Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Arsenal - Liverpool 24/8 -15

302 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Bengelito
Bild för Bengelito

chambers passar nästan bort den igen... precis efter gabriel brutit. matchen i ett nötskal.

Arsene Wenger - He Knows, You Don't 

LiBm
Bild för LiBm
Janne Jonsson wrote:

Frågan är om det finns nån som skjuter sämre än Cazorla i PL ?

O han som va känd som långskottens mästare i spanien. Hur kan det bli så fel? Sen han kom har han en träffprocent på 0,2 på skotten utifrån 

Zille
Bild för Zille

Ja, Oxen är utan tvekan bättre på den positionen. Nästa match måste han fan få spela från start..

Nicklas Andersson
Bild för Nicklas Andersson

Jag börjar tro att Aaron Ramsey faktiskt är Johan Elmander.

 

LiBm
Bild för LiBm
frow wrote:

Jag börjar tro att Aaron Ramsey faktiskt är Johan Elmander.

 

Haha! Ja likheterna är slående

Freddie Eriksson
Bild för Freddie Eriksson

Özil/Sanchez sitter väll snart ihop????

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Bra match. Visar återigen attvi behöver någon om kan göra mål. Ramsey bra idag tycker jag!

Glenn
Bild för Glenn

Oxen överglänste Sanchez o Giroud på sin 12 min.

66% bollinnehav men noll mål. Synd att det ej finns några strikers i världen som är bättre än vad vi har som går att köpa.

Özil bra i andra. Vad jag saknar av honom är att kunna dribbla förbi en gubbe i straffområdet. Händer aldrig!

COYG

Tobias Alsing
Bild för Tobias Alsing

Fan vad pissigt 4 poäng efter 3 matcher. 5 poäng efter city redan nu. 

Zille
Bild för Zille

Surt nu med det bortdömda målet. Men jäklar vad mycket vi har att jobba på..

Gabriel, Cech och Coq är matchens !

Vill se Gabriel och Kos nästa gång.

Bra underhållning under matchen överlag dock. Säkert riktigt kul för alla neutrala som kollade på matchen.

Guldkorven
Bild för Guldkorven

0-0

Att ta ut Coq är idiotiskt. Det måste väl var bättre att ta Chambers och låta Coq spela mittback. Coq har speeden och kan hantera en boll i motsats till Chambers. När matchen ser ut som den gör kan det inte vara huvudspelet på en mittback som är det viktigaste.

 

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Oj så tragisk insats! handbollslir varenda anfall som resulterar i ytterst få chanser! Våra spelare är för trötta/dåliga för att spela den typen av skitbarcakopiaspel som AW verkar stenhårt tro att ska ge oss Titeln!? Förstår ingenting! Och hur kan Oxen bara få 9min! Han skapade mer än alla andra tillsammans ändå (Chambers borträknad då, han skapade mest av alla)

Bengelito
Bild för Bengelito

Den bästa 0-0 matchen jag sett tror jag. Inte i spelarnas skicklighet men fan vad spännande.

Bästa spelaren i Arsenal: Coqen

Dagens härliga överraskning: Cech som storspelar som vi önskat!

Dagens stabilaste: Gabriel

Dagens skämt: Chambers... ja vad fan ska man säga.

Dagens tavla: det bortdömda målet.

Arsene Wenger - He Knows, You Don't 

Glenn
Bild för Glenn
Roslund wrote:

Bra match. Visar återigen attvi behöver någon om kan göra mål. Ramsey bra idag tycker jag!

håller med. Men var ska han spela? Oxen bättre på kanten. Idag kunde han petat Caz

COYG

Nicklas Andersson
Bild för Nicklas Andersson

Men jösses vad tröstlöst. Kan man inte slå ett så ytterst jävla blekt Liverpool hemma så är det väl inte menat att man ska upp högre än trea-fyra. Cech, Coq och Gabbe bäst. Özil bra i andra. Fint inhopp utav Oxen. Theo osynlig. Chambers totalt värdelös. Giroud utbytt vid precis fel tillfälle. Nä, jag vet inte jag.. Men efter den starten hade jag nog tagit 1p. Självklart besviken att vi inte får in en kasse efter vår andra halvlek.

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
Mickys wrote:

Oxen överglänste Sanchez o Giroud på sin 12 min.

66% bollinnehav men noll mål. Synd att det ej finns några strikers i världen som är bättre än vad vi har som går att köpa.

Özil bra i andra. Vad jag saknar av honom är att kunna dribbla förbi en gubbe i straffområdet. Händer aldrig!

 

han är ingen dribbler! Han är den som ska smeka fram bollen till spelare som kommer i fart! 

Zille
Bild för Zille

Förra året hade vi väl 6 pinnar efter de 4 första matcherna så det är inte sämre än det direkt. Inte resultatmässigt iaf.

Sral
Bild för Sral

Chambers var inte alls lika dålig i halva, tycker jag. Kul att en sådan som Özil ryckte upp sig så mycket i andra halvlek, när vi behövde det som mest. En mycket bra match trots allt! Okej att vi har fyra poäng, men det har Chelsea också. 

Tosse
Bild för Tosse
Österman wrote:

140min på hemmaplan och fortfarande mållösa....

180 + stopptid nu :(

Glenn
Bild för Glenn
x3mGunner wrote:
Mickys wrote:

Oxen överglänste Sanchez o Giroud på sin 12 min.

