Medlemmar: 8862 st.
Visa menyn

15/9 Watford-Arsenal

148 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jonas S
Bild för Jonas S
Sral wrote:

Nä, tycker inte heller att man kan kräva att vi ska vinna så värst mycket mer än vad vi gjort. Att vara en poäng ifrån topp fyra i Emerys första säsong är ingen katastrof om man bara ser på pappret. Jag hade dock velat se mer struktur både framåt och bakåt och tydligare se vad som är Emerys spelidé, för jag tycker inte vi är bättre vare sig framåt eller bakåt än ens Wengers sista säsong. 

Jag tycker fotbollen förra säsongen i vissa matcher var bättre än under Wengers sista säsong. Det var en annan intensitet och kvalitet i matcherna mot dom andra "toppklubbarna". Spelarna såg mer motiverade ut vilket är förväntat när en ny tränare kommit. Taktiskt tycker jag det var det klart bättre om man ser till toppmatcherna.

Men med det sagt. I majoriteten av matcherna mot lagen på den undre halvan var det inte bättre alls. I många fall sämre. Och sedan dess har det gått åt fel håll dessutom. Från slutet av förra säsongen fram till nu har vi varit fruktansvärt dåliga.

Men det går inte att jämföra detta med hur det var med Wenger. Nu har vi en annan struktur i klubben där tränaren får gå om han inte levererar. Jag tror Emery i bästa har säsongen på sig. Men jag skulle inte bli förvånad om han får gå runt jul om man ser att topp fyra är i fara. Eller kanske ännu tidigare om han inte tillfälligt kan vända den här negativa trenden.

Be excited!

Byarum
Bild för Byarum
Sral wrote:

Nä, tycker inte heller att man kan kräva att vi ska vinna så värst mycket mer än vad vi gjort. Att vara en poäng ifrån topp fyra i Emerys första säsong är ingen katastrof om man bara ser på pappret. Jag hade dock velat se mer struktur både framåt och bakåt och tydligare se vad som är Emerys spelidé, för jag tycker inte vi är bättre vare sig framåt eller bakåt än ens Wengers sista säsong. 

Instämmer. Vi lever på individuella prestationer istället för kollektiva insatser. Hade vi inte haft Auba, då hade det varit så mycket tydligare. Hur svårt kan det vara att skapa en spelidé och ett kollektivt försvarsspel? Den enda spelidén som jag hittills märkt är att vi ska försätta oss i svårigheter vid utsparkar genom att ALLTID kortpassninsspela ut från eget straffområde. Tänk vad en variation skulle betyda.  Då blir det inte lika lätt för motståndarna stt lyfta upp sin press. 

Bosse

Sral
Bild för Sral
Jonas S wrote:
Sral wrote:

Nä, tycker inte heller att man kan kräva att vi ska vinna så värst mycket mer än vad vi gjort. Att vara en poäng ifrån topp fyra i Emerys första säsong är ingen katastrof om man bara ser på pappret. Jag hade dock velat se mer struktur både framåt och bakåt och tydligare se vad som är Emerys spelidé, för jag tycker inte vi är bättre vare sig framåt eller bakåt än ens Wengers sista säsong. 

Jag tycker fotbollen förra säsongen i vissa matcher var bättre än under Wengers sista säsong. Det var en annan intensitet och kvalitet i matcherna mot dom andra "toppklubbarna". Spelarna såg mer motiverade ut vilket är förväntat när en ny tränare kommit. Taktiskt tycker jag det var det klart bättre om man ser till toppmatcherna.

Men med det sagt. I majoriteten av matcherna mot lagen på den undre halvan var det inte bättre alls. I många fall sämre. Och sedan dess har det gått åt fel håll dessutom. Från slutet av förra säsongen fram till nu har vi varit fruktansvärt dåliga.

