Medlemmar: 8810 st.
Visa menyn

Crystal P - Arsenal 16/8

210 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
B-G
Bild för B-G

@Squawka: Mesut Özil's game by numbers:

 

98% pass accuracy

10 crosses

5 chances created

1 assist

 

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G

vad tyst det blir här efter en vinst. Är ni ute och firar?

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn

Grillar o försöker se Shittymatchen.

Är väldigt tyst på forumet jämt!

Fan vad Chelsea filmar hela tiden. Patetiskt! Stäng av de allihop

COYG

Sral
Bild för Sral

Kunde inte se matchen, men noterade några klagomål över att Wenger gjorde defensiva byten...måste säga att jag föredrar det framför att riskera att tappa ledningar i stil med Anderlecht hemma eller den där hemska 4-4-matchen mot Newcastle...

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Jag tyckte (peppar peppar) att Arteta såg fräsch ut i sitt inhopp.

Zille
Bild för Zille

Skönt med 3 poäng även om spelet inte alltid var perfekt. Palace är tuffa. Nu gäller det att vinna hemma mot Pool nästa vecka så är vi igång på allvar.

Konstigt att Wenger satte oxen på bänken tycker jag. Ramsey hör inte riktigt hemma på kanten även om han gör det bra såklart. Men det är såklart svårt när man har så många duktiga mittfältare som vi har.

Men när Coq byttes ut och Ramsey får spela med Santi på mitten känns han helt klart mer hemma än på kanten.

 

Gillade Bosses sågning av Mourinhos betende i veckan mot läkarteamet. Där var han helt rätt ute! 

Sral
Bild för Sral

Härligt! Kanske är det så han ska användaa? Inhopp när man behöver rutin och lugn för att säkra en match...

Jajo67
Bild för Jajo67
Sral wrote:

Kunde inte se matchen, men noterade några klagomål över att Wenger gjorde defensiva byten...måste säga att jag föredrar det framför att riskera att tappa ledningar i stil med Anderlecht hemma eller den där hemska 4-4-matchen mot Newcastle...

Problemet är ju att vi tappar spelet totalt, sjunker ner i knäet på Cech tjongrensar i panik och i princip bjuder in motståndarna till chanser de inte hade tidigare. Gärna defensiva byten men vi måste kunna hålla i bollen då med annars är det kontaproduktivt.

Glenn
Bild för Glenn

Sticker ut hakan och säger att Chelski INTE vinner ligan 2015/2016. Så nu är det sagt!

COYG

Sral
Bild för Sral

Nä, börjar också tveka. Men vilka gör det då? City? Vi...?

Jonas S
Bild för Jonas S

City ser tveklöst mest färdiga ut för att kunna ta titeln den här säsongen. Jag sa detta innan säsongen och säger det igen efter den här matchen. Kolarov och Sagna ser nu ut att vara givna i backlinjen. Kolarov har lyft sig defensivt. Yaya och Kompany är tillbaka i bra slag. Silva, Sterling och Agüero skapar bra chanser i nästan varje anfall. Och om de kan få in De Bruyne så vässar de till offensiv ytterligare. Med en ev. värvning av Otamendi så känns deras backlinje väldigt stark och bred.

Wengers breda lagbygge tycker jag behöver ytterligare lite spets. En offensiv värvning och kanske även en defensiv kraft på mittfältet tror jag kommer behövas om vi skall kunna gå hela vägen. Fortfarande ett litet frågetecken runt Wengers taktiska brister och lagets tendens att vika ner sig i vissa matcher.

Chelsea har inte vunnit en match sedan förra säsongen och ser ut att vara i något form av kris. Dock kan de givetvis komma tillbaka. Man kan inte räknat ut Mourinho, Hazard, Costa och Fabregas redan. Men det ser inte bra ut för Mourinho efter 3-0 förlusten.

United lär behöva ytterligare en säsong innan de kan utmana om någon titel. Jag är också lite tveksam till om verkligen LvG är kapabel att vinna titeln. Han gör en del märkliga beslut i vissa matcher. 

Be excited!

Kaj Poikela
Bild för Kaj Poikela

Puh. Vi kan konstatera att rörligheten i anfallsspelet finns där. Men målvakten .... Ospina hade inte släppt in det skottet. Inte jag heller. Jag fattar inte vad det är med Cech och hans armar; han liksom drar in dem till kroppen när han i stället ska sträcka ut dem. Är det en huvudskada från krocken? År han köpt av Romanovich? Och så fladdrar han vid enkla inlägg.

