Medlemmar: 8809 st.
Visa menyn

Crystal P - Arsenal 16/8

210 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Crystal P - Arsenal 16/8

Jag som har tippat en större slant på att C.P ska komma topp 8 i år till oddset 15ggr tror inte alls på en Arsenalseger här.

Londonderbyn brukar vara vår grej men tycker hemmalaget har värvat otroligt bra och efter att sätt deras premiär (och våran) så är jag ännu mera övertygad om att hemmalaget tar minst 1p här.

1x finns till fina 2.10.

Hoppas VERKLIGEN jag har fel, men det luktar 2-1 här tyvärr.....

I år smäller det !

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Jag kan bara instämma....en svår och jobbig grej som Winnerbäck sjunger.

Känslan är inte skön efter premiären och hade vi vunnit den hade ett X vart OK på söndag, men nu krävs det en seger och ett bra spel enligt mig innan Liverfool kommer på besök.

 

AFC

Jonas S
Bild för Jonas S

Jag tycker Palace på papperet är ett bättre lag än vad Westham är. Så den här matchen kan sluta lite hur som helst. Förhoppningsvis har Palace skippat att sladda runt planen på Selhurst Park med en jordfräs innan match den här gången så vi kan passa runt bollen någolunda bra. Med Walcott på topp och med någolunda fart på spelet skall vi kunna vinna det här. Men det kommer knappast bli enkelt. Ett kryss känns väl inte otroligt. Men vi behöver en seger.

Be excited!

Zille
Bild för Zille

Tror vi tar det, vi måste ta det!

Men nog fasen blir det svårt. Jag tror Palace kommer sluta högt i tabellen i år. Topp 10 i alla fall. Förra säsongen hade de ju dock lite bekymmer på Selhurst Park men var farligt bra på bortaplan så vi får hoppas att så är fallet på söndag med.

B-G
Bild för B-G

3-0 to the Arsenal.  Bounce back!

Twitter @grvdga

mangeW
Bild för mangeW

Bellerin o Alexis saknades rejält sist! Kan bli ett gött mentalt bounceback, tror på vinst, men knapp!

200304382612073264790

Sral
Bild för Sral

En riktig gnetseger blir det. 1-0, och många fans kommer vara missnöjda. 

Glenn
Bild för Glenn

Lovar att ej vara missnöjd med spelet bara vi vinner. Bara vi inte förlorar...

Tänk hemska tanke om vi skulle ha noll poäng efter 3 matcher. Fools är ju aldrig lätta.

Shit då lär det bli ramaskri bland fansen.

COYG

Glenn
Bild för Glenn

United ny 3-poängare fast de spelar kasst. jävla tur de har. Rooney helt osynlig i 2 matcher.

COYG

Jajo67
Bild för Jajo67
Mickys wrote:

United ny 3-poängare fast de spelar kasst. jävla tur de har. Rooney helt osynlig i 2 matcher.

men Villa var sämre, måste åka ur i år - bland det sämsta man sett.

Glenn
Bild för Glenn
Janne Jonsson wrote:
Mickys wrote:

United ny 3-poängare fast de spelar kasst. jävla tur de har. Rooney helt osynlig i 2 matcher.

men Villa var sämre, måste åka ur i år - bland det sämsta man sett.

japp bedrövliga! Men United skapar ej mkt. De är väldigt tråkiga att titta på

COYG

B-G
Bild för B-G
Mickys wrote:

United ny 3-poängare fast de spelar kasst. jävla tur de har. Rooney helt osynlig i 2 matcher.

Helt otroligt tråkiga att kolla på. Undrar var det slutar om dom inte värvar en vettig forward.  

Twitter @grvdga

Guldkorven
Bild för Guldkorven

En istort sett given startelva tycker jag:

          Giroud

Sanchez    Özil    Oxlade

     Cazorla    Coq

Gibbs  Kos  Merta  Bellerin

          Cech

 

Wenger väljer troligen Monreal före Gibbs men det spelar mindre roll.

Sedan kan man möjligtvis fundera på om man ska starta med Walcotten istället. I övrigt inte mycket att fundera över.

 

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Ramsey kmr spela av någon konstig jävla anledning....

AFC

erko
Bild för erko
Guldkorven wrote:

En istort sett given startelva tycker jag:

          Giroud

Sanchez    Özil    Oxlade

     Cazorla    Coq

Gibbs  Kos  Merta  Bellerin

          Cech

 

Wenger väljer troligen Monreal före Gibbs men det spelar mindre roll.

Sedan kan man möjligtvis fundera på om man ska starta med Walcotten istället. I övrigt inte mycket att fundera över.

 

Som sagt, Monreal in istället för Gibbs. Sedan vill man ju ha in Ramsey i ekvationen, men det är trångt där på mitten...

Nicklas Andersson
Bild för Nicklas Andersson

Tror också att Ramsey kommer starta. Så jävla trött på grabben. Det är tur att han gör sina mål ibland så man inte hade tappat hoppet helt.

