Medlemmar: 8825 st.
Visa menyn

Arsenal - West Ham 9/8

184 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Man får väl hoppas att vi gör samma comeback som efter Aston Villa för två säsonger sen.

Glenn
Bild för Glenn

Vad är det för jävla inställning vi går in i matchen med? Tror att vi redan vunnit ligan? Ingen kämpaglöd, ingen som uppoffrar sig, ingen som springer en meter extra.

Arsenal - alltid sämst när det gäller!

COYG

Zille
Bild för Zille

Inte mycket att glädjas över.

 

Ramsey var dålig hela matchen. Özil var rätt osynlig. Debuchy var värdelös på högerkanten. Försvaret allmänt kändes lite darrigt. Cech släpper in 2 bollar han ska ta.

Oxlade var helt okej som ni redan nämnt men det var mer eller mindre det enda.

Klart undermålig insats.. Som vanligt en trög öppningsmatch på säsongen. Skärpning framöver..

Tommy
Bild för Tommy

Det här gjorde ont att se. Verkligen ingen uppmuntrande insats. Alla som påstår att Oxen är den enda godkända idag verkar inte inse att det var hans slarv (tillsammans med Cech) som gav West Ham det andra målet. Oxen är grym men har en förmåga att slarva bort bollen precis utanför eget straffområde. 

Bengelito
Bild för Bengelito

Ett svagt Arsenal mot ett starkt West Ham, välförtjänt seger för dem. Usel inställning från spelarna i Arsenal. Oxen kämpade på helt ensamt på plan i stort sett. 

Arsene Wenger - He Knows, You Don't 

Pär Palmblad
Bild för Pär Palmblad

Inte bra

Jepson
Bild för Jepson

Tur man fogade klinkers före matchen, för nu är jag inte motiverad alls... Men, men... COYG!!!  Ospina i målet nästa match? Cech lägger rökare i duschen?

tonylindgren
Bild för tonylindgren

Bedrövlig inställning, den enda spelaren som får godkänt i min bok är koscielny. Cech såg allt annat än stabil ut. Bara bryta ihop och komma igen.

Guldkorven
Bild för Guldkorven

Dåligt val att ta ut Coq och behålla Ramsey.

Debuchy var en stor besvikelse. ... för att inte nämna Cech. Om Tjässny eller Ospina hade gjort motsvarande hade dom blivit idiotförklarade.

Mourinio sitter nog hemma och garvar nu.

 

B-G
Bild för B-G

Såja.  Nu är vi sämst i världen igen. Allt i sin ordning.  Sälj hela laget utom oxen   Skänk özil  om nån vill ha honom ;)

Bedrövlig insats.  Dock så var jag nog den enda som även tyckte lottningen för premiärmatchen var bedrövlig.  West Ham kommer hamna på topp 6 som jag sa.  

Twitter @grvdga

Guldkorven
Bild för Guldkorven
tonylindgren wrote:

Bedrövlig inställning, den enda spelaren som får godkänt i min bok är koscielny. Cech såg allt annat än stabil ut. Bara bryta ihop och komma igen.

Tycker Ox är väl godkänd (inte som högerback visserligen)

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Undrar vad som är mest katastrof, matchen eller Kåmarks försök till frisyr.

Jonas S
Bild för Jonas S

Det är bara United som vunnit PL trots att de förlorat inledningsmatchen. Och det var någon gång 92/93. Inte för att det är en omöjligthet på något vis. Men första matchen i ligan sätter tonen för resten av säsongen. Jag minns Chelseas första match förra säsongen där de fullständigt trasade sönder Burnley på bortaplan. Eller när City utklassade Newcastle med 4-0 säsongen innan. Två lag som gick in i respektive säsong som storfavoriter med all den press som kommer med det.

Det har snackats om att vi bör vara kapabla att utmana de två största bjässarna om titeln. Men när ligan väl börjat fungerar inte spelet. Tempot fanns inte där. Skärpan fanns inte där. Men framför allt fanns inte den där mentala styrkan som krävs för att kunna vända ett underläge till seger eller oavgjort. Och den styrkan behövs i ett lag som skall vara med och slåss om titeln.

Bortförklaringarna kommer komma. Förra säsongen förklarade Wenger den svaga säsongsinledningen med spelare som var trötta efter VM. Det kommer komma liknande förklaringar den här gången. Kort försäsong och en nästan obefintlig återhämtning efter förra säsongen. Om detta är relevant eller inte har jag ingen aning om. Men jag tror det handlar om mer än bara fysik, teknik och bristande återhämtning.