66% bollinnehav men noll mål. Synd att det ej finns några strikers i världen som är bättre än vad vi har som går att köpa.

Özil bra i andra. Vad jag saknar av honom är att kunna dribbla förbi en gubbe i straffområdet. Händer aldrig!

 

han är ingen dribbler! Han är den som ska smeka fram bollen till spelare som kommer i fart! 

det förstår jag men ska man vara en av världens bästa måste man kunna klara en dribbling då o då också. Spelet blir så jävla statiskt med våra korta passningar när så få kan gå på genombrott o göra en dribbling

COYG

Guldkorven
Bild för Guldkorven
itzille wrote:

Surt nu med det bortdömda målet. Men jäklar vad mycket vi har att jobba på..

Gabriel, Cech och Coq är matchens !

Vill se Gabriel och Kos nästa gång.

Bra underhållning under matchen överlag dock. Säkert riktigt kul för alla neutrala som kollade på matchen.

Håller med.

Kul att det lossnade för Cech och roligt att vi har en bra ersättare för Kos/Mertesacker (inte två).

Coq gör en ny bra insats.

Sedan tycker jag att Wenger gör bytena för sent.

Jajo67
Bild för Jajo67

Hmmmm

Chambers håller inte - sämsta jag sett i mannaminne på den positionen, kan man vara sämre ens om man försöker ?

Med Giroud vinner vi ingen PL - missar de chanser han får i övrigt urusel. Att han ska vara ett förstaval i Arsenal är sjömil från bra.

Oxen måste få lira från start nästa match.

Coq räddar oss i första vid flera tillfällen, skönt att han presterade efter ett par tveksamma matcher. 

Cech var riktigt bra, det behövde han och laget.

Men det finns fan inte försvar för hur urusel första halvlek är från vår sida.

Isamag
Bild för Isamag

Cech visar att han är en målvakt av högsta klass. 

Gabriel och qoguelin var bra, özöl bra i andra.

Oxen ska spela istället för ramsey.

Chambers var inte bra.. snällt sagt.

Fan vad vi behöver en striker. 

Bojan i studion är ett jävla skämt!

Glenn
Bild för Glenn

Visst vi kan såga Giroud men Walcott hade gjort det ännu säMre! Du måste handla Wenger! Du måste starta Oxen och du måste byta tidigare och lära dig att utnyttja alla byten!

Wenger och Chambers är underkända

COYG

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
itzille wrote:

Förra året hade vi väl 6 pinnar efter de 4 första matcherna så det är inte sämre än det direkt. Inte resultatmässigt iaf.

Men så slutade vi trea med....

Jajo67
Bild för Jajo67
Sral wrote:

Chambers var inte alls lika dålig i halva, tycker jag. Kul att en sådan som Özil ryckte upp sig så mycket i andra halvlek, när vi behövde det som mest. En mycket bra match trots allt! Okej att vi har fyra poäng, men det har Chelsea också. 

Enda anledningen att han inte suger elefantballe i andra också är ju att vi trycker tillbaka Liverpool. De få gånger bollen var där höll han ju ändå på att ställa till det. Nej sälj skiten om han inte kan bevisa att han blivit drogad mee Rohypnol.

Nikma
Bild för Nikma

Samma gamla visa. Uselt i första. Spelar upp sig i andra. Tankar;

Gabriel inte alls på den nivån som en mittback i ett vinnande PL-lag skall vara. Imponerade han? - Ja. Framtida nyckelspelare.
Chambers är enbart 20 år gammal.
Walcott erbjöd inget.
Coquelin matchens gigant
Cech gav valuta för pengarna
Monreal, wow!

Jajo67
Bild för Jajo67
Mickys wrote:

Visst vi kan såga Giroud men Walcott hade gjort det ännu säMre! Du måste handla Wenger! Du måste starta Oxen och du måste byta tidigare och lära dig att utnyttja alla byten!

Wenger och Chambers är underkända

Förstår inte hur du kan säga att Walcott gjort det sämre...än osynlig, kass och missa de chanser man får ??? I sämsta fall lika dålig men för att vara sämre förstår jag inte vad han skulle ha gjort ?

RoPa87
Bild för RoPa87
Mickys wrote:

Visst vi kan såga Giroud men Walcott hade gjort det ännu säMre! Du måste handla Wenger! Du måste starta Oxen och du måste byta tidigare och lära dig att utnyttja alla byten!

Wenger och Chambers är underkända

walcott ska spel mot försvar som står högt. Annars ska han vara på kanten. Giroud ska spela matcher som idag, men då måste han vara betydligt bättre och dels måste han få lite bättre bollar att jobba på än idag. Men helst en anfallare som kan skapa något på egenhand, det hade varit det bästa.... Köp :)

Zille
Bild för Zille
Roslund wrote:
itzille wrote:

Förra året hade vi väl 6 pinnar efter de 4 första matcherna så det är inte sämre än det direkt. Inte resultatmässigt iaf.

Men så slutade vi trea med....

Ja, visserligen men det är mycket kvar och om vi vinner mot topplagen och tar mer poäng på bortaplan mot de stora så är det ju knappast kört.

Vi har haft en del tuffa matcher med. Palace och Pool är jobbiga. Matchen mot West Ham var ju dock såklart ett fiasko.

Sidor