Sopan har redan kostat oss två poäng och tre mål. Jag älskar Wenger och allt det där, men av hans stora svagheter är att spela spelare som är uppenbara läckor och jag har aldrig, inte på hans alla år som manager, upplevt något liknande. Försvarslinjen, det defensiva mittfältet, ja hela laget får hjärtat i halsgropen så fort Chelseamålisen ska göra ett ingripande. Genomusel.

B-G
Bild för B-G
Jonas S wrote:

City ser tveklöst mest färdiga ut för att kunna ta titeln den här säsongen. Jag sa detta innan säsongen och säger det igen efter den här matchen. Kolarov och Sagna ser nu ut att vara givna i backlinjen. Kolarov har lyft sig defensivt. Yaya och Kompany är tillbaka i bra slag. Silva, Sterling och Agüero skapar bra chanser i nästan varje anfall. Och om de kan få in De Bruyne så vässar de till offensiv ytterligare. Med en ev. värvning av Otamendi så känns deras backlinje väldigt stark och bred.

Wengers breda lagbygge tycker jag behöver ytterligare lite spets. En offensiv värvning och kanske även en defensiv kraft på mittfältet tror jag kommer behövas om vi skall kunna gå hela vägen. Fortfarande ett litet frågetecken runt Wengers taktiska brister och lagets tendens att vika ner sig i vissa matcher.

Chelsea har inte vunnit en match sedan förra säsongen och ser ut att vara i något form av kris. Dock kan de givetvis komma tillbaka. Man kan inte räknat ut Mourinho, Hazard, Costa och Fabregas redan. Men det ser inte bra ut för Mourinho efter 3-0 förlusten.

United lär behöva ytterligare en säsong innan de kan utmana om någon titel. Jag är också lite tveksam till om verkligen LvG är kapabel att vinna titeln. Han gör en del märkliga beslut i vissa matcher. 

 

visst ser city heta ut.  Men värvar dom inte mer så kommer skadorna på aguero,silva. Då kommer dom tappa en hel del.  

Knappast att Yaya håller formen en hel säsong med. 

Nä, öka avståndet till Chelsea.  Då har vi en bra chans.  

Twitter @grvdga

Jonas S
Bild för Jonas S
Bangkok_Gooner wrote:
Jonas S wrote:

City ser tveklöst mest färdiga ut för att kunna ta titeln den här säsongen. Jag sa detta innan säsongen och säger det igen efter den här matchen. Kolarov och Sagna ser nu ut att vara givna i backlinjen. Kolarov har lyft sig defensivt. Yaya och Kompany är tillbaka i bra slag. Silva, Sterling och Agüero skapar bra chanser i nästan varje anfall. Och om de kan få in De Bruyne så vässar de till offensiv ytterligare. Med en ev. värvning av Otamendi så känns deras backlinje väldigt stark och bred.

Wengers breda lagbygge tycker jag behöver ytterligare lite spets. En offensiv värvning och kanske även en defensiv kraft på mittfältet tror jag kommer behövas om vi skall kunna gå hela vägen. Fortfarande ett litet frågetecken runt Wengers taktiska brister och lagets tendens att vika ner sig i vissa matcher.

Chelsea har inte vunnit en match sedan förra säsongen och ser ut att vara i något form av kris. Dock kan de givetvis komma tillbaka. Man kan inte räknat ut Mourinho, Hazard, Costa och Fabregas redan. Men det ser inte bra ut för Mourinho efter 3-0 förlusten.

United lär behöva ytterligare en säsong innan de kan utmana om någon titel. Jag är också lite tveksam till om verkligen LvG är kapabel att vinna titeln. Han gör en del märkliga beslut i vissa matcher. 

 

visst ser city heta ut.  Men värvar dom inte mer så kommer skadorna på aguero,silva. Då kommer dom tappa en hel del.  

Knappast att Yaya håller formen en hel säsong med. 

Nä, öka avståndet till Chelsea.  Då har vi en bra chans.  

Jag tycker det är enklast att argumentera för City som favoriter. Sedan är det ju 36x90min kvar att spela och ingen vet hur det kommer sluta. Förhoppningsvis kan Wilshere få stå där igen småfull framför Emirates   i solhatt sjungandes om spurs. Men denna gång med en ligapokal ståendes där bredvid Fa-cup titeln.

Be excited!