Men det går inte att jämföra detta med hur det var med Wenger. Nu har vi en annan struktur i klubben där tränaren får gå om han inte levererar. Jag tror Emery i bästa har säsongen på sig. Men jag skulle inte bli förvånad om han får gå runt jul om man ser att topp fyra är i fara. Eller kanske ännu tidigare om han inte tillfälligt kan vända den här negativa trenden.

Sant. Nu har man Watford på näthinnan och våra misslyckanden mot sämre lag i slutet av förra säsongen också. Men den stora fördelen med strukturen i klubben är just att Emery är head coach, att vi har en annan organisation i Arsenal. Är väl mest det jag är inne på, jag är helt enkelt besviken på Emery och hoppas vi har en ny manager nästa säsong. 

Tosse
Bild för Tosse

Tycker Emery mer och mer liknar Erik Hamrén i landslaget. Både i kroppsspråk, problem med att föra matcher, sätta försvarsspelet och vilsenheten när det gäller vilken spelidé han egentligen har. 

Dr PAW
Bild för Dr PAW
Tosse wrote:

Tycker Emery mer och mer liknar Erik Hamrén i landslaget. Både i kroppsspråk, problem med att föra matcher, sätta försvarsspelet och vilsenheten när det gäller vilken spelidé han egentligen har. 

Måtte detta inte stämma.

Life and Arsenal are miracles enough.

Davidsson och Mannen
Bild för Davidsson och Mannen
Tosse wrote:

Tycker Emery mer och mer liknar Erik Hamrén i landslaget. Både i kroppsspråk, problem med att föra matcher, sätta försvarsspelet och vilsenheten när det gäller vilken spelidé han egentligen har. 

Tosse, för fanken. En lika oskön som helrätt liknelse. Och även om det bär emot något så in i bänken så håller jag med dig. Jag vill verkligen "ge Emery chansen", vill verkligen tänka och tro att han är rätt för oss. Men fjolårets avslutning och årets start skriker inte direkt jättehögt att vi är på rätt väg, att han har koll på läget och att vi har ett spel vi tror på. Jag vill verkligen att han skall vara rätt för oss, att vi skall vara på rätt väg och att vi skall slippa ännu ett skyttegravskrig där ena flanken är kategoriskt för och den andra är detsamma emot. Men framför allt vill jag att han skall ha koll på läget, att han "knows" och nja, det känns inte riktigt som så är fallet. 

Lite som Sverige under Hamrén, ja...

Sral
Bild för Sral

Tror inte det är ett skyttegravskrig på samma sätt nu, DM. Mer eller mindre verkar eniga om att Emery inte är rätt man för oss. 

Vicious
Bild för Vicious

Japp. Finns absolut inga ursäkter för att det ska se så dåligt ut som det gjort hittills efter det transferfönstret. Bortsett från typ en riktig klassmittback så fick Emery i sommar alla verktyg för att kunna ta vårt spel till nästa nivå. Istället ser det nästan värre ut än förra säsongen. Vi släpper till otroligt många målchanser mot svagt motstånd.

Jag är trött på att se detta clownförsvar år efter år. Jag vill ha in Allegri. Skiter i om 95% av matcherna blir rena sömnpillren bara jag får se ett Arsenal som inte uppträder som ett gäng pajaser på planen. Som folk skrattar åt. Det är fan en nobrainer egentligen att skicka Emery och ta in Allegri. Hur länge kommer italienaren vara ledig? Bara en tidsfråga innan någon annan klubb som det går skit för skickar sin tränare och tar in honom.

#Championship

B-G
Bild för B-G
Vicious wrote:

Japp. Finns absolut inga ursäkter för att det ska se så dåligt ut som det gjort hittills efter det transferfönstret. Bortsett från typ en riktig klassmittback så fick Emery i sommar alla verktyg för att kunna ta vårt spel till nästa nivå. Istället ser det nästan värre ut än förra säsongen. Vi släpper till otroligt många målchanser mot svagt motstånd.

