Medlemmar: 8806 st.
Visa menyn

Arsenal - West Ham 9/8

184 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Glenn
Bild för Glenn
Arsenal - West Ham 9/8

Då var det dags för årets första ligamatch. Känns grymt bra att få starta och vi känns fortfarande oslagbara. Enda smolket är väl JWs skada.

Hoppas fortfarande på en-två förstärkningar men om vi får ett skadeår normalt för övriga PL lag så kan vi vara med och slåss där uppe.

Chelski ej värvat mkt och några av deras spelare börjar bli till åren.

United har ett helt nytt lag. Kan bli tufft.

City verkar sakna några pusselbitar och inte varit så aktiva på marknaden än. Men en striker kommer nog?

Liverpool har också ett helt nytt lag, tror de får det tufft att få ihop allt. Tror Rodgers får sparken under året.

Tottenham har väl ej gjort ett skit än?

Hoppas på en bra start i år så vi får ett bra självförtroende.

Tror att vi vinner med 4-0. Oxen, Ramsey, Giroud och Walcott blir målskyttar.

 

Men var är hypen hos ArsenalSwedenfansen? Kom igen nu!!!

COYG

Fred
Bild för Fred

Så jävla kul med ny säsong! Blir bra uppvärmning med lite andra matcher imorgon innan helgens riktiga match går av stapeln ;) 

Glenn
Bild för Glenn

United imponerade inte men tog sina 3p. Skit också!!

COYG

Jajo67
Bild för Jajo67

Varken Tottenham eller United imponerade, rätt bleka bägge två.....kan inte rå för det men jag avskyr verkligen United.

Imorgon vinner vi med 3-0, Oxen, Ramsey & Walcott.

B-G
Bild för B-G

Otroligt lama lag som spelade idag.  United vann på ett självmål såklart.
Självmål eller felaktiga straffar i 94e.
Undrar varför LVG kastade in Schweini, han var väl inte helt kry att spela?
Längtar tills imorrn då man får se fartfylld fotboll. 

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G

Alltså. Vad är det med LVGs engelska. Det där måste dom jobba på eller skaffa in en tolk.
Jag fattade ca 30%....och då är jag ändå jävligt bekväm med taskig engelska. 

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn
Janne Jonsson wrote:

Varken Tottenham eller United imponerade, rätt bleka bägge två.....kan inte rå för det men jag avskyr verkligen United.

Imorgon vinner vi med 3-0, Oxen, Ramsey & Walcott.

håller med! Satt o höll på Tottenham. Önskar att United gör fiasko

COYG

B-G
Bild för B-G
Mickys wrote:
Janne Jonsson wrote:

Varken Tottenham eller United imponerade, rätt bleka bägge två.....kan inte rå för det men jag avskyr verkligen United.

Imorgon vinner vi med 3-0, Oxen, Ramsey & Walcott.

håller med! Satt o höll på Tottenham. Önskar att United gör fiasko

Sett på startmatchen så är chansen god att dom gör dunderfiasko igen.
Club Brugge i CL kvalet. På UnitedSverige lät det på dom som att dom fått värsta möjliga lottning.
Kan inte vara lätt att vara Unitedfan :D 

Twitter @grvdga

mangeW
Bild för mangeW

Gooooooood morning matchday!!!!

Som supporter har man väl rätt att tycka att dagens match ska va easy piecy! Men premiär är premiär och vadsomhelst kan hända. Segerreceptet är enkelt; 100% all the way = inget tidigt baklängesmål = vi maler ner motståndet under 90 min plus tillägg = vi hamnar nånstans mellan 1-0 & 4-0. I och med gårdagens resultat har vi dessutom slagläge. Leda ligan från omgång 1 har ingen nånsin dött av. 

Elvan: keeper: ingen diskussion.Samma gäller de båda herrarna framför. Ytterbackar; vi har fyra fullgoda alternativ, LÄCKERT! Mitt val baseras på vårens bravader, därmed: Bellerin o Nacho.

