Medlemmar: 8779 st.
Visa menyn

Arsenal - City 2019-12-15 17:30

92 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jonas S
Bild för Jonas S
Arsenal - City 2019-12-15 17:30

Match mot toppmotstånd väntar på söndag. Dom kommer från en förlust och lär vara motiverade. Ingen minns sist vi ens gjorde en bra halvlek. Och skadorna har tillslut börjat komma lagom till julschemat.

Men Ljungberg får försöka använda motståndaren som tändvätska. Ibland verkar vi kunna komma upp lite mer i nivå mot bra motstånd. Men vår backlinje kommer sättas på prov när City snabbt flyttar runt bollen. Det är den typen av anfallsspel vi har så stora problem med.

Jag skulle tippa på att vi släpper in minst två mål. Sedan är frågan hur mycket vi kan hota City framåt. Vi lär inte ha bollen sådär jättemycket. Det gäller att vi kan utnyttja dom omställningslägen som ges. Citys svaghet finns i mittförsvaret.

Be excited!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Chambers lär ju få speltid. Tycker han förtjänar en mittback plats efter West Ham, han kan vara lite mer defensivt smart och rejäl än övriga tillgängliga mittbackar nu vad det verkar. Sokratis och Chambers antar jag är det mest solida vi kan mönstra i en fyrbackslinje. Annars får han väl högerbacken. 

Hoppas att Xhaka är tillbaks, tycker han varit helt okej sedan han kom tillbaks. Mycket av kritiken har säkert med att göra med hans tidigare uppträdande. Indianaren han slog senast och tacklingar i straffområdet får han ge fan i bara. Torreira bredvid.

Tyckte det fungerade helt okej med en frontlinje med Auba, Martinelli och Pepe. Däremot är det väl tveksamt att vi har råd med att ha Özil på plats då - hade gärna sett Ceballos men han har väl en bit kvar vad jag förstår

Det som talar för oss är väl att City inte har världens form. Det som talar mot oss behöver knappast listas. Hoppas det räcker en bit, ett resultat eller en gedigen insats hade suttit fint

Jonas S
Bild för Jonas S

Jag antar att Freddie gärna ville ställa ut typ samma lag som mot West Ham. Vi vann ju matchen även om spelet var hopplöst. Men nu verkar ju en hel rad med spelare vara borta. Xhaka skadad, Pepe verkar också skadad efter någon tackling osv. Det blir ingen lätt uppgift för Freddie.

Chambers och Sokratis lär ju starta. Någonstans måste vi ju börja bygga efter segern mot West Ham.

Be excited!

Fredrik Frostö
Bild för Fredrik Frostö

Några som ska på matchen? Jag sitter på Skavsta nu :)

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Xhaka, Bellerin och Tierny missar alltså City. Kanske även Pepe även om det lät som att det fanns visst hopp där. Jag vill således se någon av dessa varianter utöver Leno

 Niles Chambers Sokratis Kolasinac

Torreira Luiz

Pepe Willock Martinelli 

Auba

 

 

Niles Sokratis Luiz Kolasinac

Pepe Chambers Torreira Martinelli

Auba Laca

 

(Bubblare

Chambers Sokratis Luiz

Niles Willock Torreira Kola

Özil

Auba Laca) 

Tosse
Bild för Tosse

Man bävar inför kvällen. Trots seger mot WH efter ännu en bedrövlig första halvlek följt av hawaiifotboll och torsdagens sömnpiller kvarstår problemen. Xhaka (lyckligtvis) är borta men hur får vi till en positiv förändring på mitten?

https://www.skysports.com/football/news/11670/11882166/arsenals-malfunct...

David Pearson
Bild för David Pearson

Som jag ser framemot matchen nu! Chelsea föll igår och vi kan inte tappa poäng mot en fjärdeplats idag. Hoppas nu att spelarna visar en jävla vilja och att vi iaf tar en poäng och visar att vi är på gång. Hoppas verkligen att innermittfältet blir Luiz-Torreira.  

Jockejocke
Bild för Jockejocke

Chambers Sokratis Luiz

Niles Willock Torreira Kola

pepe 

Auba Laca 

hopps på detta men så blir de nog inte bil ha laca med alltid farlig innarför straffområdet 

ARSENAL TILL JAG DÖR 

Jonas S
Bild för Jonas S

Viljan att springa för laget tror jag ökar i en sådan här match. Det brukar märkas. Men sedan är det en annan femma hur laget reagerar om vi hamnar i underläge. Efter att Arsene lämnade har vi inte sett dom där fullständiga genomklappningarna med 5-0 och liknande som var vanliga under hans tid. Men lite orolig är jag allt idag.