Jajo67
Bild för Jajo67
Jonas S wrote:
Bangkok_Gooner wrote:
Jonas S wrote:

City ser tveklöst mest färdiga ut för att kunna ta titeln den här säsongen. Jag sa detta innan säsongen och säger det igen efter den här matchen. Kolarov och Sagna ser nu ut att vara givna i backlinjen. Kolarov har lyft sig defensivt. Yaya och Kompany är tillbaka i bra slag. Silva, Sterling och Agüero skapar bra chanser i nästan varje anfall. Och om de kan få in De Bruyne så vässar de till offensiv ytterligare. Med en ev. värvning av Otamendi så känns deras backlinje väldigt stark och bred.

Wengers breda lagbygge tycker jag behöver ytterligare lite spets. En offensiv värvning och kanske även en defensiv kraft på mittfältet tror jag kommer behövas om vi skall kunna gå hela vägen. Fortfarande ett litet frågetecken runt Wengers taktiska brister och lagets tendens att vika ner sig i vissa matcher.

Chelsea har inte vunnit en match sedan förra säsongen och ser ut att vara i något form av kris. Dock kan de givetvis komma tillbaka. Man kan inte räknat ut Mourinho, Hazard, Costa och Fabregas redan. Men det ser inte bra ut för Mourinho efter 3-0 förlusten.

United lär behöva ytterligare en säsong innan de kan utmana om någon titel. Jag är också lite tveksam till om verkligen LvG är kapabel att vinna titeln. Han gör en del märkliga beslut i vissa matcher. 

 

visst ser city heta ut.  Men värvar dom inte mer så kommer skadorna på aguero,silva. Då kommer dom tappa en hel del.  

Knappast att Yaya håller formen en hel säsong med. 

Nä, öka avståndet till Chelsea.  Då har vi en bra chans.  

Jag tycker det är enklast att argumentera för City som favoriter. Sedan är det ju 36x90min kvar att spela och ingen vet hur det kommer sluta. Förhoppningsvis kan Wilshere få stå där igen småfull framför Emirates   i solhatt sjungandes om spurs. Men denna gång med en ligapokal ståendes där bredvid Fa-cup titeln.

Det får vi hoppas, 3p idag var otroligt viktigt & rättvist, nu får vi lite arbetsro och förhoppningsvis förstår spelarna att alla matcher kräver rätt inställning & hårt jobb. Wenger antydde väl att det var en del underskattning i första matchen.

Tycker vi ska avgöra matchen tidigare men som sagt 3p var viktigast.

Bengelito
Bild för Bengelito
Farbror Frej wrote:

Jag tyckte (peppar peppar) att Arteta såg fräsch ut i sitt inhopp.

Verkligen, han gjorde några schyssta brytningar och såg väldigt pigg och stabil ut. Härligt!

Arsene Wenger - He Knows, You Don't 

Finnen
Bild för Finnen
Augustus Caesar wrote:

Puh. Vi kan konstatera att rörligheten i anfallsspelet finns där. Men målvakten .... Ospina hade inte släppt in det skottet. Inte jag heller. Jag fattar inte vad det är med Cech och hans armar; han liksom drar in dem till kroppen när han i stället ska sträcka ut dem. Är det en huvudskada från krocken? År han köpt av Romanovich? Och så fladdrar han vid enkla inlägg.

Sopan har redan kostat oss två poäng och tre mål. Jag älskar Wenger och allt det där, men av hans stora svagheter är att spela spelare som är uppenbara läckor och jag har aldrig, inte på hans alla år som manager, upplevt något liknande. Försvarslinjen, det defensiva mittfältet, ja hela laget får hjärtat i halsgropen så fort Chelseamålisen ska göra ett ingripande. Genomusel.

 

Skojar du nu eller, finns inte en chans han hade kunnat rädda det målet. Ingen annan heller, armarna sträcker han inte ut för han hinner inte ens det. När han väl slänger sig så är bollen redan i mål, därför han skiter i att sträcka ut.

Guldkorven
Bild för Guldkorven
Bengelito wrote:
Farbror Frej wrote:

Jag tyckte (peppar peppar) att Arteta såg fräsch ut i sitt inhopp.

Verkligen, han gjorde några schyssta brytningar och såg väldigt pigg och stabil ut. Härligt!

Instämmer. Jag måste erkänna att jag är förvånad. Jag hade nästan givit upp den gubben men han kan bli värdefull i truppen.

Nikma
Bild för Nikma
Augustus Caesar wrote:

Puh. Vi kan konstatera att rörligheten i anfallsspelet finns där. Men målvakten .... Ospina hade inte släppt in det skottet. Inte jag heller. Jag fattar inte vad det är med Cech och hans armar; han liksom drar in dem till kroppen när han i stället ska sträcka ut dem. Är det en huvudskada från krocken? År han köpt av Romanovich? Och så fladdrar han vid enkla inlägg.

