Medlemmar: 8808 st.
Visa menyn

Arsenal-Crystal Palace 27/10 17.30

97 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Glenn
Bild för Glenn

Jag orkar inte med den här skiten mer

COYG

RoPa87
Bild för RoPa87

Var i hela helvete hittat de en frispark till cp?!?!?!?!?!?!?!

Glenn
Bild för Glenn

Hur fan kan de blåsa bort det?

COYG

Ulf Dejehed
Bild för Ulf Dejehed

VAR ett stort skämt

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Premier League har blivit en Vardröm 

RoPa87
Bild för RoPa87

Helt jävla sjukt. Äckliga VAR

Glenn
Bild för Glenn

vad fan har domarjäveln o VAR fått betalt? Måste finnas någon instans att anmäla denna korrupta skit. Det räcker tamejfan nu!

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Idioten på bänken byter in en anfallare o en back när vi hagar mål. Skiter att byta in vår hetaste anfallare. Fy fan du kan ta VAR och stoppa upp det någonstans nör du försvinner

COYG

Vicious
Bild för Vicious

Då säger vi tack och hej till spanjorsopan. Om vi har någon form av ambition alltså.

#Championship

Christian Vela
Bild för Christian Vela

#emeryout #VARout

Keke
Bild för Keke

#EmeryOut fort som fan

Mikael Arstadius
Bild för Mikael Arstadius

Hoppas att jag har fel. Men jag tror fjärdeplatsen rök där. Fools och shitty spelar i en egen liga Leicester verkar bra under Rodgers och Chelsea har fått luft under vingarna med Lampard. Hoppas innerligt att vi kan nå Champions League denna säsong men det måste bli utan Emery.

Be yourself; everyone else is already taken

MartinO
Bild för MartinO

Vet inte riktigt om det är Emerys fel att Chambers gör ett monstermisstag och Luiz ett monstermisstag.... Sen att han blir totalt Kapad av Var och domarna i nästan varje match är ju lite taskigt mot just Emery.

Glenn
Bild för Glenn
Mikael Arstadius wrote:

Hoppas att jag har fel. Men jag tror fjärdeplatsen rök där. Fools och shitty spelar i en egen liga Leicester verkar bra under Rodgers och Chelsea har fått luft under vingarna med Lampard. Hoppas innerligt att vi kan nå Champions League denna säsong men det måste bli utan Emery.

tror till och med det sämsta united på 50 år typ kommer före oss

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Spelar han Xhaka nästa match är han hjärndöd

COYG

Mikael Arstadius
Bild för Mikael Arstadius
MartinO wrote:

Vet inte riktigt om det är Emerys fel att Chambers gör ett monstermisstag och Luiz ett monstermisstag.... Sen att han blir totalt Kapad av Var och domarna i nästan varje match är ju lite taskigt mot just Emery.

 

Nej jag vet. Håller med där. Är bara så sjukt jäkla besviken. Man kan ju undra vad de röker i varrummet

Be yourself; everyone else is already taken

Fredde
Bild för Fredde

Som jag sa innan säsongen, CL-platsen är våran att förloras. Vi ska ha en så mycket starkare trupp än de andra som aspirerar på plats 3 och 4. Man united är så extremt jävla svaga i år, Chelsea må ha en formtopp nu, men deras trupp kommer att synas under säsongen och det finns inte jättemycket bakom startelvan. De kommer tappa poäng. Men, vi måste för i helvete börja vinna matcher. Man kan ju börja med att instrurera våra trots allt rutinerade backar att börja räkna in motståndare och markera dessa. Hur kan alla backar vi köper bli helt hjärndöda?

Inte sett matchen, sett situationen nu. Xhaka är bränd hos oss, allt annat vore helt sjukt. Han och Özil kan köra på samma träningar nu. Vilket jävla skämt, Emerys kaptensgrupp. 2 av spelarna är brända nu på Emirates.

You win some, you draw some

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Vi ska inte tappa en 2-0 ledning på hemmaplan, går inte prata bort det. VAR är ett skämt,tycker lite synd om greken o laget där.. tråkigt att vi tappar i toppen, man hade önskat mer av säsongen vid det här laget.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Såg inte matchen. Såg Sokratis mål som togs bort. Vilket skämt, man får verkligen leta ifall man ska hitta skäl att ta bort det målet. Lite tvärt emot straffen United får. Men det man letar efter hittar man. Usch vad VAR spelar stor roll och usch vad det är godtyckligt.

Var tvungen att plocka fram sekvensen där Xhaka byts av. Han ger verkligen sken av att inte vilja spela en match till. Dåligt av fansen som jublar kanske men han måste hålla känslorna mer i styr. Och när han tar av sig tröjan, det ser verkligen demonstrativt ut. Verkligen stökigt i Arsenal just nu. Undrar hur lång tid Emery egentligen har på sig att styra upp det här. Spelmässigt ser det så hålögt och planlöst ut

MartinO
Bild för MartinO
Mikael Arstadius wrote:
MartinO wrote:

Vet inte riktigt om det är Emerys fel att Chambers gör ett monstermisstag och Luiz ett monstermisstag.... Sen att han blir totalt Kapad av Var och domarna i nästan varje match är ju lite taskigt mot just Emery.