Jag är trött på att se detta clownförsvar år efter år. Jag vill ha in Allegri. Skiter i om 95% av matcherna blir rena sömnpillren bara jag får se ett Arsenal som inte uppträder som ett gäng pajaser på planen. Som folk skrattar åt. Det är fan en nobrainer egentligen att skicka Emery och ta in Allegri. Hur länge kommer italienaren vara ledig? Bara en tidsfråga innan någon annan klubb som det går skit för skickar sin tränare och tar in honom.

Helt enig!

Twitter @grvdga

RoPa87
Bild för RoPa87
Vicious wrote:

Japp. Finns absolut inga ursäkter för att det ska se så dåligt ut som det gjort hittills efter det transferfönstret. Bortsett från typ en riktig klassmittback så fick Emery i sommar alla verktyg för att kunna ta vårt spel till nästa nivå. Istället ser det nästan värre ut än förra säsongen. Vi släpper till otroligt många målchanser mot svagt motstånd.

Jag är trött på att se detta clownförsvar år efter år. Jag vill ha in Allegri. Skiter i om 95% av matcherna blir rena sömnpillren bara jag får se ett Arsenal som inte uppträder som ett gäng pajaser på planen. Som folk skrattar åt. Det är fan en nobrainer egentligen att skicka Emery och ta in Allegri. Hur länge kommer italienaren vara ledig? Bara en tidsfråga innan någon annan klubb som det går skit för skickar sin tränare och tar in honom.

Allergi har väl sagt samma sak som Guardiola så, att han ska ha ledigt i ett helt år. Men money talks. Så kommer det en klubb son betalar tillräckligt med ett bra projekt för honom så tar han det. 

Hade gärna sett allergi, även om han har en relativt defensiv grund så har både Milan och Juventus gjort mycket mål och spelat en ganska fin fotboll i de matcher de kan. 

B-G
Bild för B-G
Robin Palmkvist wrote:
Vicious wrote:

Japp. Finns absolut inga ursäkter för att det ska se så dåligt ut som det gjort hittills efter det transferfönstret. Bortsett från typ en riktig klassmittback så fick Emery i sommar alla verktyg för att kunna ta vårt spel till nästa nivå. Istället ser det nästan värre ut än förra säsongen. Vi släpper till otroligt många målchanser mot svagt motstånd.

Jag är trött på att se detta clownförsvar år efter år. Jag vill ha in Allegri. Skiter i om 95% av matcherna blir rena sömnpillren bara jag får se ett Arsenal som inte uppträder som ett gäng pajaser på planen. Som folk skrattar åt. Det är fan en nobrainer egentligen att skicka Emery och ta in Allegri. Hur länge kommer italienaren vara ledig? Bara en tidsfråga innan någon annan klubb som det går skit för skickar sin tränare och tar in honom.

Allergi har väl sagt samma sak som Guardiola så, att han ska ha ledigt i ett helt år. Men money talks. Så kommer det en klubb son betalar tillräckligt med ett bra projekt för honom så tar han det. 

Hade gärna sett allergi, även om han har en relativt defensiv grund så har både Milan och Juventus gjort mycket mål och spelat en ganska fin fotboll i de matcher de kan. 

Defensiv grund låter som ljuv musik i mina öron efter Arsenals senaste 10 år.

Twitter @grvdga

Tosse
Bild för Tosse
B-G wrote:
Robin Palmkvist wrote:
Vicious wrote:

Japp. Finns absolut inga ursäkter för att det ska se så dåligt ut som det gjort hittills efter det transferfönstret. Bortsett från typ en riktig klassmittback så fick Emery i sommar alla verktyg för att kunna ta vårt spel till nästa nivå. Istället ser det nästan värre ut än förra säsongen. Vi släpper till otroligt många målchanser mot svagt motstånd.