Sopan har redan kostat oss två poäng och tre mål. Jag älskar Wenger och allt det där, men av hans stora svagheter är att spela spelare som är uppenbara läckor och jag har aldrig, inte på hans alla år som manager, upplevt något liknande. Försvarslinjen, det defensiva mittfältet, ja hela laget får hjärtat i halsgropen så fort Chelseamålisen ska göra ett ingripande. Genomusel.

Aa fast nä. 

Att sitta framöver soffan och se super slow-mo repriser är en sak men han kunde inte göra mycket vid det målet. Snarare en bollrädd Kos som skall kritiseras för det målet. 

Glenn
Bild för Glenn

Kos är den ende som hade kunnat hindra målet. Dåligt försvarsarbete och sen vänder han rumpan till o flyttar på foten som hade stoppat skottet

COYG

Pelle
Bild för Pelle
Bangkok_Gooner wrote:

@Squawka: Mesut Özil's game by numbers:

 

98% pass accuracy

10 crosses

5 chances created

1 assist

 

En enda felpassning på hela matchen, sjukt bra stats.

Ramsey hade hela 18 felpass...

If it's too strong, then you're too weak!

Kaj Poikela
Bild för Kaj Poikela
Nikma wrote:
Augustus Caesar wrote:

Puh. Vi kan konstatera att rörligheten i anfallsspelet finns där. Men målvakten .... Ospina hade inte släppt in det skottet. Inte jag heller. Jag fattar inte vad det är med Cech och hans armar; han liksom drar in dem till kroppen när han i stället ska sträcka ut dem. Är det en huvudskada från krocken? År han köpt av Romanovich? Och så fladdrar han vid enkla inlägg.

Sopan har redan kostat oss två poäng och tre mål. Jag älskar Wenger och allt det där, men av hans stora svagheter är att spela spelare som är uppenbara läckor och jag har aldrig, inte på hans alla år som manager, upplevt något liknande. Försvarslinjen, det defensiva mittfältet, ja hela laget får hjärtat i halsgropen så fort Chelseamålisen ska göra ett ingripande. Genomusel.

Aa fast nä. 

Att sitta framöver soffan och se super slow-mo repriser är en sak men han kunde inte göra mycket vid det målet. Snarare en bollrädd Kos som skall kritiseras för det målet. 

Det är tre mål nu, och vänder han inte det här snart kommer han att kosta oss fler poäng. Poängen var väl att han skulle rädda poäng åt oss?

Woody
Bild för Woody

Är tyvärr benägen att hålla med om Cech, än så länge. Killen värkar spänd och tyngd av viss prestationsångest. För övrigt såg det väl ok ut om än långt ifrån riktig topp. Ramsey som oftast överarbetande och med felbeslut. Cazorla inte tillräckligt rapp och rak. Giroud gjorde en riktigt bra sak (räcker långt). Får nog utse tant Märta till bäste Gunner. Skönt ändå med arbetsro. Rock on !

Jonas S
Bild för Jonas S
Bengelito wrote:
Farbror Frej wrote:

Jag tyckte (peppar peppar) att Arteta såg fräsch ut i sitt inhopp.

Verkligen, han gjorde några schyssta brytningar och såg väldigt pigg och stabil ut. Härligt!

Håller med. Han såg väldigt fit ut.

Be excited!

Nicklas Andersson
Bild för Nicklas Andersson

3 sköna poäng på kontot inkasserade efter en tämligen gedigen bortamatch, med tanke på premiärfiaskot så är iaf jag nöjd. Tyckte nog inte att någon var skitdålig, eller för den delen skitbra. Özil bäst.

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Hela jävla veckan räddad!! Fan så skönt men segt med måndagsmatch.

AFC

Andreas Granehäll
Bild för Andreas Granehäll

Jag har en känsla av att detta blir Mesuts säsong. Helt fenomenal mot palace och har sett bra ut på försäsongen. Ingen jinx här inte, tar i trä osv. 

Det finns en särskild plats i helvetet för dig Adebayor.

Sral
Bild för Sral

Ja, kan nästan ta gift på att det blir hana bästa säsong i Arsenal! 

Jajo67
Bild för Jajo67

Özil var motm! Men jag gillade vad jag såg av Arteta också....blev en smula förvånad faktiskt.

Tänk vad en riktig top class striker skulle kunna göra med Özils & Cazorlas mackor.....

Oerhört frustrerande att vi bränner så mycket.

Sidor