En lag som vill vinna titeln måste klara pressen och ta utmaningen från första spark. Det finns inga marginaler att förlora mer än två eller tre matcher. Att börja knapra rejält på den tunna lilla skorpan redan i hemmapremiären bådar inte gott inför hur tabellen slutligen kommer summeras där i maj om tio månader.

Be excited!

wulcan
Bild för wulcan

Det enda man kan vara 100% säker på efter en dålig första match i ligan, är att går man in här efter har alla tomtar målat fan på väggen och hyvlat hela säsongen och de flesta spelarna. :)

cech gör en dålig första matxh och blir redan hyvlad. förra säsongen blev Sanchez hyvlad efter en sådär inledning. Värvas benzema och står på 0 mål efter 2 matcher hyvlas han också, åh folk skriker efter att Giroud ska spelas. Precis då, då är allt som vanligt här inne:)

 

 

B-G
Bild för B-G
Jonas S wrote:

Det är bara United som vunnit PL trots att de förlorat inledningsmatchen. Och det var någon gång 92/93. Inte för att det är en omöjligthet på något vis. Men första matchen i ligan sätter tonen för resten av säsongen. Jag minns Chelseas första match förra säsongen där de fullständigt trasade sönder Burnley på bortaplan. Eller när City utklassade Newcastle med 4-0 säsongen innan. Två lag som gick in i respektive säsong som storfavoriter med all den press som kommer med det.

Det har snackats om att vi bör vara kapabla att utmana de två största bjässarna om titeln. Men när ligan väl börjat fungerar inte spelet. Tempot fanns inte där. Skärpan fanns inte där. Men framför allt fanns inte den där mentala styrkan som krävs för att kunna vända ett underläge till seger eller oavgjort. Och den styrkan behövs i ett lag som skall vara med och slåss om titeln.

Bortförklaringarna kommer komma. Förra säsongen förklarade Wenger den svaga säsongsinledningen med spelare som var trötta efter VM. Det kommer komma liknande förklaringar den här gången. Kort försäsong och en nästan obefintlig återhämtning efter förra säsongen. Om detta är relevant eller inte har jag ingen aning om. Men jag tror det handlar om mer än bara fysik, teknik och bristande återhämtning.

En lag som vill vinna titeln måste klara pressen och ta utmaningen från första spark. Det finns inga marginaler att förlora mer än två eller tre matcher. Att börja knapra rejält på den tunna lilla skorpan redan i hemmapremiären bådar inte gott inför hur tabellen slutligen kommer summeras där i maj om tio månader.

 

det är jävligt konstigt hur spelarna verkar misslyckas att motivera sig själva.  Det är absolut inte 100% wengers fel. Han gör sin del, men sen ska ju spelarna kunna motivera sig.  Kanske är den nya generationen instakids.  För en annan är det helt sanslöst att försöka förstå Hur man inte kan vara motiverad inför en hemmamatch för ett av världens bästa lag.  

Twitter @grvdga

Jan Deling
Bild för Jan Deling

Ny säsong oj va roligt det ska bli med den nya fantastiska värvningen . jävla skit lag 

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Bara för att man tokhyllar cech. . Komik 

MickeLi
Bild för MickeLi

Jaja, kan bara bli bättre....COYG

twitter: @MikeBergkamp

B-G
Bild för B-G
Christian Vela wrote:

Bara för att man tokhyllar cech. . Komik 

du bordet veta bättre Buddy. :) 

förresten, servitrisen på Flann's frågar efter dig varje gång.  När kommer du tillbaka :D

Twitter @grvdga

MartinO
Bild för MartinO

Alla lag har usla matcher där inte mycket går med, samt vissa matcher där man lyckas med nästan allt.

West Ham hade en sådan dag idag, spelarna sög in alla bollar, fick flesta 2a bollarna till sig. Alla passningarna satt. Dem lyckades med det mesta.  Arsenal kommer igen var så säkra. Finns en anledning till varför premiärmatchen alltid är svår. Idag hade knappt ngt lag rubbat West Ham.

 

B-G
Bild för B-G
O12 wrote:

Alla lag har usla matcher där inte mycket går med, samt vissa matcher där man lyckas med nästan allt.