Jag är trött på att se detta clownförsvar år efter år. Jag vill ha in Allegri. Skiter i om 95% av matcherna blir rena sömnpillren bara jag får se ett Arsenal som inte uppträder som ett gäng pajaser på planen. Som folk skrattar åt. Det är fan en nobrainer egentligen att skicka Emery och ta in Allegri. Hur länge kommer italienaren vara ledig? Bara en tidsfråga innan någon annan klubb som det går skit för skickar sin tränare och tar in honom.

Allergi har väl sagt samma sak som Guardiola så, att han ska ha ledigt i ett helt år. Men money talks. Så kommer det en klubb son betalar tillräckligt med ett bra projekt för honom så tar han det. 

Hade gärna sett allergi, även om han har en relativt defensiv grund så har både Milan och Juventus gjort mycket mål och spelat en ganska fin fotboll i de matcher de kan. 

Defensiv grund låter som ljuv musik i mina öron efter Arsenals senaste 10 år.

Time to bring on Lagerbäck

Davidsson och Mannen
Bild för Davidsson och Mannen
Sral wrote:

Tror inte det är ett skyttegravskrig på samma sätt nu, DM. Mer eller mindre verkar eniga om att Emery inte är rätt man för oss. 

Jag hoppas du har rätt. För jag, men även du och många med oss, är ju trötta på de interna striderna. 

Sral
Bild för Sral

Absolut. Sen har jag änna gett upp lite. Det finns inget härligt, enat "vi" om man håller på Arsenal. Det finns inte riktigt den gemenskapen som jag naivt trodde att det fanns. 

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Vänner!

Man C Watford 8-0

Watford Gunners 2-2

Det säger allt om vår kapacitet!

Vi är inte ens i närheten av Top 4 i år. Vi får nog vara nöjda om vi kommer top 10. Unai? Näe detta ser mörkr ut!

Var är Özil?

Tomas A.

Jepson
Bild för Jepson

Ja, vi är efter city och fools. Men att jämföra dessa två slutresultat är rätt meningslöst.

Så, det gör vi inte :-) 

Byarum
Bild för Byarum

Två lag spelar i PL Super League, övriga i PL och där borde vi kunna ha chansen till en CL-plats om vi inte sjabblar till det...

Bosse

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Vänner!!!

Jag hoppas verkligen det, men då behöver vi spela bästa laget varje match!

2-2 Mot Watford är riktigt onödigt! 2 tappade poäng, direkt jätte dåligt!

Jag saknar Özil!

Säger det än en gång får han bara, förtroende och rätt uppbackning så är han en av de bästa playmakers i hela PL. 

Tomas A.

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Davidsson och Mannen wrote:
Sral wrote:

Tror inte det är ett skyttegravskrig på samma sätt nu, DM. Mer eller mindre verkar eniga om att Emery inte är rätt man för oss. 

Jag hoppas du har rätt. För jag, men även du och många med oss, är ju trötta på de interna striderna. 

Klart de inte blir bråk, de som försvarade Wenger till döddagar vill ju att Emry ska misslyckas å de som gnällde på Wenger oavsett karl gjorde,  ja de kommer fortsätta gnälla oavsett om vi inte vinner varje match med minst 5-0 utan att fått ett skott på oss.

 

Sral
Bild för Sral

Är väl ingen som vill att Emery ska misslyckas? Trams!

Pelle
Bild för Pelle

Tror fler börjar inse att Watford inte är det bottenlag som tabellen visade, dom slog City hemma och har mest avslut efter Pool, City och Chelsea så det var inte bara emot oss dom avslutade i mängder. 

If it's too strong, then you're too weak!

Vicious
Bild för Vicious
Pelle wrote:

Tror fler börjar inse att Watford inte är det bottenlag som tabellen visade, dom slog City hemma och har mest avslut efter Pool, City och Chelsea så det var inte bara emot oss dom avslutade i mängder. 

Nu pratar du allt i nattmössan. Det var Wolves som slog City igår. Watford blev totalförnedrade med 8-0. Watford är definitivt ett bottenlag. Dom har fortfarande inte vunnit i ligan. Bara i ligacupen.

