Medlemmar: 8813 st.
Visa menyn

Arsenal-Manchester United 1/1 kl 21.00

122 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Glenn
Bild för Glenn

Så lätt Laca vänder bort Maguire. Han behöver få till ett mål.

Vi ska inte sälja Xhaka. Han o Torreira kan bli riktigt bra som sittandes o Laca är den enda förutom möjligen Luiz som kan slå längre bollar med precision

COYG

RoPa87
Bild för RoPa87
Glenn wrote:

Så lätt Laca vänder bort Maguire. Han behöver få till ett mål.

Vi ska inte sälja Xhaka. Han o Torreira kan bli riktigt bra som sittandes o Laca är den enda förutom möjligen Luiz som kan slå längre bollar med precision

Håller med  Xhaka jag börjat riktigt bra idag. 

Tyvärr tror jag det tog väldigt hårt på Xhaka det som hände mellan honom och fansen. Tror inte han kan hämta sig från det riktigt, inte för att stanna tyvärr. 

Men har alltid sagt att med rätt positioner och arbetsuppgifter kan Xhaka och Torreira bli riktigt bra ihop. 

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Arteta har något stort på gång m Arsenal. 

Supporter sedan 1983! 

RoPa87
Bild för RoPa87

Nu har vi haft 3 ruskigt bra chanser där vi måste göra mål om vi ska vinna. Vi vet hur vårt försvar kan bete sig ibland så vi MÅSTE börja sätta chanserna nu!!!

Men fantastiskt bra första 40 min sett till hur resten av säsongen varit. Bara hoppas vi pallar hela matchen!! COYG!

Glenn
Bild för Glenn
Robin Palmkvist wrote:
Glenn wrote:

Så lätt Laca vänder bort Maguire. Han behöver få till ett mål.

Vi ska inte sälja Xhaka. Han o Torreira kan bli riktigt bra som sittandes o Laca är den enda förutom möjligen Luiz som kan slå längre bollar med precision

Håller med  Xhaka jag börjat riktigt bra idag. 

Tyvärr tror jag det tog väldigt hårt på Xhaka det som hände mellan honom och fansen. Tror inte han kan hämta sig från det riktigt, inte för att stanna tyvärr. 

Men har alltid sagt att med rätt positioner och arbetsuppgifter kan Xhaka och Torreira bli riktigt bra ihop. 

rädd för det med. Tror tyvärr Xhaka är förlorad. För mkt misstag men annars underskattad spelare. Hade City köpt honom hade han varit en av de bästa på sin position

COYG

Vicious
Bild för Vicious

Tappar vi det här i andra så ger jag upp.

#Championship

RoPa87
Bild för RoPa87

Sååååååjaaaaaa!!!!!

Glenn
Bild för Glenn

Äntligen fick Sokratis ett mål godkänt. Bra hörna o bra av Laca

COYG

Göran Carlström
Bild för Göran Carlström

Härligt, känns riktigt kul detta och framförallt som dom jobbar för det. Och dessutom mot United gör det ju ändå skönare 

 

Glenn
Bild för Glenn

ÄNTLIGEN använder vi en helhjärtad press. United tappar bollen hela tiden. Under Emery joggade en o en och pressade. Helt menlöst då

COYG

RoPa87
Bild för RoPa87
Glenn wrote:
Robin Palmkvist wrote:
Glenn wrote:

Så lätt Laca vänder bort Maguire. Han behöver få till ett mål.

Vi ska inte sälja Xhaka. Han o Torreira kan bli riktigt bra som sittandes o Laca är den enda förutom möjligen Luiz som kan slå längre bollar med precision

Håller med  Xhaka jag börjat riktigt bra idag. 

Tyvärr tror jag det tog väldigt hårt på Xhaka det som hände mellan honom och fansen. Tror inte han kan hämta sig från det riktigt, inte för att stanna tyvärr. 

Men har alltid sagt att med rätt positioner och arbetsuppgifter kan Xhaka och Torreira bli riktigt bra ihop. 

rädd för det med. Tror tyvärr Xhaka är förlorad. För mkt misstag men annars underskattad spelare. Hade City köpt honom hade han varit en av de bästa på sin position

Jag tror mycket av hans misstag hat berott på att han haft en position och arbetsuppgift som han inte klarat av. Han har varit för mycket av en spelfördelare och han är inte tillräckligt snabb i fötterna för det. Nu har en en position där han oftast har lite mer tid där han kan pricka in de längre crossbollarna och ligger bra i defensiven med Torreira så de vinner mycket boll tillsammans. 

