter det ett par. :p

haha den var billig, vi diskuterar från all möjliga olika källor här. Den gubben går inte. ;)

Där är skillnaden på pss två, jag källgranskar det jag läser medan du tror på allt på nätet. ;)

Ett tydligt påhitt då du inte har en aning det ena eller det andra.

Vi kan vara överens om att han är skadad Iaf?  Ville bara ge dig din lilla besserwisser tid. Därför jag var snäll att svara. Omtänksam så jag :)

Twitter @grvdga

Sral
Bild för Sral

Någon månad är väl en? Några månader för mig är 2-3. ;-)

Anton H
Bild för Anton H

Han borde ju redan haft rehab i 2 veckor eftersom det var 2 veckor sedan förra matchen så borde ju bara vara ca 2 kvar.

Tosse
Bild för Tosse

Konkurrenterna om CL-platserna vinner sina matcher (Shitty förlorade iofs men de räknas inte som konkurrenter då de och Liverpool redan är klara) så nu är all press på oss att vinna. Klarar vi det efter uppehållet? 

Vicious
Bild för Vicious

Har man sett, Xhaka i elvan... 

Intressant start på Özil. Han måste visa något idag.

#Championship

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Grymt taggad inför dagens match efter att mitt intresse återuppväckts i derbyt mot Spurs! Haft en Arsenaltorka som jag aldrig skulle infinna sig.. aja hoppas vi kan göra en bra match idag och ta 3 viktiga poäng i jakt på toppen!

Glenn
Bild för Glenn

Kul elva men synd inte Nelson får fler chanser

COYG

Christian Vela
Bild för Christian Vela

1 engelsman i elvan

Peter Svanholm
Bild för Peter Svanholm

Dåligt tempo i passningarna nu. Mer löpning och mindre antal tillslag på bollen

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Watford skapar allt utom rekord i passningar. Skärpning nu

Byarum
Bild för Byarum

Spela rakt och snabbt. Så less på detta sidledsspel,,,

Bosse

Glenn
Bild för Glenn

Gillar inte vårt spel när Laca saknas. Kommer kosta oss en del poäng :-(

COYG

Byarum
Bild för Byarum

Rakt och snabbt var det,,,

Bosse

Peter Svanholm
Bild för Peter Svanholm

Vilken kille. Ett läge ett mål.

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Han är för skön Auba! 

Byarum
Bild för Byarum

Aubu, vår cobra,,,

Bosse

Sidor