#Championship

Tosse
Bild för Tosse
Vicious wrote:
Pelle wrote:

Tror fler börjar inse att Watford inte är det bottenlag som tabellen visade, dom slog City hemma och har mest avslut efter Pool, City och Chelsea så det var inte bara emot oss dom avslutade i mängder. 

Nu pratar du allt i nattmössan. Det var Wolves som slog City igår. Watford blev totalförnedrade med 8-0. Watford är definitivt ett bottenlag. Dom har fortfarande inte vunnit i ligan. Bara i ligacupen.

Ja det var absolut inte Watford som var bra. Det var vi som totalhavererade och gav bort matchen och 2 poäng i andra halvlek. 

Pelle
Bild för Pelle
Vicious wrote:
Pelle wrote:

Tror fler börjar inse att Watford inte är det bottenlag som tabellen visade, dom slog City hemma och har mest avslut efter Pool, City och Chelsea så det var inte bara emot oss dom avslutade i mängder. 

Nu pratar du allt i nattmössan. Det var Wolves som slog City igår. Watford blev totalförnedrade med 8-0. Watford är definitivt ett bottenlag. Dom har fortfarande inte vunnit i ligan. Bara i ligacupen.

W som W. Big misstake av mig där, tack för att du rättade. :)

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
Pelle wrote:
Vicious wrote:
Pelle wrote:

Tror fler börjar inse att Watford inte är det bottenlag som tabellen visade, dom slog City hemma och har mest avslut efter Pool, City och Chelsea så det var inte bara emot oss dom avslutade i mängder. 

Nu pratar du allt i nattmössan. Det var Wolves som slog City igår. Watford blev totalförnedrade med 8-0. Watford är definitivt ett bottenlag. Dom har fortfarande inte vunnit i ligan. Bara i ligacupen.

W som W. Big misstake av mig där, tack för att du rättade. :)

Får jag iaf påpeka att Watford tog poäng på Spurs nya arena och om VAR fungerat även vinnit. Vicious, nu e jag väl rätt på det?

If it's too strong, then you're too weak!

Vicious
Bild för Vicious
Pelle wrote:
Pelle wrote:
Vicious wrote:
Pelle wrote:

Tror fler börjar inse att Watford inte är det bottenlag som tabellen visade, dom slog City hemma och har mest avslut efter Pool, City och Chelsea så det var inte bara emot oss dom avslutade i mängder. 

Nu pratar du allt i nattmössan. Det var Wolves som slog City igår. Watford blev totalförnedrade med 8-0. Watford är definitivt ett bottenlag. Dom har fortfarande inte vunnit i ligan. Bara i ligacupen.

W som W. Big misstake av mig där, tack för att du rättade. :)

Får jag iaf påpeka att Watford tog poäng på Spurs nya arena och om VAR fungerat även vinnit. Vicious, nu e jag väl rätt på det?

Ett bottenlag tog poäng mot ett annat bottenlag? Är väl inge speciellt med det ;)

#Championship

Pelle
Bild för Pelle
Vicious wrote:
Pelle wrote:
Pelle wrote:
Vicious wrote:
Pelle wrote:

Tror fler börjar inse att Watford inte är det bottenlag som tabellen visade, dom slog City hemma och har mest avslut efter Pool, City och Chelsea så det var inte bara emot oss dom avslutade i mängder. 

Nu pratar du allt i nattmössan. Det var Wolves som slog City igår. Watford blev totalförnedrade med 8-0. Watford är definitivt ett bottenlag. Dom har fortfarande inte vunnit i ligan. Bara i ligacupen.

W som W. Big misstake av mig där, tack för att du rättade. :)

Får jag iaf påpeka att Watford tog poäng på Spurs nya arena och om VAR fungerat även vinnit. Vicious, nu e jag väl rätt på det?

Ett bottenlag tog poäng mot ett annat bottenlag? Är väl inge speciellt med det ;)

+100

If it's too strong, then you're too weak!

Sidor