Medlemmar: 8807 st.
Visa menyn

Arsenal-Olympiakos

367 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Rikard Johansson
Bild för Rikard Johansson
Arsenal-Olympiakos

Hej

Undar om de nån som ska på matchen mot Olympiakos och har lust att 

mötas upp innan för pubrunda 

David Almstrand
Bild för David Almstrand

Tjena Rikard. Jepp jag ska också dit o kolla matchen och joinar gärna en runda! Landar du på tisdagen eller är du där längre tid?

Rikard Johansson
Bild för Rikard Johansson

Tjena David¨

Det låter fint jag kommer dit på måndagen 

kommer du på tisdagen eller ? 

gunbod
Bild för gunbod

Sänds matchen på viasat fotboll ? Står inget om det på hemsidan som det brukar, men enligt tv-planeten så tycks den sändas där iaf.

Mackan
Bild för Mackan
gunbod wrote:

Sänds matchen på viasat fotboll ? Står inget om det på hemsidan som det brukar, men enligt tv-planeten så tycks den sändas där iaf.

Jodå nog gör den det allt ☺

https://www.viasat.se/sport/tv-tabla#2015-09-29

Twitter: @mackan_carlsson

 

gunbod
Bild för gunbod
Mackan wrote:
gunbod wrote:

Sänds matchen på viasat fotboll ? Står inget om det på hemsidan som det brukar, men enligt tv-planeten så tycks den sändas där iaf.

Jodå nog gör den det allt ☺

https://www.viasat.se/sport/tv-tabla#2015-09-29

Ok, tackar.

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Jag säger 4-0 !

I år smäller det !

mangeW
Bild för mangeW
Österman wrote:

Jag säger 4-0 !

Thaihackad?

5-0 säger jag!

200304382612073264790

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
mangeW wrote:
Österman wrote:

Jag säger 4-0 !

Thaihackad?

5-0 säger jag!

Möjligt med rätt elva, men tyvärr tror jag inte på den starkaste vi kan erbjuda eftersom Unitedmatchen finns i bakhuvudet.

Jag tror INTE alla dessa 4 herrar startar. Walcott, Özil, Sanchez, Cazorla.

Alltså kommer vi inte med A-laget, men tycker vi borde köra över dom ändå. Durmaz är deras stora  målskytt men han är ju inte uttagen tills truppen pga tränarbråk. 

I år smäller det !

mangeW
Bild för mangeW
Österman wrote:
mangeW wrote:
Österman wrote:

Jag säger 4-0 !

Thaihackad?

5-0 säger jag!

Möjligt med rätt elva, men tyvärr tror jag inte på den starkaste vi kan erbjuda eftersom Unitedmatchen finns i bakhuvudet.

Jag tror INTE alla dessa 4 herrar startar. Walcott, Özil, Sanchez, Cazorla.

Alltså kommer vi inte med A-laget, men tycker vi borde köra över dom ändå. Durmaz är deras stora  målskytt men han är ju inte uttagen tills truppen pga tränarbråk. 

Är en hel del frågetecken pga. närheten till Utd-matchen. MEN Utd spelar onsdagsmatch och vi MÅSTE vinna i CL vet Wenger äntligen.

Det hade ju inte varit fel att vila minst en av de fyra, MEN med Giroud avstängd och Welbeck skadad är väl det inget alternativ med Walcott? Så länge inte Alexis startar på topp exempelvis.

Att vila Özil och/eller Cazorla känns som vi inte ens har råd med mantalsmässigt, hade blivit rejält chockad om exempelvis Oxen startar centralt med Ramsey...

Sanchez vilar inte, tror han mår sämre av det den stollen... 

Hade Giroud inte varit avstängd hade det varit en annan femma.

Jag tror Wengers plan är att ha 2-0 i halvtid och sen ta ut Özil, Coqen o Walcott i 65, Campbell på topp, Ramsey centralt. Men allt beror ju på matchbilden. Kan man inte bara trycka på en knapp o förlänga helgens insats? :D

Den som lever får se!