Jakob Eneman
Bild för Jakob Eneman

Ni som säger att xhaka är bara bra mot lag som är dåliga och inte pressar. United pressade under dem första 30 och xhaka var strålande! Som jag sagt tidigare är det tränarna som ska skräddary sin plan till spelare och arteta använder xhaka helt rätt

Glenn
Bild för Glenn
Jakob Eneman wrote:

Ni som säger att xhaka är bara bra mot lag som är dåliga och inte pressar. United pressade under dem första 30 och xhaka var strålande! Som jag sagt tidigare är det tränarna som ska skräddary sin plan till spelare och arteta använder xhaka helt rätt

helt enig. Även om United inte pressar så hårt så är det inget kasst lag och bra form har de. Gäller som flera sagt att spela spelarna på rätt plats med rätt rollbeskrivning. Emery var världsmästare på att INTE göra detta!

COYG

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Lekande lätt idag! Men vi gör det bra visar hjärta 

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Luiz är grym idag, får se om han klarar 90 minuter utan tabba sig.  Xhaka helt ok men gud så dåliga United är, litar de på att vi ska göra bort oss i vanlig ordning? Strömberg är ju helskön, Arsenal är  ä5tre men skapar inte så mycket,  tror inte jag sett Arsenal skapa så mycket som nu på länge. Måste dessutom vara 2-20 i frisparkar men vi har fått de gula.

RoPa87
Bild för RoPa87

Fan där måste vi ta upp maguire. Han ska inte få komma till nicken så fri. 

Men en mycket bra första halvlek, riktigt kul att se. Tycker Arteta bygger spelet på våra spelares styrkor och inte försöker får spelare som inte klarar av det att spela hans spel. Kändes som Emery försökte bygga läget efter sin idé om hur vi skulle spela snara än att bygga sin spelidé efter vad våra spelares styrkor är, det tycker jag Arteta gör. Han har fått igång två av våra mest bespottade spelare, Özil och Xhaka, på ett riktigt bra sätt. Bara hoppas att spelarna pallar matchen ut nu och över resten av säsongen med detta spelet. 

George Adams
Bild för George Adams

En riktigt bra halvlek. Kul att se. 

Jockejocke
Bild för Jockejocke

Hoppas hoppas hoppas vi håller i andra halvleken 

ARSENAL TILL JAG DÖR 

Woodie
Bild för Woodie
Jakob Eneman wrote:

Ni som säger att xhaka är bara bra mot lag som är dåliga och inte pressar. United pressade under dem första 30 och xhaka var strålande! Som jag sagt tidigare är det tränarna som ska skräddary sin plan till spelare och arteta använder xhaka helt rätt

Xhaka har varit bra men press... nja? Det gäller att han fortsätter att släppa bollen i tid och inte göra en Xhaka. 

Är mycket orolig för att Kola ska dra på sig ett andra gult. 

Kom igen nu! 

MickeLi
Bild för MickeLi

Som det är nu så vågar man ju fan inte jubla efter ett mål innan dom kör igång spelet igen...jävla VAR

twitter: @MikeBergkamp

Woodie
Bild för Woodie
Jimmy Roslund wrote:

Luiz är grym idag, får se om han klarar 90 minuter utan tabba sig.  Xhaka helt ok men gud så dåliga United är, litar de på att vi ska göra bort oss i vanlig ordning? Strömberg är ju helskön, Arsenal är  ä5tre men skapar inte så mycket,  tror inte jag sett Arsenal skapa så mycket som nu på länge. Måste dessutom vara 2-20 i frisparkar men vi har fått de gula.

+1

Jonas S
Bild för Jonas S

När sist såg Arsenal så välorganiserade ut? Det är flera år sedan. Arteta vet verkligen vad han sysslar med och han har lyckats förmedla väldigt mycket på väldigt kort tid till spelarna. Alla spelar samma spel, alla vet vad dom håller på med. Imponerande.

Helt plötsligt är det inte vilka spelare som spelar som är mest avgörande. Utan snarare hur vi spelar. Detta kan bli riktigt bra.

Be excited!

RoPa87
Bild för RoPa87
Jonas S wrote:

När sist såg Arsenal så välorganiserade ut? Det är flera år sedan. Arteta vet verkligen vad han sysslar med och han har lyckats förmedla väldigt mycket på väldigt kort tid till spelarna. Alla spelar samma spel, alla vet vad dom håller på med. Imponerande.

Helt plötsligt är det inte vilka spelare som spelar som är mest avgörande. Utan snarare hur vi spelar. Detta kan bli riktigt bra.

Håller helt med. Det ända jag är rädd för med Arteta nu är att han kanske går lite för hårt ut med hård press osv så spelarna inte riktigt pallar säsongen ut. Känns inte som vi varit direkt tränade för denna typen av spel. Men med alla redskap de har tillhands bör de ju hålla ganska bra koll på fitnessnivån hos spelarna. 