 

Nej jag vet. Håller med där. Är bara så sjukt jäkla besviken. Man kan ju undra vad de röker i varrummet

Håller med. Besvikelsen är galet stor. Att vi återigen bjuder på 2 mål, men även de faktum att VAR går in och rånar oss på vinsten. Det är ännu mer sjukt. För mig handlar VAR att gå in och hjälpa när domaren gjort en ev tabbe.

Detta är ingen tabbe så hur i h...... Kan dem ens ta fundera att Vara på grekens sista mål. Det är över mitt förstånd. Vissa lag verkar ha VAR på sin sida medans andra emot och det är så galet fel. Sen att Arsenal är på fel sidan oftast gör det ju inte bättre direkt. 

Fredde
Bild för Fredde

Aliadiere sitter i Arsenalnation-studion och säger att han vill se "enighet, laganda, glöd och nån form av taktik". De säger det inte rakt ut, men de sågar Emery rejält.

You win some, you draw some

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson
Fredde wrote:

Aliadiere sitter i Arsenalnation-studion och säger att han vill se "enighet, laganda, glöd och nån form av taktik". De säger det inte rakt ut, men de sågar Emery rejält.

Emery sitter lika säkert som Pep eller Klopp. 

Supporter sedan 1983! 

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Sheffield United borta och Crystal Palace hemma - 1 poäng. Man kan såga VAR med all rätt men det är fruktansvärt underkänt att inte lösa det ett par kontroversiella situationer till trots

Fredde
Bild för Fredde
Patric Johansson wrote:
Fredde wrote:

Aliadiere sitter i Arsenalnation-studion och säger att han vill se "enighet, laganda, glöd och nån form av taktik". De säger det inte rakt ut, men de sågar Emery rejält.

Emery sitter lika säkert som Pep eller Klopp. 

Omöjligen, förstår att man på klubbens facebook-sida inte kan sitta och säga att man borde sparka sin tränare. Men de sågade Emery stenhårt, de påpekade att det helt saknas någon form av taktik offensivt och deffensivt, grundspel finns inte, ingen laganda, ingen kämparglöd och dåligt engagemang. Det är en sågning av Emery som heter duga, de säger mer eller mindre på klubbens egna sociala medier att tränaren har gjort ett fruktansvärt uselt jobb.
Bara en sån grej som att vi borde ha en av ligans dödligaste offensiver, men han får ut absolut noll av våran front-trio i den här matchen.

You win some, you draw some

Jonas S
Bild för Jonas S
Fredde wrote:
Patric Johansson wrote:
Fredde wrote:

Aliadiere sitter i Arsenalnation-studion och säger att han vill se "enighet, laganda, glöd och nån form av taktik". De säger det inte rakt ut, men de sågar Emery rejält.

Emery sitter lika säkert som Pep eller Klopp. 

Omöjligen, förstår att man på klubbens facebook-sida inte kan sitta och säga att man borde sparka sin tränare. Men de sågade Emery stenhårt, de påpekade att det helt saknas någon form av taktik offensivt och deffensivt, grundspel finns inte, ingen laganda, ingen kämparglöd och dåligt engagemang. Det är en sågning av Emery som heter duga, de säger mer eller mindre på klubbens egna sociala medier att tränaren har gjort ett fruktansvärt uselt jobb.
Bara en sån grej som att vi borde ha en av ligans dödligaste offensiver, men han får ut absolut noll av våran front-trio i den här matchen.

Jag tror inte Emery sitter säkert. Det var inte vår nuvarande sportsliga ledning som plockade in honom, det finns förmodligen inga starka alianser där. Det är inte omöjligt att man skissat på att plocka in någon annan fram tills nästa säsong oavsett CL-plats eller inte. Det känns som det finns en målmedvetenhet runt vårat lagbygge just nu. Dock verkar inte tränaren passa in i bilden. Jag tror inte man är speciellt tveksam till att reglera det.

Dock kan man ju undra om det är möjligt att byta ut honom mitt i säsongen. Om det finns någon som kan komma in. Men det finns ju verkligen hur många tränare som helst som tagit över lag mitt i säsongen. Vi borde kunna locka till oss bra tränarnamn och vi har nu folk som kan ta tag i det där till skillnad från tidigare. Jag tror många tränare skulle titta på vår trupp och tänka att det där skulle jag gärna sätta tänderna i om jag fick chansen.

Be excited!

Tosse
Bild för Tosse

I PL är det Clear and obvious som ska gälla vid VAR har de sagt. Idag var det helt obegripligt. 