Sral
Bild för Sral
Mickys wrote:

Lovar att ej vara missnöjd med spelet bara vi vinner. Bara vi inte förlorar...

Tänk hemska tanke om vi skulle ha noll poäng efter 3 matcher. Fools är ju aldrig lätta.

Shit då lär det bli ramaskri bland fansen.

Ja, det är en tanke som skrämmer. Men jag tror att spelarna kommer vara fulla av revanschlusta imoEgon. Fan, tror ni Alexis är redo att spela egentligen?

Glenn
Bild för Glenn

Rädd att han spelar Sanchez för tidkgt så han skadar sig

COYG

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Jag önskar att matchen imorgon slutar som den bör,dvs 0-3 och Palace behöver en egen boll!!!

AFC

Sral
Bild för Sral
Mickys wrote:

Rädd att han spelar Sanchez för tidkgt så han skadar sig

Jag också...

FootballIsMore
Bild för FootballIsMore

Så länge vi håller tätt bakåt så kommer vi nog knipa 3 poäng.      Men gör dom 1-0 och ...Orkar inte ens tänka på det.       Men som någon skrev,  vår trupp är nog sjukt revansch sugen.      Vi tar detta!  vi gör 2 dom 1 och vi spelar ojämnt,  men tillräckligt för att vinna och få sjförtroende mot liverfool. 

Its not only a game.... No it's Not.    Its Not!

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Ärligt talat så tror ja intet vi vinner idag.  Vi är inte redo för en tuff bortamatch mot ett stekhett CP. . Lär bli en jävla go stämning där 

Tyvärr max kryss idag 

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Ärligt talat så tror ja intet vi vinner idag.  Vi är inte redo för en tuff bortamatch mot ett stekhett CP. . Lär bli en jävla go stämning där 

Tyvärr max kryss idag 

Jajo67
Bild för Jajo67

Jag tror att den här matchen är oerhört viktig, vinst och vi kan lämna den usla insatsen mot WH bakom oss och vara med och slåss om titeln iom en bra boost För självförtroendet.

Vid Förlust tror jag tyvärr att vi redan nu är borta från titelfighten - eller iaf får oerhört svårt att blanda oss i den. Dels för att vi då kommer stå på 0p efter matcher mot WH hemma & CP borta - borde vara minst 3p - samt vara 4-6p bakom våra konkurenter redan. Framförallt för att jag tror att den mentala biten kommer göra att vi kommer tappa ännu fler poäng de närmaste matcherna Isf. 

Säsongsinledningar är viktigare än vad somliga tror - inte minst för den mentala biten - och definierar ofta hela säsongen när man summerar. Wenger & laget havererade fullständigt den första matchen med egentligen allt - förberedelse för uppgiften,inställning, attityd, försvarsspel, anfallsspel, målvaktsspel, coachning - ja allt!

vid oavgjort krävs vinst mot Liverpool nästa omgång om det inte ska se nattsvart ut.

Nu är det upp till bevis, vill man vara med på riktigt och utmana om titeln krävs det att man presterar när det gäller och inte bara snackar. Jag vill så gärna att vi verkligen utmanar på riktigt i år och så klart hellst tar PL titeln men jag är lite tveksam.

min startelva

Cech - ja han får en chans till

Bellerin-Bfg-Kos-Monreal

Coq-Caz

Oxen-Özil-Sanchez

Walcott

jag hoppas och tror på seger med 2-0 - COYG!!! Sen värvar vi Benzema & en DM av hög klass så blir det här bra!

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Bra summering innan dagens fight men jag måste medge att känslan inför dagens match inte är bra,hoppas den ändras snabbt när matchen är igång.

 

AFC

gunbod
Bild för gunbod

Vem blir det som gör säsogens första mål tro, mitt tips är Cazorla.

Idag måste det bara bli tre poäng.

Steven Humphries
Bild för Steven Humphries

Jag tror att vårt spel skulle gå för fort för CP idag om vi kör med Coq och Santi på mitten och låter Rambo börja på bänken, måtte Wenger resonera likadant.

2-1 till oss! COYG

Elias Bard
Bild för Elias Bard
EvenSteven wrote:

Jag tror att vårt spel skulle gå för fort för CP idag om vi kör med Coq och Santi på mitten och låter Rambo börja på bänken, måtte Wenger resonera likadant.

2-1 till oss! COYG

Och starta med Walcott och peta in giroud på luftbollarna om det krisar,han såg så stum ut mot WH så startar han idag är Wenger blind!

AFC

Sral
Bild för Sral

Vi får väl tänka lite på vilka det är som leder ligan just nu. Leicester. Chelsea kan mycket väl stå på en poäng efter matchen idag, så oavsett hur det går idag tror jag inte att vi är borta från titelfajten. 

Otto
Bild för Otto

Wenger väljer alltså att peta Oxen, kommer bli sågad om allt inte går som det ska idag.

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Oxen på bänken,måste vart hans kassa insats som högerback!? Man fattar ingenting ibland...

Hur fan ska Walcott och Oxen kunna göra skillnad om vi ligger under när Palace parkerar bussen på åkern????

AFC

Sidor