För detta är ju kul att se, kul att se Arsenal spela igen. 

Oavsett resultat idag så fortsätter vi spela såhär säsongen ut så kommer 3 poängerna att börja trilla in. 

In Arteta We Trust!

Jepson
Bild för Jepson
Jonas S wrote:

När sist såg Arsenal så välorganiserade ut? Det är flera år sedan. Arteta vet verkligen vad han sysslar med och han har lyckats förmedla väldigt mycket på väldigt kort tid till spelarna. Alla spelar samma spel, alla vet vad dom håller på med. Imponerande.

Helt plötsligt är det inte vilka spelare som spelar som är mest avgörande. Utan snarare hur vi spelar. Detta kan bli riktigt bra.

Det är precis så vårt grundspel ska vara. Det ska inte spela någon roll vilka vi spelar, men de som spelar ska krydda med sin spetskompetens. Sätter vi grundspelet till 100% får alla tid att agera när tillfälle ges. Presspelet är underbartatt se idag, över hela banan och ingen viker ner sig. United får inte mycket tid på sig och sånär att pressen på De Gea resulterar.

RoPa87
Bild för RoPa87

Kul att se matchen på BTsports. Van persie och Ferdinand i studion. Haha, van persie försökte låter Liiite glad åt att arsenal spelade ut United men Ferdinand är såååå rolig att lyssna på när United inte leder :D

Jakob Eneman
Bild för Jakob Eneman
Robin Palmkvist wrote:

Fan där måste vi ta upp maguire. Han ska inte få komma till nicken så fri. 

Men en mycket bra första halvlek, riktigt kul att se. Tycker Arteta bygger spelet på våra spelares styrkor och inte försöker får spelare som inte klarar av det att spela hans spel. Kändes som Emery försökte bygga läget efter sin idé om hur vi skulle spela snara än att bygga sin spelidé efter vad våra spelares styrkor är, det tycker jag Arteta gör. Han har fått igång två av våra mest bespottade spelare, Özil och Xhaka, på ett riktigt bra sätt. Bara hoppas att spelarna pallar matchen ut nu och över resten av säsongen med detta spelet. 

Håller med till fullo! Gillar även att vi ligger rätt hela tiden och är i ryggen direkt när en united spelare får bollen

Pelle
Bild för Pelle
Jakob Eneman wrote:

Ni som säger att xhaka är bara bra mot lag som är dåliga och inte pressar. United pressade under dem första 30 och xhaka var strålande! Som jag sagt tidigare är det tränarna som ska skräddary sin plan till spelare och arteta använder xhaka helt rätt

Nyckeln är att Torreira tar stort defensivt ansvar, då går det heller inte för fort för Xhaka...

Bra coachat av Arteta...

If it's too strong, then you're too weak!

Glenn
Bild för Glenn
Robin Palmkvist wrote:
Jonas S wrote:

När sist såg Arsenal så välorganiserade ut? Det är flera år sedan. Arteta vet verkligen vad han sysslar med och han har lyckats förmedla väldigt mycket på väldigt kort tid till spelarna. Alla spelar samma spel, alla vet vad dom håller på med. Imponerande.

Helt plötsligt är det inte vilka spelare som spelar som är mest avgörande. Utan snarare hur vi spelar. Detta kan bli riktigt bra.

Håller helt med. Det ända jag är rädd för med Arteta nu är att han kanske går lite för hårt ut med hård press osv så spelarna inte riktigt pallar säsongen ut. Känns inte som vi varit direkt tränade för denna typen av spel. Men med alla redskap de har tillhands bör de ju hålla ganska bra koll på fitnessnivån hos spelarna. 

För detta är ju kul att se, kul att se Arsenal spela igen. 

Oavsett resultat idag så fortsätter vi spela såhär säsongen ut så kommer 3 poängerna att börja trilla in. 

In Arteta We Trust!

det är möjligt att vi inte orkar varje match men säsongen är typ körd så låt vara att vi tappar en del poäng men efter en bra sommarträning och denna vår med taktik mm så kommer vi vara redo nästa höst

COYG

Tosse
Bild för Tosse

Domaren har varit helt på Uniteds sida

Göran Carlström
Bild för Göran Carlström

Håller med om att det måste vara Luiz bästa match hittills i Arsenal tröjan, härligt. Sedan är jag överlycklig att Arteta spelar Torreira på sin rätta plats och att han får spela sitt spel för laget. Tycker Torreira är helt suverän just nu. Kämpa på nu Arsenal så att vi får med oss 3 poäng nog United

Sidor