Medlemmar: 8804 st.
Visa menyn

Arsenal-Aston villa 22/9

75 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Glenn
Bild för Glenn

Skön vändning. Ge Chambers startplatsen före Luiz. Där finns det hjärta iaf.

Känns inte som Emery gör det lätt för sig. Byta in Torreira när 2 mål jagas. Har vi ingen offensivare?

Hoppas detta kan höja moralen för den har varit usel på sistone

COYG

Glenn
Bild för Glenn
Jonas S wrote:

Guendouzi borde vara kapten i det här laget inom ett par år. Galet bra i andra halvlek. Länge sedan vi hade en sådan spelare i Arsenal.

Guendouzi klart bäst i andra men han är ofta medioker defensivt. Sov på 0-1 målet

COYG

RWHP
Bild för RWHP

Chambers, vilket jäkla kämpar-mål! Underbart och se, likaså Torreria tycker jag va överallt även om han va anonym, hela laget kämpade in i kaklet, synd bara vi verkar ha en överlägsen attityd när vi är 11 man och spelar mot säkert motstånd. Skön vinst iaf :)

King Henry #14

Glenn
Bild för Glenn

Grymt läge att slå United borta o rycka 6p ner till dem. Rashford skadad med va? 

COYG

George Adams
Bild för George Adams

Guendozi och Chambers och sen har vi ju Auba...

Underbar vändning..

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Auba var så jävla dålig den här matchen som bara han kan vara och ändå rädda vintern.  V3t int3 b3m som var sämst, domaren eller clownen ibak. Chambers skulle kommit in direkt när Man fick de gula, var uppenbart att han skulle få ett rött även om de gula han fick var så fel. Kul att Pepe gör mål och viktigt att få lite medgång nu inför United som är riktigt på dekis.

Pelle
Bild för Pelle
Glenn wrote:

Skön vändning. Byta in Torreira när 2 mål jagas. Har vi ingen offensivare?

Torreira ersatte ju Xhaka och det var väl helt rätt tyckte jag, Willock ersatte Ceballos som inte hade en bra dag. Tyckte faktiskt bytena var helt rätt och dom gav ju effekt.

Glenn wrote:

Guendouzi klart bäst i andra men han är ofta medioker defensivt. Sov på 0-1 målet

Det är just det jag imponeras av honom, han kan göra stora misstag men biter ihop ochkommer igen, mental styrka och kaptensämne enligt mig.

 

Riktigt jäkla skön vändning, imponerande, även om det var ruskigt pinsamt att vi hamnade i den sitsen.

If it's too strong, then you're too weak!

Glenn
Bild för Glenn
Pelle wrote:
Glenn wrote:

Skön vändning. Byta in Torreira när 2 mål jagas. Har vi ingen offensivare?

Torreira ersatte ju Xhaka och det var väl helt rätt tyckte jag, Willock ersatte Ceballos som inte hade en bra dag. Tyckte faktiskt bytena var helt rätt och dom gav ju effekt.

Glenn wrote:

Guendouzi klart bäst i andra men han är ofta medioker defensivt. Sov på 0-1 målet

Det är just det jag imponeras av honom, han kan göra stora misstag men biter ihop ochkommer igen, mental styrka och kaptensämne enligt mig.

 

Riktigt jäkla skön vändning, imponerande, även om det var ruskigt pinsamt att vi hamnade i den sitsen.

jo det är starkt av Guendouzi. Han var typ den enda som visade lite vilja i andra fram till vår straff. De andra joggade omkring med gamnackar. Så mkt av vändningen var hans förtjänst.

Läskigt ge den straffen till Pepe. Nu slutade det bra men om han hade bränt och vi hade förlorat. Vad hade hänt med honom då?

Jag hade ej tagit ut en AM och satt in en liknande och bytt ut en DM mot en än defensivare när vi jagar två mål.

vi har Özil, Nelson och Martinelli på bänken men ingen av de är bra nog för att komma in när vi jagar 2 mål?

COYG

Pelle
Bild för Pelle
Glenn wrote:

Läskigt ge den straffen till Pepe. Nu slutade det bra men om han hade bränt och vi hade förlorat. Vad hade hänt med honom då?

Jag hade ej tagit ut en AM och satt in en liknande och bytt ut en DM mot en än defensivare när vi jagar två mål.

vi har Özil, Nelson och Martinelli på bänken men ingen av de är bra nog för att komma in när vi jagar 2 mål?

Ja jag var så orolig att Pepe skulle missa och få än sämre självförtroende, men nu gick chansningen hem tack o lov.

Jag håller i grunden med dig att vi bör byta lite mer offensivt när vi jagar mål men samtidigt var vi en man mindre och tvingades tänka lite defemsivt för att inte rasa helt.

Tycker ärligt talat inte att varesig nelson eller Martinelli hade varit bättre byten, Özil bra offensivt men hade han orkat kämpa det lilla extra defemsivt med tanke på att vi var en man mindre? Jag tror inte det o därför anser jag att bytena var rätt.

If it's too strong, then you're too weak!

B-G
Bild för B-G

Sköna 3 poäng, men sätter vi uppträder på är riktigt oroväckande. 
Vi har svårt mot medelmåttor. Tror 100% på torsk mot United. Ett United som kan vara det svagaste United vi mött på väldigt länge.
Jag tippar 1-3 nästa ligamatch.

Twitter @grvdga

Tosse
Bild för Tosse

Aubameyang utsedd till straffläggare av Emery men ger den till Pepe. Så agerar en riktig kapten.

Man förstår hur djup domarkrisen i PL är när Moss får döma. 

Byarum
Bild för Byarum
Tosse wrote:

Aubameyang utsedd till straffläggare av Emery men ger den till Pepe. Så agerar en riktig kapten.

Man förstår hur djup domarkrisen i PL är när Moss får döma. 

En riktig ledare förstår att det viktigaste man kan göra, är inte att glänsa själv, utan att göra sina medspelare bättre. Auba for captain!

Bosse

Sral
Bild för Sral

Vad man älskar Aubameyang. Skön person, ledaregenskaper på planen, orkar hur mycket som helst och gör många och viktiga mål för oss. Att han dessutom ibland refererar till superhjältar i målfirandet är ännu bättre! Kan absolut se honom som kapten, allra minst ska han vara med i den där gruppen om fem. 

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Auba var ju helt iskall så klart som fan han inte tar straffen i det läge när han vet han kommer få avgöra på frispark!

Sidor