Framåt är det lite lätt mer svårtippat, detta pga. bredd, inte låg kvalitet...  

Coq-Santi är rätt givna. Sedan beror mycket på om Wenger prioriterar kvalitet på fotbollsspelaren eller om han prioriterar bäst spelare på rätt plats, jag tänker här främst på Ox kontra Ramsey på kant, exakt var grafiken säger om Özils utgångsläge, och om vår ensamma topp blir French Model eller Walcott.

Önskad elva:

Cech

Bellerin-Per-Kos-Nacho

Coq-Santi

Walcott-Özil-Ox

Giroud

 

Trolig elva:

Cech

Bellerin-Per-Kos-Nacho

Coq-Santi

Ox-Ramsey-Özil

Walcott

 

Surprise me mr Wenger!

200304382612073264790

Jepson
Bild för Jepson

Med anledning av Community Shield där Walle hade svårt att komma på att han skulle springa åt rätt håll för att få passningarna tror jag Giroud startar på topp, Walcott flyttar inte på Ramsey. Så jag tror inte på någon Walcott från start. I Övrigt håller jag med :)

mangeW
Bild för mangeW

Så kan, och borde, det mycket väl vara. Däremot tror jag att Wenger har betydligt mer tålamod än oss med Walcott. Han är ju rätt envis av sig ;)

Tror det kan se annorlunda ut mot toppmotstånd och i slutet av säsongen!

200304382612073264790

Jepson
Bild för Jepson

Ja, Wenger är Wenger :o)  Hoppas på betydlligt mer rotation mot "sämre" (finns ju inga dåliga egentligen) lag. Ex.v. mer taktiska byten beroende på matchutveckling (Låter inte som Wenger iofs :p)

mangeW
Bild för mangeW

Tror vi kan räkna med en gnutta mer rotation den här säsongen, inte helt beroende på motstånd, men kanske dagsform. Bytena vetifan, han kör sin grej....

200304382612073264790

B-G
Bild för B-G

99% söker att Giroud startar.
vill gärna ha Walcott på en kant.

Önskeupptställning

 Coq-Santi

Walcott-Özil-Ox

Giroud.

Funkar det inte med Walle eller Ox. Byt in han den unga killen med det jobbiga namnet. 
Edit: Jeff Reine Adelaide. 

Twitter @grvdga

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Vi borde väl slå ett lag som får stryk av ett maltesiskt lag? Kanske med 3-4 bollar 

Vad bör vi va rädda för, amalfitano payet sakho valencia låter som riktigt snabba killar men nja WH känns lite för svaga 

Söder
Bild för Söder
Bangkok_Gooner wrote:

99% söker att Giroud startar.
Funkar det inte med Walle eller Ox. Byt in han den unga killen med det jobbiga namnet. 

Edit: Jeff Reine Adelaide. 

Jag tror inte att vi kommer få se JRA spela PL i år.

Otto
Bild för Otto

Arsenal XI v West Ham: Cech; Debuchy, Mertesacker, Koscielny, Monreal; Coquelin, Ramsey; Oxlade-Chamberlain, Ozil, Cazorla; Giroud.

Finnen
Bild för Finnen

Finnen
Bild för Finnen

Alexis på bänk alltså, Bellerin inte ens på bänken

RoPa87
Bild för RoPa87
Finnen wrote:

Alexis på bänk alltså, Bellerin inte ens på bänken

ska endast vara en liten smäll på träning, inget allvarligt. Så 4-6 veckor bort väl....

Men överraskande med alexis på bänken. Han har inte ens varit tillbaka en vecka. Låt grabben vila för fan!

B-G
Bild för B-G
Finnen wrote:

Alexis på bänk alltså, Bellerin inte ens på bänken

bra motstått Wenger. 

Bellerin skadad. 