Får se om det blir nått drag i matchtråden ikv! Tvivlar på det då jag tror på gedigen vinst!

200304382612073264790

Jepson
Bild för Jepson

Iwobi på topp?

Sral
Bild för Sral

Det är ju inte så nära till United. Match idag och sen United på söndag, här ska man inte behöva rotera eller vila så värst mycket. Dessutom har vi färre valmöjligheter med Giroud avstängd och en drös mittfältare skadade. Skulle gissa på att den rotation vi kan få se är väl kanske Ospina i mål och kanske Gibbs istället för Monreal. Kanske Debuchy också. Min elva?

 

Ospina

Bellerin-Mertesacker-Gabriel (Kos kan få vila en match)-Gibbs

Ramsey-Cazorla

Oxen-Özil-Alexis

Walcott

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen

Vi har ju inte råd att göra samma misstag som mot Zagreb. Så trots hemmamatch blir det nog inte mycket till rotation, vår hemmaplan har ju inte heller varit vår borg på sistone så segern ska inte tas ut i förskott.

Jag tror på Srals elva, förutom att jag vill ha Cech i mål. Med tanke på skadefrågetecknen kring samtliga våra DM så får nog Ramsey ta den platsen vilket öppnar upp för Ox. Jag köper att Kos vilar och även om Monreal just nu är två nivåer över Gibbs så är inte Gibbs en dålig lirare så han får spela.

Jonas S
Bild för Jonas S
Sral wrote:

Ospina

Bellerin-Mertesacker-Gabriel (Kos kan få vila en match)-Gibbs

Ramsey-Cazorla

Oxen-Özil-Alexis

Walcott

Jag håller med om att vi inte bör behöva rotera speciellt mycket. Kos känns som vi kan och bör vila när vi har en så bra ersättare i Gabriel. Dock behåller jag Monreal i backlinjen. Gibbs är en chansning som gör minst ett misstag per match. Jag behåller också Cech då jag inte ser någon anledning till att vila honom. Och jag vill att backlinjen och Cech får så mycket speltid tillsammans som det bara går.

Offensivt tycker jag inte vi har några bra alternativ att rotera in. Campbell känns inte aktuell från start och resten av våra offensiva spelare är antingen avstängda, skadade eller utlånade.

Be excited!

Rylle
Bild för Rylle

Starta med Giroud mot ett toklågt försvar. Byt in Walcott i halvtid när vi leder med 2-0 och grekerna inte är lika låga.

Rylle

Jonas S
Bild för Jonas S
Rylle wrote:

Starta med Giroud mot ett toklågt försvar. Byt in Walcott i halvtid när vi leder med 2-0 och grekerna inte är lika låga.

Giroud är avstängd.

Be excited!

Jajo67
Bild för Jajo67

Jag tycker faktiskt att Walcott blivit bättre mot lågt sittande försvar. Han tar fler och bättre löpningar än vad Giroud gör. Giroud jobbar ju en hel del med ryggen mot mål och skarvar bollar men Walcott kan med sina löpningar skapa ytor för andra att jobba i men ingen av dem kan ju lösa upp ett sådant försvar själva utan det krävs att andra spelare också tar löpningar utan boll och ger alternativ till den som har bollen.

Kaj Poikela
Bild för Kaj Poikela
Sral wrote:

Det är ju inte så nära till United. Match idag och sen United på söndag, här ska man inte behöva rotera eller vila så värst mycket. Dessutom har vi färre valmöjligheter med Giroud avstängd och en drös mittfältare skadade. Skulle gissa på att den rotation vi kan få se är väl kanske Ospina i mål och kanske Gibbs istället för Monreal. Kanske Debuchy också.

Debuchy är en knepig nöt just nu. Han har gjort två mer eller mindre katastrofala insatser, men den andra delen av andra halvlek mot Tottenham spelade han upp sig rejält och kunde lämna planen med lite självförtroende. 
Men spelar vi honom i kväll och han yrar omkring, med tappade poäng som resultat, well, då har vi en högerback som det kan ta lång tid att få i ordning på. 

