Medlemmar: 8778 st.
Visa menyn

Arsenal - Brighton 6/12

69 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Ulf Dejehed
Bild för Ulf Dejehed
Arsenal - Brighton 6/12

Nu är det 3 poäng som gäller, vi har 10 p upp till CL plats men bara 5 p till nedflyttning. Byt ut så många som möjligt i försvaret och in med Torreira på rätt plats.

Elias Bard
Bild för Elias Bard

                    Leno

Bellerin Sokratis Holding Tierny

            Torreira. Xhaka

Pepe.            Özil.         Auba

                Lacazette

Slår vi inte Brighton hemma med i stort sett en hel frisk trupp så är det verkligen nattsvart!

AFC

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Jag är pessimist tror vi förlorar ikväll men hoppas såklart att Ljungberg lyckas! Vill se Pepe på plan ikväll

Mika Jurvanen
Bild för Mika Jurvanen

Ljungberg hade 1,5 träning, och inte ens med hela lagen inför förra matchen. Hur mycket kan man hinna förändra efter 1,5 års fluminstruktioner från en spanjor som har svårt med språket.  Jag har suttit och lyssnat på Spanska människor, som är kassa på engelska stå och hålla ett föredrag i en timme, Hjärnan slutar lyssna efter 5 minuter!!  Jag tror fullständigt och helhjärtat att Ljungberg kan få till ett bättre spel än Unan lyckades med på 1,5 års tid inför denna matchen.  Vi såg det i förra, rakare anfallsspel direkt från början. Vi har truppen till att utmana om top 4, det är INTE för sent.  72 poäng kvar att tävla om.  #COYG

 

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Vill också se Pepe från start!

COYG

Glenn
Bild för Glenn
Elias Bard wrote:

                    Leno

Bellerin Sokratis Holding Tierny

            Torreira. Xhaka

Pepe.            Özil.         Auba

                Lacazette

Slår vi inte Brighton hemma med i stort sett en hel frisk trupp så är det verkligen nattsvart!

köper den elvan. Ger den inte 3p kan de sparka hela laget

COYG

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Glenn wrote:
Elias Bard wrote:

                    Leno

Bellerin Sokratis Holding Tierny

            Torreira. Xhaka

Pepe.            Özil.         Auba

                Lacazette

Slår vi inte Brighton hemma med i stort sett en hel frisk trupp så är det verkligen nattsvart!

köper den elvan. Ger den inte 3p kan de sparka hela laget

Supporta först - utvärdera sen ;) 

Jonas S
Bild för Jonas S

Varför är folk så heta på Pepe? Skall vi ställa om och kontra sönder Brighton på hemmaplan? Ställ upp ett lag som kan dominera matchen istället.

Det där med att starta fyra forwards med Xhaka och Torreira framför vår clown-backlinje är ju i princip att ge upp matchen innan den har början. Det skulle ge Brighton sådana sjuka ytor. Jag tror nästan alla lag i ligan är kapabla att göra 3-4 mål på den formationen. Verkligen noll balans.

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn
Jonas S wrote:

Varför är folk så heta på Pepe? Skall vi ställa om och kontra sönder Brighton på hemmaplan? Ställ upp ett lag som kan dominera matchen istället.

Det där med att starta fyra forwards med Xhaka och Torreira framför vår clown-backlinje är ju i princip att ge upp matchen innan den har början. Det skulle ge Brighton sådana sjuka ytor. Jag tror nästan alla lag i ligan är kapabla att göra 3-4 mål på den formationen. Verkligen noll balans.

4-3-3 med xhaka, torreira o Guendouzi på mitten med Pepe, laca och auba framför. Borde kunna städa bort Brighton?! Rädslan är väl bristen på bra bollar till forwards

COYG

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Glenn wrote:
Jonas S wrote:

Varför är folk så heta på Pepe? Skall vi ställa om och kontra sönder Brighton på hemmaplan? Ställ upp ett lag som kan dominera matchen istället.

Det där med att starta fyra forwards med Xhaka och Torreira framför vår clown-backlinje är ju i princip att ge upp matchen innan den har början. Det skulle ge Brighton sådana sjuka ytor. Jag tror nästan alla lag i ligan är kapabla att göra 3-4 mål på den formationen. Verkligen noll balans.