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G
R. Palmkvist wrote:
Finnen wrote:

Alexis på bänk alltså, Bellerin inte ens på bänken

ska endast vara en liten smäll på träning, inget allvarligt. Så 4-6 veckor bort väl....

Men överraskande med alexis på bänken. Han har inte ens varit tillbaka en vecka. Låt grabben vila för fan!

är väl rätt vilosamt på bänken? nödvändigt att kasta in om vi ligger under.  Tror knappast han får speltid även om Wenger påstod att han var överraskande pigg. 

Twitter @grvdga

Jepson
Bild för Jepson
R. Palmkvist wrote:
Finnen wrote:

Alexis på bänk alltså, Bellerin inte ens på bänken

ska endast vara en liten smäll på träning, inget allvarligt. Så 4-6 veckor bort väl....

Men överraskande med alexis på bänken. Han har inte ens varit tillbaka en vecka. Låt grabben vila för fan!

Gabriel skulle visa hur lite han petade på Wilshere?? Skämt å sido. Både Gabriel, Chambers och Gibbs på bänken så det känns behagligt ändå.  Alexis kommer nog bara in om det skiter sig fullständigt

RoPa87
Bild för RoPa87
Bangkok_Gooner wrote:
R. Palmkvist wrote:
Finnen wrote:

Alexis på bänk alltså, Bellerin inte ens på bänken

ska endast vara en liten smäll på träning, inget allvarligt. Så 4-6 veckor bort väl....

Men överraskande med alexis på bänken. Han har inte ens varit tillbaka en vecka. Låt grabben vila för fan!

är väl rätt vilosamt på bänken? nödvändigt att kasta in om vi ligger under.  Tror knappast han får speltid även om Wenger påstod att han var överraskande pigg. 

ja fysiskt är det inte så jobbigt. Men han ska ändå ladda inför matchen och så. Så det är ju en ansträngning oavsett om man spelar eller inte. Tycker bara han kunde fått stå över denna matcheb och fått en hel veckas träning till. 

Men fan vet  jag, Wenger lär ha bättre koll på Alexis status både fysiskt och psykiskt än vad jag har.... 

Otto
Bild för Otto

Har känslan att Wenger lät Alexis ta beslutet. Tror ni han kommer in? 

Oxford startar för West Ham, 16 bast. Någon som har koll på honom?

RoPa87
Bild för RoPa87

Nu snackat till och med viasat om Benzema till arsenal. Och de brukar ju inte dra till med rapporter från London om det inte ligger nåååågot i det. 

Faaan! Jag SKA inte börja hoppas!!

Finnen
Bild för Finnen
R. Palmkvist wrote:

Nu snackat till och med viasat om Benzema till arsenal. Och de brukar ju inte dra till med rapporter från London om det inte ligger nåååågot i det. 

Faaan! Jag SKA inte börja hoppas!!

 

Tänk dig då inför matchen när kameran zoomar in honom på läktaren då :) Tror du på det då?

RoPa87
Bild för RoPa87
Finnen wrote:
R. Palmkvist wrote:

Nu snackat till och med viasat om Benzema till arsenal. Och de brukar ju inte dra till med rapporter från London om det inte ligger nåååågot i det. 

Faaan! Jag SKA inte börja hoppas!!

 

Tänk dig då inför matchen när kameran zoomar in honom på läktaren då :) Tror du på det då?

Om  och ett stort OM, de skulle filma honon på arenan idag, ja då tror jag på det. Men fram tills dess, då är jag tveksam :)

iceman87
Bild för iceman87

Tips på mobilstream? Inte sugen på viaplay för en match, har alla kanaler hemma redan

Finnen
Bild för Finnen

Wenger: Bellerin has a slight muscular injury, question of days.

Jepson
Bild för Jepson

Cazorla under muren nu då? Edit: Var visst Özil som tar den :p Edit två: hade gått bra att lägga den under. ;)

Sidor