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Så länge inte coq spelar, vilket jag verkligen inte hoppas, så vill jag ha starkast möjliga backlinje. Bellerin och Nacho på ytterpositionerna. Mittbackar kan man köra tombola mellan tre namn, jag ser inte att vi bli svagare hur vi än formerar utifrån mina förväntningar på matchbild (och jag tror ni förstår vilka tre jag syftar på)

Framåt är det bara att ösa. In med fart, ox och Alexis på var sin kant. Go.

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Jag tycker det är dags att Walcott får ta över rollen som första striker från Giroud!

Blir så trött på att Walcott fick i början av säsongen bara hoppa in sist 20 min och sedan får utstå kritik för han inte gjort mål. (De andra gjorde ju inte mål på 70min då) 

När han väl fick starta och inte gjort mål så vart det bänken direkt, han fick alltså EN chans, medans Giroud startade match efter match. Jag är inte orolig om Walcott går mållös från 4-5 raka matcher för killen levererar alltid när han får starta vecka efter vecka. Bara kolla innan hans skada, vilken säsong han gjorde. (Han startade nästan varje match innan skadan)

Har alltid trott han är våran Henry Jr Light men måste få chansen att visa det med. Henry dominerade england i vårat 4-4-2 och med dagens läge spelar Walcott själv på topp. Men som sagt, nu har han fått några matcher på raken och vad har hänt ? Joooooo han levererar ett mål fan varje match han startar nu. (och då har han bytts ut i minut 60-75 också)

Nej mera Walcott på topp även om han missar mål i några matcher, han ska stanna där !

Sedan får vi otroligt mkt mera spel i djupet när han sticker iväg, han skapar inte bara frilägen åt sig själv men tvingar även backlinjen ligga längre ner för att hinna med honom som resulterar i att spelare som Özil, Cazorla, Ramsey får några extra meter att dutta på mellan backar och mittfältare. Nä han är given i mina ögon !

4-0 ! Kotten hänger 2

I år smäller det !

Kaj Poikela
Bild för Kaj Poikela

Det här är en sån där match där Walcott verkligen kan öka på sitt målsnitt om han är på tårna. 

Sral
Bild för Sral

Tror Walcott är given i allas ögon nu, även Wengers. 

Vad gäller "min" startelva så hade jag egentligen föredragit Cech, och det är inte som att han behöver vilas, men Ospina är en bra målvakt som behöver få matcher han också. Kan tänka mig att han och Cech får dela på matcherna i gruppspelet, för att Cech sedan ska få ta över mer och mer, beroende på hur långt vi går. 

B-G
Bild för B-G
Sral wrote:

Det är ju inte så nära till United. Match idag och sen United på söndag, här ska man inte behöva rotera eller vila så värst mycket. Dessutom har vi färre valmöjligheter med Giroud avstängd och en drös mittfältare skadade. Skulle gissa på att den rotation vi kan få se är väl kanske Ospina i mål och kanske Gibbs istället för Monreal. Kanske Debuchy också. Min elva?

 

Ospina

Bellerin-Mertesacker-Gabriel (Kos kan få vila en match)-Gibbs

Ramsey-Cazorla

Oxen-Özil-Alexis

Walcott

 

Instämmer på attackerande sidan.
Vill dock se BFG-Chambers-Gibbs hålla igång. Denna match borde vara perfekt för detta ändamål.

Ospina

Bellerin-BFG Chambers-Gibbs

Ramsey-Cazorla

Oxen-Özil-Alexis

Walcott 

Hoppas på inga nya skador nu. 

Twitter @grvdga

Sral
Bild för Sral
Bangkok_Gooner wrote:
Sral wrote:

Det är ju inte så nära till United. Match idag och sen United på söndag, här ska man inte behöva rotera eller vila så värst mycket. Dessutom har vi färre valmöjligheter med Giroud avstängd och en drös mittfältare skadade. Skulle gissa på att den rotation vi kan få se är väl kanske Ospina i mål och kanske Gibbs istället för Monreal. Kanske Debuchy också. Min elva?