4-3-3 med xhaka, torreira o Guendouzi på mitten med Pepe, laca och auba framför. Borde kunna städa bort Brighton?! Rädslan är väl bristen på bra bollar till forwards

Exakt, jag ser gärna att vi ställer upp så där mot typ Chelsea eller några som vågar flytta fram laget lite mot oss. Men hur vi ska jobba fram bra bollar till forvards har vi inte visat prov på sedan ganska lång tid.

Guendouzi och Özil vill jag inte se på plan samtidigt, det blir lätt rörigt på mitten. Spelar vi 433 ser jag gärna Matteo i en roll men lirar vi 4231 tycker jag inte han har någon plats. Jag vet inte om Luiz eller Chambers är ett realistiskt alternativ på mitten men det kanske inte är läge att experimentera för mycket. Så Xhaka Torreira i en central duo är nog det vettigaste på pappret. Xhaka verkar redo att försöka kämpa sig tillbaks även om jag personligen kommer vara sjukt skeptiskt till honom framöver efter utspelet mot Palace. Han har liksom noll förtroendekapital att gambla med och gör han missar på mitten kan det bli högljutt, något som kan drabba hela laget..

Framför mitten.. Martinelli kanske kan få en chans. Men framförallt får orm och psyke nog avgöra vilka som får en plats. Likadant i backlinjen. Hoppas på fingertoppskänsla från Freddie. Med hänvisning till det är jag säker på att jag, oavsett hur den ser ut, inte tänker ifrågasätta dagens elva förrän jag sett hur den uppträtt i alla fall

Jonas S
Bild för Jonas S

Dom enda lag jag på rak arm kan komma på som spelar med fyra anfallare i stil med det där längre upp i tråden är Real Madrid och ibland City. Men vi har inte direkt defensiva monster som Cassemiro och Valverde på mittfältet. Plus att våra anfallare inte är superbra i presspelet, Özil och Pepe är noll på den punkten. Och våra mittbackar är inte bara dåliga utan också långsamma. Torreria är lite halvkvick men han är också rätt klen. Tänk sniglarna Holding, sokratis och Granit försöka täcka dom ytorna. Dom kan ju bara försvara nästan stillastående. Om det är rörelse med i bilden vet dom ju inte vad som är fram och vad som är bak.

Öppen gata genom vårt mittfält och sedan är det ju bara att utmana våra långsamma mittbackar. Eller ytterbackarna som är lättare att runda än en fiskpinne. Flugvikt. Vi har en sådan sjuk brist på fysik på mittfältet och i backlinjen så det nästan är löjligt. Det är där vi brister. Vi är klena eller långsamma eller både och.

Antingen måste vi spela med tre på mittfältet eller en trebackslinje. Jag tror det finns en anledning till att det vad var vad Arsene sysslande med under sin sista säsong, sedan Emery och nu Ljungberg. Jag tror på tremannamittfält med dom som orkar springa mest och som kan gör jobbet rent fysiskt. Och en trio på topp som kompleterar varandra. Jag tror inte att varker Özil eller Pepe är en del av den. Men Ljungberg kommer försöka med Özil och jag har förståelse för det.

Be excited!

gunbod
Bild för gunbod

Säger som jag skrev redan innan säsongspremiären,  alldeles oavsett spelare på planen så måste vi göra 3-4 mål för att vinna matcherna  med den trupp och spelfilosofi vi har. Det har visat sig stämma ganska bra hittills med få undantag .

gunbod
Bild för gunbod

Både hoppas och tror på seger ikväll och att Freddie isf får en bra start i sin hemmapremiär och får in lite go och självförtroende hos spelarna .

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Min elva idag:

                 Leno

Bellerin Chambers Holding Tierney

               Torreira Xhaka

Pepe        Özil         Martinelli

         Aubumyang

Jocke K
Bild för Jocke K

Leno - Bellerin, Luiz, Sokratis, Kolasinac - Xhaka, Willock, Torreira  - Özil - Aubemeyang, Lacazette 

Detta är startelvan. 