Fredde
Bild för Fredde
Jonas S wrote:
Fredde wrote:
Patric Johansson wrote:
Fredde wrote:

Aliadiere sitter i Arsenalnation-studion och säger att han vill se "enighet, laganda, glöd och nån form av taktik". De säger det inte rakt ut, men de sågar Emery rejält.

Emery sitter lika säkert som Pep eller Klopp. 

Omöjligen, förstår att man på klubbens facebook-sida inte kan sitta och säga att man borde sparka sin tränare. Men de sågade Emery stenhårt, de påpekade att det helt saknas någon form av taktik offensivt och deffensivt, grundspel finns inte, ingen laganda, ingen kämparglöd och dåligt engagemang. Det är en sågning av Emery som heter duga, de säger mer eller mindre på klubbens egna sociala medier att tränaren har gjort ett fruktansvärt uselt jobb.
Bara en sån grej som att vi borde ha en av ligans dödligaste offensiver, men han får ut absolut noll av våran front-trio i den här matchen.

Jag tror inte Emery sitter säkert. Det var inte vår nuvarande sportsliga ledning som plockade in honom, det finns förmodligen inga starka alianser där. Det är inte omöjligt att man skissat på att plocka in någon annan fram tills nästa säsong oavsett CL-plats eller inte. Det känns som det finns en målmedvetenhet runt vårat lagbygge just nu. Dock verkar inte tränaren passa in i bilden. Jag tror inte man är speciellt tveksam till att reglera det.

Dock kan man ju undra om det är möjligt att byta ut honom mitt i säsongen. Om det finns någon som kan komma in. Men det finns ju verkligen hur många tränare som helst som tagit över lag mitt i säsongen. Vi borde kunna locka till oss bra tränarnamn och vi har nu folk som kan ta tag i det där till skillnad från tidigare. Jag tror många tränare skulle titta på vår trupp och tänka att det där skulle jag gärna sätta tänderna i om jag fick chansen.

Man kan dock få ut en bra effekt utav en caretaker för resten av säsongen. Jag tror däremot att det MÅSTE vara uttalat att det är en caretaker till 100%, oavsett vad som händer. Jag vill inte se oss hamna i en situation som United (ja, dom börjar närma sig) när de anställde OGS bara för att han fick den obliatoriska effekten av ett tränarskifte. 

Jag vet inte vem jag skulle vilja ta in, men att ta in en obeprövad kille (med all respekt för Ljungberg) annat än caretaker känns inte som rätt väg att gå nu. Jag skulle nog vilja ha in en tränare som kan sätta en spelidé offensivt och deffensivt, det har vi inte haft sen Wengér för 8-10 år sen. Allegri ligger ju nära till hands när man pratar om sånt här. Tror ärligt talat inte ens att backlinjen skulle vara så avskräckande för en rutinerad tränare, det är trots allt meriterade backar vi har där.

You win some, you draw some

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Vi har rutinerade backar och en mix med lovande backar. Holding, Saliba, Bellerin (ja, han har väl slagit iaf), Tierny, Chambers. Utöver våra rutinerade herrar dvs. Kan inte se att många tränare skulle vara rädda för materialet vi har i backlinjen, däremot har denne ett ordentligt jobb med att styra upp organisationen defensivt

Jonas S
Bild för Jonas S

Just nu tycker jag inte vi är dåliga för att vi har för dåligt material. Framför allt så spelar vi en så velig fotboll. Jag får för mig att Emery försökt få laget att vara mer flexlibla att vi skall variera vårt presspel mellan att trycka på högre och ibland sjunka lägre. Men det har bara blivit fullständig pannkaka av det där. Vi bjuder bara in motståndarna. Watford var ett bra exempel, nu har vi Palace som ett nytt fantastiskt exempel.

Och när vi inte ger bort matcher vi leder sätter vi oss i onödiga underlägen istället redan från början. Taktiskt är vi en katastrof. Ovan på det kan man lägga till en del väldigt grova misstag från enskilda spelare. Vi har Sokratis, Luiz och såklart Xhaka som alla givit bort onödiga poäng. Men det är för mig inte det mest frustrerande.

Jag tycker inte Emery skall satsa på Xhaka, jag tycker möjligtvis att han kan ge Holding en chans i PL. Men på det stora hela är det inte vilka spelare som är på planen som är det stora problemet som jag ser det. Vi har en rätt bra trupp. Det är mer hur vi spelar.

Tittar man på backsidan är det långt ifrån det sämsta vi haft genom åren. Som ni säger är det rutinerade spelare plus intressanta ungdomar. På anfallssidan har vi ju ett fullständigt överflöd. Mittfältet är kanske lite svagare. Men vafan, vi har sett sämre där också helt, helt klart.

Be excited!

Tosse
Bild för Tosse

Det blev ju värre än befarat. Nu står vi verkligen med skit upp över öronen. Tappad 2-0 ledning, obegriplig VAR-bedömning och vi buar ut vår kapten som svarar med f^^k off. Hur djupt kan vi sjunka? Nu känns det inte som ett sluttande plan längre, utan fritt fall. 

Sidor