 

Ospina

Bellerin-Mertesacker-Gabriel (Kos kan få vila en match)-Gibbs

Ramsey-Cazorla

Oxen-Özil-Alexis

Walcott

 

Instämmer på attackerande sidan.
Vill dock se BFG-Chambers-Gibbs hålla igång. Denna match borde vara perfekt för detta ändamål.

Ospina

Bellerin-BFG Chambers-Gibbs

Ramsey-Cazorla

Oxen-Özil-Alexis

Walcott 

Hoppas på inga nya skador nu. 

Då antar jag att du ser Gabriel och Koscielny som startparet? 

Jonas S
Bild för Jonas S

Gällande mittbacksparet så har vi tre ganska likvärdiga mittbackar i mitt tycke. Men Mertesacker gjorde bort sig i matchen mot Leicester, på båda målen dessutom. Så ge Mertesacker speltid ikväll så han kommer igång igen och kör Kos och Gabriel i helgen mot United.

Be excited!

B-G
Bild för B-G
Sral wrote:
Bangkok_Gooner wrote:
Sral wrote:

Det är ju inte så nära till United. Match idag och sen United på söndag, här ska man inte behöva rotera eller vila så värst mycket. Dessutom har vi färre valmöjligheter med Giroud avstängd och en drös mittfältare skadade. Skulle gissa på att den rotation vi kan få se är väl kanske Ospina i mål och kanske Gibbs istället för Monreal. Kanske Debuchy också. Min elva?

 

Ospina

Bellerin-Mertesacker-Gabriel (Kos kan få vila en match)-Gibbs

Ramsey-Cazorla

Oxen-Özil-Alexis

Walcott

 

Instämmer på attackerande sidan.
Vill dock se BFG-Chambers-Gibbs hålla igång. Denna match borde vara perfekt för detta ändamål.

Ospina

Bellerin-BFG Chambers-Gibbs

Ramsey-Cazorla

Oxen-Özil-Alexis

Walcott 

Hoppas på inga nya skador nu. 

Då antar jag att du ser Gabriel och Koscielny som startparet? 

I helgen. Ja :)
Lär väl komma nya skador som möblerar om snart.
Förhoppningsvis inte redan ikväll. 

Twitter @grvdga

mangeW
Bild för mangeW

Lira BFG o Gabriel, den som ser hetast ut får platsen bredvid Kos till helgen!

200304382612073264790

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
mangeW wrote:

Lira BFG o Gabriel, den som ser hetast ut får platsen bredvid Kos till helgen!

Spela Gabriel redan nu. Livrädd att han slängs in efter sin avstägning i ny het match direkt. Nu vet ju United hur lätt de provocerar honom.

B-G
Bild för B-G
Roslund wrote:
mangeW wrote:

Lira BFG o Gabriel, den som ser hetast ut får platsen bredvid Kos till helgen!

Spela Gabriel redan nu. Livrädd att han slängs in efter sin avstägning i ny het match direkt. Nu vet ju United hur lätt de provocerar honom.

Har du anlänt?
2100 timmar på söndag sluter vi upp på Flann o'Briens i Silom. 

Twitter @grvdga

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Bangkok_Gooner wrote:
Roslund wrote:
mangeW wrote:

Lira BFG o Gabriel, den som ser hetast ut får platsen bredvid Kos till helgen!

Spela Gabriel redan nu. Livrädd att han slängs in efter sin avstägning i ny het match direkt. Nu vet ju United hur lätt de provocerar honom.

Har du anlänt?
2100 timmar på söndag sluter vi upp på Flann o'Briens i Silom. 

Haha är 2 månader kvar :)

mangeW
Bild för mangeW
Roslund wrote:
mangeW wrote:

Lira BFG o Gabriel, den som ser hetast ut får platsen bredvid Kos till helgen!

Spela Gabriel redan nu. Livrädd att han slängs in efter sin avstägning i ny het match direkt. Nu vet ju United hur lätt de provocerar honom.

Ja? What I said? 

200304382612073264790

Sidor