Medlemmar: 8783 st.
Visa menyn

Arsenal - Liverpool 24/8 -15

302 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Arsenal - Liverpool 24/8 -15

Åh vad jag ser fram emot 3p i denna match. Har sett båda Liverpools matcher och tycker de är direkt bedrövliga framåt !

1-0 segern mot Stoke kom pga ett långskott som går in 1/300 försök och spelet fungerade inte alls för dom.
1-0 segern mot Bournemouth va inte ens rättvis, bortalaget skapade massa chanser och 8 hörnor vittnar väl ganska bra om hur ofta dom va i liverpools knä ?!
Målet som räddade dom va 3m offside på Coutinho med den nya regeln men linjedomaren måste ha missat den genomgången !

Nej jag ser en stabil 2-0 seger för oss och Liverpools hot ligger i inlägg mot Benteke. Killen brukar göra mål mot oss men han är väldigt ensam när jag tittat på deras matcher. Brassen Firminho verkar intressant men fått sparsamt med speltid, han kanske är ett hot ?

Får vi ett mål innan minut 30 vete katten hur vi ska förlora denna match, väldigt länge sedan jag såg såhär possitivt på ett Liverpoolmöte.
Kommer målet tidigt och Pool försöker (hahaha) lyfta laget så kan det rinna iväg för oss när våra snabba kontringar kommer i spel på hemmaplan. Jag tror vårat mittfält med Özil-Caz-Coq-Sanchez kommer ha lekstuga på måndag kväll !

Nu mosar vi asen ! 2-0 med mersmak wohoo 

I år smäller det !

B-G
Bild för B-G

jag säger 4-0.
Har inte sett Pool, vettefan om jag kommer se matchen på måndag 02.00AM.
Litar på din rapport Ö-Man. 

Twitter @grvdga

Zille
Bild för Zille

3-1 såhär på rak arm känns rimligt. 

Blir kul med vår första stormatch i ligan för säsongen.

Mackan
Bild för Mackan

Ska bli förbaskat kul att se den på plats. Min första match live och hoppas såklart på en överkörning, vinst 4-1! B-)

Twitter: @mackan_carlsson

 

Mikael Arstadius
Bild för Mikael Arstadius

Ska se den live. Hoppas på en skön vinst där Alexis gör tre mål! :)

Be yourself; everyone else is already taken

Ruin
Bild för Ruin

Min första match live också. Brukar folk härinne mötas upp nånstans innan?

FootballIsMore
Bild för FootballIsMore

   Vinst tror jag absolut,  men check kan säkert få några bollar att jobba med.   Hoppas giroud får näta och komma igång med målen tidigt in i säsongen!  Fanns var hittar folk all stat ifrån.   Hade varit intressant att ses girouds tid i arsenal på papper.   Hur mycket har han utvecklats och inom vilka områden....

Its not only a game.... No it's Not.    Its Not!

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Liverpool fansen ja snackat med tror på överkörning

Så en 2 3 noll kanske e rimligt 

Finnen
Bild för Finnen

Slutar 1-1 i bästa fall och det är en skittråkig match. Deras gör Benteke och vårat tofflar Oxen in

Glenn
Bild för Glenn

Håller Cech nollan? Näääää inte speciellt troligt va? Då måste vi köra över den röda fula bussen som kommer till Emirates

COYG

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Oskön match där motståndarna har världens mest bittra fans. Förlust finns inte!

AFC

B-G
Bild för B-G

Jag ändrar mitt tips.  Förlust med 3-1. Vårat mål självmål såklart. 

Twitter @grvdga

mangeW
Bild för mangeW
Bangkok_Gooner wrote:

Jag ändrar mitt tips.  Förlust med 3-1. Vårat mål självmål såklart. 

Haha, sköning! Är det drickan som talar eller vad händer?

2-0 till oss, Alexis 1+1, Özil 1+1. 

200304382612073264790

Jonas S
Bild för Jonas S

8-1 till oss. Men Coutinho gör ett skitsnyggt tröstmål i minut 89 och all analys i engelsk media kommer handla om hur mycket bättre Coutinho är än Özil.

Be excited!

B-G
Bild för B-G
mangeW wrote:
Bangkok_Gooner wrote:

Jag ändrar mitt tips.  Förlust med 3-1. Vårat mål självmål såklart. 

Haha, sköning! Är det drickan som talar eller vad händer?

2-0 till oss, Alexis 1+1, Özil 1+1. 

Spiknykter.  Men måste börja vara lite mer neggo :)

Twitter @grvdga

Bengelito
Bild för Bengelito

Vinst 2-0.

Vi gör 1-0 i 24:e och sen är det asjobbigt till minut 87 då vi gör 2-0 och stänger matchen. Cech håller nollan och motbevisar alla som tvivlat ;)

Arsene Wenger - He Knows, You Don't 

FootballIsMore
Bild för FootballIsMore

2-2

Its not only a game.... No it's Not.    Its Not!

mangeW
Bild för mangeW
Bangkok_Gooner wrote:
mangeW wrote:
Bangkok_Gooner wrote:

Jag ändrar mitt tips.  Förlust med 3-1. Vårat mål självmål såklart. 

Haha, sköning! Är det drickan som talar eller vad händer?

2-0 till oss, Alexis 1+1, Özil 1+1. 