 

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

Mika Jurvanen
Bild för Mika Jurvanen

Varför petas Tierney igen? Jag anser att han är snäppet bättre än Kola...

COYG

Göran Carlström
Bild för Göran Carlström
Elias Bard wrote:

                    Leno

Bellerin Sokratis Holding Tierny

            Torreira. Xhaka

Pepe.            Özil.         Auba

                Lacazette

Slår vi inte Brighton hemma med i stort sett en hel frisk trupp så är det verkligen nattsvart!

Håller med om du byter greken Chambers. Tycker han har ett stabilare spel och stötbryter inte på allt. Lättare för dom andra för man vet vad man får. 

Heja Arsenal, kämpa på nu

Bertil H
Bild för Bertil H

Ja, inte de laguttagningarman hoppades på när Ljungberg tog över... men nu kör vi och hoppas på vinst, go Gunners!

Du är aldrig bättre än din senaste match

RoPa87
Bild för RoPa87

Gillar vår snabba och hårda press. Bara hoppas vi orkar mer än 20 min idag. 

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Gillar också jobbet vi lägger ned för att vinna boll. Fortsätt så. Lacazette för gärna fortsätta ställa sig bredvid Gross på hörnor. Killen letar ju efter att få en straff mot sig

RoPa87
Bild för RoPa87

Där ser man hur "passiva" vi blir i backlinjen. Bellerin har all tid i världen att ta sig in på rätt sida av motståndaren innan bollen slås dit. Jävligt onödig frispark/straff situation som uppstår pga det. 

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Bra tempo i 20 min sen tappar vi. Vi måste ha haft en dålig försäsong och endast koncentrerat oss på att bli fotade. ;)

Men vi tar tag i detta. 

Supporter sedan 1983! 

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Brighton har totalt tagit över matchen. Som Dojan säger, vi är för långsamma. Özil ska inte spela på kanten utan centralt. Vad sysslar svensken med??

Supporter sedan 1983! 

Woodie
Bild för Woodie

Varför spelar inte torreira dm? Och varför försöker inte Bellerin nicka bort bollen? 

Vicious
Bild för Vicious

Ljungberg verkar inte ha så många egna ideer direkt. Han tar ju efter Emery i det mesta. Samma idiotelvor som uppenbarligen inte funkar. Får tyvärr konstatera att vi behöver en annan permanent manager. Ville tro bra om Freddie.

#Championship

Mika Jurvanen
Bild för Mika Jurvanen

willock har inget på plan att göra. maken till felpassningar......

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S

Brighton dominerar halvleken. Jag tycker Xhaka och Kola varit våra klart bästa spelare, vilket säger en del kanske. Kola är fan den enda av våra försvarare jag tycker varit ok denna säsong. Och han är inte fantastisk alla gånger.

Özil lika bedrövlig som alltid. En katastof. Willock slår bort varenda passning, man han löper ju i alla fall hem. Özil har noll kvalitet i anfallsspelet och verkligen latar sig i hemjobbet. Ut i halvlek tack.

Laca är så jäkla ojämn. För mycket slarv från honom många gånger.

Be excited!

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Bellerin totalt kass 

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Pepe måste ju in, är ett skämt de här.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Willock kämpar i alla fall och vinner till aks lite boll, gör si. Gubbe då och då. Özil kan vi för gott avskriva som en man för startelvan. Även Xhaka är alldeles för långsam trots att han uppträder lite smartare än man är van vid idag. Jag bryr mig liksom inte vad vi sätter in istället, det kan inte vara så mycket sämre iaf. Usch. Utspelade en halv halvlek mot Brighton hemma. Pinsamt, de förtjänar buandet i paus. Veka spelare, felbygge delux. In med Pepe nu, han måste ju få chansen åtminstone. Ta ut vad som helst

Patrik Karlsson2
Bild för Patrik Karlsson2

Willock har varit kass i dom två senaste matcherna, likaså nu i första halvlek. Helt jävla otroligt att han spelar! Bellerin håller inte heller. Xhaka bäst än så länge!

Sidor