Om vi håller laget kompakt, jobbar stenhårt och utnyttjar dom chanser vi får tror jag vi skall vara ok. Tyvärr har man ju inte sett det här laget göra en sådan match på väldigt länge. Och då bara i en enstaka halvlek på sin höjd. Och om vi visar upp vårt vanliga spel med att halvsova oss igenom stora delar av matcher kommer vi bli straffade. Man kan komma undan med det mot lagen under toppen. Men inte mot City. Då blir det storstryk.

Be excited!

Jockejocke
Bild för Jockejocke

Vadfö inte laca från start . Fattar inte de 

ARSENAL TILL JAG DÖR 

Tosse
Bild för Tosse

Jockejocke
Bild för Jockejocke

vadför inte laca ? Min favorit spelar. 

ARSENAL TILL JAG DÖR 

Glenn
Bild för Glenn

Laca verkar hamnat i frysboxen. Sen är hans attityd rätt usel nu. Intressant elva ändå. Bra speed framåt

COYG

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Gött Martinelli <3 hehehe fint med den här elvan! Vi måste göra många mål idag för nog släpper vi in minst 2 idag

Jocke K
Bild för Jocke K

Nöjd om vi tar en poäng idag....tyvärr! Med Maitland-Niles på planen så känns det mycket mycket osäkert. Jävlar anamma och perfekt försvarsspel är givet om vi ska ha någon chans. 

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Jag är livrädd för Citys fronttrio. Däremot inte mot deras mittfält och försvar. Så länge vi inte släpper in mål eller gör mål före kan vi kanske hävda oss

Bra Martinelli, visa vägen från start

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Åh herregud vilken rökare

Tosse
Bild för Tosse

Man blir så less

Glenn
Bild för Glenn

Fullkomligt värdelöst försvarsspel av Auba, Pepe och Chambers. Så jävla lojt får man inte bete sig. Fy fan!

COYG

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Bra start av Martinelli kunde likväl varit vi. men som sagt kommer krävas många mål idag

Peter Svanholm
Bild för Peter Svanholm

Bedrövligt passivt försvarsspel hela vägen 

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

PANG bom Suck

Jockejocke
Bild för Jockejocke

Ser inget bra med Chambers fattar inte vadfö luiz inte spelar 

ARSENAL TILL JAG DÖR 

Tosse
Bild för Tosse
Glenn wrote:

Laca verkar hamnat i frysboxen. Sen är hans attityd rätt usel nu. Intressant elva ändå. Bra speed framåt

Hans blick på bänken signalerar väl mest att han är helt ointresserad av det här laget. Inställningen i veckan tydde väl inte heller på att han bryr sig så särskilt mycket. 

Tosse
Bild för Tosse

Bättre framåt nu efter målet. Men nu sitter vi ju redan där i skiten. 

Christian Vela
Bild för Christian Vela
Jockejocke wrote:

Ser inget bra med Chambers fattar inte vadfö luiz inte spelar 

Chambers alla dagar i min bok 

Glenn
Bild för Glenn
Tosse wrote:
Glenn wrote:

Laca verkar hamnat i frysboxen. Sen är hans attityd rätt usel nu. Intressant elva ändå. Bra speed framåt

Hans blick på bänken signalerar väl mest att han är helt ointresserad av det här laget. Inställningen i veckan tydde väl inte heller på att han bryr sig så särskilt mycket. 

håller med om hans inställning men är den för att han varit less på Emery o nu ändå inte får spela eller är hans attityd grunden till att han ej får spela?

Tycker inte Auba visar bättre och med ointelligenta Özil på plan spelar vi alltid med 10 man

COYG

Tosse
Bild för Tosse

Otroligt! 

Jockejocke
Bild för Jockejocke

de e kört 

ARSENAL TILL JAG DÖR 

Glenn
Bild för Glenn

Vi beter oss som ett p13 lag i försvaret. Har vi inte 4 nya försvarare i truppen och en coach som kan försvarsspel så kan alla avgå

COYG

Christian Vela
Bild för Christian Vela

2 chanser 2 mål city 

Sidor