Spiknykter.  Men måste börja vara lite mer neggo :)

Du är ingen riktig "gonner" du ;)

200304382612073264790

B-G
Bild för B-G
mangeW wrote:
Bangkok_Gooner wrote:
mangeW wrote:
Bangkok_Gooner wrote:

Jag ändrar mitt tips.  Förlust med 3-1. Vårat mål självmål såklart. 

Haha, sköning! Är det drickan som talar eller vad händer?

2-0 till oss, Alexis 1+1, Özil 1+1. 

Spiknykter.  Men måste börja vara lite mer neggo :)

Du är ingen riktig "gonner" du ;)

Haha näe precis :D

Twitter @grvdga

Mikael Arstadius
Bild för Mikael Arstadius

Finns det risk att matchen ställs in mot Liverpool då det kommer bli värsta ovädret i London imorgon. Kanske mest är nojIG... :D

Be yourself; everyone else is already taken

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Locklembas wrote:

Finns det risk att matchen ställs in mot Liverpool då det kommer bli värsta ovädret i London imorgon. Kanske mest är nojIG... :D

Det krävs rätt mycket för att matcher ska ställas in så länge det bara är vind och regn. En vädervarning är utfärdad, men det är än så länge den lägsta graden av varning som Met Office (Englands motsvarighet till SMHI) har så jag skulle säga att det finns inget som i dagsläget tyder på att matchen inte ska kunna spelas.

Sekreterare Arsenal Sweden

Jajo67
Bild för Jajo67

Undrar vilka ett riktigt skitväder gynnar mest ?

Finnen
Bild för Finnen

Vårat duttande gynnas väl om det är en lite halvblöt/snabb plan men är det riktigt pissväder får vi det nog svårt

Jajo67
Bild för Jajo67
Finnen wrote:

Vårat duttande gynnas väl om det är en lite halvblöt/snabb plan men är det riktigt pissväder får vi det nog svårt

Jag känner lite likadant..

Mikael Arstadius
Bild för Mikael Arstadius
Lars Lundstedt wrote:
Locklembas wrote:

Finns det risk att matchen ställs in mot Liverpool då det kommer bli värsta ovädret i London imorgon. Kanske mest är nojIG... :D

Det krävs rätt mycket för att matcher ska ställas in så länge det bara är vind och regn. En vädervarning är utfärdad, men det är än så länge den lägsta graden av varning som Met Office (Englands motsvarighet till SMHI) har så jag skulle säga att det finns inget som i dagsläget tyder på att matchen inte ska kunna spelas.

 

Aha,okej. Skönt att höra :)

Be yourself; everyone else is already taken

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Aha ska va negativ nu alltså ?! Då tippar jag 0-0, brukar ju bli många mål mellan oss 

Guldkorven
Bild för Guldkorven
Lars Lundstedt wrote:
Locklembas wrote:

Finns det risk att matchen ställs in mot Liverpool då det kommer bli värsta ovädret i London imorgon. Kanske mest är nojIG... :D

Det krävs rätt mycket för att matcher ska ställas in så länge det bara är vind och regn. En vädervarning är utfärdad, men det är än så länge den lägsta graden av varning som Met Office (Englands motsvarighet till SMHI) har så jag skulle säga att det finns inget som i dagsläget tyder på att matchen inte ska kunna spelas.

Har kollat på diverse väder-siter. Det blir regn men vinden verkar bli måttlig. Alltså ... högts osannolikt att matchen ställs in.

Jag hoppas att Oxlade startar och jag hoppas att det lossnar för vår nye darrige keeper.

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Guldkorven wrote:
Lars Lundstedt wrote:
Locklembas wrote:

Finns det risk att matchen ställs in mot Liverpool då det kommer bli värsta ovädret i London imorgon. Kanske mest är nojIG... :D

Det krävs rätt mycket för att matcher ska ställas in så länge det bara är vind och regn. En vädervarning är utfärdad, men det är än så länge den lägsta graden av varning som Met Office (Englands motsvarighet till SMHI) har så jag skulle säga att det finns inget som i dagsläget tyder på att matchen inte ska kunna spelas.

Har kollat på diverse väder-siter. Det blir regn men vinden verkar bli måttlig. Alltså ... högts osannolikt att matchen ställs in.

Jag hoppas att Oxlade startar och jag hoppas att det lossnar för vår nye darrige keeper.

8 m/s och spöregn....

Det kommer sluta med karma för Coquelin och rött direkt efter idiotisk glidtackling i blötan.....

AFC

Woody
Bild för Woody

Tar en ramsa "I afton vill jag känna mig cool, så hoppas vi slår Liverpool" Rock on !

Glenn
Bild för Glenn

Vill också se Oxen från start. Walcott el Giroud på topp? Blir nog Giroud då han gjorde mål sist. Ramsey på bänken men lär inte hända. Blir nog samma elva som sist

COYG

Zille
Bild för Zille
Mickys wrote:

Vill också se Oxen från start. Walcott el Giroud på topp? Blir nog Giroud då han gjorde mål sist. Ramsey på bänken men lär inte hända. Blir nog samma elva som sist

Håller med, Oxen från start vore kul men det blir nog Ramsey. Giroud på topp till att börja med och sedan in med Walcott någon gång i andra halvlek. Förhoppningsvis har vi redan dödat matchen med ett par baljor då och Walcott kan komma in och sätta dit ytterliggare en och stärka sitt självförtroende etc.

Tycker att Ramsey ska starta på bänken alternativt med Santi på mitten men Coq känns som en viktigare spelare en sån här match. Bara han inte blir övertänd och drar på sig ett rött eller liknande.

 

Sidor