West Ham hade en sådan dag idag, spelarna sög in alla bollar, fick flesta 2a bollarna till sig. Alla passningarna satt. Dem lyckades med det mesta.  Arsenal kommer igen var så säkra. Finns en anledning till varför premiärmatchen alltid är svår. Idag hade knappt ngt lag rubbat West Ham.

 

well put. Så är det.  

Nu bryter vi ihop och kommer igen.  

Twitter @grvdga

Jonas S
Bild för Jonas S
Bangkok_Gooner wrote:

det är jävligt konstigt hur spelarna verkar misslyckas att motivera sig själva.  Det är absolut inte 100% wengers fel. Han gör sin del, men sen ska ju spelarna kunna motivera sig.  Kanske är den nya generationen instakids.  För en annan är det helt sanslöst att försöka förstå Hur man inte kan vara motiverad inför en hemmamatch för ett av världens bästa lag.  

Det väldigt svårt att veta vad det beror på. Och det är omöjligt att säga om detta bara än en dålig match eller om vi kommer få se en lika svag säsongsinledning som vi hade för ett år sedan. Förra säsongen började spelet fungera på allvar först efter nyår. Trots det hade vi matchen mot Monaco lite senare.

Vi gör som alla lag ett par riktiga skitmatcher varje säsong. Men på det brukar vi även ha en eller två lite längre perioder där vi inte vinner en match. Förhoppningsvis är detta det förstnämnda.

Trist också att Cech gör bort sig fullständigt i sin Arsenal-premiär. Hoppas han kan skaka av sig detta nu och fortsätta säsongen hyfsat stabilt.

Be excited!

Christian Vela
Bild för Christian Vela
Bangkok_Gooner wrote:
Christian Vela wrote:

Bara för att man tokhyllar cech. . Komik 

du bordet veta bättre Buddy. :) 

förresten, servitrisen på Flann's frågar efter dig varje gång.  När kommer du tillbaka :D

Oktober  ; )

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Blir det bounce back mot CP wow kan bli en otäck inledning på säsongen 

Otto
Bild för Otto

https://twitter.com/unarsenewenger/status/630395305566072832 

Om vi hade haft en hel trupp med hans attityd...

Jajo67
Bild för Jajo67

Orkar inte höra bounce back snacket från Wenger redan från omgång ett. Se för fan till att spelarna är mentalt förberedda för uppgifterna så behöver man inte studsa tillbaka så jävla ofta.

Cech urusel

Egentligen bara Oxen som kommer undan med godkänt baserat på sin första halvlek.

Att folk på riktigt anser att Giroud är tillräckligt bra för att vara förstaval som forward är ju obegripligt.

Men det brister ju i princip överallt - trodde de att det bara var att hämta bucklan ????

Jonas S
Bild för Jonas S

Varför spelade vi Ramsey centralt med Cazorla på kanten förresten? Kombon Cazorla och Coq var förra säsongens stora uppenbarelse.

Be excited!

Zille
Bild för Zille

Jag tycker det allt som oftast är en miss att spela med Ramsey på kanten. Han ska spela centralt enligt mig vilket såklart blir svårt i och med Coq och Santi och att de för det så bra på mitten.

Jaja.. Dagens glädjeämne är Bosse P som jag i vanliga fall tycker är sådär men som gjorde det bra som expertkommentator i matchen.

Jonas S
Bild för Jonas S

Jo exakt. Jag ser inte hur Ramsey kan spelas centralt med Cazorla och Özil på plan. Ramsey må passa bäst i mitten, som nästan alla våra mittfältare; men han kan inte spela där på bekostnad av t ex Cazorla.

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn
Janne Jonsson wrote:

Orkar inte höra bounce back snacket från Wenger redan från omgång ett. Se för fan till att spelarna är mentalt förberedda för uppgifterna så behöver man inte studsa tillbaka så jävla ofta.

Cech urusel

Egentligen bara Oxen som kommer undan med godkänt baserat på sin första halvlek.

Att folk på riktigt anser att Giroud är tillräckligt bra för att vara förstaval som forward är ju obegripligt.

Men det brister ju i princip överallt - trodde de att det bara var att hämta bucklan ????

håller med! Fan vi skulle ha en annan coach som kunde förbereda laget och en som har en plan B och C när vi kör fast och inte bara surar och kommer med floskler efter matchen

COYG

Sidor